vwpassat2000 Zgłoś #1 Napisano 30 Grudnia 2011 (edytowane) Witam tak jak w temacie autko szarpie i dymi na biało przy porannym odpalaniu przez kilka minut, dodam tylko że trzy dni spędziłem na poszukiwaniach przyczyny takiej reakcji silnika w internecie i forum i już sam nie wiem bo każdy pisał co innego, to uszczelka pod głowicą, to świece, kąt wtrysków itd, itp FAKTY: - passat rocznik 2000 1.9 tdi na pompo wtryskach, oznaczenie silnika ATJ -przebieg faktyczny na dzień dzisiejszy 193000km -auto kupiłem w 2008 ze stanem licznika 149000km -wymienione turbo, paski, pompa -wymieniony czujnik temp -wymienione filtry: paliwa,oleju, kabinowy -wymieniony termostat - zapomniałem dodać że włącza się wentylator klimy( stojąc przodem lewy chyba)po zgaszeniu silnika nawet po lekkim dogrzaniu Po wymianie termostatu którą sam wykonałem zauważyłem kilka denerwujących mnie rzeczy a mianowicie: - odgłos przelewania się wody lub takie bulgotanie w kabinie podczas odpalania i przez jakiś czas po głębszym dodaniu gazu. -autem telepie( szarpie) silnikiem, dziwnie chodzą obroty przez kilka minut - biały dym z wydechu przez kilka minut - podczas jazdy gdy wchodzi na obroty powyżej 2000 czasem go dziwnie zamuli lub szarpnie -odpalony po raz drugi po nagrzaniu działa niby normalnie - minimalny ubytek płynu chłodniczego Proszę o jakieś konkretne odpowiedzi, wiem że podobne tematy były przerabiane ale tam jest tyle odpowiedzi co postów a mnie zwykłego polaka nie stać na wszystkie sugestie odnośnie naprawy. Edytowane 22 Marca 2014 przez rainman777 zapomniałem dodać że włącza się wentylator klimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 30 Grudnia 2011 autko szarpie i dymi na biało przy porannym odpalaniu przez kilka minut Każdy z rana dymi na biało. , - odgłos przelewania się wody lub takie bulgotanie w kabinie podczas odpalania i przez jakiś czas po głębszym dodaniu gazu. Źle odpowietrzony układ chłodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwpassat2000 Zgłoś #3 Napisano 30 Grudnia 2011 Każdy z rana dymi na biało. , Źle odpowietrzony układ chłodzenia. -tak ale mój może służyć jako zasłona dymna dla drużyny A -postaram się poszukać jak odpowietrzyć odpowiednio układ na forum lub w internecie Ale nie wydaję Ci się dziwne zachowanie silnika ?, i czy może się coś z nim stać złego bo muszę nim codziennie jezdzić do pracy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vesto43 Zgłoś #4 Napisano 30 Grudnia 2011 To zamulenie i szarpnięcie pow. 2krpm to tak jak by turbinka się ucinała sobie drzemke i nagle się budziła Dodaj do faktów jeszcze jak daleko masz do pracy i w jakim zakresie obrotowym na codzień jeździsz. RNI? Blachy ze Stalowej Woli? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #5 Napisano 30 Grudnia 2011 No to jednak może byc uszczelką pod głowicą. Jak to sprawdzić - masz na forum. A jak się odpowietrza układ? Przede wszystkim poprzez umiejetne ściąganie przewodów przy nagrzewnicy - od strony komory silnika oczywiście. Ale co tu będę opisywał - masz juz też to w innym temacie opisane Co do zachowań silnika, to się nie wypowiem, ale jeśli stawiasz zasłonę dymną, to tak czy siak - jeżeli woda się leje do cylindrów, to za długo silnik może nie pochodzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwpassat2000 Zgłoś #6 Napisano 30 Grudnia 2011 Jeżeli chodzi kolego Vesto43 to tablice RNI to Nisko i powiat niżański, dzięki za odpowiedz ale myślę a mianowicie mam nadzieję że to nie turbina ponieważ była wymieniana na regenerowaną tego roku w kwietniu. Danek75 miałem nadzieję że to nie uszczelka ale zaczynam w to już wierzyć, no bo koszt duży a na wesele zbieram. Jeszcze poczytam co i jak. A zasłona dymna to tylko kilka minut do lekkiego nagrzania silnika po odpaleniu. Dzięki i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papug013 Zgłoś #7 Napisano 31 Grudnia 2011 Ja kiedys jak miałem audi b4 to działo mi sie podobnie jak u ciebie umnie uszkodony był czujnik połozenia walu , a kumpel w carismie mial tez objawy jak u Ciebie identyczne i miał uszkodzony czujnik połzenia konta wtrysku czy cos takiego . . . . . Niemasz zadnych błedów na kąpie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzechu Zgłoś #8 Napisano 31 Grudnia 2011 Zamieszczone przez vwpassat2000 - odgłos przelewania się wody lub takie bulgotanie w kabinie podczas odpalania i przez jakiś czas po głębszym dodaniu gazu. Źle odpowietrzony układ chłodzenia. zgadza sie albo zbyt mało płynu w układzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwpassat2000 Zgłoś #9 Napisano 1 Stycznia 2012 Żadne błędy mi jak na razie nie wyskakują, a płynu dolewam cały czas po trochę bo mi ubywa. Nie wiem czy ma coś do tego olej silnikowy wcześniej lałem castrol a po wymianie turbiny zalany był mobil 1. Zrobiłem na nim przez moje zaniedbanie 18 tyś więc kwalifikuje się do natychmiastowej wymiany. Chyba go dam do mechaniora jakiegoś bo już siły nie mam, strasznie go dusi jak mu dam gazu od 2tyś obr. Głośno turbo jakoś chodzi jak się rozpędzam to jakbym jakąś formułą 1 jechał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotreknow Zgłoś #10 Napisano 1 Stycznia 2012 moim zdaniem jest uszczelka pod glowica albo jakis problem z glowica sprawdz czy nie ubywa plynu albo czy nie buduje cisnienia w wezach podczas pracy czyli czy nie sa twarde i sprawdz czy nie masz plynu w oleju.Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwpassat2000 Zgłoś #11 Napisano 2 Stycznia 2012 Zostawiłem dziś autko u mechanika, sam wracałem przepełnionym PKS-em. Mam nadzieję że "diagnoza i leczenie pacjenta" będzie pozytywne. Po zabiegu napisze co mu dolegało. Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwpassat2000 Zgłoś #12 Napisano 4 Stycznia 2012 Witam, odebrałem właśnie passata od mechanika. Z tego co mi mówił to że sprawdził błędy i wyskoczył jeden pompo wtryskiwacz, ale poszperał głębiej i problemem okazał się czujnik temperatury silnika, który sam zresztą wymieniałem kilka miesięcy temu. Na początku się zdziwiłem że całym problemem okazał się czujnik, objawy wskazywały na coś większego. Ale ważne że chodzi jak złoto, pozdrawiam. Temat do zamknięcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #13 Napisano 4 Stycznia 2012 to juz zaslony parowej z tylu nie masz ? faktycznie jak diesel bedzie mial za mala dawke lub z powietrzem (sprawdzcie jak wam sie kiedys zapowietrzy) to troche na bialo dymi ale az tyle tego dymu nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwpassat2000 Zgłoś #14 Napisano 4 Stycznia 2012 Wszystko jest w porządku, nic nie dymi. Nawet wydaje mi się że jakiś mocniejszy jest teraz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #15 Napisano 7 Marca 2012 Witam. Ile kosztuje taki czujnik temperatury? Mam podobne objawy do kolegi Damiana. Tylko nie bulgocze... Jak odpale auto po dluzszym postoju to powstaje zaslona dymna, wstyd go zapalac pod blokiem. Silnik telepie i podczas jazdy delikatnie poszarpuje, jak sie zagrzeje jest wszystko ok. Kolega na vagu patrzyl na wskazania czujnika to niby pokazywal dobrze ale sprawdzal to juz na rozgrzanym, mozliwe za jak jest nie sprawny to na zimnym robi takie akcje a na cieplym pokazuje ze jest dobry? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #16 Napisano 8 Marca 2012 Dzisiaj rano odpalilem auto i odrazu zaczalem jechac (troche szarpalo na poczatku i mulilo), auto dymilo ale nie az tak tragicznie. Gorzej jak na swiatlach stawalem, wtedy zaslona dymna sie robi. Jak mozna sprawdzic czy czujnik temperatury jest niesprawny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #17 Napisano 8 Marca 2012 Dzisiaj rano odpalilem auto i odrazu zaczalem jechac (troche szarpalo na poczatku i mulilo), auto dymilo ale nie az tak tragicznie. Gorzej jak na swiatlach stawalem, wtedy zaslona dymna sie robi. Jak mozna sprawdzic czy czujnik temperatury jest niesprawny? Wypadałoby sprawdzić go VAG-iem na zimnym silniku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #18 Napisano 8 Marca 2012 A jak to zrobic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #19 Napisano 8 Marca 2012 A jak to zrobic? Skoro już raz sprawdzałeś jak piszesz powyżej,to w czym problem sprawdzić wskazania czujnika na zimnym silniku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #20 Napisano 8 Marca 2012 Mechanik sprawdzal, a nie ja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach