Skocz do zawartości
Gość Yaca

Czujnik G81 - temperatury oleju napędowego.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Yaca

W opracowaniu, które przedstawił Kubelt (notabene bardzo ładne) wyczytałałem, że jeżeli czujnik G81 nie będzie otrzymywał sygnału to posiłkować sie będzie danymi z czujnika temperatury płynu chłodzącego G62.

 

Mam pytanie:

1. Czy w związku z taką usterką objawy podwyższonych obrotów aż do nagrzania silnika będą występowały tj. zapalam paska bez problemów (bez czarnego dymu) równo na dotknięcie. Problem jest w tym, że po uruchomieniu utrzymuje podwyższone obroty ok. 920 obr. aż do nagrzania się silnika do tem 85C. Przed tą stwierdzną "usterką" po zapaleniu i przejechaniu ok. 200 m wskakiwał na swoje 840 obr. i pracował jak pszczółka. Teraz jest róznie. Raz potrafi wskoczyć normalnie (czli jak wcześniej) raz gdy silnik nagrzany jst do połowy a innym razem (naczęściej) kiedy wskazówka dochodzi do 90C. Byłem w ASO i .... wymienili czujnik temperatury. Powiedzieli że będzie OK i dalej nic, bez zmian. Sprawdzali na VAG-u i doszukali się tylko przy regulacji spoczynkowej (blok 013) że w polach 1/2/3/4 są rózne wartości podawane przez pompowtryski. Stwierdzili, że jeden zalewa (pokazywał 1,71 mg/l) i to może być przyczyną podwyzszonych obrotów. No dobrze ale dalczego obroty "wchodza na swoje" po nagrzaniu się silnika????? Czy to nie jest wina właśnie czujnika G 81???

 

Szczególnie prosze o komentarz kolegów: hha i kubelt (uważam, że są fachowcami w tej dziedzinie) :padam::ok:

 

Jeżeli ktoś inny wie oczy to może być G 81 proszę o pomoc, bo kolejne wydawanie kasy w ASO mnie dobije!!!. Czy na VAG-u mogli przeoczyć niesprawność tego czujnika i jak sie ona objawia??

 

Ponadto spalane wzrosło o jakieś 10-15% ale to normale skoro pracuje na podwyższonych dopełnego nagrzania silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proste pytanie, czy sprawdzałeś może szczelność dolotu od IC? U mnie na VAG było czysto, a autko jakieś "nieswoje" było. Bzdura, a potrafi wkurzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy na VAG-u mogli przeoczyć niesprawność tego czujnika i jak sie ona objawia??
Raczej mało prawdopodobne bo wyskoczył by wtedy błąd tego czujnika. Ale jeśli wartości są różne z powodu niesprawności/nieszczelności to wszystkie czujniki mają nieprawidłowe wskazania przez co różne głupoty podają do komputera sterującego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yaca
Raczej mało prawdopodobne bo wyskoczył by wtedy błąd tego czujnika.

 

To znaczy, że czujnik G81 może byc padnięty a VAG go nie wykazał? Przeczytałem, że jeżeli uszkodzeniu uległ G81 (temp. oleju ON) to wartości pobierane są awaryjnie z G62 (tem. cieczy chłodzącej) i dlatego takie objawy - tj. podwyższone obroty do czasu nagrzania silnika?????

Dobrze myślę czy jestem w błędzie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niesprawny czujnik temp. paliwa powinien być wykryty przez VAGa. Nawet kontrolka kompa może się zaświecić, co ma miejsce niejednokrotnie przy tzw. "tuningu za 10 centów" czyli wsadzeniu opornika, co by przekłamywał kompa o temp. paliwa. Wtedy silnik ma "niesamowitą" moc, jak twierdzą co niektórzy :rotfl:

Komp posiłkuje się temp. wody przeliczając ją sobie na temp. paliwa. Do jej zafałszowania może dojść kiedy faktyczna temp. wody różnić się bedzie od temp. paliwa. Kiedy tak bedzie? - Wymyśl sobie sam :P

 

Sprawdzali na VAG-u i doszukali się tylko przy regulacji spoczynkowej (blok 013) że w polach 1/2/3/4 są rózne wartości podawane przez pompowtryski. Stwierdzili, że jeden zalewa (pokazywał 1,71 mg/l) i to może być przyczyną podwyzszonych obrotów

 

"Zalewa" to warsztat :dobani: To co pokazuje komp to jest jego żądanie wobec pompki np. +0,9 czyli "daj więcej paliwa", bo ona w rzeczywistosci podaje mniej, więc on "żąda" więcej...

 

A jakie wartości pokazywał ten czujnik na bloku 07? A sprawdzili blok 12 - status grzania świec żarowych?[/b]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yaca
A jakie wartości pokazywał ten czujnik na bloku 07? A sprawdzili blok 12 - status grzania świec żarowych?[/b]

 

Tego co widziałem tego juz nie robili. Skasowali mnie na 284 zł,- diagnoza: siadł Panu pompowtryskiwacz!!!!

Ja myślę, żo on jest OK, ale co teraz robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dalej gmerać :D

Czujnik temp. paliwa można było sprawdzić omomierzem.

 

Dobrze byłoby wykonać pełną diagnostykę VAGiem na jałowym i podczas jazdy + odczyt wspomnianych bloków, sprawdzić wartości na czujniku temp. wody.

 

Jeżeli chodzi o pompki to jeszcze blok 23 z czasami BIP poszczególnych pompek, listwę z wtyczkami we wiązce głowicy, mechaniczne ustawienie luzu dźwigienka - pompka. W celu sprawdzenia czy problem tkwi w pompce czy cylindrze można zamienić dwie pompki cylindrami i zobaczyć czy błąd też się przenosi. Przy tej okazji warto obejrzeć dokładnie gniazda pod pomkę, czy nie są zanadto wyrobione w miejscu styku z pompką, jak wyglądają uszczelnienia na pompce.

 

Jednak nie wiązałbym tej zmienionej dawki z podniesieniem obrotów. Regulacja ma za zadanie wyrównanie mocy poszczególnych cylindrów, tak aby silnik pracował równomiernie co z kolei mniej obciąża wał korbowy i dwumasowe koło zamachowe. Poza tym podana przez ciebie dawka mieści się w normie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yaca
Jednak nie wiązałbym tej zmienionej dawki z podniesieniem obrotów. Regulacja ma za zadanie wyrównanie mocy poszczególnych cylindrów,

 

Też tak myślę, i uważam że to nie pompki. Tylko dlaczego silnik wchodzi na swoje obroty dopiero po uzyskaniu temperatury (wg.VAG-a po 85 Cel.) a według wskaźników na desce 90 Cel. ??? I jeszcze jedno - gdy puszczę go na bieg jałowy (wysprzęgle przy pracującycym silniku i w ruchu) to dopiero jak całkowicie zatrzymam paska obroty wchodzą na swoje - a tak jak sie toczy też są ale leciutko wyższe.????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy uszkodzeniu G81 komp wywala następujący błąd... jednak nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika - nie skaczą obroty... jednak podejrzewam że awaria G81 spowodowala podwyższenie sie spalania o jakiś 1l :niepewny: - czy to prawda okaże sie niebawem ;)

 

Oto opis błedu od czujnika - niestety z niemieckiego jestem noga ale moze ktoś by to przetłumaczył :hyhy: ??

 

17571 P1163

 

en Fuel Temp Sensor (G81) Open or Short to Plus

 

Mogelijke verschijnselen:

 

* De motor start slecht omdat de ingespoten dieselhoeveelheid te laag is.

* Brandstofverbruik is hoger dan gebruikelijk.

* Emissie niveau niet bereikt

 

Mogelijke oorzaken:

 

* De kabels en/of aansluitingen van de temperatuur sensor van de brandstof (G81) zijn onderbroken of maken kortsluiting naar plus

* De sensor voor de temperatuur van de brandstof (G81) is kapot

 

Mogelijke oplossingen:

 

* Controleer kabels en aansluitingen van G81

* Controleer / vervang G81. In de praktijk: vervang de brandstofpomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niestety z niemieckiego jestem noga ale moze ktoś by to przetłumaczył ??

 

Jak już cos to jest to język niderlandzki :D

 

 

en Fuel Temp Sensor (G81) Open or Short to Plus

 

A to jest angielski :) Zwarcie z plusem. Przejrzyj kostkę czy nie jest zaśniedziała, przewody do czujnika czy nie są ułamane przed kostką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności