Skocz do zawartości
vwpassat2000

Auto szarpie i dymi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam tak jak w temacie autko szarpie i dymi na biało przy porannym odpalaniu przez kilka minut, dodam tylko że trzy dni spędziłem na poszukiwaniach przyczyny takiej reakcji silnika w internecie i forum i już sam nie wiem bo każdy pisał co innego, to uszczelka pod głowicą, to świece, kąt wtrysków itd, itp

 

FAKTY:

- passat rocznik 2000 1.9 tdi na pompo wtryskach, oznaczenie silnika ATJ

-przebieg faktyczny na dzień dzisiejszy 193000km

-auto kupiłem w 2008 ze stanem licznika 149000km

-wymienione turbo, paski, pompa

-wymieniony czujnik temp

-wymienione filtry: paliwa,oleju, kabinowy

-wymieniony termostat

- zapomniałem dodać że włącza się wentylator klimy( stojąc przodem lewy chyba)po zgaszeniu silnika nawet po lekkim dogrzaniu

 

Po wymianie termostatu którą sam wykonałem zauważyłem kilka denerwujących mnie rzeczy a mianowicie:

 

- odgłos przelewania się wody lub takie bulgotanie w kabinie podczas odpalania i przez jakiś czas po głębszym dodaniu gazu.

-autem telepie( szarpie) silnikiem, dziwnie chodzą obroty przez kilka minut

- biały dym z wydechu przez kilka minut

- podczas jazdy gdy wchodzi na obroty powyżej 2000 czasem go dziwnie zamuli lub szarpnie

-odpalony po raz drugi po nagrzaniu działa niby normalnie

- minimalny ubytek płynu chłodniczego

 

Proszę o jakieś konkretne odpowiedzi, wiem że podobne tematy były przerabiane ale tam jest tyle odpowiedzi co postów a mnie zwykłego polaka nie stać na wszystkie sugestie odnośnie naprawy.

Edytowane przez rainman777
zapomniałem dodać że włącza się wentylator klimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
autko szarpie i dymi na biało przy porannym odpalaniu przez kilka minut

Każdy z rana dymi na biało.

 

,

- odgłos przelewania się wody lub takie bulgotanie w kabinie podczas odpalania i przez jakiś czas po głębszym dodaniu gazu.

Źle odpowietrzony układ chłodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Każdy z rana dymi na biało.

 

,

Źle odpowietrzony układ chłodzenia.

 

-tak ale mój może służyć jako zasłona dymna dla drużyny A

-postaram się poszukać jak odpowietrzyć odpowiednio układ na forum lub w internecie

 

Ale nie wydaję Ci się dziwne zachowanie silnika ?, i czy może się coś z nim stać złego bo muszę nim codziennie jezdzić do pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zamulenie i szarpnięcie pow. 2krpm to tak jak by turbinka się ucinała sobie drzemke i nagle się budziła :)

Dodaj do faktów jeszcze jak daleko masz do pracy i w jakim zakresie obrotowym na codzień jeździsz.

 

RNI? Blachy ze Stalowej Woli?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jednak może byc uszczelką pod głowicą. Jak to sprawdzić - masz na forum.

A jak się odpowietrza układ? Przede wszystkim poprzez umiejetne ściąganie przewodów przy nagrzewnicy - od strony komory silnika oczywiście. Ale co tu będę opisywał - masz juz też to w innym temacie opisane :D

Co do zachowań silnika, to się nie wypowiem, ale jeśli stawiasz zasłonę dymną, to tak czy siak - jeżeli woda się leje do cylindrów, to za długo silnik może nie pochodzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi kolego Vesto43 to tablice RNI to Nisko i powiat niżański, dzięki za odpowiedz ale myślę a mianowicie mam nadzieję że to nie turbina ponieważ była wymieniana na regenerowaną tego roku w kwietniu.

 

Danek75 miałem nadzieję że to nie uszczelka ale zaczynam w to już wierzyć, no bo koszt duży a na wesele zbieram. Jeszcze poczytam co i jak. A zasłona dymna to tylko kilka minut do lekkiego nagrzania silnika po odpaleniu. Dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedys jak miałem audi b4 to działo mi sie podobnie jak u ciebie umnie uszkodony był czujnik połozenia walu , a kumpel w carismie mial tez objawy jak u Ciebie identyczne i miał uszkodzony czujnik połzenia konta wtrysku czy cos takiego . . . . . Niemasz zadnych błedów na kąpie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamieszczone przez vwpassat2000

 

 

- odgłos przelewania się wody lub takie bulgotanie w kabinie podczas odpalania i przez jakiś czas po głębszym dodaniu gazu.

 

Źle odpowietrzony układ chłodzenia.

zgadza sie albo zbyt mało płynu w układzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żadne błędy mi jak na razie nie wyskakują, a płynu dolewam cały czas po trochę bo mi ubywa. Nie wiem czy ma coś do tego olej silnikowy wcześniej lałem castrol a po wymianie turbiny zalany był mobil 1. Zrobiłem na nim przez moje zaniedbanie 18 tyś więc kwalifikuje się do natychmiastowej wymiany. Chyba go dam do mechaniora jakiegoś bo już siły nie mam, strasznie go dusi jak mu dam gazu od 2tyś obr. Głośno turbo jakoś chodzi jak się rozpędzam to jakbym jakąś formułą 1 jechał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem jest uszczelka pod glowica albo jakis problem z glowica sprawdz czy nie ubywa plynu albo czy nie buduje cisnienia w wezach podczas pracy czyli czy nie sa twarde i sprawdz czy nie masz plynu w oleju.Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostawiłem dziś autko u mechanika, sam wracałem przepełnionym PKS-em. Mam nadzieję że "diagnoza i leczenie pacjenta" będzie pozytywne. Po zabiegu napisze co mu dolegało. Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odebrałem właśnie passata od mechanika. Z tego co mi mówił to że sprawdził błędy i wyskoczył jeden pompo wtryskiwacz, ale poszperał głębiej i problemem okazał się czujnik temperatury silnika, który sam zresztą wymieniałem kilka miesięcy temu. Na początku się zdziwiłem że całym problemem okazał się czujnik, objawy wskazywały na coś większego. Ale ważne że chodzi jak złoto, pozdrawiam. Temat do zamknięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to juz zaslony parowej z tylu nie masz ?

faktycznie jak diesel bedzie mial za mala dawke lub z powietrzem (sprawdzcie jak wam sie kiedys zapowietrzy) to troche na bialo dymi

ale az tyle tego dymu nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest w porządku, nic nie dymi. Nawet wydaje mi się że jakiś mocniejszy jest teraz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ile kosztuje taki czujnik temperatury?

Mam podobne objawy do kolegi Damiana. Tylko nie bulgocze... Jak odpale auto po dluzszym postoju to powstaje zaslona dymna, wstyd go zapalac pod blokiem. Silnik telepie i podczas jazdy delikatnie poszarpuje, jak sie zagrzeje jest wszystko ok. Kolega na vagu patrzyl na wskazania czujnika to niby pokazywal dobrze ale sprawdzal to juz na rozgrzanym, mozliwe za jak jest nie sprawny to na zimnym robi takie akcje a na cieplym pokazuje ze jest dobry?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano odpalilem auto i odrazu zaczalem jechac (troche szarpalo na poczatku i mulilo), auto dymilo ale nie az tak tragicznie. Gorzej jak na swiatlach stawalem, wtedy zaslona dymna sie robi. Jak mozna sprawdzic czy czujnik temperatury jest niesprawny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj rano odpalilem auto i odrazu zaczalem jechac (troche szarpalo na poczatku i mulilo), auto dymilo ale nie az tak tragicznie. Gorzej jak na swiatlach stawalem, wtedy zaslona dymna sie robi. Jak mozna sprawdzic czy czujnik temperatury jest niesprawny?

Wypadałoby sprawdzić go VAG-iem na zimnym silniku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak to zrobic?

Skoro już raz sprawdzałeś jak piszesz powyżej,to w czym problem sprawdzić wskazania czujnika na zimnym silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik sprawdzal, a nie ja :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności