Skocz do zawartości
arczi83arczi

Jak wymienic termostat w Passacie z silnikiem ALT (2.0 benzyna)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z wymiana termostatu w moim aucie.

Jest to Passat 2002 rok oznjaczenie silnika ALT 2.0 benzyna 130 konny

Problem polega na tym ze nie moge sie dostac w zaden sposob do termostatu ( na zdjeciu w czerwonej ramce jest miejsce gdzie sie ona znajduje lecz uniemozliwia mi tam dojscie alternator a tym bardziej nie ma jak z gory sie tam dostac ( nie wiem czy nalezy sciagac jakies paski i jak to zrobic) - probowalem poluzowac alternator na 1 srubie ale to wciaz zbyt malo - Prosze o porady co najlepiej sciagnac zeby sie tam jakos dostac z gory dziekuje za pomoc

Edytowane przez arczi83arczi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

umiejscowiony jest tak jak w silniku 1.6 AHL i takie samo dojście, beznadziejne ale mozliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No rozumiem ze takie same a czy moglbys napisacd od czaego zaczac bo normalnie wyciagnac sie go nie da

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem okazje wymieniać termostat w takim silniku tyle że w audi i musze zmartwić gdyż jest umiejscowiony w tym samym miejscu co w 1.6AHL ale wymiana jest zdecydowanie trudniejsza ponieważ jest sporo większy. Najłatwiej ściągnąć kolektor ssący wtedy jest wystarczająco dużo miejsca żeby go wyciągnąć. Sam termostat występuje w sprzedaży jako cała obudowa wraz z czujnikiem i kosztuje sporo, udało mi się kupić za nieco ponad 350zł, odziwo w serwisie tylko troche więcej z tym że brak na miejscu, natomiast w intercarsie wołają według strony bagatela 735zł bez rabatu.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja się podepnę pod temacik.Bardzo słabiutko nagrzewa się mój silnik.Nawet przy kilkudziesięciominutowej jeżdzie po mieście wskazówka jest daleka od 90-tki a ogrzewanie lichutkie więc podejrzewam że wina leży po stronie termostatu....I tu pojawia się moje pytanie .... gdzie dokładnie w silniku AVF znajduje się termostat i jak się do niego "dobrać" aby go sprawdzić i ewentualnie wymienić ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W AVF termostat jest zaraz za alternatorem nie ma większych problemów z wymianą trzyma się na 2 śrubkach. Jak będziesz wymieniał za kup Wahlera lub ori żeby zaraz nie wymieniać jeszcze raz.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jest podane w opisie że jest do tego silnika. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w Pasztecie 2.0 Alt nie ma możliwości wymiany samego wkładu?? Szfankuje mi termostat i szkoda mi troche 330 zł. Znalazłem ogłoszenie http://oferia.pl/zlecenie/item512162-wymiana-termostatu-audi-a4-b6-benzyna-2-0-alt w którym proponują wymiane samego wkładu. Mi znajomy w sklepie mówił że jest sam wkład wahlera ale nie chciało mi się coś w to wierzyć pomyslalem że pomyliło mu się ze zwykłym 2.0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Miałem okazje wymieniać termostat w takim silniku tyle że w audi i musze zmartwić gdyż jest umiejscowiony w tym samym miejscu co w 1.6AHL ale wymiana jest zdecydowanie trudniejsza ponieważ jest sporo większy. Najłatwiej ściągnąć kolektor ssący wtedy jest wystarczająco dużo miejsca żeby go wyciągnąć. Sam termostat występuje w sprzedaży jako cała obudowa wraz z czujnikiem i kosztuje sporo, udało mi się kupić za nieco ponad 350zł, odziwo w serwisie tylko troche więcej z tym że brak na miejscu, natomiast w intercarsie wołają według strony bagatela 735zł bez rabatu.

Pozdrawiam

 

Sory za odgrzanie kotleta, ale jak chcesz to zalatwie ci po 100zl jak wezmiesz ze 100-200 sztuk;) Przeciez tam zwykly termostat idzie, a umiejscowiony jest jak w 1.8t i 1.9tdi i nie ma najmniejszego problemu z jego wyciagnieciem. To nie VR5;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to załatw mi jeden do ALTa :)

Czy wymieniał ktoś wogole w silniku ALT sam wkład bo nie mogę nigdzie znaleść samego termostatu tylko cały z obudową. Prosze o numery wkładu.

Edytowane przez noidemm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro co napisze bo mam na stanie gdyz bede wlasnie robil paska z tym silnikiem. Owszem cala pucha moze I kosztuje 700zl ale thermostat jest zwyczajny w srodku I kosztuje niecale 30zl w kazdym jednym sklepie. Tylko moze poprostu sklepy lubia wciskac klientowi detalicznemu caly zestawik na ktorym maja dobra przycinke;) Mi na warsztat za o ile sie nie myle 23zl netto sprzedaja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz napisać jaki to jest termostat wkład. Jakieś numery bo pytałem w paru sklepach i całość chcą sprzedać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Termostat wymieniłem na orginalny, a stary rozkręciłem - był uszkodzony. Raczej trzeba wymieniać całość bo w środku znajduję sie jeszcze jakiś czujnik więć wymiana samego grzybka raczej nic tu nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności