Skocz do zawartości
golden201

szalejąca turbina

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów mam maly problem z turbina lub z jej ładowaniem opisze po krotce moj problem.

Jestem po zmianie turbiny z AHU na BRD wszystko ładnie po programie latalo do czasu az nie zaczęły stukać popychacze. Popychacze zostaly wymienione i pojawil sie problem. Rano gdy wsiadlem do samochodu odpalam, ruszam i auto uzyskuje 2 tys obrotów zaczyna szarpać dławic się i obroty spadają oraz nie rowno chodzi, po chwili autem idzie normalnie ruszyć i przekracza normalnie 2 tys obrotow. Na rozgrzanym silniku turbina ciagla jak oszalala :) tak więc postanowiłem podmienic zawór n75 ale objawy takie same, spróbowałem ściagnać weżyk dochodzący do gruszki i ..... na moje zdziwienie samochod jedzie normalnie (oczywiscie bez doladowania) nie szarpie nie dławi się. Tak więc postanowiłem rozkręcic turbine i pozaglądac do niej. Po rozkręceniu moim oczom ukazał się wirnik od strony zimnej z połamanymi łopatkami, mysle fuck rozwaliło turbine i nie miała takiego ciśnienia, tak więc nic mi nie pozostało jak regeneracja. Po odebraniu turbiny cały uchachany :D wziołem sie za montaż, oczywiscie przestrzegając wszystkich zasad zakladnia, czyszczenia calego dolotu, kolektorow wszystkich uszczelek oraz filtrow. Turbina zamontowana, nowe wezyki podcisnienia zalozone, jeszcze raz sprawdzenie wszystkiego czy jest ok, dobra mysle zapale pepierosa i pale fure:).

Tak wiec, jak pomyslalem tak zrobilem. Zapalilem samochod wszystko jest ok turbina nie odleciala:D zostawilem samochod odpalony niech pochodzi miedzy czasie posprzątałem garaż. Po 20 minutach auto zagrzane tak wiec mysle jade w rejs. Ruszam spokojnie wszystko dziala, temperatura osiągnęła 90 stopni, trzeba wypróbować nową turbinę, 1 ful gaz a tu znowu tylko 2 tys obrotów, samochod dławi się szarpie i nie rowno chodzi, po chwili wszystko ustalo znowu ruszam po mału zmiana na 2 auto idzie jak pocisk do 4 tys pozniej trojka itd. Przyjechałem pod garaż zostawilem na luzie i chciałem przegazować samochod i znowu tylko do 2 tys i dławienie się i nie równa praca silnika myslałem ze mnie rozd.... zrobiłem kolejny test ze sćiagnieciem weżyka od gruszki i samochód normalnie chodzi nawet moge przegazowac do 4 tys obrotow<lol>.

Tak więc jesli ktoś z forumowiczów miałby jakąś podpowiedz lub wskazówkę byłbym niezmiernie wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może sama grucha jest kaputtnięta? Skoro silnik pracuje normalnie przy zdjętym wężyku to pewnie trzeba sprawdzić wszystko co steruje turbinką. A może jakieś nieszczelności? Co prawda nie znam się na tym ale takie rzeczy nie szkodzi sprawdzić. Poczekaj na opinię rzeczoznawców :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może sama grucha jest kaputtnięta? Skoro silnik pracuje normalnie przy zdjętym wężyku to pewnie trzeba sprawdzić wszystko co steruje turbinką. A może jakieś nieszczelności? Co prawda nie znam się na tym ale takie rzeczy nie szkodzi sprawdzić. Poczekaj na opinię rzeczoznawców :D

 

Grucha jest ok bo byla ustawiana wg. fabrycznych parametrow podczas regeneracji, nieszczelnosci razczej nie bedzie bo rury sa z nierdzewki połaczone silikonowymi kolankami sciagniete opaskami gbs-owymi wszystko sprawdzone:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamiast łamać sobie głowę zagadkami, podepnij vag-a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie zrobilem loga ale tylko do 2,5 tys

moglbym ktos oblukac

 

http://vaglog.rtnet.pl/golden201_67342.html

 

zauwazylem ze gdy odpuszcze noge z gazu to pozniej samochod idzie normalnie

Edytowane przez golden201

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam ponownie zrobilem loga ale tylko do 2,5 tys

moglbym ktos oblukac

 

brakuje trochę logów ale już widać że przepływka podaje złe dane, tyle że dziwnie zachowuje się komp... może to efekt wirusa, niech koledzy jeszcze potwierdzą

Edytowane przez kujon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafik87

Witam jestem nowym użytkownikiem forum i mam prośbe do jednego z kolegow odnośnie uszczelki pod glowicą czy ktos jest mi w stanie pomoc ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie nie wiesz która wybrać??

 

bo w etce są trzy ale sam nie wiem która jest ok, w etce jest tak napisane

 

038 103 383 BL 1,45mm 1 otwor

038 103 383 BM 1,53mm 2 otwor

038 103 383 BN 1,61mm 3 otwor

 

zaczerpnięte z forum właścicieli A6 pod silniki AJM , ATJ, AVF i AWX (inne PD również ale w ograniczonym zakresie) może pomoże

 

http://www.a6klub.pl/19-tdi-pd-glowica-usterki-metody-i-koszty-napraw-vt12460.htm

Edytowane przez kiler1410

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam ponownie zrobilem loga ale tylko do 2,5 tys

moglbym ktos oblukac

 

http://vaglog.rtnet.pl/golden201_67342.html

 

zauwazylem ze gdy odpuszcze noge z gazu to pozniej samochod idzie normalnie

 

Zrób logie dynamiczne 03 i 08 drugi pomiar 10 i 11 będzie bardziej widoczne

możesz tez podać statyczne logi

a żadnych błędów komp nie wykrywa ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie to jest to ze nie wykrywa, to tylko sie dzieje po wcisnieciu gwaltownym gazu do dechy jak muskam gaz spokojnie to do 2tys troche go przytka ale po sekundzie idzie jak ogien.

A wlasnie logi dynamiczne tylko zrobie do 2,5 tys bo wiecej nie idzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności