Skocz do zawartości
marcinre

1.8T AEB + LPG Lovato Smart gaśnie chwilę po odpaleniu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Z góry przepraszam jeśli temat już był, a najzwyklej przeoczyłem, googlowałem, szukałem i nic nie znalazłem, przy okazji zaliczałem fora seata, audi i odpowiedzi nie znalazłem. Ale do rzeczy.

Mam auto tak jak w opisie i w temacie. Problem jest taki, że gdy rano odpalam auto - kręci bez problemu zapala i chwilę pochodzi może z 20 - 40 sekund przy tym obroty wzrastają powyżej 900 i spadaja i gaśnie. Dzieje się tak zarówno przy załączonej instalacji LPG i wyłączonej ( wył. komputer gazowy i wyjęty bezpiecznik) na Pb. Przeważnie za trzecim razem odpala lub gdy za drugim przytrzymam pedał gazu na 1000 obr to po chwili obroty się stabilizują i mogę śmigać.

Ostatnio co wymieniałem to olej, filtry: paliwa, oleju, powietrza, czeka mnie jeszcze wymiana płynu do chłodnicy bo pomiar wskazuje na temp. zamarzania w okolicy -15'C.

Niedawno wymieniany był termostat i czujnik temp. cieczy chłodzącej. Na stacji diagnostycznej pomiar spalania na samej Pb czy samym LPG - w normie, czyli sonda lambda ok. Nie wiem czy to ma jakiś związek, ale "przeleciałem" przez martwą dużą przeszkodę, ale sprawdzałem na kanale - nic nie jest pourywane, żadne rurki nie powyginane wszystko ok.

Na VAG-u błędy które po skasowaniu nie wróciły to:

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded

35-10 - - - Intermittent

Natomiast po odłączeniu instalacji LPG i skasowaniu wszystkich błędów na VAG-u po przejechaniu około 60 km wyszedł błąd:

00561 - Mixture Adaptation

13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached

No i problem z porannym odpalaniem pozostał. Auto jak już się rozgrzeje to śmiga bardzo ładnie i obojętnie czy na LPG czy na Pb. Nie ma problemu ze spadkiem mocy, czy falowaniem itp. Na Pb tylko odpalam bo to sekwencyjna instalka.

Gaziarz do którego muszę wlecieć na poprawkę instalacji, przy okazji tego problemu:

01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)

26-10 - Output Open - Intermittent

01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)

26-10 - Output Open - Intermittent

01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)

26-10 - Output Open - Intermittent

01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)

26-10 - Output Open - Intermittent

powiedział mi, że dopuki nie uporam się z odpalaniem na Pb nic nie będzie grzebać z LPG.

Auto jest praktycznie cały czas w ruchu robi dystanse rzędu ok 100km dziennie ( dojazd do pracy i spowrotem). Mam wolne piątek sobota i wtedy będę mógł coś przy aucie zrobić, tylko nie wiem już co mam sprawdzać i w którym kierunku iść. Czy czujnik temp. zewnętrznej G17 ma jakiś wpływ do pomiaru przez komp pokładowy wskazań dla silnika czy tylko dla Climatronika?

Nie będę zbytnio ukrywał, że nie mam kasiory za bardzo, i mechaniora też mam takiego kulawego ;) ( zaraz pewnie będą głosy -zmień majstra, ale w mojej pipidówie każdy rozkłada ręce i zwala winę na LPG a przecież problem jest także na odłączonej instalacji LPG ) który wolałby gdybym mu jakieś podpowiedzi podsunął co ew. miałby sprawdzić czy w którym kierunku miałby iść. Nie wiem czy na początek zająć się czyszczeniem przepustnicy i ew. przepływki to dobry trop, na co ew. jeszcze zwrócić uwagę. Ewentualne odczyty na Vag-u mogę zrobić do południa we wtorek tylko ew. jakie wartości posprawdzać?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i ślę wirtualnego browara :)

MarcinR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na czujnik temperatury płynu (pomimo tego,że został wymieniony) lub coś z wiązką kabli idącą od niego :fajny No i jak piszesz, że obroty rosną na 900, potem spadają i gaśnie, to coś nie tak, bo z rana na zimnym to powinieneś mieć od razu ponad 1000 obrotów. Czyli problemy z dawkowaniem paliwa na zimnym silniku.

A czujnik G-17 - ten od temp zewnętrznej - to jest jedynie od climatronika. Możesz go nawet całkiem rozłączyć i sprawdzić, że nic w odpalaniu auta się nie zmieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Danek za odpowiedź, Vag tego czujnika nie wywala - jak go ew. sprawdzić? Na którym kanale/ bloku ?

A i na jałowym przy wyłączonej klimie ma około 900 obr. z tendencją na mniej. Zresztą nigdy rano jak go odpalałem nawet przy wyłączonej klimie więcej niż 900 a 1000 to już wcale.

Męczy mnie jeszcze ten błąd:

00561 - Mixture Adaptation

13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached

Bo nigdzie nie ma jakiejś jednoznacznej odpowiedzi - jeśli już jest jakaś propozycja to post się kończy i nie ma podanego rezultatu

Edytowane przez marcinre

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od momentu kiedy zauważyłeś problem podłączałeś LPG pod kompa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Nie podłączałem bo nie mam jeszcze kabla do LPG. Wiem, że gaziarz podłączał - ale co tam było? nie wiem.

Rano jeszcze przed odpaleniem podłącze auto pod Vag-a zobaczę jakie tym razem błędy wywali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.... jakieś może jeszcze inne pomysly? ;) Jak sprawdzić na Vagu czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu? i sam przepływomierz??? ( gdzieś na audi a6 i RossTechu wyczytałem, że ten bład 00561 - Mixture Adaptation 13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached w glównej mierze pochodzi od tego i auto przełacza sie w tryb awaryjny). A i dodam, że standardowo nikt nie pochwalił sie co ostatecznie z tego wyszlo

MarcinR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podjedź do jakiegoś gazownika niech podłączy kompa i zobaczy czy mapa się nie rozjechała.

 

Jak sprawdzić na Vagu czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu?

Przepływomierz mierzy masę powietrza, a temperaturę oddzielny czujnik, który znajduje się w kolektorze za przepustnicą.

 

i sam przepływomierz???

Zalogować dynamicznie kanał 002.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marcinre

jezeli gasnie bez znaczenia czy benzyna gaz ja bym sie jeszcze skupil na silniczku KROKOWYM on reguluje obroty silnika i utrzymuje je na wlasciwym poziomie i zdaza sie ze lubi sie przywiesic itp i beda falowac obroty lub spadac i gasnac wiec ja proponuje tak poza tematem sprawdzic ten silniczek krokowy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grucha.. --> U gaziarza byłem, odłączył mi na jeden dzień gaz wogóle i miałem sprawdzić czy na odłączonym lpg też będzie gasł chwilę po odpaleniu rano na zimnym. Zresztą na moje to to odłączanie lpg było trochę bez sensu, bo przecierz lpg sekwencyjne i tak odpala na Pb. Odpala "do trzech razy sztuka" Pierwsze dwa kręci "na kopa" chwilę pochodzi i gaśnie a za trzecim razem odpala i nie gaśnie. tak samo gdy jest ropzgrzany to odpala bez problemu chyba że postoi na parkingu tak ze 2 - 3 godziny przy temp. otoczenia około 12'C to znów są cyrki z gaśnięciem. I mmotyw u gaziarza jest jeszcze jeden: jak uporam się z Pb to będzie robił LPG przy okazji tego błędu:

 

01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)

26-10 - Output Open - Intermittent

01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)

26-10 - Output Open - Intermittent

01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)

26-10 - Output Open - Intermittent

01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)

26-10 - Output Open - Intermittent

Które wyskakują tylko przy podpiętej instalacji LPG

 

BORYS22 ---> Tego krokowca to jak sprawdzić? Nie wiem czy dobrze kumam, ale jak nie gaśnie za trzecim razem i gdy jest rozgrzany to jest możliwość że nastawy auta przechodzą w tryb awaryjny? I druga sprawa - nie ma problemu z falowaniem czy utratą mocy - auto śmiga jak "kuna rowem" ;) przyspieszenie ma oprócz tego problemu z gaśnięciem wszystko jest ok.

Dostęp do auta będę miał dopiero jutro od samego rana i jak narazie to mam w planach wyczyszczenie przepustnicy i przepływomierza ( przepływkę jeśli dostanę gdzieś u mnie płyn do czyszczenia elektroniki), przy okazji muszę wymienić cały płyn do chłodnicy bo mi tester wskazuje punkt zamarzania do -15'C. A może być też i tak że "ugotował" :) się czujnik temp. cieczy chłodzącej ? - jak obniżył się pkt. zamarzania to wrzenia też i może ten czujnik dostał pier...ca?

Pod Vaga podepnę rano jak auto będzie zimne i zaloguje ten kanał 02 - tylko jakie powinny być tam wartości?

Co mogę jeszcze sprawdzić i na którym kanale i jakie powinny być tam wartości?? (sorki, ale będę dziś w domu o 23ciej i ew. do rana muszę być "przygotowany" bo mam takiego mechaniora jeszcze z epoki młotka i przecinaka, lubuje się w "asterkach" do rocznika 98, i mechanicznych rzeczach a już sprawy czujników czy kompa to Dalej Lama zupełna, ale jak mu się powie co ma robić to zrobi i dlatego też za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny!

Jeszcze dodam, że Vag pokazuje mi około 860 obr na jałowym biegu ( obrotomierz 900) przy wyłączonej klimie. Czy to dobra wartość i jakie powinny być obroty na jałowym i ew. jak je zmienić?

Pozdrawiam

MarcinR

Edytowane przez marcinre

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przecierz lpg sekwencyjne i tak odpala na Pb.

LPG to cwana bestia i naprawdę potrafi przysporzyć kłopotów, nawet jak jej nie włączamy. Jak odłączaliście instalkę zrobiliście reset sterownika silnika??

 

Tego krokowca to jak sprawdzić?

W Twoim silniku nie ma czegoś takiego jak silniczek krokowy. Powietrzem steruje tylko i wyłącznie przepustnica.

 

Wyczyść przepustnicę, zrób adaptację. Rano gdy silnik zimny podłącz VAG i zobacz jaką temperaturę silnika pokazuje. Sprawdź czy przewody od pompki paliwowej są szczelne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
LPG to cwana bestia i naprawdę potrafi przysporzyć kłopotów, nawet jak jej nie włączamy. Jak odłączaliście instalkę zrobiliście reset sterownika silnika??

 

 

W Twoim silniku nie ma czegoś takiego jak silniczek krokowy. Powietrzem steruje tylko i wyłącznie przepustnica.

 

Wyczyść przepustnicę, zrób adaptację. Rano gdy silnik zimny podłącz VAG i zobacz jaką temperaturę silnika pokazuje. Sprawdź czy przewody od pompki paliwowej są szczelne.

 

no jesli nie ma silniczka krokowego ten silnik to przepraszam za pomyłke:):)

 

---------- Post added at 20:42 ---------- Previous post was at 20:41 ----------

 

marcinre moze ci pomoze moj znajomy Marek29 napisz do niego:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wczoraj (piątek) wyczyściłem przepustnice, wyciągnąłem przepływomierz ale nic z nim nie robiłem - czysty był, nie dotykałem tej siatki z drucików ani tego czujnika bo wiem czym to grozi. Posprawdzałem "na oko" i ręcznie przewody elektryczne wszelkiego rodzaju rurki, węże. Przy okazji zlałem cały płyn z chłodnicy i zalałem świeży G12. Przełączyłem auto na Pb

wykasowałem błendy i zrobiłem adaptacje przepustnicy, zalałem świeżej Pb pojeździłem trochę i wszystko ok.

Dzisiaj rano podpiałem auto pod Vag-a no i zdziwiony, że żadnego błendu nie ma (czyli 00561 - Mixture Adaptation

13-10 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached - Intermittent )

No i odpaliłem go no i d..a. Odpalił na "kopa" od razu pochodził chwilę i zgasł. Ale sukces bo zaskoczył za drugim razem.

Wkurzony zrobiłem logi - nie wiem czy dobrze. Pomagała mi w tym druga "brzydsza" ;) połówka. Za chwilę je wstawię do odpowiedniego działu i podam link tutaj:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/111485-Prośba-o-analizę-logów-Passat-1.8T-AEB-LPG-LovatoSmart.?p=1506476#post1506476

 

Brakuje mi pomysłu co mogę jeszcze sprawdzić i co jest z tym pasiorem. Za wszelką pomoc będę wdzięczny!

MarcinR

Edytowane przez marcinre
dodanie linka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hilfe,Aid, Ajutor, Secours,Soccorso

 

Jakieś pomysły podpowiedzi co do problemu?

Co logować na zimnym silniku jakie grupy które kanały?, albo żeby uchwycić moment od odpalenia do zgaśnięcia silnika? może to logowanie bedzie pomocne w ocenie???

Poniżej logi może to coś pomoże?

http://vaglog.rtnet.pl/marcinre_62019.html

http://vaglog.rtnet.pl/marcinre_62020.html

http://vaglog.rtnet.pl/marcinre_62021.html

http://vaglog.rtnet.pl/marcinre_62022.html

http://vaglog.rtnet.pl/marcinre_62023.html

 

http://vaglog.rtnet.pl/marcinre_62201.html

http://vaglog.rtnet.pl/marcinre_62202.html

http://vaglog.rtnet.pl/marcinre_62203.html

http://vaglog.rtnet.pl/marcinre_62204.html

http://vaglog.rtnet.pl/marcinre_62205.html

Edytowane przez marcinre

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Pomalutku mój wątek przeradza się w bloga :dolamam , szkoda, ale piszę dalej.

Wczoraj wymieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Wykasowałem błendy, trochę auto "przegoniłem".

Dzisiaj rano 5:00 odpalił "na kopa" chwilę się podusił ale nie zgasł. Po pracy około 18stej odpalam i znów pali na kopa, pokręci chwile obroty spadają do całkowitego zgaśnięcia.

nie mam już więcej pomysłów co z tym dalej robić. Czy ewentualne zresetowanie nastaw silnika Vagiem by pomogły?? Jeśli tak to jak się nie mylę blok 04 i tylko nie wiem co dalej - czy na zimnym czy rozgrzanym silniku? Jak to zrobić i czy wybiera się kanały do resetu czy jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytannie dla "speców" - czy coś w tych logach wogóle widać???

Problem z gaśnięciem po odpaleniu pozostał.

Jakie kanały logować przed i po odpaleniu - poijedynczo czy np po 3??

Pomożecie?

Czy szukać pomocy gdzie indziej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego nic nie widać co miałoby być ważne dla Twojego problemu. Nie wiem co i po co chcesz logować na zimnym silniku?? Ważna jest temperatura cieczy, ale u Ciebie jest OK zarówno na zimnym jak i na ciepłym.

Osobiście stawiałbym na instalację LPG. Nawet jeśli ją odłączysz (elektrycznie) to pamiętaj, że ona jest podłączona fizycznie przewodami do kolektora i to może być problem. Kilka razy już spotkałem się z taką sytuacją, że auto po odpaleniu faluje obrotami, nie ma ssania, gaśnie i winnym okazywała się instalacja gazowa. Mówię Ci już, któryś raz o tym, ale jak do tej pory nie sprawdziłeś tego konkretnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego nic nie widać co miałoby być ważne dla Twojego problemu. Nie wiem co i po co chcesz logować na zimnym silniku?? Ważna jest temperatura cieczy, ale u Ciebie jest OK zarówno na zimnym jak i na ciepłym.

Osobiście stawiałbym na instalację LPG. Nawet jeśli ją odłączysz (elektrycznie) to pamiętaj, że ona jest podłączona fizycznie przewodami do kolektora i to może być problem. Kilka razy już spotkałem się z taką sytuacją, że auto po odpaleniu faluje obrotami, nie ma ssania, gaśnie i winnym okazywała się instalacja gazowa. Mówię Ci już, któryś raz o tym, ale jak do tej pory nie sprawdziłeś tego konkretnie.

 

Witam!

Dzięki za odzew. Cały czas pokazuje mi na Vag-u błąd 00561 - Mixture Adaptation13-10 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached - Intermittent ). Rano jak jest zimny i go wykasuje to odpala bez problemu .

Sprawa z gaziarzem wygląda mniej więcej tak, że mam zrobić najpierw Pb - bo on twierdzi (gaziarz) , że problem tkwi po stronie Pb, to wówczas zajmie się tym problemem:

 

01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)

26-10 - Output Open - Intermittent

01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)

26-10 - Output Open - Intermittent

01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)

26-10 - Output Open - Intermittent

01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)

26-10 - Output Open - Intermittent

 

Dodam jeszcze, że 10 miesięcy od założenia instalacji LPG było wszystko ok! W największe mrozy, a stoi pod chmurką odpalał bez jąknięcia i za jakiś czas podejrzewam jak dostał 30'C przechodził na LPG. Żadnych problemów, pomimo tych błędów które są wyżej, mówiłem wtedy gaziarzowi o nich - ale twierdził, że nic one nie robią pomimo twierdzeń użytkowników tutaj na forum, że instalację musi poprawić ( gdzieś w dziale LPG o tym pisałem) .

Jak wyszedł problem z porannym odpalaniem i jak podpiał auto pod swój euroscaner czy jakieś podobne urządzenie wówczas te same błędy mu wyskoczyły co u mnie na Vag-u ( o których mu trąbiłem przez 10 m-cy) :debil wówczas zmienił tok rozmowy i stwierdził, że jak uporam się z Pb to wówczas mam do niego podjechać na regulacje i ww problem naprawi.

Grucha... wiem, że jesteś oblatany w logach, albo przynajmiej mi laikowi się tak wydaje, ale nakieruj mnie co mam jeszcze sprawdzić na Pb ( węże, rurki cokolwiek co byłoby współwinne tego problemu ) i ew. które kanały zalogować w Vag-u żeby mieć argumenty dla gaziarza że to jest problem po stronie LPG?

Wiem, że jestem namolny, ale mam chwilowy brak "diengów" magicy od aut w moim grajdole każdy obstawia co innego i najlepiej by było to wymienić, albo tamto. Słyszałem już że mam wymienić czujnik Halla, przepływkę, przepustnicę a wiadomo, że to trochę drogie "celowanie" - i nie ma jakiegoś bardziej ludzkiego rozwiązania tego problemu???

Z góry dzięki!

 

Ps. logi robiłem pierwszy raz, nie mogłem się bujać przez 60sek bo miałem na 3 biegu więcej jak 140 na zegarach a kobita mi d..ę truła, że się boi itp. Złamałem się jak powiedziała, że zaraz będzie rzygać :) Następnym razem wezmę kogoś innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było, aby jakiś gaziarz, który to ogarnia przyjrzał się instalacji, a nie taki, który patrzy tylko jak spławić człowieka.

Co do przepływki to zaloguj porządnie kanał 002 tak powyżej 5tys. obr. i będzie widać. Sprawdź czy jest u Ciebie dostępny kanał 032.

Zakręć kurek gazu przy butli i zostaw samochód odpalony na LPG, aż się wypali z przewodów, odłącz klemę na kilkanaście minut i wtedy tylko pojeździj na PB. Następnie zobacz czy błąd wraca. Co do błędu to może być spowodowany praktycznie wszystkim. Trzeba sprawdzać po kolei. Postaraj się także sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Grucha... --> 032 kanału nie ma, ale za to zrobiłem 02 i 022 ten drugi przez pomyłkę, ale jeśli będzie przydatny no to jest.

Dla wygody link wstawiam tutaj:

http://vaglog.rtnet.pl/marcinre_62720.html

http://vaglog.rtnet.pl/marcinre_62721.html

 

 

III bieg gaz do podłogi i powyżej 5000 obr strzelał, ale wszystko powinno być uchwycone. profilaktycznie wrzucę także w dziale analiza logów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływka mierzy tyle ile powinna, ale ze sporym opóźnieniem. Jeżeli miałbyś możliwość podmiany od kogoś na chwilę to zaloguj na innej. Szkoda, że AEB nie ma czujnika ciśnienia doładowania bo widać by było jak przepływomierz odnosi się do ciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności