Skocz do zawartości
sztux

Zapala sie ESP po wymianie maglownicy, jaka przyczyna?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Sytuacja jest tego typu: pociekla maglownica, obecnie jestem w Norwegii, ze wzgledu na kosmiczne koszty naprawy tutaj maglownice przywiozlem z Polski. Po skreceniu koncowek drazkow i maglownicy do kupy zamontowalem ja do auta. Tak jak doradzaliscie na forum wkrecalem koncowki drozkow obie na tyle samo obrotow. po montarzu maglownicy przy prosto patrzacej kierownicy skret w lewo ma duzo wiekszy promien niz w prawo. przestawienie maglownicy przy krzyzaku od kierownicy pogorszyloby tylko sprawe. wiec ustawilem kierownice o 45 stopni w prawo i skret wychodzil ideanie tyle samo w lewo jak i w prawo, kola ustawilem prosto za pomoca regulacji na koncowkach co juz znacznie zdysproporcjonowalo dystans koncowka-drazek po obu stronach. zbieznosc ustawilem sam za pomoca kilku metod rowniez doradzanch na forum (roznica moze okolo 1mm). Na chwile obecna przejechalem ponad 1000km opon nie zlizalo ani troche, auta nie sciaga na prostej czasem troche na nierownych plaszczyznie (opony 225/55R16). I teraz niby wszystko ok, jade prosto kierownica "patrzy" 45 stopni w prawo i przy osiagnieciu predkosci 50-60km/h wlacza sie mechanizm ESP, troche pomieli, lekko zwolni auto i zapala sie kontorlka od ESP. Pozniej jest ok i kontorlka sie pali do zgaszenia silnika i pozniej od nowa. Co moze byc przyczyna??? W czasie sprowadzania czesci z PL i innych przyczyn losowych auto stalo niecale 2 miesiace z odlaczonym akumulatorem bez maglownicy. W miedzy czasie zmostkowalem koncowki do czujnikow zuzycia klockow, bo wymienili mi wczesniej klocki z przodu bez czujnikow i za kazdym razem przy starcie zapalala sie kontrolka. teraz sie nie zapala ale moze ma cos wspolnego z nowym objawem? Prosze o porady, analize i mozliwe rozwiazania gdyz zalaczanie sie za kazdym razem ESP jest drazniace no i pewnie nie zdrowe dla auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

muszisz na nowo zakodowac czujnik skretu kierownicy G85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak to zrobic? tutaj mam tylko laptopa i OBD2 czy to wystarczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moglbys podopwiedziec jak to dziala? nie znam niestety angielskiego i w ogole jakos trudno na tej stronce sie polapac :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie musisz znac angielskiego

wszystko masz napisane, postepujesz zgodnie z instrukcją

 

---------- Post added at 18:57 ---------- Previous post was at 18:56 ----------

 

Steering Angle Sensor (G85) Calibration

Before starting the procedure turn the steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead.

 

 

[Meas. Blocks - 08]

Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Specification: 0.0 °

Tolerance (when straight): ±5.0 °

[Done, Go Back]

 

 

[Login - 11]

Enter 40168

[Do It!]

 

 

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

[Done, Go Back]

 

 

[Fault Codes - 02]

All fault codes should have disappeared.

[Done, Go Back]

 

 

Note

After doing the G85 Calibration, you may get a 01486 - System Function Test Active, this is normal. Please see 01486.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość SERP73

Kilka dni temu miałem wymienianą pompę ABS. Po wyjechaniu od mechanika przy prędkości 40 km/h zapaliła się kontrolka ESP. Wróciłem więc do mechanika. Podłączył komputer i stwierdził że muszę jeszcze teraz wymienić (steering angle sensor) CZUJNIK KĄTA SKRĘTU! Co mam robić? Mam wrażenie że ktoś tu próbuje sobie zarobić na mnie. Czy jak wrócę do mechanika i powiem mu że ma na nowo zakodowac czujnik skretu kierownicy G85 to takie kodowanie załatwi sprawę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli czujnik jest sprawny to załatwi sprawę. Chyba, że mechanik przy zdejmowaniu kierownicy rozwinął taśmę i nieumiejętnie ją skręcił, to będzie problem. Należy jeszcze raz rozebrać czujnik i odpowiednio go złożyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponieważ jestem tu nowy i jescze wszystkiego nie obczaiłem, i mam takie pytanko:

otóż niedawno kupiłem b5 z 2001 w którym świeciła się abs i esp , oddałem auto do LOTUSA w Łodzi wymienili 3PD, listwe z kablami , termostat i wszystko było oki do dzisiaj po przejechaniu około 200 km od naprawy wracałem do domu z pracy i po przejechaniu jakichś 5 km od włączenia auta znów ta sama usterka zapaliła się ABS i ESP. Moje pytanie czy ktoś wie co może być ewentualną przyczyną bo nie chcę żeby wmówili mi coś za co bede musiał zapłacić znowu parę tys.zł naszczęście dali roczną gwarancję ale znając życie wmówią mi coś innego za co bede musiał zapłacić. Proszę o ewentualne linki do tematów lub odpowiedzi,

 

---------- Dodano o 18:39 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:35 ----------

 

Witam ponieważ jestem tu nowy i jescze wszystkiego nie obczaiłem, i mam takie pytanko:

otóż niedawno kupiłem b5 z 2001 w którym świeciła się abs i esp , oddałem auto do LOTUSA w Łodzi wymienili 3PD, listwe z kablami , termostat i wszystko było oki do dzisiaj po przejechaniu około 200 km od naprawy wracałem do domu z pracy i po przejechaniu jakichś 5 km od włączenia auta znów ta sama usterka zapaliła się ABS i ESP. Moje pytanie czy ktoś wie co może być ewentualną przyczyną bo nie chcę żeby wmówili mi coś za co bede musiał zapłacić znowu parę tys.zł naszczęście dali roczną gwarancję ale znając życie wmówią mi coś innego za co bede musiał zapłacić. Proszę o ewentualne linki do tematów lub odpowiedzi,z

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ponieważ jestem tu nowy i jescze wszystkiego nie obczaiłem, i mam takie pytanko:

otóż niedawno kupiłem b5 z 2001 w którym świeciła się abs i esp , oddałem auto do LOTUSA w Łodzi wymienili 3PD, listwe z kablami , termostat i wszystko było oki do dzisiaj po przejechaniu około 200 km od naprawy wracałem do domu z pracy i po przejechaniu jakichś 5 km od włączenia auta znów ta sama usterka zapaliła się ABS i ESP. Moje pytanie czy ktoś wie co może być ewentualną przyczyną bo nie chcę żeby wmówili mi coś za co bede musiał zapłacić znowu parę tys.zł naszczęście dali roczną gwarancję ale znając życie wmówią mi coś innego za co bede musiał zapłacić. Proszę o ewentualne linki do tematów lub odpowiedzi,

 

witam,

 

jakiś czas temu miałem podobny objaw u siebie. Po jakimś czasie jazdy zapalają się obie kontrolki ABS i ESP, do wyłączenia stacyjki, po ponownym włączeniu znów jest dobrze na jakiś czas. Po podpięciu się kabelkiem do komputera, znalazłem błąd, nie pamiętam jaki, ale chodziło o przełącznik świateł stopu (ten przy pedale hamulca). Gdy chciałem to sprawdzić, to znaczy na różne sposoby przyciskałem pedał hamulca, lekko, mocno, szybko, wolno itd. to faktycznie się zapalały te kontrolki. Niestety nie zdążyłem wymienić wspomnianego przełącznika, bo od testów chyba się "rozruszał" i działa dobrze :D

 

życzę powodzenia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Po wymianie nagrzewnicy i złożeniu wszystkiego do kupy silnik zaczął nie równo pracować ponieważ akumulator był pare dzionków odłączony. Zaczęła migać kontrolka ESP. Podłączyłem pod VAGa wykasowałem błędy, adaptacja przepustnicy, ale kontrolka dalej migała. Błędów żadnych, tylko jeden od klapki nawiewu. Pojeżdziłem troche i kontrolka zgasła. Dwa dni było spokoju i dziś problem wrócił. Na Vagu nic nie wskazuje. Jaka może być przyczyna migającej kontrolk ESP. Dodam jeszcze że nie pulsuje ona jednostajnie tylko w cały świat. Na innym forum ktoś miał podobny problem i okazał się czujnik położenia kierownicy. Nie wiem czy umnie coś takiego jest, ale czemu przez dwa dni było dobrze. Wydaje mi się że będzie to raczej coś związane z samym silnikiem.Przeglądałem forum, ale nic o silnikach benzynowych nie znalazłem. Pozdrawiam i dziekuje za wszelką pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Po wymianie nagrzewnicy i złożeniu wszystkiego do kupy silnik zaczął nie równo pracować ponieważ akumulator był pare dzionków odłączony. Zaczęła migać kontrolka ESP. Podłączyłem pod VAGa wykasowałem błędy, adaptacja przepustnicy, ale kontrolka dalej migała. Błędów żadnych, tylko jeden od klapki nawiewu. Pojeżdziłem troche i kontrolka zgasła. Dwa dni było spokoju i dziś problem wrócił. Na Vagu nic nie wskazuje. Jaka może być przyczyna migającej kontrolk ESP. Dodam jeszcze że nie pulsuje ona jednostajnie tylko w cały świat. Na innym forum ktoś miał podobny problem i okazał się czujnik położenia kierownicy. Nie wiem czy umnie coś takiego jest, ale czemu przez dwa dni było dobrze. Wydaje mi się że będzie to raczej coś związane z samym silnikiem.Przeglądałem forum, ale nic o silnikach benzynowych nie znalazłem. Pozdrawiam i dziekuje za wszelką pomoc.

Witam, też walczyłem z tym problemem, podczas nierównej pracy silnika działanie ESP jest zakłócone i zapala się kontrolka, jes silnik działa Równo a błąd masz dalej to w twoim przypadku jest jeszcze jeden mały problem. przy wymianie nagrzewnicy była sciągana cała deska, a w kierownicy jest taśma konta skrętu którą może wystarczy na nowo skalibrować. lub przy składaniu wszystkiego na nowo źle został ustawiony włacznik świateł stopu przy pedale hamulca, naciskaj na pedał raz delikatnie raz mocniej a ktoś niech obserwuje światła stopu jak działaja, u mnie winny był czujnik temperatury cieczy silnika który wprowadzał komputer w bład. Dwa czujniki pokazywały temperaturę 92 a jeden 150, i system głupiał. pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany, aż wstyd się przyznać, ale zamieniłem wtyczki na kokpicie. ESP z podgrzewaniem tylnej szyby i takie klocki wyszły. Przewody odmienione i problemu juz nie ma :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności