Skocz do zawartości
holker

Sterownik ABS - brak komunikacji... poniekąd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

był u mnie niedawno znajomy i poprosił o przeskanowanie autka, tak przy okazji :)

Wszystko wychodizło ok, ale ABS nas zaniepokoił, da się połączyć, ale jak tylko "wejdzie" do sterownika to wyświetla komunikat Bremsen Fehler, Betriebs Anleitung, npais STOP oraz mruga kontrolka ABS i chyba (!). Podczas jazdy nie ma żadnego błedu od absu ani nic, po przekręceniu na zapłon kontrolka od absu zapala się i gaśnie, czyli chyba tak jak powinno być.

Poszliśmy dalej i sprawdziliśmy kodowanie CAN, tam wyszło, że ABS jest jakby wyłączony czyli w kodowaniu brakuje +2 do sumy kodowań, były tylko poduchy. Zmieniliśmy kodowanie na takie jakie powinno być i nagle to samo co przy logowaniu do sterownika. Podczas odpalania kontrolka Absu świeci się cały czas i po jakimś czasie STOP, bremsenfehler i betriebs anleitung. Podczas logowania do sterownika ABSU wszystko ok, nie wyświetla komunikatów, ale kontrolka abs ciągle świeci. Testu urządzeń wyjściowych nie da się przeprowadzić, bo po włączeniu i kliknięciu (nie pamiętam co tam jest) rozpoczęcia nic się nie dzieje, tak jakby się wieszało coś, bo po wejściu w fault codes jest taki kursor gdy komputer "myśli" i znika i tak w kółko.

 

Czego to może być wina? Sterownik pompy ABS? czy instalacja?

Numery pompy to 8E0 614 111AB, wersja 5.3 bez obsługi kodowania (wg wiki ross tech)

 

Dodam, że po odłączeniu tej dużej wtyczki przy pompie znalazłem dużo zielonego nalotu, wyczyściłem, popsikałem kontaktem, ale nic to nie zmieniło. Przy odłaczonej tej wtyczce i próbie połączenia zxe sterownikiem jest wszystko dobrze, boo pokazuej, że sterownik nie odpowiada. Zauważyłem, że od spodu jest jeszcze jakby jedna kostka/wsuwka i ona jest bardzo brudna, od czego ona jest i jak się ją rozpina, bo brudna jest i nic nie widać tam.

 

Bardzo proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, moje pytanie dotyczy Sterownika pompy ABS-u samochodu : VW PASSAT B5 1.8T 2000r.

 

Numer pompy jest następujący : 08E0614111B

 

Numer sterownika BOSH : 0273004283

 

Bardzo dużo naczytałem się na ten temat i wiem również, że jest możliwość naprawy sterownika , jednak po rozkręceniu nie tylko 2 aluminiowe przewody są zerwane ale również cienkie złote przewody ( chyba jest to światłowód z tego co wyczytałem) i wiem , że zwykłą lutownicą tego nie naprawie .

 

Niestety sterownik o numerze 8E0614111B jest bardzo kosztowny i mam pytanie czy jest możliwość zamontowania sterownika do mojej pompy o innym numerze np. 8E0614111AB. Znalazłem 3 wątki w których ludzie pisali, że jest to możliwe i wszystko działa jak należy ale wolę się upewnić .

 

Czekam na odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności