Skocz do zawartości
serek

Prośba o ocenę pracy silnika AFN z B5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy, dziś przy okazji dłubaninki nagrałem 2 filmy, na których słychać klekot silnika. Od pewnego czasu jest to nieodłączny element pracy mojego silnika. Słychać go mocniej jak jest zimny, ciszej jak nagrzany ale słychać go cały czas i jest mocno dokuczliwy wewnątrz pojazdu. Dodam, że silnik mocno się trzęsie a w trakcie dodawania gazu motor buczy czy raczej rzęzi co słychać wewnątrz auta.

 

http://www.youtube.com/watch?v=f2hmy4ByY1g

 

W tym poniżej próbowałem nagrać dźwięk metalicznego stukania (jak by luźna blaszka w silniku), niestety nie słychać tego. Pod koniec filmu wyszedłem z auta i nagrałem dźwięk słyszalny na wysokości koła.

 

http://www.youtube.com/watch?v=fpKAUQp8RKo

 

 

Zrobiłem do tej pory:

1. olej Valvoline 10W40 + filtr

2. wtryski 216 od Olka

3. nowa odma

4. filtr powietrza

5. uszczelniona i ustawiony kąt -pompa wtryskowa

6. plecionka wydechu

7. nowe poduszki pod silnikiem Corteco

 

Czy to może być wyłącznie popychacz ? Mam już komplet do założenia, jak czas pozwoli. Obejrzałem wałek rozrządu - krzywki całe.

 

Wydaje mi się, że powinien pracować tak:

 

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzałeś wałek, próbowałeś wciskać po kolei popychacze?

Sprawdź to, jeśli dasz radę którąś wcisnąć to jest do wymiany - nie trzyma ciśnienia.

Jeśli są dobre weź kawałek drewnianego trzonka od młotka jednym końcem dotykaj do ucha a drugim przystawiaj do nakrętek przewodów przy wtryskiwaczach. Czasami wtryski stukają, a przez drewno bardzo dobrze to słychać - można określić który.

Podejrzewam jednak, że to popychacze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, to nie wtryski. Dźwięk słyszalny jest z drugiej strony głowicy, strona kolektora dolotowego. Poza tym próba odkręcania nakrętek na wtryskiwaczach kończy się wyłącznie pogorszeniem pracy silnika ale dźwięk pozostaje.

Popychaczy nie wciskałem, nie słuchałem. Jutro jadę na ich wymianę wraz z rozrządem. Zobaczymy jaki efekt.

Co do wyglądu samego wałka rozrządu - na niektórych krzywkach widać delikatne ścięcia samych bocznych krawędzi, płaszczyzna styku z popychaczem nie jest uszkodzona ani wytarta.

Ostatnie kilka dni słuchałem kilku AFN, może jednego AHU i każdy był cichutki w porównaniu z moim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem w swoim poprzednim silniku AFN. Wymiana popychaczy niczego nie zmieniła. Polecam sprawdzić wałek rozrządu tj. jego

krzywki, panewki wałka oraz zmienić popychacze na utwardzone. Ten temat był już wielokrotnie opisywany i jak na razie to nikt rozsądnego rozwiązania tego klepania metalicznego nie rozwiązał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W AFN nie ma panewek na wałku rozrządu, a zużycie krzywek w tych silnikach graniczy z cudem -one są wieczne.

Jak odkręca się przewody wtrysków to trzeba podnieść obroty silnika, żeby równo chodził. Jeśli zrobiłeś to na wolnych to tak jakbyś nic nie zrobił.

Nie usłyszysz tego.

No, ale jeśli to z drugiej strony silnika to co innego.

Jak będziesz zmieniał rozrząd to sprawdź ustawienie wałka rozrządu, bo ludzie lubią cuda robić i potem chodzi, jak chodzi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. utwardzone popychacze ? Chyba nie do tego modelu.

2. wałek sprawdzony "na oko", nikt nie wyciągał ani nie mierzył. Przeglądając niedawno wątek o wałkach mam porównanie do zniszczeń i wytarć wałków, tyle że w B5 FL.

3. jak pisałem, klekot jest cały czas - skoro luzowanie nakrętek nie zmienia (nie ucisza) dźwięku to po co podnosić obroty?

4. rozrząd będzie wymieniany w "dobrym" zakładzie - czytaj znanym na forum Dolnego Śląska - w Ecuproject. Mam nadzieję, że dobrze to zrobią.

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, zatem czekamy.

Napisz, jak furka będzie chodziła po serwisie.

 

Obroty podnosisz po to, aby silnik nie kulał. Na podwyższonych obrotach nie telepie silnikiem i dlatego możesz przysłuchać się, czy jest różnica w dźwięku - tak na przyszłość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego proponuje ci zajrzeć do popychaczy radze ci nie szaleć i czym prędzej je wymienić tak samo mi tłukły w AFNie, zmienia się praca silnika bardzo chałasuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po wymianie rozrządu. Na razie świeżo parę kilometrów. Spostrzeżenia:

 

1. rozrząd był przestawiony o 1 ząb na wale

2. auto zbiera się zdecydowanie lepiej

3. póki popychacze nie ucichną nie napiszę jak z głośnością silnika, chociaż przyznam że jest lepiej, tzn. ciszej i bardziej kulturalnie

4. chłopaki z Ecuproject ustawili ką wtrysku na 60 z racji przebiegu

5. poprosiłem o sprawdzenie wydechu pod kątem nieszczelności, pod maską niczego nie znaleźli - czuję zapach spalin w trakcie jazdy. Pozostaje podjechać do "wydechowców".

 

to na razie na tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz olej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Valvoline maxlife diesel 10w40

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem już po wymianie rozrządu. Na razie świeżo parę kilometrów. Spostrzeżenia:

 

1. rozrząd był przestawiony o 1 ząb na wale

2. auto zbiera się zdecydowanie lepiej

3. póki popychacze nie ucichną nie napiszę jak z głośnością silnika, chociaż przyznam że jest lepiej, tzn. ciszej i bardziej kulturalnie

4. chłopaki z Ecuproject ustawili ką wtrysku na 60 z racji przebiegu

5. poprosiłem o sprawdzenie wydechu pod kątem nieszczelności, pod maską niczego nie znaleźli - czuję zapach spalin w trakcie jazdy. Pozostaje podjechać do "wydechowców".

 

to na razie na tyle.

Dziwie sie, jak tan motor mogl chodzic, gdy na wale byl rozrzad przestawiony o 1 zab. Dziwne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Często na forum pojawiało się stwierdzenie, że mocno klepiący motor może mieć przestawiony rozrząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze miec przestawiony ale o jeden zab na walku, to jeszcze ujdzie. Ale jeden zab na wale to sa dwa zeby na walku a w tym polozeniu tlok dotyka zaworow i strach pomyslec co dalej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedział 1 ząb na wale, nie wałku. Poza tym, że kosztowało mnie to ponad 400 zł jestem zadowolony z ich pracy. Niestety nie mam znajomego który zrobiłby to za mniej i do tego dobrze, bez patrzenia na ręce. Nie mam też warunków aby samemu się za to zabrać teraz. Poza tym rozrząd robi się raz na 2-3 lata, więc...

 

Po przejechaniu ok.100 km stwierdzam, że auto się wyciszyło (popychacze), odzyskało wigor. Pozostał dźwięk, który objawia się przy przyspieszaniu w zakresie 2-3,5 tyś obr., lekkie rzężenie, jak gdyby obracające się elementy silnika nie były wyważone. Być może to już moje subiektywne odczucie i ten motor tak ma. Nie mam porównania, przydałoby się pojeździć innymi AFN'ami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A możesz nagrać jak sie silnik zachowuje teraz po tym serwisie? Jestem ciekaw zmian w ODSŁUCHU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności