Skocz do zawartości
misiek28

koło dwumasowe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!dzisiaj wymieniłem koło dwumasowe i kompletne sprzegło ,problem polegał na tym iz przed remontem mój pasek jak go gasiłem to tzęsło nim i słychać było taki głuchy specificzny stukot z okolic sprzęgła.Objawy były też takie ze przy odpaleniu ciepłego czy to zimnego silnika auto odpalało raz nawet jakby za gwałtownie czyli po przekreceniu stacyjki i ciągłego trzymania kluczyka szarpnoł silnikiem i potem odpalił ,a raz jest tak ze tak jak by zapowietrzony był chwile pokreci a po tem zapali.Sam juz nie wiem co jest grane bo po wymianie koła dwumasowego oraz kpl.sprzęgła ten problem dalej jest.Chciałem dodać że komplet jest tej samej firmy co sprzegło LUK.Nawet konsultowałęm sie z kilkoma mechanikami pokazywałem im jak auto głucho tak stuknie przy gaszeniu oraz te palenie z szarpaniem i kazdy z nich powiedział ze to dwumasa.moze miał ktoś z was taki dziwny przypadek jak ja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego taki urok 2-masy w passacie, ze przy gaszeniu jest gluchy metaliczny stuk, za to sa odpowiedzielne sprezynki ktore niweluja szarpniecia ktore powstaja na skutek zatrzymania silnika.

W moim przypadku byo tak na walniete j2-masie jak i na na "niby nowej" od golfa V, takze nie zwazaj na to tylko smigaj dalej ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam u mnie po wymianie(nowe kolo dwumasowe+nowe sprzegło sachs) to samo, ale dwumasa dziala :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stukac nie powinno i wplywu na odpalanie auta tez nie powinno miec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc:

Rozebrałem sprzęgło (passat B4 1.9tdi 110km afn), chciałem wymieniać tarczę, docisk i łożysko, okazuje się że dwumas ma ok 2 cm luzu.

Nie potrafię znaleźć jednoznacznych odpowiedzi czy można je eksploatować dalej czy lepiej wymienić.

Jeżeli chodzi o wymianę całości to myślałem o jednomasie plus sprzęgło np: sachs 3000332001.

Proszę o odpowiedź, sprawa pilna bo auto rozebrane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
okazuje się że dwumas ma ok 2 cm luzu.

Sprawny dwumas powinien wykonywać ok 0,5cm ruch (od początku bardzo sprężysty) bez żadnego luzu ani stuków.

Nie potrafię znaleźć jednoznacznych odpowiedzi czy można je eksploatować dalej czy lepiej wymienić.

A hałasował lub drgał ci ten dwumas (najbardziej wyczuwalny przy ruszaniu bez gazu)?

Jak tak to wymieniaj, bo szkoda twojego czasu i pieniędzy na powtórne ściąganie skrzyni.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy ruszaniu bez gazu telepało budą, ogólnie od jakiegoś czasu zauważyłem że w kabinie jest jakby głośniej.

Zresztą przy gaszeniu i odpalaniu też rzucało autem.

Wysyłam w poniedziałek dwumasa do regeneracji do kalisza, 550-600 zł i podobno jak nowy.

Jak zrobię to napiszę refleksje... hehe

Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość januszdr

Nie polecam regeneracji,bo może być problem i podwójna robótka,Przerabiałem w B6 140KM silnik BMR.Reklamacja dwumasy po regeneracji!Nie polecam stosowania koła bez dwumasy,bo VW CADDY 1,9TDI BSU tylko 75KM pękają wały korbowe.Przerobiłem to tydzień temu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o regeneracje to zasiegalem opinii roznych osob i kazda z nich twierdzi ze dobrze wykonana naprawa dwumasa jest rownoznaczna z nowym. Duzy wplyw ma rowniez to w jaki sposob do nas trafia po naprawie, tzn czy kurier nim za mocno nie rzuca :-) W sumie nie mam wyjscia bo nowa droga jak cholera, jak wszystko zrobie to opisze. pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Jak obiecałem napiszę refleksje po naprawie i regenerecji koła dwumasowego w moim passacie b4.

Otóż, ikazało się, że dwumas był w tak kiepskim stanie, że jeszcze ok 1000km i straciłbym sprzęgło. Panowie, którzy regenerowali dwumasa stwierdzili, żę w samą porę zabrałem się za naprawę. Ogłonie autko chodzi bardzo dobrze, zniknęły szarpania na wolnych obrotach i podczas odpalania i gaszenia, silnik pracuje ciszej a sprzęgło chodzi jak w nowym aucie...

Pojeżdzę jeszcze trochę i zobaczymy jak się będzie wszystko spisywać.

Trochę tematu liznąłem i jakby ktoś miał jakieś pytania związane z całym przebiegiem naprawy lub miałby podobny problem, proszę pisać, postaram się pomóc.

Pozdrawiam wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość w_z_1984

mam problem jesli chodzi o Passata b4 90km rok prod 94, co moze byc przyczyna jesli wlacze silnik oczywiscie zimny np z rana i ruszam pomalu bez gazu to nim szarpie jak cholera wina sprzęgła czy moze czegos innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam chciałbym się podpiąć do tematu koła dwumasowego...w moim b6 2.0 fsi zaczęło stukać przy zmianie biegów z 3 na 4 (i tylko wtedy) choć nie zawsze.jest to pojedyncze stuknięcie i to wszystko.mech mówił że albo dwumasa albo skrzynia...ciężko ocenić.czy ktoś ma jakiś pomysł na to??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podepne się pod temat u mnie dwumasa poprostu się zatarła założyłem zestaw od 1z z tarczą od Sachsa. Po wymianie auto lepiej pali lecz poczułem ze jest głośniej. Drgania nie ustąpiły wcale dopiero po wymianie plecionki zrobilo się troche lepiej. Boli mnie to że jest nowe sprzęgło a szarpie przy ruszaniu. Podczas odpalania i gaszenia auta buja budą i słychać jakiś klekot ze skrzyni to samo na biegu jałowym na wciśniętym sprzęgle silnik pięknie cyka a jak puszczę to trajkocze co to może być może trefna tarcza ? Słychać tak jakby sprężynki-tłumiki drgań skretnych. Dodam ze moi znajomi również zastosowali 1mas i jest pięknie cisza spokój a u mnie jak w traktorze. Dzięki z góry i Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy w 207 HDi i tez sprzeglo niby miało byc przyczyna

Okazało sie sprzegielko ale na alternatorze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zaczyna sie robić ciekawie ??? Ciekaw jestem co sie okaże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś czytałem, że problemem tym może być koło pasowe na przodzie silnika, jest na tak zwanym w coś rodzaju amortyzatora /wtopiony w gumę/ która wyniku uszkodzenia wytwarza bicie. Może to jest przyczyną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy tylne hamulce nie blokują - mogą być przyczyną szarpnięć przy ruszaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdzę ale ten trajkot słychać ze skrzyni jak wcisne sprzęgło to jest cisza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności