Skocz do zawartości
zielonyB5

Poradnik - rozwiązany problem z zapiekającym sie czujnikiem ABS.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jako, ze w weekend bylo za duzo tego:

zdjecie1g.th.jpg

 

I nie mogłem jezdzic tym:

 

 

zdjecie2xj.th.jpg

 

 

Postanowilem wziac sie za problem czujnika ABS-u ktorego po wsadzeniu nie szlo ruszyc z gniazda a przeciez za kazdym razem gdy bede co kolwiek z nim robil nie bede wyciągal przegubu...

 

Takze obadalem co jest w srodku - tulejka zaciskowa. Postanowilem kupic w ASO - koszt za kawalek miedzi 60 zl... Wolne zarty. Postanowilem pojezdzic po sklepach auto-moto i w ostatnim dostalem taką tulejke za 15 zl czyli cena odpowiednia jak dla mnie.

Firma WABCO - lubnie, bynajmniej taki wyraz jest wybity na niej.

 

Do roboty!

Na poczatek luzujemy imbusem nr. 17 (taki jest u mnie, u Was moze byc 14, lub klucz 24 chyba) srube przegubu.

Zdejmujemy kolo.

Musimy wyjac ze zwrotnicy wachacz dolny tylny:

zdjecie3ur.th.jpg

Nstepnie odkrecamy do konca srube przegubu. Ja zawsze zostawiam ja troche wkrecona i mlotkiem pukam w nia zeby przegub wyszedl. Nie musimy wybijacprzegubu do konca, ja go tylko wysuwalem.

Kiedy wyjdzie bierzemy jakis wybijak, ja np. wzialem z kompeltu narzedziowego wkretak z koncowka 10mm:

zdjecie5s.th.jpg

I przykladamy po czujnika tak:

zdjecie6.th.jpg

 

Wtedy pukamy mlotkiem i z tą koncowka czujnik wychodzi caly - nie polecam srubokretow poniewaz kalecza czujnik i mozna go popsuc niestety.

Po wyjeciu jego gniazdo "topimy" w jakims odrdzewiaczu - ja popsikalem pozniej poszedlem na obiad.

Nastepnie bierzemy srubokręt zdlugim grotem i przykladamy tak samo jak na zdjęciu 6 tylko tym razem z wyczuciem poniewaz musimy trafic na krawędz tulejki.

Ja wtym wypadku uzylem znow wkretaka z koncowka plaską.

Staramy sie pukac do okoła zeby tulejka wychodzila rownomiernie:

zdjecie7n.th.jpg

 

U mnie stara tulejka wygladala tak: (zbytnio mi na niej nie zalezalo bo mialem nową, a wystarczylo ja wzgniesc ręka zeby sie zlamala - nowa taka nie byla)

zdjecie8i.th.jpg

 

Zestawienie starej tulejki z nową:

zdjecie9.th.jpg

 

Nastepnie czyscimy gniazdo tulejki - tutaj wedle woli majstra jakies odrdzewiacze, benzyny, szmaty, papiery scierne co kto chce byle by bylo czyste i nowa tulejka weszla bez wiekszych problemów.

Ja swojej pomoglem troche reka.

 

Nastepnie pryskamy jeszcze raz odrdzewiaczem i wkladamy czujnik. U mnie poprawa byla duza, czujnik wychodzi obecnie bez problemu - co nie znaczy, ze lata na boki jak chce, trzyma sie tam gdzie ma sie trzymac i kiedy chce go wyjac to wyjmuje.

Pozniej juz tylko wkladamy czujnik w gniazdo - mozemy teraz od razu wepchnac go tyle ile trzeba poniewaz mamy z drugiej strony widok.

 

Nastepnie wkladamy przegub, przylapujemy go srubą i musimy wlozyc wachacz ktory rozmontowalismy.

Takze ustawiamy kola tak jak na zdjeciu, jest to jak dla optymalne ustawienie:

zdjecie10.th.jpg

 

 

Pozniej bierzemy łom, breche jak kto to nazywa i wkladamy tak jak na zdjęciu tzn. miedzy drazek reakcyjny a wachacz dolny przedni i naciskamy na dol:

zdjecie11.th.jpg

 

Uwazamy zeby lom nam sie nie ześlizgnął bo mozemy poleciec na blotniczek i nie dosc, ze uszkodzimy siebie to jeszcze moze i paska ;)

 

Przy takiej kombinacji wachacz dolnym wchodzi praktycznie sam:

Zakręcamy jego srubę.

 

Zakladamy kolo i po opuszczeniu z lewarka zakrecamy je juz tak wlasciwie.

zdjecie12.th.jpg

Na koniec kiedy juz mamy wszystko zostaje nam sruba przegubu: ja ją osobiscie dokrecam na wyczucie - rurą zawartą na ostatnim zdjęciu ;)

 

Zdjęcie potrzebnych nam narzędzi:

zdjecie13p.th.jpg

 

Pozniej nie mamy problemu przy wymianie lozyska czy czegos takiego, ze musimy kombinowac z czujnikiem - po prostu "pyk" i wychodzi bez problemu. Mozna tez wyciagnac tulejke i po prostu wyczyscic wszystko w srodku, ale 15 zl to nie pieniadz i zamiast sie meczyc wywaliłem japo prostu.

Wydaje mi sie, zelepiej zaiwestowac w tą tulejkę niz pozniej meczyc sie z wyciagnieciem czujnika przy robieniu czego kolwiek bo jak wiadomo czujnika dzialajacego sie nie wyciagnie ze zwrotnicy bo jest zawalony syfem i innymi takimi po zimie itd.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez zielonyB5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego podpowiedz gdzie można kupić taką tulejkę bo u mnie w serwisie krzyknęli 80 zł a to już na pewno jest przesadą Za info z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja to dostalem w pobliskim motoryzacyjnym. Ale na 100% w focie czy tam w inter carsie dostaniesz tą tulejke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki będę próbował Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dodam tak gwoli scislosci, ze ostatnio wymienialem czujnik z kola w ktorym robilem tulejke i tylko lekko pociagnelm do siebie i wychodzi az milo ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tylko takie pytanie o co dokładnie trzeba oprzeć ten wybijak, o rant koronki czy o sam czujnik ABS?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze tylko takie pytanie o co dokładnie trzeba oprzeć ten wybijak, o rant koronki czy o sam czujnik ABS?

 

zalezy co wybijasz. Jak czujnik to kluczem 10mm jak najbardzies posrodkujesz ten "wybijak" a jezeli tą tulejke to o rant jej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro ta tulejka jest tak mocno spieczona to czy oby na pewno się da ją wybić by wstawić nowy czujnik ?

 

Jak pójdę do sklepu motoryzacyjnego to o co mam konkretnie poprosić by mnie zrozumieli i dali to co potrzeba? jeśli mają ...

 

polecacie jakieś czujniki ? bo musze kupić coś

 

I jeszcze jedno.. jak chcę wyjąć przednią piastę to w jakiej kolejności wykręcać wahacze aż do momentu wyjęcia piasty?

na koniec gdy chcę wszystko skręcić jaka kolejność...?

 

Poproszę o porady bo dzisiaj chciałem dobrze a wyrządziłem więcej szkód...

Edytowane przez pavvlo1988

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie trzeba sciagać zwrotnice :) Jest też drugi sposób . Ale to chyba dla tych z wiekszymi nerwami :).

NA początku musimy sprawdzić czy napewno jest ten czujnik zepsuty . ( Żeby czasem dobrego nie wyrywać ) czyli pod komputer .

A gdy mamy już pewność to na podnośnik skręcamy i odkręcamt koło i zabieramy się za wyrywanie tego czujnika . Jeśli jest zapieczony to na 100% sie urwie i w zwrotnicy zostanie jego druga część . No i od tego momentu zaczyna sie zabawa . Srubokręt WD 40 do pomocy młotek jakies szczypce < no i trzeba jakos go wydłubać . Jednym wychodzi elegancko drugim już nie . Mi zeszlo z 30 min :P. POtem wiadomo jako tako przeczyścić otwór xD .

 

A co do tej tulejki . to śmialo ja sie da wymontować . i nie przejmuj się że ja uszkodzisz . Da sie ja kupic ( OCZYWIŚCIE W SKLEPIE !! KOSZT OKOŁO 15 ZŁ SERVIS ODRADZAM :P ) A w sklepie to normalnie pytasz się o tulejke do czujnika ABS . Na początku mogą wystawić oczy ale ta część jest dostepna . A jak jakimś cudeMm sprzedawca nie będzie mogł ja znaleść w komputerze to nie patrzy w dział razem z czyjnikami ABS .

 

Ja czujnik ABS wziąłem najtańszy i do tej pory działą . Chyba 56 zł dałem .

A jak chcesz zdemontowac wszystko to tam u góry chyba jest opisane .

 

Aha , CZUJNIK MUSISZ WEPCHNAC DO KOŃCA A POTEM GO TROCHE ODSUNĄĆ ŻEBY SIE TAM W ŚRODKU NIE OCIERAŁ !!! Z DRUGIEJ STRONY MUSI BYĆ PODOBNIE USTAWIONY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za ten "wykład" u mnie do wymiany łożysko i czujnik który wczoraj popsułem :kwasny

 

Kupię czujnik oraz tą tulejkę i zrobię drugie podejście bo pierwszy raz rozbierałem a chce niektóre rzeczy sam się nauczyć tym bardziej że zbliża się wymiana wahaczy i hamulców...

 

Podziękował za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę czasu i chęci a ze wszystkim zrobisz :) Ta tulejka jak by czasem nie trzymała zbytnio mocna czujnika to odegnij troche Lapki co są w środku. A jak masz paste miedziana to tez możesz troche po bokach posmarować .uchroni troche od nastepnego zapieczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trochę czasu i chęci a ze wszystkim zrobisz

 

i zrobione tylko przyszły mrozy po -20 auto na zewnątrz stoi i od nowa po kilku dniach z nowym czujnikiem wyskoczyły kontrolki od ABS i ESP...

Czy to możliwe że to tylko chwilowe ? Czy coś źle zrobiłem ? a jestem pewien że wszystko zrobiłem na cacy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trochę czasu i chęci a ze wszystkim zrobisz Ta tulejka jak by czasem nie trzymała zbytnio mocna czujnika to odegnij troche Lapki co są w środku. A jak masz paste miedziana to tez możesz troche po bokach posmarować .uchroni troche od nastepnego zapieczenia.

 

nioe mozna wkladac tego na żadne srodki ktore zawierają metal poniewaz będzie to zaklocac jego prace.

 

 

i zrobione tylko przyszły mrozy po -20 auto na zewnątrz stoi i od nowa po kilku dniach z nowym czujnikiem wyskoczyły kontrolki od ABS i ESP...

Czy to możliwe że to tylko chwilowe ? Czy coś źle zrobiłem ? a jestem pewien że wszystko zrobiłem na cacy

 

wydaje mi się, ze to bedzie wina czujnika jednak... sprawdz kompem błedy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie u mnie to samo po wymianie czujnika dalej świeci kontrolka abs czy trzeba wykasować błędy aby kontrolka zgasła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u sb posmarowalem.troche pasta miedziana i nic sie nie dzialo. A co do.bledu to.raczej nie trzeba kasowac. Powinien normalnie dzialac.Sprawdz. kiedy ci ten blad wyskakuje. Np. Podczas skrecanka kol. Czy przy normalnej jezdzie. Mi ostatnio sie kontrolka zapalila jak wjechalem w zaspe ze sniegiem. Troszke go poruszalo. I sie zapala:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się zapaliła to już się pali cały czas... podłącze go pod komputer bo i tak muszę usunąć błędy od ABS i zobaczę co dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie u mnie to samo po wymianie czujnika dalej świeci kontrolka abs czy trzeba wykasować błędy aby kontrolka zgasła

 

nie... coś musiałes skopac, bo czujniki są samoadoptowalne i po wymianie na dobry powinien sam skasowac błąd i działac.. w pamięci błąd bedzie.

 

Ja u sb posmarowalem.troche pasta miedziana i nic sie nie dzialo.

 

dzisiaj wymieniałem klientce taki czujniczek z nową tulejką i dałem miedziaka troche sam nie wiem czemu, przyjedzie za tydzien na wyważanie kół i zobaczymy czy cos to zmieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nioe mozna wkladac tego na żadne srodki ktore zawierają metal poniewaz będzie to zaklocac jego prace.

 

POPIERAM !

 

Wyciągnąłem ten czujnik, wyczyściłem ze smaru miedzianego włożyłem i... błędy zniknęły od razu:paker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności