piotrekwck Zgłoś #1 Napisano 26 Listopada 2011 Witam. Mam passata B5 1.8T. Do tej pory jeździłem w lato na felgach 17 i oponach 225/45. Spalanie wynosiło wtedy bez klimy koło 12 litrów w mieście. Po wymianie felg na koła zimowe 15 i opony 195/65 nastąpiło: obniżenie spalania do około 9.5 litrów, mniejsze stuki z zawieszenia podczas pokonywania tych samych asfaltów wyraźnie cichsza praca pompy wspomagania oraz wreszcie brak problemów z trakcją z pod świateł Tekst ten to być może przestrogą dla innych zastanawiających się co by tu założyć na lato. Ja po tych zmianach zostaję przy 15 i oponach 195/65 przez cały rok. Czekam na opinię innych użytkowników 17 na lato jak t u Was wygląda i czy każdy ma tak samo?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #2 Napisano 26 Listopada 2011 Czekam na opinię innych użytkowników 17 na lato jak t u Was wygląda i czy każdy ma tak samo??Wprawdzie nie jest to 1.8T a 1.9 TDi ale tak samo to wygląda z 7-8 litrów spalanie spadło do 5.5-6.6l. Z tym ze wygląd auta się zmienił na gorsze bo założyłem stalówki. I nie ma co dyskutować zawsze tak będzie ale jest to ale.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gravemind Zgłoś #3 Napisano 26 Listopada 2011 Również podpisze się pod opinią. Latem śmigam na 225,45,17 i jest bardzo duża różnica w komforcie jazdy i pracy zawieszenia (czasem jest mi na prawdę żal słuchać jak dobijam zawieszenie). Spalanie na duży + dla 15. Co do ruszania spod świateł to staram się tego nie praktykować automatem ale mogę powiedzieć, że odrobinę pewniej czuje się na 17 w zakrętach i na trasie. No i ten wygląd, jednak na 17 prezentuje się bardzo ładnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekwck Zgłoś #4 Napisano 26 Listopada 2011 Wygląd wyglądem ale ta różnica w spalaniu i koszta eksploatacji jak choćby minimum 4 wahacze w moim wypadku co rok. Jakoś chyba mnie skutecznie odstraszają od tych 17 w przyszłym sezonie. Ale fakt faktem na 17 pokonywanie zakrętów i w ogóle jazda z dużą prędkością jest dużo bezpieczniejsza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1212kris Zgłoś #5 Napisano 26 Listopada 2011 (edytowane) Miałem też 17 Phoenix porażka u mnie drogi dziurawe wiec zawieszenie siada totalnie nie mówiąc o spalaniu 8 l w Polsce nie ma dróg żeby jężdzić na takich kołach, Prezentuje się pięknie ,ale na 15 spalanie spadło o ponad 1,5l Edytowane 26 Listopada 2011 przez 1212kris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MDZ Zgłoś #6 Napisano 26 Listopada 2011 Ja po tych zmianach zostaję przy 15 i oponach 195/65 przez cały ro Kolego alternatywą na lato dla tego rozmiaru może być opona 205/60 R 15 jest szersza a róznicy w spalaniu dużej niema. Ja na lato mam 205/60 a na zimę 195/65 spalanie jest podobne, ale jeśli chodzi o zakręty to auto lepiej się trzyma na 205/60. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #7 Napisano 27 Listopada 2011 Kolego alternatywą na lato dla tego rozmiaru może być opona 205/60 R 15 jest szersza a róznicy w spalaniu dużej niema. Ja na lato mam 205/60 a na zimę 195/65 spalanie jest podobne, ale jeśli chodzi o zakręty to auto lepiej się trzyma na 205/60. Pozostaje jedynie różnica w cenie zakupu,lecz można ją przeżyć.Również stosuję latem opony 205/60 R15,różnicy w spalaniu pomiędzy standardowym 195/65 nie zauważyłem,różnica podczas jazdy zauważalna jest zwłaszcza przy pokonywaniu kolein oraz zakrętów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1986 Zgłoś #8 Napisano 27 Listopada 2011 Wiadomo że mniejsze koło i bardziej baloniasta opona to mniejsze spalanie i wiekszy komfort ale gorsze prowadzenie w zakrętach i większa podatność na uślizgi, dodatkowo cierpi na tym wygląd auta co ma dla niektórych znaczenie. Osobiście latem jeżdze na 18 z oponą 215.40 zimą 15 z balonem 195.65 i spalanie różni się jakiś 1L na 100km co do komfortu to się nie będe wypowiadał bo mam gwintowane zawieszenie i wiadome jest że elementy się zdecydowanie szybciej na czymś takim kończą ale coś za coś . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #9 Napisano 27 Listopada 2011 ja też mam na lato 17" 235/45 przód miałem i w moim 1.6 LPG nie widzę znacznej różnicy w spalaniu niż teraz na zimowych 195/65/16" . ale wolę jazdę na 17" plus gwint który już czeka na założenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
new.vw Zgłoś #10 Napisano 27 Listopada 2011 Witam. Do niedawna również latałem swoim pasiem na 225/40/18. Jeśli chodzi o komfort jazdy po nzszych dziurawych drogach i zapadniętych studzienkach to masakra. Nie wspomnę już o wahaczach które szybko padły i trzeba było zmienić. Spalanie paliwa w 1.8t też nie małe, ale wygląd zewnętrzny super i to się liczy. Dlatego zostaję przy 18-stkach:) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #11 Napisano 27 Listopada 2011 no można powiedzieć że temat rzeka bo jedni będą za a inni przeciw, ja obecnie na lato mam 16 a a na zimę 15 ,a moje zdanie jest tak po krótko takie jak Jeśli chodzi o komfort jazdy po nzszych dziurawych drogach i zapadniętych studzienkach to masakra. Nie wspomnę już o wahaczach które szybko padły ale wygląd na 17 już robi swoje i tyle a każdy ma swój gust Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #12 Napisano 27 Listopada 2011 wystarczy założyć zamiennik rozmiaru opon u mnie powinny być 225/45/17 ale założyłem 205/50/17 i różnicy w spalaniu nie zauważyłem a wcześniej jeździłem na 205/55/16 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz8687 Zgłoś #13 Napisano 27 Listopada 2011 lato mam 225/45/17 zima 195/65/15 oba zestawy po 1 sezonie przejechanym. Różnica jest ogromna, samochód prowadzi się pewniej i na więcej mogę sobie pozwolić. Spalanie ciut większe w lato ale nie żałuję, liczy się bezpieczeństwo a wygląd swoją drogą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekwck Zgłoś #14 Napisano 27 Listopada 2011 Dzięki ze zainteresowanie wątkiem. Czytając wasze posty jak zwykle mam dylemat co zrobić. Wygląd i prowadzenie jak zwykle przemawia za 17. Ale mi np. samochód służy zarobkowo średni przebieg to 50tys rocznie z czego co najmniej połowa na felgach 17. W lato pali mi średnio z klima w Warszawie 13,5 litra to dużo przy dzisiejszych cenach w lato 100km=75zł. Dochodzi jeszcze zakup opon minimum 1200zł. A jeździł bądź jeździ ktoś może na 16? Złoty środek między prowadzeniem spalaniem a wyglądem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KondzioR Zgłoś #15 Napisano 27 Listopada 2011 Powiem tak.. Albo sie wygląda,albo jeździ. Jeżeli autko służy celom zarobkowym to załóż te 15" stalowe + ładny kołpak. Ja w swoim B5 na lato mam 205/60/15 a na zime 195/65/15 .. powiem Ci że na zimowym setupie spalanie zmniejsza się.. Ale jednak nie jest to wielka różnica więc wole alu. Ja na Twoim miejscu założył bym 15" letnią i tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #16 Napisano 27 Listopada 2011 A jeździł bądź jeździ ktoś może na 16? Złoty środek między prowadzeniem spalaniem a wyglądem? dwa lata jeździłem na 16 i jest to złoty środek między komfortem i wyglądem ale jak zmieniłem na 17 to juz nie wrócę do 16 pamiętaj że w spalaniu najważniejsza jest szerokość opony kup 205/50/17 i też będzie złoty środek i spalanie mniejsze niż na 225 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregorius4tm Zgłoś #17 Napisano 27 Listopada 2011 ja jeżdze na 16 -tkach cały rok mam laczki na zime i na lato 16". Felgi ogolnie brzydkie, wrecz oblesne - Audi. Ale proporcja felgi co do autka jest ok. nie za duze nie za male. rozmiar 205/55 chyba. spalanie delikatnie przekracza 6 l. 1.9 110 AFN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach