Gość +jacek+ Zgłoś #1 Napisano 10 Marca 2006 Blok 13. Wskazania komputera pokazują następujące wartości : cylinder 1 : -0,56 cylinder 2 : 0,61 cylinder 3 : 0,28 cylinder 4 : -0,46 Co można wyczytać z tych wskazań. Przypomnę, że u mnie występuje szarpanie przy 1900 - 2100 obr/min i zastanawiam się czy różnica pomiędzy 1 i 4 a 2 i 3 cylindrem może być powodem tych szarpnięć ?? Jeden diagnostyk stwierdził, że dawkowanie mieści się w przedziale i jest dobrze ; drugi stwierdził stanowczo i bez wahania, że 2 i 3 pompowtryskiwacz jest niesprawny Proszę o wyczerpujące wypowiedzi. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #2 Napisano 10 Marca 2006 Blok 013 w silnikach PD to jest wskazanie nastepujące: Jałowy bieg - regulacja spoczynkowa Tutaj dawka wtrysku na cylinder w mg/skok to od - 2,8mg/skok do + 2,8mg/skok Komentarz do tych wskazań - Układ wtrysku rozporządza regulacja spoczynkową. Może rozpoznać różnice w mocy między poszczególnymi cylindrami (tolerancja części, przepustowość wtryskiwacza, sprężanie) i poprzez selektywny rozdział dawek wtrysku wyrównać je na jałowym biegu. - Rozpoznawanie odbywa sie na biegu jałowym poprzez sygnał obrotów silnika, który przekazywany jest do komputera sterującego jako 4 sygnały na jeden obrót wału korbowego. Jeżeli sygnały nadchodza w równomiernym rytmie, oznacza to że wszystkie cylindry wykonują równomieną pracą. Jeżeli jeden cylinder wykazuje słabszą moc, wał korbowy potrzebuje nieco dłuższego czasu na następną połowę własnego obrotu. Inaczej przyśpiesza wał korbowy cylindra, który wykazuje wiekszą moc. Tu potrzebny jest krótszy czas na obrót. - Jeżeli komputer sterujący rozpozna odstepstwo, określony cylinder natychmiast zasilany jest wększą lub mniejszą dawką wtryskiwanego paliwa do momentu gdy silnik ponownie zacznie pracować "na okrągło". + do mg/skok: każdy cylinder wykazuje słabszą moc, zasilany jest większą iloscią paliwa - do mg/skok: każdy cylinder wykazuje wiekszą moc, zasilany jest mniejszą iloscią paliwa Czy wystarczy tak odpowiedź. Wg. mnie jest wystarczająco wyczerpująca. PS. tak na marginesie to parę dni temu w innym temacie juz opisywałem blok nr. 013 i wydaje mi się, że powinienieś na niego trafić przy przeszukiwaniu tematów forum. Pozdrawiam HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość +jacek+ Zgłoś #3 Napisano 10 Marca 2006 Wyczerpująca aż do bólu. Dziekuje. Wobec tego czy moge przypuszczać że komputer nie rozpoznaje sytuacji w związku z czym nie uwzględnia tego porzy rozdziale dawki paliwa ?? Skoro pompowtryski mieszczą się w przedziale od - 2,8 do +2,8 to są sprawne wg normy producenta i nie tu powinienem szukać przyczyny tak ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #4 Napisano 10 Marca 2006 Proponuję cześciej zaglądać do bloków pomiarowych bo może akurat trafisz na jakieś większe odstepstwa od w/w danych. Ponadto proponowałbym wybrac sie do disgnosty i niech dokładnie przemierzy każdy pompowtryskiwacz z osobna. Wtedy będzie szersza wiedzą co może być powodem szarpnięć. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość +jacek+ Zgłoś #5 Napisano 10 Marca 2006 Z tym zaglądaniem do bloków to mam problem bo po prostu nie ma tu chyba dobrych diagnostów. Powiedzieli już ponad miesiąc temu ze pompowtryski są walnięte i trza wymienić. Tak zrobiłem, kupiłem używane wymieniłem, dane z bloku 13 dużo dużo lepsze w porównaniu do stanu przed wymianą ( wtedy dwa pompowtryski przekracały wartości 2,8 ), ale szarpnięcia są identyczne jak przed wymianą !! A co sądzić o komputrze sterującym ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ads11 Zgłoś #6 Napisano 10 Marca 2006 ja mialem takie rozne wskazania dawki jak fachowcy zle ustawili poczatek kata wtrysku czy cos,po poprawnym ustawieniu jest lepiej. :640: p.s czy twoje klopoty nie zaczely sie wraz ze zmiana paska rozrzadu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #7 Napisano 10 Marca 2006 ja mialem takie rozne wskazania dawki jak fachowcy zle ustawili poczatek kata wtrysku czy cos,po poprawnym ustawieniu jest lepiej. :640: p.s czy twoje klopoty nie zaczely sie wraz ze zmiana paska rozrzadu? To jest pompowtryskiwacz, a nie pompa. Tu sie nic takiego nie ustawia. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ads11 Zgłoś #8 Napisano 10 Marca 2006 a wlasnie ze sie ustawia :614: na ktoryms kolku, i jest tez podana wartosc w vagu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #9 Napisano 10 Marca 2006 Po zmianie rozrządu w silnikach pompowtryskiwaczowych absolutnie nic sie nie ustawia. Po założeniu paska, napinaczy, rolek, wlaniu płyniu itp itd zapala sie silnik i tyle. Składa sie przód samochodu i wyjazd. Absolutnie żadnych regulacji nie trzeba przeprowadzać. Pompowtryskiwacz ma 2 stany pracy - pracuje, nie pracuje. Pierwsze słyszę aby coś po rozrządnie w silnikach PD trzeba było regulować. Żadnego wyprzedzenia zapłonu. Nic z tych rzeczy !!! :614: HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ads11 Zgłoś #10 Napisano 10 Marca 2006 http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=9616&sid=6755a103675b7f807b2b1b159c00a50b chodzi o ''początek tłoczenia i korekty dokonywał na wałku rozrządu (coś tam lekko przesuwał), a następnie sprawdzał wartość na komputerze.'' nie wiem moze masz racje ze nic sie nie ustawia , ale u mnie po zmianie rozrzadu glosno pracowal i po wyjezdzie do serwisu powiedzieli ze rozrzad jest o zabek przestawiony i podciagniete wlasna ta regulacja.Krecili cos tym kolkiem i patrzyli na kompie i teraz jest ok. Zaznaczam ze nie jestem mechanikiem tylko pisze jak bylo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #11 Napisano 10 Marca 2006 u mnie po zmianie rozrzadu glosno pracowal i po wyjezdzie do serwisu powiedzieli ze rozrzad jest o zabek przestawiony Gdyby rozrząd w silniku PD był przestawiony o 1 ząbek to nawet by nie zagadał przy próbie uruchomienia. A gdyby przeskoczył o 1 ząbek to momentalinie by zgasł i napewno by ponownie nie zapalił. Nie ma takie możliwości by silnik TDI-PD pracował z paskiem rozrządu przesumiętym o 1 ząbek. HHA PS. Skoro przytaczasz wątek z Forum Marka to przeczytaj dokładnie jego wypowiedzi. Polecam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ads11 Zgłoś #12 Napisano 10 Marca 2006 PS. Skoro przytaczasz wątek z Forum Marka to przeczytaj dokładnie jego wypowiedzi. Polecam ja pisze o tym ze robiono mi tak samo jak dla tego goscia i mechanik mowil ze zmiania sie tak kat ustawienia wtrysku, ale widocznie krecil se czyms i sprawdzal na kompie dla zabawy i skasowal mnie 150 zl. Ale powiedz mi po co na kółku od walka rozrządu jest regulacja?I zmieniajac ja zmieniaja sie wartosci w vagu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #13 Napisano 10 Marca 2006 Stwierdzam, że Cię nieźle naciągnięto bo na kole wałka rozrządu w silniku PD nie ma żadnej regulacji ani jakiejś podziałki. Jest tylko cecha w jakim położeniu blokować rozrząd celem dokonania jego wymiany. Poprostu mechanicy nieźle ściemnili i skasowali 150zł HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rogalotti Zgłoś #14 Napisano 16 Marca 2006 Wyczerpująca aż do bólu. Dziekuje. Wobec tego czy moge przypuszczać że komputer nie rozpoznaje sytuacji w związku z czym nie uwzględnia tego porzy rozdziale dawki paliwa ?? Skoro pompowtryski mieszczą się w przedziale od - 2,8 do +2,8 to są sprawne wg normy producenta i nie tu powinienem szukać przyczyny tak ?? Masz wszystko w normie. TO włąsnie komp rozpoznaje róznice w czasie nadchodzących impulsów i doregulowuje to. A to co Ci się pokazuje to już wynik jego pracy. Swoja drogą masz wszystko w normie. Szukaj przyczyny gdzie indziej a jest gdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość +jacek+ Zgłoś #15 Napisano 17 Marca 2006 Masz wszystko w normie. TO włąsnie komp rozpoznaje róznice w czasie nadchodzących impulsów i doregulowuje to. A to co Ci się pokazuje to już wynik jego pracy. Swoja drogą masz wszystko w normie. Szukaj przyczyny gdzie indziej a jest gdzie Dzięki za info. Powiedz kolego gdzie szukać. Od czego najlepiej zacząć, może jest coś co pasuje z mojego opisu problemu do jakiejś awarii, z którą już gdzieś się spotkałeś ?? Czy dwumasówka może być winna, ciśnienie w ukl. paliwowym ( mam 0.5 bara a wiem ze powinien byc 1 bar : czy może to powodować niedobór paliwa w określonym zakresie obrotów ) ?? ?? ?? ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MrsVariant Zgłoś #16 Napisano 19 Marca 2006 Cześć, pocieszę cię że nie jesteś sam, też tak jak Ty kupiłem używanego paska tdi i mam ten sam problem z szarpaniem, ponieważ moje auto miało chipa z niewiadomego źródła sądziłem że on jest przyczyną ale zmieniłem oprogramowanie sterownika na fabryczne i dalej to samo, teraz troche mniej ale to z powodu mniejszej mocy. Na marginesie z m-c temu trafiłem na Twojego posta na stronie Master's Tuning i już miałem umawiać się na wymianę pompek ale widzę po twoich doświadczeniach że tgo nie mam sensu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość +jacek+ Zgłoś #17 Napisano 19 Marca 2006 Powiem Ci, że temat jest ciężki. Każdy do kogo zajadę mówi coś innego i sam już nie wiem czego i kogo słuchać. Zobaczymy. Jutro jadę na vaga i sprawdzam blok 23. Zobaczę co się tu dzieje. Jaki masz przebieg u siebie ?? Czy te dgrania masz od początku, zaraz po zakupie ?? Czy już coś wymieniałeś u siebie i czy brałeś pod uwagę koło dwumasowe ?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MrsVariant Zgłoś #18 Napisano 21 Marca 2006 ja mam ponad tys najechane, jak go kupiłem miał zamontowany chip na ok 170KM, drgania były od samego początku, na chipe naprawde duże, sądziłem że chip jest źle zaprogramowany więc w firmie tuningowej zmieniłem na fabryczny program 130KM, ale drgania pozostały, z racji mniejszej mocy sa mniejsze ale nadal dokuczliwe i wyczuwalne jak u Ciebie, najbardziej na 5 biegu (skrzynia 5) podczas przyspieszania na maxa w przedziale 85- 110 km/h. Ja jeszcze nic nie wymieniłem, sądziłem że przyczyną są pompowtryskiwacze, ponieważ rano jak zapalam auto to przez kilka sek telepie silnikiem, czasami za 1 razem nie chce zaskoczyć no i mam wrażenie że za dużo zużywa paliwa, bak wystarcza na ok 550-650km umiarkowanej jazdy po mieście. Po Twoich doświadczeniach jednak zwątpiłem w tą teorię. Moje odczyty w bloku 13 cyl 1 - 0,5 cyl 2 +0,5 cyl 3 +1,3 cyl 4 - 0,2 W przyszłym tygodniu wymienię rozrząd, zobaczymy czy tutaj jest wszystko w porządku, następnie jade dokładnie sprawdzić wszystkie poduszki pod skrzynią i silnikiem. Koła dwumasowego nie brałem jak dotąd pod uwagę ponieważ sprzęgło działa bez zarzutu, biegi wchodzą bardzo dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość +jacek+ Zgłoś #19 Napisano 25 Marca 2006 Cześć. Wymieniaj dwumase. U mnie to jest problemem. Prawidłowe działanie sprzęgła nie znaczy że dwumasa jest dobra. Wymiana rozrządu tego problemu nie usunie. Nie tędy droga. Ja już spróbowałem wszystkiego ( możesz mi wierzyć ) i wymieniam dwumase ( tylko troche złociszy nazbieram ) - troche sie z kasy wycyckałem :639: A przy okazji zaoszczędzisz czasu, pieniędzy, itd ( jak sobie podlicze godziny spędzone w warsztatach, koszt pompek, poduszki pod skrzynie, diagnozy, koszty dojazdu i paliwo i całej reszty to mnie krew zalewa :646: ). Tak więc moim zdaniem wymieniaj i nic się nie martw - szarpanie ustanie. Daj znać czy w Twoim przypadku miałem rację Pozdrawiam i powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hengol Zgłoś #20 Napisano 26 Kwietnia 2006 Czy ktos może mi poradzić jaka jest przyczyna ze na wolnych obrotach z reguly przy zimnym silniku obroty silnika lekko faluja w zakresie ok 100 obr/min i czuc lekkie szarpniecia autkiem. Czy jest to wina pompowtryskiwaczy??? Dodam, że na rozgrzanym silniku nie zauwazylem juz takiego zjawiska. Z góry dziekuje za pomoc:))) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach