Skocz do zawartości
przemekgo_vw

Brak komunikacji z silnikiem VW Sharan TDI.

Rekomendowane odpowiedzi

Czy nieskasowana inspekcja olejowa unieruchomi silnik? Czy to możliwe w autach grupy VAG? Pytam bo miałem następujący przypadek. Kuzyn poprosił o pomoc - VW Sharan 1,9TDI (AFN) 1997 rok - kręci ale nie odpala. Jadę z kompem, podłączam kompa - skanuje silnik i licznik - zero błędów. Kuzyn mówi: "skasuj mi inspekcję olejową bo wyświetla się od 4 tys km i pewnie zablokowało mi silnik". Oczywiście olej był zmieniony w terminie. Ja mówie :"to raczej niemożliwe, pierwsze słyszę by inspekcja unieruchamiała silnik w VAG", ale kasuje inspekcję. Sprawdzamy na wyświetlaczu - nie ma. "Odpalaj" - zaskoczył od strzała. Szczęka mi opadła. Nie znalazłem w necie na ten temat jednoznacznych opinii potwierdzających lub zaprzeczających. Może tu ktoś wie coś więcej na ten temat.

Edytowane przez przemekgo_vw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w sumie to powiem także u znajomego w Octavii to zablokowało silnik bo też nie skasował a i ja miałem podobny przypadek tzn prawie zablokowało bo brakło chyba z 3 km do blokady tak przynajmniej mi się wydaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to kiedy mialaby sie wlaczac ta blokada (po jakim czasie, ilu km )? Mi zaczelo sie juz wyswietlac SERVICE JETZ ale pewnie dopiero w styczniu pojade?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W życiu nie słyszałem o czymś takim, ale w sumie 4000 km to sporo jak na "zapomnienie" o przeglądzie. Choć olej był zmieniany. Wiem, ze np. w nowym Sharanie TDI, gdzie trzeba co jakiś czas dolewać Ad Blue, to masz info, że zbliża się termin dolewki. Jak nie zareagujesz na to ostrzeżenie i dojeździsz do całkowitego wyczerpania czynnika, to gdy zgasisz silnik, to już go nie odpalisz. Nawet jak po zgaszeniu silnika od razu dolejesz ten czynnik. Wtedy to tylko laweta, serwis i tam po dolaniu Ad Blue go odpalą po uprzednim odblokowaniu zapłonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety mit raczej obalony - Sharan dziś po raz drugi odmówił współpracy. Skasowanie tej inspekcji i uruchomienie silnika przy pierwszej awarii to raczej zbieg okoliczności. Auto jeździło parę dni a dziś znów nie odpalił. Na VAG-u wychodzi brak komunikacji ze sterownikiem silnika. Z innymi sterownikami się łączy. Próbowaliśmy się dostać do sterownika ale polegliśmy. Dokopaliśmy się do niego wyciągając zegary i bebesząc dolną cześć deski ale wyciągnąć go to masakra. Może jakieś podpowiedzi odnośnie braku komunikacji z silnikiem - czyżby padł komputer?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No najprawdopodobniej komp.

Co do dolewania ADBlue to tez pierwsze slysze. Do zadnego silnika VW nie leje sie ADBlue.

Co prawda byly mokre DPF'y ale to bylo bardzo krotko, i nie wiem czy w sharanie wystepowaly.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po nocnej lekturze w internecie znalazł się punkt zaczepienia - przekaźnik 109 zasilający sterownik silnika. Objawy to brak komunikacji ze sterownikiem silnika, silnik kręci ale się nie uruchamia, brak kontrolki świec żarowych przy włączeniu zapłonu i co za tym idzie brak zasilania na świecach żarowych. Przekaźnik występuje w większości jak nie we wszystkich TDI grupy VAG. Dziś po włożeniu nowego przekaźnika auto odpaliło. Jeszcze go nie rozbieraliśmy ale pewnie ma zimne luty skoro po pierwszej awarii jakoś łączył jeszcze przez kilka dni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do dolewania ADBlue to tez pierwsze slysze. Do zadnego silnika VW nie leje sie ADBlue.

Co prawda byly mokre DPF'y ale to bylo bardzo krotko, i nie wiem czy w sharanie wystepowaly.

 

 

Nowy Sharan i nowa Alhambra mają oczywiście DPF, ale też wlew czynnika Ad Blue, którego bodajże ma być maksimum jakieś 18,5 l. i który powinien starczyć na około 50.000 km.

 

W załączeniu fotki.

 

 

[ATTACH=CONFIG]72158[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72159[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tam jest immobilizer w oddzielnym module, to jego usterka też uniemożliwi połączenie się z silnikiem. Jeśli wszystko gra to powinno być słychać ciche klikanie z immo podczas próby łączenia z silnikiem.

Przekaźnik najłatwiej sprawdzić, z resztą usterka tego przekaźnika to bardzo "popularne " schorzenie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności