Skocz do zawartości
Gość saharek

Presostat - czujnik ciśnienia klimatyzacji....

Rekomendowane odpowiedzi

Gość saharek

Witam,

mam pytanie: gdzie znajduje się presostat w passacie 2003r, klimatronik, 130km, 1.9tdi

 

jakie ma numery

 

mam problem z namiezeniem jego numeru i jaki bedzie pasował do mojego paska, w aso chcą 300zł + zalozenie 150zł~~

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość saharek

czy ktoś może mi podać gdzie ten czujnik sie znajduje?????

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

numer czujnika to 8D0 959 482 B

NP: tutaj możesz go od razu kupić jeśli masz uszkodzony. (sprzedawca )ulokowanie-patrz rysunek- kostka cztero pinowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość saharek

dzieki wielkie myslalem ze tego juz nigdzie nie znajde, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wpisz w allegro "presostat" , lub czujnik ciśnienia klimatyzacji" i popytaj innych sprzedawców o twój bo zauważyłem, że niektórzy sprzedają z oryginalnym oringiem i zaworkiem.Koszty do 90 pln.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowy kosztuje ok NRF 130pln

 

---------- Post added at 14:40 ---------- Previous post was at 14:37 ----------

 

ups-pomyłka 90pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeże temat.

Gdzie znajde presostat (numer czujnika to 8D0 959 482 B) w passacie 3B. Zdjęcia z linków podanych w tym temacie nie działają.

 

I czy mogę go wymienić bez odciągania czynnika z układu?

untitled.JPG

Edytowane przez dj_macgyver

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik jest z przodu za zderzakiem jak wyjmiesz kratke od holowania to spójrz tak w górny prawy róg owinienes go zobaczyc a codo wymiany to jesli nie masz juz czynnika w układzie to powinien ci to wyswietlac panel klimatronica a jesli masz zwykła klime to lepiej nie ryzykuj (bradzo duze cisnienie w układzie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki mielke, ale może jakieś zdjęcia by się znalazły.

Nie wiem czy mam go szukać gdzieś na przewodach które idą do skraplacza czy na skraplaczu właśnie czy może pod??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego ! Presostat możesz wykręcić na "nabitej" klimie. Jest pod nim zaworek zabezpieczający aby nie uciekł czynnik. Co do presostatu to znajdziesz go przy chłodnicy... stojąc z przodu i patrzac na maskę musisz wyczepić lewą kratkę (strona pasażera) i szukać ustrojstwa połączonego wtyczką... Jak byś potrzebował to mam na sprzedanie taki czujnik :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super kolego, dziękuje. Masz oczywiście na myśli kratke w zderzaku, tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie tak :) Ostrożnie żeby nie pękła bo jest zimno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam kolego ! Presostat możesz wykręcić na "nabitej" klimie. Jest pod nim zaworek zabezpieczający aby nie uciekł czynnik. Co do presostatu to znajdziesz go przy chłodnicy... stojąc z przodu i patrzac na maskę musisz wyczepić lewą kratkę (strona pasażera) i szukać ustrojstwa połączonego wtyczką... Jak byś potrzebował to mam na sprzedanie taki czujnik :)

a skad wiesz ze ten zaworek jest sprawny tego nigdy nie wiesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie był sprawny i rozmawiałem z gościem od klimy i mówił że nie trafiło mu się aby to nie działało... Więc nie rozumiem skąd twoje obawy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy ktoś jest w stanie zmierzyć mi rezystancje presostatu na pinie 3 i 4 są to piny odpowiedzialne za załączanie 2 biegu wentylatora przy dużym ciśnieniu. Mój presostat pokazuje zupełne 0 i nie wiem tutaj leży przyczyna niezałączającego się 2 biegu ponieważ po zmostkowaniu 3 i 4 wentylator leci na 2 biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pin 3 i 4 jest odpowiedzialny za rozłączenie sprężarki jeśli ciśnienie wzrośnie poza granice,wlacza się też 2gi bieg wentylatora,nikt ci nie poda rezystancji bo zawsze te piny są rozwarte zwierają się tylko na granicznym ciśnieniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Rok temu nabiłem klimatyzację , był mały ubytek i przez rok wszystko uciekło, w tym roku pojechałem na sprawdzenie szczelności azotem ale azot nic nie wykazał, nabilismy  300g po 3 dniach ubyło 80g, brak widocznego miejsca ubytku. Postanowiliśmy spuścić co zostało, ale po tej operacji gdy wyjeżdżałem z warsztatu sprężarka się załączyła bez czynnika szybko włączyłem econ, dlaczego panel nie mruga ( chyba powinien jak jest pusto) nie wyslwietla się też blad że zadziałał czujnik bezpieczeństwa, dodam jeszcze , że jak rok temu nabiłem mechanik nie zauważył że nie włączył się wentylator i sprężarka nabiła aż 30barow dlaczego jej nie wyłączyło? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Lukasz-1993 napisał:

dlaczego jej nie wyłączyło? 

Bo pewnie się zepsuło to co ją wyłącza. Do sprawdzenia presostat, wiązka elektrycza itd. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś na innym forum popełniłem takiego posta:

Cytat

Sprawdź jeszcze jak reaguje wentylator na zwieranie pinów we wtyczce czujnika na chłodnicy.

Są tam 3 piny, na jednym jest 12V, a dwa kolejne to odpowiednio uruchomienie I-go i II-go biegu (zwierając 12V do tych pinów powinny się uruchamiać) (opis wtyczki: pin 1 - I-bieg, pin 2 - 12V, pin 3 - II-bieg).

Jeśli to nie nastąpi, masz prawdopodobnie uszkodzony sterownik. Warto jednak jeszcze sprawdzić czy masz odpowiednie przejścia na przewodach.

I tutaj masz opis jak poniżej:
- duża wtyczka sterownika (10 pin):
--- 2. Przełącznik ciśnieniowy klimatyzacji, pin 3 (ciśnienie pow. 15 bar, II bieg wentylatora)
--- 3. Zwarte z pinem 8 i do sterownika ECU.
--- 6. MASA
--- 7. Do pinu 3 wtyczki przełącznika w chłodnicy (uruchamianie II-go biegu wentylatora)
--- 8. Przełącznik ciśnieniowy klimatyzacji, pin 1 (ciśnienie 1.5-25 bar, I bieg wentylatora, cewka uruchomiona)
--- 9. Zasilanie 12V "po stacyjce"
--- 10. Zasilanie cewki kompresora (wyjście 12V)

- mała wtyczka sterownika (4 pin):
--- 2. Do wentylatora pin 1 (II bieg wentylatora)
--- 3. Do pinu 1 wtyczki przełącznika w chłodnicy i do wentylatora pin 2 (uruchamianie I-go biegu wentylatora)
--- 4. Zasilanie z akumulatora 12V

Z tego więc wynika, że po odłączeniu dużej wtyczki musisz sprawdzić czy masz przejście pomiędzy:
- pin 2 dużej wtyczki, a pinem 3-cim wtyczki przełącznika klimatyzacji.

Wszystkie wtyczki są opisane cyframi więc nie powinno być problemy co masz sprawdzać

I jeśli zamierzasz używać klimatyzacji z uszkodzonym sterownikiem polecam zapięcie II-biegu na stałe. Silnik się przy obecnych temperaturach nie schłodzi za bardzo, a masz pewność, że nie wysadzi Ci zabezpieczenia w kompresorze (wbrew pozorom, nie trudno tam przekroczyć w specyficznych warunkach 30-40 bar przy wysokich temperaturach).

Dałbym link ale raz, że trzeba się rejestrować, a dwa to "konkurencja" choć już dawno obumarła...

Aby spradzić sam presostat:

Zwarcie pinów 1-2 we wtyczce = uruchomienie kompresora + 1 bieg wentylatora (ciśnienie 2-16 bar)

Zwarcie pinów 1-2 oraz 3-4 = uruchomienie kompresora + 2 bieg wentylatora (ciśnienie 16-25 bar)

Zwarcie pinów 3-4 = 2 bieg wentylatora (ciśnienie pow 25 bar)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności