duchu86dr Zgłoś #1 Napisano 18 Grudnia 2011 No witam! Chciałem się pochwalić osiągnięciem warsztatu w którym pracuję. Mamy klienta, który zajechał swoją B6-tke (wypadła korba na trzecim i zrobiła krater w bloku). Klient nie mógł albo nie miał za co znaleźć takiego bloku. My mieliśmy blok z 1.9TDI z audi A4 na pompo-wtrysku. Po przemyśleniach i oględzinach obydwóch bloków doszliśmy do wniosku, że zrobimy B6 1.9 TDI z osprzętem z 2.0 Trzeba było tylko rozwiercić otwór na czujnik położenia wału, który w 2.0 czyta z koronki nabitej na wał pod kołem dwumasowym oraz wymyślić jak dorobić uchwyty na DPF. Dorobiliśmy również otwór na rolkę paska rozrządu, bo w 2.0 otwór był w innym miejscu, natomiast blok z naszego 1.9 miał napinacz hydrauliczny, więc zmieniliśmy go na wskazówkę. Efekt: Auto jedzie lepiej niż 2.0 nie wiem tylko czy przez to, że ma wtryski z 2.0 ale to nie ważne. Uważam tą przeróbkę za całkowicie udaną. Silnik 1.9 nie ma też przeciwwag pompy oleju, a w 2.0 były na zębatkach tyle że urwana korba narobiła tam nieco szkód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekmax Zgłoś #2 Napisano 18 Grudnia 2011 U nas w Nysie takie swapy. Ciekawy temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marewel Zgłoś #3 Napisano 18 Grudnia 2011 Tłoki z czego poszły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mate0 Zgłoś #4 Napisano 21 Grudnia 2011 Wrzućcie jakiś filmik jak to się odpycha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
duchu86dr Zgłoś #5 Napisano 24 Grudnia 2011 Cały dół tj. blok, tłoki, korby, wał, miska poszły z 1.9TDI z a4, a głowica, pompowtryski i osprzęt nawet DPF poszły z 2.0 Filmików nie mam ale klient mówi, że zapierdziela lepiej niż wcześniej ale on zajechał już kupę samochodów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arriva Zgłoś #6 Napisano 24 Grudnia 2011 Kurde. trochę dziwne. śmiga autem za gruby hajs a nie stać go na nowy silnik. ale tak to jest z tymi pseudo biznesmenami:D dla was chylę czoło bo ja bym się chyba nie podjął Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1634 Zgłoś #7 Napisano 25 Grudnia 2011 Silnik 2,0 140 czy 170 KM? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
duchu86dr Zgłoś #8 Napisano 26 Grudnia 2011 Silnik 2,0 140 czy 170 KM? 140 KM z DPF'em Nie wiem dokładnie dlaczego nie kupował 2.0 ale podejrzewam, że nie chciało mu się szukać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #9 Napisano 26 Grudnia 2011 Kurde założyliście głowice od 2.0 na 1.9 ? Coś mi sie wierzyć nie chce że to spasowało... Nie chce być sceptykiem, ale zastanawiam się ile to pochodzi. Przecież 1.9 zachowuje sie troszke inaczej niz 2.0. Chociażby komputer może jakies błędy łapać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passkiewicz Zgłoś #10 Napisano 27 Grudnia 2011 Brawo! Polak potrafi!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
duchu86dr Zgłoś #11 Napisano 28 Grudnia 2011 (edytowane) Głowica z 2.0 pasuje do 1.9 nawet uszczelka jest ta sama. Bloki poza niektórymi uchwytami i otworem na czujnik położenia wału różnią się tylko średnicą tulei tłoka. Passat zrobił już swoje pierwsze 10tys i zero problemów. Jeśli chodzi o komputer to tylko czujnik położenia wału mógłby stwarzać problem ale też jest z 2.0 Komputer przecież nie wyczai, że tłoki mu się skurczyły Polak Potrafi Edytowane 28 Grudnia 2011 przez duchu86dr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marewel Zgłoś #12 Napisano 29 Grudnia 2011 Głowica z 2.0 pasuje do 1.9 nawet uszczelka jest ta sama. Hellooo uszczelka do 2.0 jest inna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1634 Zgłoś #13 Napisano 29 Grudnia 2011 głowica którą założyliście jest 16 zaworowa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszek1985 Zgłoś #14 Napisano 27 Lutego 2016 czy auto o którym mowa to może passat b6 z 2008r srebrne kombi? właściciel z okolic Kościerzyny? do głowicy silnika dospawana była dodatkowa tuleja do mocowania silnika? Pytam bo rok temu kupiłem takie auto nie świadomy przeróbki, tydzień temu poszła panewka wału korbowego i dopiero wyszło, że zamiast głowicy 1,9 mam 2.0, natomiast reszta pozostała od 1.9... - - - - - aktualizacja - - - - - no i generalnie mam pytanie w tej kwestii. po obecnym remoncie na hamowni wyszło mi 122km, czyli za duzo jak na 1.9 ale za mało jak na 2.0. domyślam się , że mapy pozostały od 1.9? czy warto wgrać mappy silnika od 2.0? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus90 Zgłoś #15 Napisano 10 Kwietnia 2016 (edytowane) czy auto o którym mowa to może passat b6 z 2008r srebrne kombi? właściciel z okolic Kościerzyny? do głowicy silnika dospawana była dodatkowa tuleja do mocowania silnika?Pytam bo rok temu kupiłem takie auto nie świadomy przeróbki, tydzień temu poszła panewka wału korbowego i dopiero wyszło, że zamiast głowicy 1,9 mam 2.0, natomiast reszta pozostała od 1.9... - - - - - aktualizacja - - - - - no i generalnie mam pytanie w tej kwestii. po obecnym remoncie na hamowni wyszło mi 122km, czyli za duzo jak na 1.9 ale za mało jak na 2.0. domyślam się , że mapy pozostały od 1.9? czy warto wgrać mappy silnika od 2.0? Mapy masz z 2.0 bo wiazka z kompem zostala. Najlepiej jechac zrobic prgram i pewnie wyjdzie ok 160-170 KM. U brata w Pasku B6, 1.9 ASZ po usunieciu DPF jedzie calkiem zwawo jak na 1600KG. Nie wiem jak jechalo z seria 2.0 BMP bo auto bylo kupine z uszkodzonym silnikiem, ale moze uda sie porownac z A4 B7 2.0TDI 140KM szwagra to dam znac. Hellooo uszczelka do 2.0 jest inna. Jakis czas temu porownywalem, i mimo innych numerow katalogowych wygladaly tak samo. Edytowane 10 Kwietnia 2016 przez strus90 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach