sznels Zgłoś #1 Napisano 15 Listopada 2011 (edytowane) Witam, Ogólnie jestem użytkownikiem wv passata lecz teraz i pod swoimi skrzydłami mamy w domu seata ibiza 2005.r Samochód kupiony parę dni temu lecz przechodzę do sedna Pokazała mi się kontrolka od diagnozy silnika; Log vag z błędami 19558 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal P3102 - 35-10 - - - Intermittent 19586 - EGR System: Regulation Range Exceeded P3130 - 35-10 - - - Intermittent 19557 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Open or Short to Ground P3101 - 35-00 - - Ten z EGR raz na jakiś czas się uruchamia... Lecz ważniejsze są tamte ta a raczej coś co chyba ja pokiełbasiłem i już przedstawiam o co chodzi.. Postanowiłem przeczyścić egr sugerująć się tymi forami: http://www.touranpassion.com/forum/topic9108.html http://www.audi-sport.net/vb/new-a3-s3- ... ost1149539 Nie mogę teraz znaleźć forum na którym był opis iż przy zdejmowaniu tego dekielka jest jakaś mocna sprężyna która "chyba" mi wyleciała Stąd moja prośba czy jest tam jakaś sprężyna i czy można ją jakoś dokupić? Złożyłem tą przepustnice lecz po zapaleniu zapłonu łopatka od zamykania i otwierania wewnątrz przepustnicy się trzęsie jak by nie mogła jeszcze bardziej otworzyć... po wyłączeniu klapka się zamyka i po chwili otwiera lecz nawet w trakcie pracy auta odnoszę wrażenie iż cały czas próbuje pracować ten mechanizm Proszę o pomoc Aha jednak jest sprężyna http://www.touranpassion.com/forum/images/uploads/dd65/5_horreur_993.jpg Tylko pytanie czy mam ją zakręcać czy po prostu włożyć Edytowane 15 Listopada 2011 przez sznels literówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #2 Napisano 15 Listopada 2011 Rzuć okiem na opis diagnozy V157, autorstwa naszego forumowego specjalisty, Kolegi Sztomel :respect , zamieszczony na Forum Golfa http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=364298#p4445714 . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznels Zgłoś #3 Napisano 15 Listopada 2011 Odpowiedziałem sobie sam jak i w którą stronę trzeba przekręcić by złożyć poprawnie "ala v157" link proszę szukać postów na 3\4 strony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznels Zgłoś #4 Napisano 16 Listopada 2011 Udało mi się złożyć ten elektrozawór v157 z tym ze słyszę jak teraz dochodzi z niego pisk jak pozostawię go na zapłonie.. Wyczytałem tutaj ze to normalne, lecz trochę mnie to dziwi.. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&start=0&t=330099 Teraz o ile tak powinno być zostaję tylko błąd z egr... i zastanawiam się gdzie w tych silnikach są te zawory n18 i n75 i czy mając passata w domu mogę zrobić przekładkę i sprawdzić i ew. wykluczyć co jest sprawne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznels Zgłoś #5 Napisano 17 Listopada 2011 Witam poczytałem trochę forum i wyczytałem ze zawór n18 jest powiązany z egr i jak zdejmę wężyk podciśnienia to czuję iz jest zasysane powietrze lecz dosyć słabo jak poddawanie pracy nim... Zrobiłem log i w grupie trzeciej cały czas przy otwartym i zamkniętym egr wartość wacha się o zaledwie 60-80 a wyczytałem iż powinna być duża różnica... http://www.a6klub.pl/a6-c5-19tdi-avf-logi-po-wymianie-n18-vt22396,15.htm?sid=2c213d4298a06fdf6847082fcaa4e38c Miałbym wielką prośbę jak by ktoś podał mi gdzie znajduje się ten zawór w tym samochodzie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznels Zgłoś #6 Napisano 20 Listopada 2011 Dodam zdjęcia może to pomoże w zlokalizowaniu zaworu n18 Link http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4eec9fb0d9f216f2.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1f606b3801c0d5a9.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/378587f626671327.html mam nadzieje ze to pozwoli na lepszą diagnozę i lokalizację zaworu w celu wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #7 Napisano 21 Listopada 2011 (edytowane) Dodam zdjęcia może to pomoże w zlokalizowaniu zaworu n18 Prawdopodobnie jest tam "zespól zaworów", ta czarna puszka pomiędzy podszybiem a zbiorniczkiem wyrównawczym po prawej stronie na zdjęciu. Edytowane 21 Listopada 2011 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #8 Napisano 21 Listopada 2011 Prześledź drogę wężyka podciśnienia.Po jednej jego stronie jest EGR, a po drugiej zawór, o który pytasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznels Zgłoś #9 Napisano 21 Listopada 2011 NO to wychodzi na to ze jest to właśnie ta czarna puszka... Czy ta puszka jest robieralna i czy mogę bez rozbierania przedmuchać tą puszkę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #10 Napisano 21 Listopada 2011 (edytowane) Zgadza się ta czarna puszka nad zbiorniczkiem wyrównawczym układu chłodzenia to jest właśnie zintegrowany zawór magnetyczny pełniący funkcję kilku elektrozaworów równocześnie takich jak N75, N18, N239 i N345 (w zależności od rodzaju osprzętu silnika, w którym jest zastosowany). Niestety nie miałem tego zaworu w ręku jeszcze i nie napiszę czy jest rozbieralny. To musisz sprawdzić samemu a już zwłaszcza wtedy kiedy wszystko będzie wskazywać na jego uszkodzenie mechaniczne bądź elektryczne ale nie z winy zaśniedziałych styków tylko spalenie cewki/cewek w jego wnętrzu. Nie spotkałem się na necie z fotami z jego rozbiórki jak do tej pory (na obcojęzycznych również). Edytowane 22 Listopada 2011 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznels Zgłoś #11 Napisano 21 Listopada 2011 (edytowane) hmmm.. dobiorę siędziś do niego gdyż widziałem już ślady śrubokręta wiec myślę ze mechanik jakiś dobierał się już do niego ) no to będzie demolka... I wiecie rozmawiałem z wcześniejszym właścicielem i powiedział ze też kiedyś miał ten błąd z tym egr i oddał do mechanika to powiedział ze go wykręcał i czyścił w oleju napędowym i ruszał od spodu ten czpień aby go rozruszać... I na 3 miesiące błąd zniknął aż nie dostał się w moje ręce spróbuje go rozkręcić chociaż dziwi mnie to bo rozbierałem elektrozawór v157 który nie piszczał przed wyjęciem a teraz piszczy... fakt faktem jest sprawny gdyż sprawdzałem go vagiem czy zamyka się.. Wiem ze kolega sztomel zna dobrze te elektrozawory gdyż udzielał się w podobnym temacie na forum wvgolf mam rozumieć ze przeczyścić styki przy zaworze v157 lecz oglądałem to były wręcz jak nowe.. Edytowane 21 Listopada 2011 przez sznels Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #12 Napisano 22 Listopada 2011 Żeby było śmieszniej to silniczka V157 też na oczy nie widziałem ale przy błędach jak wyżej to trzeba brać pod uwagę rozpięcie wtyczki u niego lub złe poskładanie gdzie krańcówki nie działają prawidłowo i nie dochodzi zasilanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach