Skocz do zawartości
christodevillo

Silnik 2.0 TDI z 2005-2006 a 2008 lub 2009 - roznice

Rekomendowane odpowiedzi

Dzien Dobry wszystkim.

 

Przygotowuje sie do zakupu Passata i po przeczytaniu niektorych watkow jestem troche skolowany. Czy moze mi ktos powiedziec czy VW zrobil jakies usprawnienia od wypuszczenia originalnego 2.0TDI i te nowsze generacje (2008 lub 2009) sa mniej podatne na awarie (pompa oleju, kolo dwumasowe etc)? Mysle o modelu 2008 - 2009 2.0TDI z przebiegiem 75-100tys km. dziekuje serdecznie z gory za odpowiedzi. Wojtek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest zupełnie inny silnik. 2005-2007 to PD (pompowtrysk) 2008- common rail

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz. Czy oprocz pompowtryskow a CR jest roznica w jakosci tych silnikow pomiedzy 2005-06 a 2008-09? Dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedziałbym, że różnica jest zasadnicza. Silniki na CR uchodzą na forum za praktycznie bezawaryjne, czego nie można powiedzieć o PD z początku produkcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniki CR są bardziej wrażliwe na jakość paliwa, a poza tym niczym szczególnym się nie różnią takie rzeczy jak pompy oleju głowice to zostało poprawione w akcjach serwisowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniki common rail weszły pod koniec 2008 pratycznie równo z białymi zegarami (krótko wychodziły CR na niebieskich licznikach). Jest to całkowicie inny motor jak 2,0 TDI na pompowtryskiwaczach. Z wyjatkiem pojemności CR nie ma nic wspólnego z silnikami produkowanymi od 2005 do 46 tygodnia 2008. Co do słabych punktów to te silniki uchodzą za bezawaryjne. I nie słuchaj kolego "ekspertuf" nawet z tego forum, którzy wrzucają wszystkie 2,0 TDI do jednego worka jako awaryjne. Ja mam wiedzę z serwisów VW a nie jak większość "mądrych" usłyszaną "od kolegi szwagra co się zno na wolgswagenach". Musisz rozgraniczyć grubą kreską common raile i pompowtryski bo to dzień do nocy. Miałem oba więc wiem co mówię. Jak masz kasę to tylko CR! Jak nie masz na CR to przy pompowtryskach zasada jest prosta; im młodsze auto tym lepsze bo cały czas je poprawiali. Dlatego teoretycznie lepszy powinien być z 2007 niż np. z 2005. Ale naprawdę polecam poszukać CR bo oprócz bezawaryjności niższe spalanie, nie bierze oleju, a kultura pracy silnika przypominająca bardziej benzynę jak diesla. Udanego zakupu życzę!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niższe spalanie

Nie zgodzę się-wszystko zależy od użytkownika i przebiegu auta.

nie bierze oleju

To też zależy od silnika-ja u siebie nie muszę dolewać ani kropli. Poziom oleju jest cały czas jednakowy.

kultura pracy silnika przypominająca bardziej benzynę jak diesla

Z tym się zupełnie nie zgodzę. To jest nadal diesel, w dodatku 4-cylindrowy diesel, więc o kulturze pracy można zapomnieć. Kulturę pracy to ma, ale V6TDI. CR jest cichszy od PD, ale to wszystko. Osiągi także takie same-w praktyce.

 

christodevillo, ogólnie VW przeskoczył na CR, silnik cichszy, z pewnością bardziej warto kupić młodsze auto, bo przeważnie ma mniejszy przebieg. A od końca 2008r już nie było PD-także w Twoim przypadku chyba będzie jasna decyzja ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hammer - dzieki wielkie - tego wlasnie potrzebowalem. Kupujemy auto w Niemczech i bedziemy mieszkac rowniez tam (zona Niemka - niestety nie ma osob doskonalych...) patrze w tej chwili na modele z konca 2009 i wygladaja bardzo ladnie - maja juz nawet nowy styl wnetrza (jak obecny model). Bede pamietal - 46 tydzien 2008... Dzieki!

 

---------- Post added at 03:29 ---------- Previous post was at 03:10 ----------

 

Nie zgodzę się-wszystko zależy od użytkownika i przebiegu auta.

 

To też zależy od silnika-ja u siebie nie muszę dolewać ani kropli. Poziom oleju jest cały czas jednakowy.

 

Z tym się zupełnie nie zgodzę. To jest nadal diesel, w dodatku 4-cylindrowy diesel, więc o kulturze pracy można zapomnieć. Kulturę pracy to ma, ale V6TDI. CR jest cichszy od PD, ale to wszystko. Osiągi także takie same-w praktyce.

 

christodevillo, ogólnie VW przeskoczył na CR, silnik cichszy, z pewnością bardziej warto kupić młodsze auto, bo przeważnie ma mniejszy przebieg. A od końca 2008r już nie było PD-także w Twoim przypadku chyba będzie jasna decyzja ;)

 

Krawcol - tobie tez dzieki za wiedze. Wniosek jest prosty: bede jezdzil w Niemczech na niemieckim paliwie czyli warto zainwestowac w CR. Teraz tylko musze zaczac szukac - kolejny dylemat gdzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko weź też pod uwagę, że VW wymienia teraz pompowtryski za darmo. CR zgoda silniki lepsze ale czas ich awarii może się właśnie zaczynać bo mija ich okres gwarancji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

" Tylko weź też pod uwagę, że VW wymienia teraz pompowtryski za darmo ". Dopowiedz więcej na ten temat, jeżeli możesz. Autko z Niemiec z 2007 roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko weź też pod uwagę, że VW wymienia teraz pompowtryski za darmo. CR zgoda silniki lepsze ale czas ich awarii może się właśnie zaczynać bo mija ich okres gwarancji

 

W tym tygodniu, w Passacie na CR (koniec 2008 roku) u mojego kolegi pojawił się problem z wtryskiwaczami. Silnik zaczął pracować nierównomiernie. Zgłosił się do ASO. Koszt naprawy ponad 4k zł (zapewne wymiana, ale tego nie jestem pewien, bo nie dokończyliśmy tej rozmowy). Przebieg 120 kkm, tankowany tylko i wyłącznie na stacjach BP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
" Tylko weź też pod uwagę, że VW wymienia teraz pompowtryski za darmo ". Dopowiedz więcej na ten temat, jeżeli możesz. Autko z Niemiec z 2007 roku.

 

Jest teraz (a raczej już trwa jakiś czas) "cicha" akcja serwisowa dla silników wyposażonych w PD. Jak padnie Ci pompka to wymieniają za free, na koszt importera. U mnie wymienili 3szt bo jednego sam u nich wymieniałem bodaj rok temu.

 

Warunek jest taki, że auto musi mieć nie więcej niż 7 lat, musi przyjechać koniecznie na lawecie i komputer musi wskazywać odpowiedni błąd.

 

To tak w skrócie, jak chcesz szczegółów to zadzwoń do ASO lub poszukaj tutaj na forum wątku, w którym to jest szczegółowo wałkowane

 

PS-Nie ma różnicy, czy z Niemiec czy krajowe. Musiało tylko być w okresie gwarancyjnym serwisowane ot i tyle (przy czym historię to oni już sobie sami sprawdzają, z książką serwisową nie trzeba przyjeżdżać)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, na razie nie mam kłopotów ale wiedza jest cenna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega hammer "mający wiedzę z serwisów vw" ;) troche wprowadza w błąd

silniki CR zaczęli montować w passacie juz w połowie roku 2008 nie pamiętam dokładnie ale chyba 24 tydzień a nie 46

Edytowane przez oracz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolega hammer "mający wiedzę z serwisów vw" ;) troche wprowadza w błąd

silniki CR zaczęli montować w passacie juz w połowie roku 2008 nie pamiętam dokładnie ale chyba 24 tydzień a nie 46

Miałem na myśli auta z polskich salonów. Na zachodzie pewnie były wcześniej, a w Polsce listopad-grudzień 2008. Na krajowym rynku były nawet krótko CR z niebieskimi licznikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Warunek jest taki, że auto musi mieć nie więcej niż 7 lat

 

starszego B6 chyba nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hammer - dzieki wielkie - tego wlasnie potrzebowalem. Kupujemy auto w Niemczech i bedziemy mieszkac rowniez tam (zona Niemka - niestety nie ma osob doskonalych...) patrze w tej chwili na modele z konca 2009 i wygladaja bardzo ladnie - maja juz nawet nowy styl wnetrza (jak obecny model). Bede pamietal - 46 tydzien 2008... Dzieki!

 

---------- Post added at 03:29 ---------- Previous post was at 03:10 ----------

 

 

Krawcol - tobie tez dzieki za wiedze. Wniosek jest prosty: bede jezdzil w Niemczech na niemieckim paliwie czyli warto zainwestowac w CR. Teraz tylko musze zaczac szukac - kolejny dylemat gdzie...

 

 

 

 

 

ZLAŁEM KIEDYŚ Z PASSATA B6 2007r PALIWO (SPROWADZONY Z NIEMIEC Z USZKODZONĄ TURBINĄ) JEDNYM SŁOWEM SYF JAKIEGO W ŻYCIU NIE WIDZIAŁEM ZAZNACZAM ŻE ŚCIĄGŁEM TYLKO 40 L Z CAŁEGO PEŁNEGO BAKU ZA POMOCĄ WĘŻYKA NIE DOPYCHAJĄC DO DNA : KOLOR BRUNATNO CZARNY WYGLĄDAŁO TO JAK WYMIESZANY ZUŻYTY OLEJ Z ROPĄ.

OD TAMTEJ PORY NIE WIEŻĘ W NIEMIECKIE PALIWO!!! KOLEGA MECHANIK BYŁ W AUTENTYCZNYM SZOKU JAK TO ZOBACZYŁ.

 

Następne posty klep bez CAPSA i zgodnie z zasadami polskiej pisowni. Dzięki z góry/Duży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja póki co zrobiłęm swoim CR 40 tys i nic odpukać się nie działo, dodam, iż auto od przebiegu 9 tys km lata na CHIPE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja póki co zrobiłęm swoim CR 40 tys i nic odpukać się nie działo, dodam, iż auto od przebiegu 9 tys km lata na CHIPE.
Tak z ciekawiości ile masz kucy i niutków po chipie? Jakie masz spalanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki raz jeszcze wszystkim za rady - teraz moge sie pochwalic zakupem: 08/2009 z bialymi zegarami 2.0TDi CR 140PS, Comfortline z duza Navi, webasto oraz szyberdachem. Czarny kolor i niecale 95tys km. Dolozylem do niego Michelin Alpin A4 zimowki i chodzi jak ta lala. Mialem poprzednio B5 3BG z 2003 roku i nie ma porownania z obecnym modelem,

 

RAZ JESZCZE DZIEKI WSZYSTKIM!!

 

Wojtek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności