Skocz do zawartości
yaros79

Układ lierowniczy - drążki Passat B3

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj byłem na przeglądzie, niestety nie przeszedł badania technicznego. Co się okazało są luzy na drążku kierowniczym. I teraz pytanie czy wystarczy wymienić tylko drążek z końcówką czy też przekładnie? Luz na elemencie łączącym przekładnia ze zwrotnicą objawiał się ruchem od 2-3 cm wzdłuż osi wzdłużnej drążka i niewielkim ruchem na końcówkach drążka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zależy czy na maglu też masz luz. Ale raczej nie masz i wystarczą nowe końcówki + osłonki + drążki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maglownica reaguje prawidłowo, mały ruch kierownicą i koła już reagują, dziwne jest też to dzisiaj jak przypatrywałem się drążkom to nie wyczuwałem takiego luzu, tylko podczas badań na szarpaku były widoczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może sworznie wahaczy?

Ja kiedyś prawie maglownicę wymieniłem a to sworzeń wahacza był.

Dwóch magików to oglądało, sam oglądałem i wyglądało na maglownicę.

2-3 cm to ogromny luz i bez problemu idzie wyczuć gdzie jest.

Opon Ci nie tnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opony są całe bez śladów nawet zadrapania. Nic wymienię końcówkę drążka i sworzeń dolny bo też na niego zwrócił uwagę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mały ruch kierownicą i koła już reagują

Końcówka powinna wystarczyć...

 

nie przeszedł badania technicznego

Za taka pierdołę nie chciał podbić...a to pewnie jakiś naciągacz....trzeba było sie spytać czy ma sprawną drukarkę bo chciałbyś wydruk z przegladu...kiedyś też mi jeden cwaniakował mówiąc...że gdyby drukarka działała to by mi nie podbił...no to cięta ripostą spytałem się dlaczego robi przeglądy skoro ma niesprawne urządzenia do diagnostyki....słowem sie nie odezwał ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włodek, zastanów się czasem zanim napiszesz coś, końcówka drążka to nie pierdoła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
końcówka drążka to nie pierdoła.

No niby tak....ale nie słyszałem o przypadku gdy sworzeń kulowy w końcówce drążka komuś wyleciał....

....o przypadkach rozłączenia się wahacza na sworzniu zwrotnicy to nie raz...i jak dla mnie sworzeń wahacza ma większy wpływ na bezpieczeństwo. (dużo większe siły przenosi podczas jazdy)......wiadomo dla jednego lekki luz to tragedia a drugi czeka aż się urwie...;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja słyszałem a nawet doświadczyłem ;)

Ale tu już nie chodzi czy wyskoczy czy nie, auto z wybitą końcówką źle się prowadzi (a może mi się tylko wydaje?); zresztą każdy defekt układu kierowniczego czy hamulcowego dyskwalifikuje auto-jesteś na tyle dorosły że powinieneś to rozumieć.

Więcej diagnostów "naciągaczy", wiem że się kopię z koniem ale może kiedyś w końcu przegląd będzie oznaczał przegląd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może kiedyś w końcu przegląd będzie oznaczał przegląd.

To niestety zależy od nas samych......chęć poznania sprawności własnego auta powinna być silniejsza niż strach że diagnosta coś wymara....mi ostatnio też przyczepił sie że rdza na wydechu a jak się spytałem czemu nie sprawdza hamulców to się okazało że rolki mu padły.....więcej do ciula nie pojadę....nie po to jadę raz na rok na przegląd aby nie sprawdził wszystkiego....raz byłem u jednego to mi nawet zbieżność sprawdził...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak to jest, nie każdy przykłada się do roboty; ostatnio musiałem się prosić żeby mi sprawdził ustawienie świateł, gdzie czynności przy przeglądzie przewidują ich ustawianie :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie prościej sobie samemu ustawić? Mi kiedyś ustawili na tej ich maszynce i potem musiałem na ścianie poprawiać bo jedno waliło w kosmos a drugie po ziemi. W polonezie kiedyś ustawiłem światła na oko, bez ściany nawet i maszynką na przeglądzie nic nie wykryli.

Więc według mnie sprawdzenie świateł na przeglądzie to zwykła ściema.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja się zastanawiam co to jest

 

"Układ lierowniczy - drążki Passat B3"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja się zastanawiam co to jest

 

"Układ lierowniczy - drążki Passat B3"

 

 

już wyjaśniam

kolega ma pasiura z francji zapewne...

lier z francuskiego znaczy łączyć...

układ lierowniczy to tak na polska mowa układ łączący....

co nas kieruje na łączniki stabilizatora...

i tu nasuwa się autosugestia iż kolega pyta o rodzaje stabilizatorów w pasiurze...

a że są 2 rozmiary to pewnie o nie pyta...

 

sorki za OT... nie mogłem się powstrzymać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"układ lierowniczy" sorry literówka ale jak się zorientowałem to nie mogłem już poprawić tematu.

Widocznie zobaczył na tylnej kanapie dwa foteliki dla dzieci, dlatego nie podbił przeglądu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności