Skocz do zawartości
phanteon

[elektryka] Przygasające światła/oświetlenie po odpaleniu (PROBLEM ROZWIAZANY)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Od razu zaznaczam, że mrygająca kontrolka nie jest czujnikiem hamulca!

 

Szczerze mówiąc wpisywałem w google, ale niestety wpisywanie frazy "mrygająca kontrolka świec żarowych gasnąca w czasie jazdy" daje same wynika, że komuś zapala się kontrolka i gaśnie auto - czyli całkiem inaczej niż u mnie.

 

Do brzegu i po kolei:

 

Po porannym odpaleniu zanim trochę silnik ciepła złapie (nie sugeruję się wskaźnikiem temp) to pyknie pare razy jakiś przekaźnik (tak samo brzmi jak przy włączaniu i wyłączaniu klimy) i dodatkowo przygasną światła. Zaznaczę, że pieerwsze 500-1000 metrów toczę się na luzie z górki. Jak zasugerowało mi parę osób - jeździłem bez świateł, nawiewu i całej reszty, żeby postarać się wyczaić, który przekaxnik pyka- czyli z użytkowych rzeczy świecił się tylko FIS, pykało też, może ciupke rzadziej, ale pewny nie jestem.

Zostaje mi tylko chyba zdjęcie deski i słuchanie, który to przekaźnik - będzie to trochę problematyczne, bo mam tam zabezpieczenie a do tego dzieje się to tylko po dluższym postoju. Do tego wyskoczył mi temat mrygającej kontrolki świec - ale tylko przy postoju w korku i to takim z 10 min - człowiek toczy się stoi na jedynce i stoi a tu wyskakuje kontrolka - żadnych innych objawów. Kontrolka sama znika jak zaczynasz w miarę normalnie jechać. Może to się łączy ze sobą? na wolnych obrotach na "dzień dobry" pyka sobie jakiś przekaźnik, w korku zaczyna mryga kontrolka - wszystko dzieje się na wolnych obrotach. Może to coś "obcykanego" - jeśli nie to zostaje mi czekać na to cholerne gniazdo, a idzie już chyba z tydzień od ASO.

 

P.S Dzieje się to nie zależnie czy rano jest 12 stopnii czy 0,5, więc przygasające światła to nie świece żarowe. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale mam zatarty wentylator klimy, ale co może istotniejsze, uszkodzony/spalony/zalany sterownik tegoż wentylatora.

 

Więcej grzechów nie pamiętam i na prawdę starałem się znaleźć jakiś podobny temat, ale...no nie mogłem.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez phanteon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To "pykanie" przekażników, o którym piszesz, to prawdopodobnie załączające się obwody dodatkowej elektrycznej grzałki w układzie nawiewu. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/95336-Grzałka-elektryczna-w-B5FL-i-B5-zobacz!!/page6?p=1172388&viewfull=1 post nr 117 - opisałem tu w jaki sposób sprawdzić, czy takowy element posiadamy w aucie.

W przypadku, pojawiającej się migającej kontrolki świec, bez podpięcia vag-a się nie obędzie.Bez tego zgadywanka ma długą liste.

Przygasanie świateł jest normalnym objawiem w momentach załączenia się obwodów grzałki ale jest ono niewiele zauważalne.W przypadku naprawdę widocznych tego typu objawów,radzę sprawdzić stan aku i napięcie ładowania(alternator).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Bardzo dziękuję. Dziś po pracy ustawię temp na LO i zobaczym jak się zachowa - bo według postu, grzałka wtedy nie działa. Zastanawia mnie czy grzałka załączałaby się nawet wtedy jak klima jest na OFF, ale temperatura na ok 21st. Zauważyłem, że nawet jak jest na OFF to i tak delikatnie czuć powiew powietrza z zadaną tempe (tzn na zimno lub ciepło). Sprawdzę dziś i dam znać. Jeśli nie - przyjże się aku i alternatorowi.

 

Z kontrolką świec - tak myślałem, że nic się nie da zrobić, choć po cichu liczyłem, że może gdzies jest jakies powiązanie. Czekam na gniazdo i polecimy na vag'a. A jak myślisz gdzie na vagu można szukać jakis oznać nieprawidłowości w związku z tym pykaniem przekaźnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak myślisz gdzie na vagu można szukać jakis oznać nieprawidłowości w związku z tym pykaniem przekaźnika?
W przypadku grzałki, nie nazwałbym tego nieprawidłowością.W moim opisie działania grzałki, znajdziesz odpowiednie grupy vag-a, do których trzeba zajrzeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Trafiłeś Tomnik. Auto odpalane 3 razy na zimno, temp ustawiona na LOW. Zero przygasania świateł. To teraz wiem dlaczego się tak szybko ciepło robi w aucie. Bardzo dziękuję - znaczna ulga. Teraz będę walczyć z drugim "zagadnieniem".

 

Myślę, że warto zostawić temat dla potomnych, postaram się wyedytować temat, żeby łatwiej było znaleźć.

 

Tomnik - piwko dla Ciebie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie w sprawie tych przygasajacych swiateł , jak jade na długich w nocy i chce np zamknac szybe to mi światło lekko przygasa , wiem że to jest spowodowane spadkiem napiecia pod wpływem obciązenia , ale czy macie tak samo ?? czy może jest to objaw jakiegos slabego styku ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie w sprawie tych przygasajacych swiateł , jak jade na długich w nocy i chce np zamknac szybe to mi światło lekko przygasa , wiem że to jest spowodowane spadkiem napiecia pod wpływem obciązenia , ale czy macie tak samo ?? czy może jest to objaw jakiegos slabego styku ??
To wszystko zależy od stanu obciążenia alternatora.Jeżeli masz właczone ogrzewanie tylnej szyby, i jeszcze,powiedzmy ogrz.siedzeń, to byc może objaw, który opisujesz jest możliwy ale to przygasanie nie powinno być bardzo widoczne.

Sprawdź stan aku i napięcie ładowania alternatora.

"Słaby styk" jest też możliwy,szukałbym go w połączeniu przewodu masy, z nadwoziem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To wszystko zależy od stanu obciążenia alternatora.Jeżeli masz właczone ogrzewanie tylnej szyby, i jeszcze,powiedzmy ogrz.siedzeń, to byc może objaw, który opisujesz jest możliwy ale to przygasanie nie powinno być bardzo widoczne.

Sprawdź stan aku i napięcie ładowania alternatora.

"Słaby styk" jest też możliwy,szukałbym go w połączeniu przewodu masy, z nadwoziem.

 

niemam zalaczonego ogrzewania ani nic poza światlami ,napiecie na aku podzczas pracy alternatora to 14,4 V a stan aku niem nic do żeczy zabardzo bo to idze już z alternatora jak samochód chodzi. a gdzie znajde połaczenie przewodu masy ?? a widoczne jest dosc bardzo. a jakie obciązenie pobiera ten silniczek od domykania z 4A ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może silnik ma gdzieś opory przy zamykaniu, dla porównania miałem kiedyś taki przypadek w matize z tylną wycieraczką szyby, po prostu rdza ją przyblokowała i nawet w trakcie jazdy jak włączałem wycieraczkę to gasły krótkie światła i silnik zaczynał się dusić! Rozebrałem, wyczyściłem i problem znikł. Sprawdź prowadzenie szyby, stan linki, smarowanie itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niemam zalaczonego ogrzewania ani nic poza światlami ,napiecie na aku podzczas pracy alternatora to 14,4 V a stan aku niem nic do żeczy zabardzo bo to idze już z alternatora jak samochód chodzi. a gdzie znajde połaczenie przewodu masy ?? a widoczne jest dosc bardzo. a jakie obciązenie pobiera ten silniczek od domykania z 4A ??
Jedno takie połączenie, o którym wiem jest przy aku.

Silniczek szyby nie pobiera aż tyle energii, aby miało to taki wpływ na instalację, o jakim piszesz.No chyba że jest nadmiernie obciążony(duże opory w mechaniźmie) ale tu chyba powinien zareagować układ przeciążeniowy, "wykrywający" zbyt duży opór,przeszkodę na drodze szyby czy też moment , w którym szyba jest juz domknięta.

Czy ten sam efekt przygasania, odnotowujesz też przy obsłudze innych szyb(pasażer,tylne)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności