Skocz do zawartości
sznels

Seat Ibiza 2005.r vag problem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ogólnie jestem użytkownikiem wv passata lecz teraz i pod swoimi skrzydłami mamy w domu seata ibiza 2005.r

Samochód kupiony parę dni temu lecz przechodzę do sedna

 

Pokazała mi się kontrolka od diagnozy silnika;

Log vag z błędami

19558 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal

P3102 - 35-10 - - - Intermittent

19586 - EGR System: Regulation Range Exceeded

P3130 - 35-10 - - - Intermittent

19557 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Open or Short to Ground

P3101 - 35-00 - -

Ten z EGR raz na jakiś czas się uruchamia... Lecz ważniejsze są tamte ta a raczej coś co chyba ja pokiełbasiłem i już przedstawiam o co chodzi..

Postanowiłem przeczyścić egr sugerująć się tymi forami:

http://www.touranpassion.com/forum/topic9108.html

http://www.audi-sport.net/vb/new-a3-s3- ... ost1149539

Nie mogę teraz znaleźć forum na którym był opis iż przy zdejmowaniu tego dekielka jest jakaś mocna sprężyna która "chyba" mi wyleciała

Stąd moja prośba czy jest tam jakaś sprężyna i czy można ją jakoś dokupić?

Złożyłem tą przepustnice lecz po zapaleniu zapłonu łopatka od zamykania i otwierania wewnątrz przepustnicy się trzęsie jak by nie mogła jeszcze bardziej otworzyć... po wyłączeniu klapka się zamyka i po chwili otwiera lecz nawet w trakcie pracy auta odnoszę wrażenie iż cały czas próbuje pracować ten mechanizm

Proszę o pomoc smutny.gif

Aha jednak jest sprężyna

http://www.touranpassion.com/forum/images/uploads/dd65/5_horreur_993.jpg

Tylko pytanie czy mam ją zakręcać czy po prostu włożyć

Edytowane przez sznels
literówki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedziałem sobie sam jak i w którą stronę trzeba przekręcić by złożyć poprawnie "ala v157"

link proszę szukać postów na 3\4 strony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się złożyć ten elektrozawór v157 z tym ze słyszę jak teraz dochodzi z niego pisk jak pozostawię go na zapłonie..

Wyczytałem tutaj ze to normalne, lecz trochę mnie to dziwi..

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&start=0&t=330099

Teraz o ile tak powinno być zostaję tylko błąd z egr... i zastanawiam się gdzie w tych silnikach są te zawory n18 i n75 i czy mając passata w domu mogę zrobić przekładkę i sprawdzić i ew. wykluczyć co jest sprawne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam poczytałem trochę forum i wyczytałem ze zawór n18 jest powiązany z egr i jak zdejmę wężyk podciśnienia to czuję iz jest zasysane powietrze lecz dosyć słabo jak poddawanie pracy nim... Zrobiłem log i w grupie trzeciej cały czas przy otwartym i zamkniętym egr wartość wacha się o zaledwie 60-80 a wyczytałem iż powinna być duża różnica...

http://www.a6klub.pl/a6-c5-19tdi-avf-logi-po-wymianie-n18-vt22396,15.htm?sid=2c213d4298a06fdf6847082fcaa4e38c

 

Miałbym wielką prośbę jak by ktoś podał mi gdzie znajduje się ten zawór w tym samochodzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam zdjęcia może to pomoże w zlokalizowaniu zaworu n18

Link

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4eec9fb0d9f216f2.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1f606b3801c0d5a9.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/378587f626671327.html

 

mam nadzieje ze to pozwoli na lepszą diagnozę i lokalizację zaworu w celu wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam zdjęcia może to pomoże w zlokalizowaniu zaworu n18

Prawdopodobnie jest tam "zespól zaworów", ta czarna puszka pomiędzy podszybiem a zbiorniczkiem wyrównawczym po prawej stronie na zdjęciu.

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prześledź drogę wężyka podciśnienia.Po jednej jego stronie jest EGR, a po drugiej zawór, o który pytasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NO to wychodzi na to ze jest to właśnie ta czarna puszka...

Czy ta puszka jest robieralna i czy mogę bez rozbierania przedmuchać tą puszkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ta czarna puszka nad zbiorniczkiem wyrównawczym układu chłodzenia to jest właśnie zintegrowany zawór magnetyczny pełniący funkcję kilku elektrozaworów równocześnie takich jak N75, N18, N239 i N345 (w zależności od rodzaju osprzętu silnika, w którym jest zastosowany). Niestety nie miałem tego zaworu w ręku jeszcze i nie napiszę czy jest rozbieralny. To musisz sprawdzić samemu a już zwłaszcza wtedy kiedy wszystko będzie wskazywać na jego uszkodzenie mechaniczne bądź elektryczne ale nie z winy zaśniedziałych styków tylko spalenie cewki/cewek w jego wnętrzu. Nie spotkałem się na necie z fotami z jego rozbiórki jak do tej pory (na obcojęzycznych również).

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm.. dobiorę siędziś do niego gdyż widziałem już ślady śrubokręta wiec myślę ze mechanik jakiś dobierał się już do niego :):) no to będzie demolka... I wiecie rozmawiałem z wcześniejszym właścicielem i powiedział ze też kiedyś miał ten błąd z tym egr i oddał do mechanika to powiedział ze go wykręcał i czyścił w oleju napędowym i ruszał od spodu ten czpień aby go rozruszać... I na 3 miesiące błąd zniknął aż nie dostał się w moje ręce :( spróbuje go rozkręcić chociaż dziwi mnie to bo rozbierałem elektrozawór v157 który nie piszczał przed wyjęciem a teraz piszczy... fakt faktem jest sprawny gdyż sprawdzałem go vagiem czy zamyka się.. Wiem ze kolega sztomel zna dobrze te elektrozawory gdyż udzielał się w podobnym temacie na forum wvgolf

 

mam rozumieć ze przeczyścić styki przy zaworze v157 lecz oglądałem to były wręcz jak nowe..

Edytowane przez sznels

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby było śmieszniej to silniczka V157 też na oczy nie widziałem ale przy błędach jak wyżej to trzeba brać pod uwagę rozpięcie wtyczki u niego lub złe poskładanie gdzie krańcówki nie działają prawidłowo i nie dochodzi zasilanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności