Skocz do zawartości
Gość Gawronik

Niefabryczne radio vs. moduł komfortu w B5 (3B i 3BG)

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Gawronik

Witam,

 

W którymś wątku wyczytałem, że niefabryczne radio "pogryzło się" z modułem komfortu... :626: :615:

Jako że nie mogę jednak znaleźć tego topic'a, :644: to pozwalam sobie - w celu potwierdzenia tego info - założyć nowy... :641:

 

Fakty:

Pojazd: passat B5 (3B) jak w sigu z centralnym na kluczyk, domykaniem szyb itd...

Radio: sony XR-C5109R (niby "dedykowany" do VW: podświetlenie "VW Style" - niebiesko-czerwone) i bliźniacze (XR-C5100R, XR-C6100R, XR-C550RDS, XR-C450RDS itd.)

Objawy: brak domykania szyb, brak migania diody w drzwiach, brak włączania się oświetlenia wnętrza po wyłączeniu zapłonu, "bzikowanie" radia (szybkie samoistne włączanie i wyłączanie się po wyłączeniu zapłonu lecz z pozostawionym kluczykiem w stacyjce), ew. inne (?????), o których po prostu nie wiem...

Byłem przekonany, że powyższe objawy to jakiś feler modułu komfortu, ale dało się z nimi żyć... ;) Poważnie mnie jednak wkurzał ten brak domykania i brak migania diody... No i "bzikowanie" radia - już się szykowałem na wymianę stacyjki... :(

W tym tygodniu jednak wymontowałem radio i ku memu zaskoczeniu denerwujące objawy ustąpiły! :) Zdziwiony założyłem radio i... wszystkie objawy powróciły :( Podłączyłem inaczej odtwarzacz (m.in. bez podtrzymania pamięci w radiu) i wszystko OK!

Reasumując: jak się wam coś "pierniczy", co ewidentnie wskazywałoby niby na wadę modułu komfortu, to zacznijcie od wymontowania niefabrycznego radioodtwarzacza - o ile jest podpięty pod oryginalną instalację audio pojazdu...

 

P.S. Gdyby - Waszym zdaniem - post pasował bardziej do działu technicznego, to uprzejmie proszę Adminów o przeniesienie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wydawało by się ze podtrzymanie pamięci ma po drodze tylko aku... Jest inaczej?

Jeżeli jest inaczej to 1 przewód prosto do aku i po sprawie. :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja mialem ten problem, to u mnie radio pozarlo sie z MK. Objawy wszak nie byly tak agresywne ale rowniez u mnie przestala migac dioda w drzwiach a co w zwiazku z tym przestal dzialac dead-lock. Przyczyna byla prosta - radio bralo sobie prad bezposrednio z aku co bardzo nie podobalo sie MK - ten widzial pobor pradu mimo braku kluczyka w stacyjce, wiec nic elektrycznego nie powinno dzialac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gawronik
To ja mialem ten problem, to u mnie radio pozarlo sie z MK.

[...]

Przyczyna byla prosta - radio bralo sobie prad bezposrednio z aku co bardzo nie podobalo sie MK - ten widzial pobor pradu mimo braku kluczyka w stacyjce, wiec nic elektrycznego nie powinno dzialac.

 

Pytanie zatem teraz takie: jak to obejść????? No bo programowanie radia co rano to dupna sprawa... :(

I pytanie drugie: jak w takim razie podtrzymanie pamięci "robią" fabryczne odtwarzacze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z kostki od radia ida 2 przewodu zólty i czerwony (prad i potrzymanie pamieci) u mnie tez byly takie objawy musisz pokombinowac tak : albo zółty kabel polaczyc z czerwonym i zobaczyc jak zachowuje sie radio albo na odwrot czerwony podłaczyc do zóltego i bedzie wszystko ok.W instalacji i w nie ktorych kostach od radia zamienione sa miejscami te 2 przewody zółty i czerony i to jest przyczyna , ale odpowiednie zlaczenie ich rozwiaze problem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gawronik
Z kostki od radia ida 2 przewodu zólty i czerwony (prad i potrzymanie pamieci)

[...]

W instalacji i w nie ktorych kostach od radia zamienione sa miejscami te 2 przewody zółty i czerony i to jest przyczyna , ale odpowiednie zlaczenie ich rozwiaze problem .

 

Obawiam się, że nie w tym rzecz... :(

W tym modelu sony (i w wielu innych) w kostce z tyłu jest zworka, pozwalająca zamienić te przewody już "na etapie" odtwarzacza, bez "majdrowania" z kablami w instalacji, czy też kablach do odtwarzacza. Nadto odtwarzacz posiada przełącznik pozwalający określić (wybrać), czy instalacja samochodu ma położenie ACC (akcesoria) kluczyka w stacyjce, czy też nie. Istnieją zatem 4 kombinacje zworka <=&gt; przełącznik. Pełna funkcjonalność odtwarzacza podpiętego do fabrycznej instalacji B5 występuje jedynie w jednym położeniu zworki i przełącznika. W pozostałych np. brak podtrzymania pamięci, albo odtwarzacz jest całyczas włączony, mimo wyjęcia kluczyka ze stacyjki (ew. brak przy tym również pamięci). I właśnie w tym jednym jedynym "położeniu" z pełną funkcjonalnością dzieją się "hocki-klocki"...

Poza tym - z tego, co pisał kubelt - zamiana kabli też nie powinna mieć wpływu, o ile chcemy mieć podtrzymanie pamięci. Prąd z akku będzie bowiem brany przez podtrzymanie "poza" MK, niezależnie od kombinacji kabli...

Jedyna rzecz, jaka mi do głowy przychodzi, to ingerencja w odtwarzacz i dorobienie w nim własnego zasilania podtrzymania (bateryjki, akumulatorka), które będzie się ładować podczas pracy odtwarzacza... Tyle tylko, że tego nie chciałbym robić :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aspius

Na pocieszenie dla wszystkich zamierzajacych zmienic fabryczne radia, powiem ze u mnie jest wyszstko ok. MK dziala jak nalezy, radio jest nie fabryczne z podtrzymaniem... chyba mialem farta z tego co widze :) Jak widac te problemy nie sa norma...

pzdr

Grzesiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompletnie nie są normą :( Tylko co je powoduje? Elementarny błąd podłączenia czy faktyczna niedoróbka MK? U mnie wszystko chodzi bez problemów. Radio jest podłączone na wciąż (bez sterowania ACC).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gawronik
[...]

Radio jest podłączone na wciąż (bez sterowania ACC).

 

Spróbuję zrobić tak, jak RAMA pisze - kabelek od podtrzymania bezpośrednio do akku z pominięciem instalacji fabrycznej. Zobaczymy co z tego wyjdzie...

No chyba, że kubelt tę opcję stosował u siebie, to wynik eksperymentu jest niestety znany... :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna zagadka...

Radia dedykowane do samochodu mają regulację oświetlenia razem z samochodem.

Przewód A6 w złączu ISO samochodu powinien być podłączony z odpowiednim w radioodtwarzaczu. Działa toto?

 

A masz może jakąś rozpiskę kostki tego Soniaka? :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie, to bylo juz 2 lata temu i naprawde nie pamietam, jak sie sprawa skonczyla. Nie jestem w stanie spojrzec w kable gdyz to sie wiaze z rozbiorka wielu elementow i po prostu mi sie nie chce. Cos mi jednak swita, ze sprawe zalatwilo przeciecie jednego kabla, chyba masy :) Zaklocen brak, radio gra, MK dziala prawidlowo :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawe zalatwilo przeciecie jednego kabla, chyba masy

 

Jesteś pewien że TEN przewód zalatwia sprawę... ?? :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gawronik
[...]

Radia dedykowane do samochodu mają regulację oświetlenia razem z samochodem.

[...]

Działa toto?

 

ZTCP to w kostce jest pin "ILUMINATION", ale zmiana intensywności (dimmer) nie działa. Po prostu napięcie do podświetlenia panela jest brane razem z "POWER" (zasilanie robocze) bezpośrednio z akku po przekręceniu kluczyka w ACC i włączeniu radia, a nie - tak jak np. w beta czy gamma - po oddzielnym przewodzie "ILUM.", gdzie podświetlenie działa dopiero po włączeniu świateł.

 

A masz może jakąś rozpiskę kostki tego Soniaka? :-)

 

W tylnej ściance jest standardowe gniazdo ISO, takie jak na fotce. Widać na niej też zworkę, o której wyżej pisałem (umieszczona tuż nad gniazdem ISO).

Dla porównania dorzucam fotkę tyłu radia VW beta IV. Jak widać "główne gniazdo" (zasilanie i głośniki) jest prawie takie same. Układ "wspólnych" pinów jest taki sam - różnica, że beta ma wyjście na 2 głośniki (sony na 4) oraz w becie jest dodatkowy pin (obok "ILUM."), którego przeznaczenia nie pomnę... :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gawronik
Wiecie, to bylo juz 2 lata temu i naprawde nie pamietam, jak sie sprawa skonczyla.

 

Wiesz co, sugeruję jakąś intensywną kurację na przywrócenie pamięci ;) :614: Od jej wyniku zależeć bowiem będzie los wielu B5-userów :629: :641:

 

Gdyby coś Ci się przypomniało, to daj znać :)

 

Cos mi jednak swita, ze sprawe zalatwilo przeciecie jednego kabla, chyba masy :) Zaklocen brak, radio gra, MK dziala prawidlowo :-)

 

Rozumiem, że przecięcie masy i podłączenie jej bezpośrednio do AKKU lub gdzieś do karoserii, z pominięciem fabrycznej instalacji, tak? Hmmmm... Przyznam, że się nie znam na tym, ale może to mieć sens: jeżeli masa instalacji audio "wchodzi" w MK dając sygnał o poborze prądu, to odłączenie 'GND' instalacji fabrycznej od radia skutkowałoby brakiem sygnału dla MK... Hmmmmm... :609:

 

Nie ma opcji ;) Musisz sobie przypomnieć! :619: :614:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiec mam dobra, ale krotka :)

Nie ja to robilem gdyz sprawa wynikla podczas dlubania w instalacji alarmowej - jako, ze nie chcialem sie wozic z samochodem i zalezalo mi, by wszystko zostalo zrobione jednego dnia dalem mechanikowi wolna reke i on konsultowal ze mna tylko nieodwracalne poczynania - przyszedlem na gotowe. Gdybym sam to montowal to moze jeszcze by mi sie cos przypomnialo ale nie bede demontowal schowka i deski rozdzielczej by spojrzec na kable od radia.

Tak sobie jednak kombinuje - radio ma dwa kable -plus i mase. Sprawe rozwiazalo przeciecie jednego kabla wiec nie moze to byc plus :) gdyz inaczej radio przestaloby dzialac. A gdyby sprawdzic, jak zachowuje sie MK gdy radio jest podpiete tylko plusem? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gawronik
Pamiec mam dobra, ale krotka :)

[...]

Gdybym sam to montowal to moze jeszcze by mi sie cos przypomnialo ale nie bede demontowal schowka i deski rozdzielczej by spojrzec na kable od radia.

 

Nie no, jasne :) To była tylko taka "podpucha" ;)

 

Tak sobie jednak kombinuje - radio ma dwa kable -plus i mase. Sprawe rozwiazalo przeciecie jednego kabla wiec nie moze to byc plus :) gdyz inaczej radio przestaloby dzialac. A gdyby sprawdzic, jak zachowuje sie MK gdy radio jest podpiete tylko plusem? :)

 

I masa szłaby wtedy po "zimnym" anteny?? Hmmm... Trzeba spróbować :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja tam nie wiem ale przebic brak, choc jak znajde na plycie "puste nagranie" i dam bardzo glosno radio to jak sie upre to moge wychwycic zaklocenia z alternatora. W codziennej eksploatacji jest to niezauwazalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam... Kazano mi przeniesc sie z moim problemem na ten poscik: a wiec brzmi on tak:

 

Dzis zamienilem radio gamma na swoje radyjko (Sony CDX- MP70) i po tej czynnosci nagle przestalo mi dzialac centralny z pilota i sygnal wlaczonych swiatel przy wylaczonym silniku?! Czy ktos moze mi powiedziec co moze byc nie tak?! Bezpieczniki niby OK. Centralny dziala ale tylko przez zamek w drzwiach... Prosze poradzcie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam... Kazano mi przeniesc sie z moim problemem na ten poscik: a wiec brzmi on tak:

 

Dzis zamienilem radio gamma na swoje radyjko (Sony CDX- MP70) i po tej czynnosci nagle przestalo mi dzialac centralny z pilota i sygnal wlaczonych swiatel przy wylaczonym silniku?! Czy ktos moze mi powiedziec co moze byc nie tak?! Bezpieczniki niby OK. Centralny dziala ale tylko przez zamek w drzwiach... Prosze poradzcie....

Witam poczytaj ten temat http://www.forum.vw-passat.pl/topics55/podlaczenie-radia-pioneer-deh-2800mpb-w-3b-vt10324.htm?highlight=pioneer

Ja po podłączeniu radia miałem problem z oświetleniem wnętrza, radio nie trzymało ustawień, wystarczyło pozamieniać kabelki i po sprawie.Poczytaj jest tam opis i spróbuj pozamieniać kabelki.Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam poczytaj ten temat http://www.forum.vw-passat.pl/topics55/podlaczenie-radia-pioneer-deh-2800mpb-w-3b-vt10324.htm?highlight=pioneer

Ja po podłączeniu radia miałem problem z oświetleniem wnętrza, radio nie trzymało ustawień, wystarczyło pozamieniać kabelki i po sprawie.Poczytaj jest tam opis i spróbuj pozamieniać kabelki.Pozdr

 

Witam ponownie...

Piszac tamten post bylem w pracy i zapytalem co mysli nasz elektryk i on powiedzial ze to napewno wina kabla podtrzymujaca pamiec. Wiec poszedlem do autka, wyjalem radio i nagle wszystko wrucilo do normy. (cytaj wszystko zaczelo dzialac) Moj kolega elektryk wyciagnal żółty kabelek (z jakims tam napisem +12V) z mojego radia i go zaizolowal. Po podlaczeniu radia wszystko bylo idealnie. Radio dziala poprawnie, sygnal beep tez jest, kontrolka zamknietych drzwi tez jest.... I ucieszyla mi sie micha!! :) Radze Wam z tym samym problemem zrobic to samo. Pozdrawiam....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności