Skocz do zawartości
duchu86dr

Nietypowy swap. Passat B6 2.0 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

No witam!

 

Chciałem się pochwalić osiągnięciem warsztatu w którym pracuję.

 

Mamy klienta, który zajechał swoją B6-tke (wypadła korba na trzecim i zrobiła krater w bloku).

Klient nie mógł albo nie miał za co znaleźć takiego bloku.

 

My mieliśmy blok z 1.9TDI z audi A4 na pompo-wtrysku.

 

Po przemyśleniach i oględzinach obydwóch bloków doszliśmy do wniosku, że zrobimy B6 1.9 TDI z osprzętem z 2.0

Trzeba było tylko rozwiercić otwór na czujnik położenia wału, który w 2.0 czyta z koronki nabitej na wał pod kołem dwumasowym oraz wymyślić jak dorobić uchwyty na DPF.

 

Dorobiliśmy również otwór na rolkę paska rozrządu, bo w 2.0 otwór był w innym miejscu, natomiast blok z naszego 1.9 miał napinacz hydrauliczny, więc zmieniliśmy go na wskazówkę.

 

Efekt: Auto jedzie lepiej niż 2.0 nie wiem tylko czy przez to, że ma wtryski z 2.0 ale to nie ważne.

 

Uważam tą przeróbkę za całkowicie udaną.

 

Silnik 1.9 nie ma też przeciwwag pompy oleju, a w 2.0 były na zębatkach tyle że urwana korba narobiła tam nieco szkód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U nas w Nysie takie swapy.

Ciekawy temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tłoki z czego poszły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzućcie jakiś filmik jak to się odpycha :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały dół tj. blok, tłoki, korby, wał, miska poszły z 1.9TDI z a4, a głowica, pompowtryski i osprzęt nawet DPF poszły z 2.0

 

Filmików nie mam ale klient mówi, że zapierdziela lepiej niż wcześniej :D

 

ale on zajechał już kupę samochodów :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde. trochę dziwne. śmiga autem za gruby hajs a nie stać go na nowy silnik. ale tak to jest z tymi pseudo biznesmenami:D dla was chylę czoło bo ja bym się chyba nie podjął

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik 2,0 140 czy 170 KM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silnik 2,0 140 czy 170 KM?

 

 

140 KM z DPF'em

Nie wiem dokładnie dlaczego nie kupował 2.0 ale podejrzewam, że nie chciało mu się szukać :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde założyliście głowice od 2.0 na 1.9 ? Coś mi sie wierzyć nie chce że to spasowało...

 

Nie chce być sceptykiem, ale zastanawiam się ile to pochodzi. Przecież 1.9 zachowuje sie troszke inaczej niz 2.0. Chociażby komputer może jakies błędy łapać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brawo! Polak potrafi!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głowica z 2.0 pasuje do 1.9 nawet uszczelka jest ta sama. Bloki poza niektórymi uchwytami i otworem na czujnik położenia wału różnią się tylko średnicą tulei tłoka.

 

Passat zrobił już swoje pierwsze 10tys i zero problemów.

 

Jeśli chodzi o komputer to tylko czujnik położenia wału mógłby stwarzać problem ale też jest z 2.0

Komputer przecież nie wyczai, że tłoki mu się skurczyły ;)

 

Polak Potrafi :D

Edytowane przez duchu86dr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Głowica z 2.0 pasuje do 1.9 nawet uszczelka jest ta sama.

Hellooo uszczelka do 2.0 jest inna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

głowica którą założyliście jest 16 zaworowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy auto o którym mowa to może passat b6 z 2008r srebrne kombi? właściciel z okolic Kościerzyny? do głowicy silnika dospawana była dodatkowa tuleja do mocowania silnika?

Pytam bo rok temu kupiłem takie auto nie świadomy przeróbki, tydzień temu poszła panewka wału korbowego i dopiero wyszło, że zamiast głowicy 1,9 mam 2.0, natomiast reszta pozostała od 1.9...

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

no i generalnie mam pytanie w tej kwestii. po obecnym remoncie na hamowni wyszło mi 122km, czyli za duzo jak na 1.9 ale za mało jak na 2.0. domyślam się , że mapy pozostały od 1.9? czy warto wgrać mappy silnika od 2.0?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy auto o którym mowa to może passat b6 z 2008r srebrne kombi? właściciel z okolic Kościerzyny? do głowicy silnika dospawana była dodatkowa tuleja do mocowania silnika?

Pytam bo rok temu kupiłem takie auto nie świadomy przeróbki, tydzień temu poszła panewka wału korbowego i dopiero wyszło, że zamiast głowicy 1,9 mam 2.0, natomiast reszta pozostała od 1.9...

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

no i generalnie mam pytanie w tej kwestii. po obecnym remoncie na hamowni wyszło mi 122km, czyli za duzo jak na 1.9 ale za mało jak na 2.0. domyślam się , że mapy pozostały od 1.9? czy warto wgrać mappy silnika od 2.0?

 

Mapy masz z 2.0 bo wiazka z kompem zostala. Najlepiej jechac zrobic prgram i pewnie wyjdzie ok 160-170 KM.

 

U brata w Pasku B6, 1.9 ASZ po usunieciu DPF jedzie calkiem zwawo jak na 1600KG. Nie wiem jak jechalo z seria 2.0 BMP bo auto bylo kupine z uszkodzonym silnikiem, ale moze uda sie porownac z A4 B7 2.0TDI 140KM szwagra to dam znac.

 

 

Hellooo uszczelka do 2.0 jest inna.

 

Jakis czas temu porownywalem, i mimo innych numerow katalogowych wygladaly tak samo.

Edytowane przez strus90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności