Skocz do zawartości
ciuciek

Bi-xenon skrętny - usterka?

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, znawców tematu chciałem podpytać bo nie wiem, czy "wysypał" się reflektor czy też jakiś czujnik czy wszystko jest OK

 

Sytuacja jest taka, odpalam auto, ruszam w długą drogę w korkach do pracy i stojąc za jakimś samochodem widzę jak prawy reflektor robi taką akcje, że zniża światło na max w dół i z powrotem prostuje. Jest to taki sam ruch jak przy samopoziomowaniu się reflektorów przy starcie auta. Tańczą wtedy na boki i góra/dół. Tutaj jest tylko do dołu i z powrotem do góry. Przy czym tylko w jednym reflektorze :) Po upływie 20min objaw mu ustępuje w sensie takim, że później już im dłużej jadę to tego nie obserwuję

 

I jak? Coś się skopało? :) chyba tak nie powinno być. Na desce żadnych komunikatów, że coś nie działa ... ktoś wie, jakiś trop :ocochodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej podepnij pod Vag na pewno nie jest to normalne, wiec usterke komputer musial zarejestrowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tutaj bez VAG'a raczej sie nie dowiesz co i jak,

wyglada to jakby lampa gubiła sygnał od pochylenia auta i się restartowała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobną sytuację tylko oba reflektory jednocześnie mianowicie czasami wieczorem lampy sobie na chwilę zejdą w dół a potem do góry chociaż bardzo rzadko, mnie to osobiście nie przeszkadza, a dziś robiłem całkowity skan wszystkich elementów w samochodzie bo mam problem z kessy w lampy też, wchodziłem uruchamiałem nawet test samopoziomowania ale w systemie żadnych błędów nie ma czyli musi być to jakaś drobnostka albo normalna rzecz może vw tak ma.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie jest to normalne, bo u mnie to nie występuje. Być może gdzieś coś nie styka dobrze i podczas jazdy np po nierónościach się ujawnia. Sprawdź połączenia kostek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
normalna rzecz może vw tak ma

 

na pewno nie jest to normalna rzecz w VW u mnie tak nie robią lampy. Może tak jak napisał Endrju coś gdzieś nie styka, lub moduły w lampach szwankują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raczej nie jest to normalne, bo u mnie to nie występuje. Być może gdzieś coś nie styka dobrze i podczas jazdy np po nierónościach się ujawnia. Sprawdź połączenia kostek.

 

Hej,a mógłbyś powiedzieć gdzie dokładnie znajdują się te kostki ?

U mnie niestety objawia się czasem problem z podnoszeniem świateł do góry po pozycjonowaniu ale tylko wtedy gdy na panelu miga kontrolka od spalonych świateł zewnetrzych. Dziwna sprawa z tymi światłami ale słyszałem że pada również sterownik od tego, a wtedy trzeba wymieniać całą lampę albo dwie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź może którąś żarówkę trzeba wymienić. Ewentualnie kostki zasilające lampę wyciągnij psiknij preparatem do elektryki. Jeśli to nie pomoże to spróbuj jeszcze Vag-a podpiąć może jakiś błąd wywali. Jeśli sypie się sterownik to porażka zostaje tylko wymiana całej lampy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość domagarow

witam Kolegow

z moich obserwacji taki cos a la test (gora/dol i lewo/prawo) reflektory wykonuja co jakis czas, a na pewno zawsze po wylaczeniu zaplonu z zapalonymi swiatlami i ponownym wlaczeniu.

moze co kilka wlaczen swiatel jest to zaprogramowane, tak jak np. z tymi drgnieciami wycieraczek.

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Test jest zaraz po włączeniu świateł. Światła ustawiają sie do położenia samochodu i tyle. Potem już nie może się tak dziać jak u Ciebie. Coś jest nie tak.

 

Coś z systemem samopoziomowania szwankuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z moich obserwacji taki cos a la test (gora/dol i lewo/prawo) reflektory wykonuja co jakis czas, a na pewno zawsze po wylaczeniu zaplonu z zapalonymi swiatlami i ponownym wlaczeniu.

moze co kilka wlaczen swiatel jest to zaprogramowane, tak jak np. z tymi drgnieciami wycieraczek.

pzdr

Tak nie powinno być-podczas jazdy światła nie powinny się obniżać (niezależnie od ukształtowania terenu-nie mam na myśli dynamicznej pracy reflektorów)-wyobraź sobie sytuację, w której dochodzi do obniżenia wiązki światła (domniemanego testu) w trakcie wyprzedzania.

Ja na początek przy takim zachowaniu świateł zrobiłbym ponownie ustawienie zerowe reflektorów przy użyciu komputera i wyregulował je w stacji diagnostycznej. Kiedyś w 3BG tak mi się światło obniżało (bezcenny powrót do domu ze światłami obniżonymi do widoczności 10m w nocy)-było to spowodowane wcześniejszą regulacją świateł na nierównym podłożu z zaciągniętym hamulcem ręcznym-po ponownym "wyzerowaniu" i ustawieniu reflektorów zgodnie ze sztuką usterka ustąpiła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mówisz może o "adaptacji świateł" ? bo bodajrze tak to nazwał któryś z mechaników.

U mnie koledzy temat wygląda następująco (2 opcje):

1. Odpalam samochód, autopoziomowanie, reflektory góra-dół wszystko cacy. Po czasie pojawia się migająca lampka na desce rozdzielczej sygnalizująca spaloną żarówkę. Wszystkie, najdrobniejsze elementy oświetlenia dziłają i były sprawdzone. W czasie jazdy światła ustawione są dobrze, w nocy również nie ma problemu.

 

2. Odpalam samochód, lampka miga od razu o spalonej żarówce (przed włączeniem świateł), autopoziomowanie, reflektory dół i już się nie podnoszą. O ile w dzień jest to sprawa nie przeszkadzająca tak bardzo o tyle w nocy, tak jak pisał Krawcol82 - 10m max do przodu.

 

Zazwyczaj żeby działać na opcji 1, trzeba wyłączyć silnik, wyciągnać kluczyk i odczekać chwilę. Czasem nawet 4,5 razy powtarzam tą operację.

 

Co ciekawe, myślę że to może mieć ze sobą coś wspolnego, wczoraj w korku zauważyłem na zderzaku samochodu przede mną że prawa lampa miga z dużą częstotliwościa, lewa ok więc to nie drgania żadnego z samochodów. Ostatnio też zauważyłem problemy z uziemieniem, coraz częściej samochód lubi kopnąc : )

 

Wymieniałem się poglądami z jednym z użytkowników forum, gdyz miał ten sam problem. Jego znajomy wyciągnał lampy i przelutował wszystkie styki - pomogło. Dziś sprawdzę połączenai kostek i zakupię spray do elektryki żeby wyeliminować wilgoćz tego problemu.

 

Może ktoś miał podobne doświadczenia ?

 

Pozdrawiam,wesołych !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam podobną sytuację, wszystko się ładnie poziomuje ale po jakimś czasie wywala błąd żarówki, afs, xenon opada i już się nie podnosi. Błąd na vagu wyskakuje o ile pamiętam tylko przy prawej lampie ale co ciekawe to wywala błąd regulacji prawo lewo i przy testowaniu poziomowania vagiem wszystko działa ok. Już raz były wymieniane silniczki ale problem powrócił tylko teraz po prostu jak opadną to już się nie podniosą w czasie jazdy. Wcześniej tylko wywalało błąd żarówki i afs .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla czego twierdzicie ze jest potrzebny komputer do ustawienia świateł, skoro 2 tyg temu ustawili mi na stacji diagnostycznej światła i cały czas tak samo świeca i nic do dziś się nie przestawiło. Ustawienie przebiegło bez kompa tylko imbusem Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla czego twierdzicie ze jest potrzebny komputer do ustawienia świateł, skoro 2 tyg temu ustawili mi na stacji diagnostycznej światła i cały czas tak samo świeca i nic do dziś się nie przestawiło. Ustawienie przebiegło bez kompa tylko imbusem Pozdrawiam

Komputer jest potrzebny do adaptacji xenonów-czyli ustawienia zerowego reflektorów-później i tak regulacja jest przy pomocy imbusów-ale wcześniej musi być to ustawienie zerowe-żeby działało samopoziomowanie.

Temat tyle razy wałkowany, że poszukaj sobie tego na forum i przeczytaj ze zrozumieniem.

Jak już masz przeprowadzoną adaptację to później do woli możesz sobie regulować imbusem reflektory-pod warunkiem, że auto stoi na płaskim bez hamulca postojowego.

 

Czy mówisz może o "adaptacji świateł" ? bo bodajrze tak to nazwał któryś z mechaników.

Tak-adaptacja xenonów=ustawienie zerowe reflektorów-położenie zerowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pod warunkiem, że auto stoi na płaskim bez hamulca postojowego.
A tak naprawdę to co ma do tego ręczny hamulec? Ustawiali mi na ręcznym hamulcu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

samo poziomowanie w czasie jazdy działa mi dalej po regulacji reflektorów także nie wiem o co w tym chodzi, w aso za ustawienie świateł wołają 150zł także muszę się dowiedzieć o co kaman z tym podłączaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
muszę się dowiedzieć o co kaman z tym podłączaniem

No to napisałem Tobie w poście 15-chodzi o ustawienie zerowe-o poziom, do którego mają zawsze wracać xenony-czy przy załadowanym bagażniku, czy podczas jazdy po dziurach-chyba za dużo przez święta zjadłeś ;)

Jeśli działa Tobie samopoziomowanie, to się ciesz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli działa Tobie samopoziomowanie, to się ciesz

 

No właśnie działa bo widać po moi podwórku dziurawym z wysypkami jak latają reflektory dol góra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności