Skocz do zawartości
madziareta3

Jaki olej do 1,8 T 150km z LPG?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jakim olejem najlepiej zalać paska 1,8 T 150km z LPG. Teraz jeżdżę na półsyntetyku mobilu, ale zaczęła zaświecać się kontrolka oleju, wymieniłam czujnik oleju i dalej świeci. Mechanik powiedział żeby przejść na olej mineralny bo auto ma już 190000 przejechane i półsyntetyk jest za rzadki i dlatego zaświeca sie kontrolka oleju. Mechanik doradził mi Castrola 15W40 co Wy na to?

 

Dzięki:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakim olejem najlepiej zalać paska 1,8 T 150km z LPG. Teraz jeżdżę na półsyntetyku mobilu

 

i niech tak pozostanie.

 

 

Mechanik powiedział żeby przejść na olej mineralny bo auto ma już 190000 przejechane i półsyntetyk jest za rzadki i dlatego zaświeca sie kontrolka oleju

 

ja mam 230kkmprzejechane z czego 110kkmna gazie a wciąż leję syntetyk

 

 

Mechanik doradził mi

 

zmień mechanika,póki jeszcze autu krzywdy nie zrobił.

 

 

Castrola 15W40 co Wy na to?

 

czy on spełnia normy Vw do tego silnika ???chyba nie, w sumie to mamy tu jednego takiego co w 1.8t na mineralnym jeździ :)

 

 

ale zaczęła zaświecać się kontrolka oleju, wymieniłam czujnik oleju i dalej świeci.

 

może czas zmierzyć rzeczywiste ciśnieni oleju manometrem (ale nie u tego mechanika co ci doradza zmianę oleju), a może czas zdjąć miskę olejową i wyczyścić ssak i wypłukać cały silnik.

Edytowane przez kserkses

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 260tys i mam pełny syntetyk. TAk jak poprzednik radzi zmień mechanika. :) kontrolka sie zapala bo olej ubywa? bo możliwe , że tylko ssak sie zabrudził.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę. Oleju nie ubywa, sprawdzam co jakiś czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za radę. Oleju nie ubywa, sprawdzam co jakiś czas.

 

a czy w momencie oświecenia się kontrolki silnik zaczyna klepać zaworami jakby silnik diesla ? jeżeli nie to duża szansa (jeżeli czujnik jest sprawny) że to tylko kabelek do czujnika ma gdzieś luz i czasem nie łączy (sam tak kiedyś miałem, wystarczyło obciąć 30 cm przewodu i nowy dorobić)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem bo to w momencie jazdy się dzieje, także nie mam pojęcia. Na wolnych obrotach słychać tak jakby klepało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale zaczęła zaświecać się kontrolka oleju,

Nie wiem czy przed liftowe miały opcje kontrolki w dwóch kolorach, ale zapytać nie zaszkodzi. Kontrolka zapala Ci się na czerwono czy żółto??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka zaświeca się na czerwono, nigdy nie zapaliła się na pomarańczowo.

 

---------- Post added at 16:59 ---------- Previous post was at 16:14 ----------

 

slaweq przeczytałam to wszystko co napisałeś i dopiero "zgłupiałam" każdy pisze co innego. Doradźcie coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
slaweq przeczytałam to wszystko co napisałeś i dopiero "zgłupiałam" każdy pisze co innego. Doradźcie coś.

 

i każdy ci poleci olej na jakim jeździ (każdy będzie inny) i dalej będziesz jak to ładnie ujełaś "zgłupiała" więc sama wybierz, tylko przed zmianą oleju wpierw doprowadź do porządku autko tzn. oświecająca się kontrolka, jak na mnie to jednak ssak przypchany ale to moje zdanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Jakim olejem najlepiej zalać paska 1,8 T 150km z LPG. Teraz jeżdżę na półsyntetyku mobilu, ale zaczęła zaświecać się kontrolka oleju, wymieniłam czujnik oleju i dalej świeci. Mechanik powiedział żeby przejść na olej mineralny bo auto ma już 190000 przejechane i półsyntetyk jest za rzadki i dlatego zaświeca sie kontrolka oleju. Mechanik doradził mi Castrola 15W40 co Wy na to?

 

Dzięki:)

 

hahahahahahahahahah, co za debil z tego mechanika

masz pompe oleju do wymiany

a olej masz zalac Motul X-cess 5W-40, nic innego bo zaje....biesz do konca ten silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

arise jak masz być wulgarny w swoich radach to nie udzielaj ich wcale!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moim zdaniem mógł sie tylko ssak zapchc:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arise jak masz być wulgarny w swoich radach to nie udzielaj ich wcale!!!

 

napisze inaczej:

" nie ma w słowniku normalnych ludzi okreslenia na postawe tego człowieka"

teraz mniej wulgarnie i bardziej zrozumiale ?????

edukacja tego człowieka na temat silników i zastosowania olei silnikowych w samochodach zakończyła sie w głębokim PRL-u

coś pomiędzy Gomułką a Gierkiem, trzeba być niespełna umysłu aby mówić coś takiego, a co gorsza wlac do silnika

olej o takiej normie który nadaje sie tylko do smarowania zawiasów, norma 15W-40 zabije ten silnik już pierwszej zimy

a jego parametry rozpatruje sie nie w butelce gdy stoi na pólce sklepowej a w temperaturze roboczej czyli ok 100 stopni,

gdzie tenże olej zachowuje sie jak woda.

kolejna sprawa to obecnosc w głowicy hydrauliki służącej do kompensacji luzów zaworowych, pomijam juz tutaj fakt obecnosci w tym silniku turbosprężarki która ze wszystkich elementów silnika jest najbardziej wrazliwa na jakosc oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista

Fakt. olej 15W40 dokona spustoszenia i calkowicie wy....:)kończy silnik

 

---------- Post added at 18:51 ---------- Previous post was at 18:50 ----------

 

jak pisał Kolega wcześniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie olej 15w40 nie do tego silnika. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

15W40 na pewno nie naleje. Jutro na 10 jestem umówiona na zmierzenie ciśnienia oleju. Zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moim zdaniem to tak jak kolega pisał powyżej pierwsze primo zmień mechanika - niech wraca do napraw Wartburgów Syrenek i Moskwiczy i tam niech sobie leje mineralne. Po drugie przebieg rzędu 190 tyś km to absolutnie żaden przebieg (jeśli realny), zmierz właśnie ciśnienie oleju, jak kolega pisał powyżej. A ten czujnik który wymieniłaś to jakiejś konkretnej firmy bo jak to jakaś taniocha to może gorzej wskazywać niż ten stary, przerabiałem ten temat stary czujnik nawalił i kupiłem pierwszy lepszy i było to samo. Dopiero jak wymieniłem na Boscha problem znikł jak ręką odjął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłam dzisiaj zmierzyć ciśnienie oleju na wolnych obrotach jest 1,5 bara a przy 3000 obrotów ciśnienie jest 5 bara. Ciśnienie na wolnych obrotach jaki przy tych 3000 nie faluje, nie zmienia się. Czujnik jest niemiecki jest na nim napisane "made in germany". Na piątek jestem umówiona na wymianę wszystkich filtrów oleju i tego czujnika na oryginalny VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musi sie udac:) ;] a dalej sie swieci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności