Skocz do zawartości
M@T!

dziwne objawy i nikt nie może pomóc

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę was koledzy o przeczytanie tego tematu od początku do końca ! A więc tak wszystko zaczęło się na autostradzie jadę passatem 1.9 130 koni 2002 r automat . W pewnym momencie odczułem jakby " uderzenie " i duży spadek mocy max 80 km/h dało radę jechać , nie chciał zmieniać biegów i słychać było syk powietrza . Zatrzymałem się na cpnie zgasiłem silnik po 10 min zapaliłem go i w drogę . Jest moc da się jechać , przez chwilę ...... Działo się tak 7 - 8 razy za nim dojechałem do domu .. Siadłem od razu na nasze forum i szukałem przyczyny tego co mi się stało . Parę osób odpisało co może być , więc na drugi vag i skanowanie auta ... Jest jeden błąd o numerze 17964 sprawdziłem na wiki.ross co to jest i z tymi informacjami pojechałem do mechanika ..... I tutaj się zaczęło , powiedział że turbo do czyszczenia i ustawienie geometrii .. Powiedziałem niech Pan robi polepszyło się ale dalej nie ma mocy . Wymienił mi jeszcze olej w automacie wszystkie filtry , posprawdzał węże i nic .... Powiedział że wina pompo wtryskiwaczy . Ręce mi opadły i zabrałem się do domu na forum . Koledzy kazali mi zrobić logi . Więc zabrałem się do roboty , zlogowałem auto i wrzuciłem do odpowiedniego działu . Parę osób mówiło że nie wcisnąłem gazu do dechy , zrobiłem to ale 3 tys obrotów na 3cim biegu to max dalej nie dało się go kręcić . Chłopaki w dziale odpisali że pompki ok żeby sprawdzić przepływomierz . A więc kupiłem nowy jest poprawa ale jeszcze mu dużo brakuje do perfekcji . Teraz na wysokich obrotach około 3 tys nie ma mocy .Już nie mam pojęcia co dalej z nim robić jeżdżę od mechanika do mechanika i nic tylko kasy wydałem tyle że masakra ;/ dzisiaj znowu słychać syk w okolicach paska , alternatora przy dodawania gazu . Zauważyłem również uwalany egr w sobotę zabieram się za czyszczenie go . Panowie proszę was o pomoc bo już mi ręce opadają jak mam wsiadać do tego samochodu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego według mnie to rozszczelnił ci się albo przewód wysokiego ciśnienia od turbo albo interculer i ucieka ci ciśnienie doładowania ja tak miałem podczas jazdy coś łupneło było słychać syczenie straciłem moc okazało sie że wąż sie wypioł z interculera kupiłem nowy i gitara ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz weze od i do intercolera jesli jest ok to masz problem z turbina przeladowuje czyli daje za duze cisnnienie co skutkuje trybem awaryjnym i wlasnie dlatego autko nie idzie na wyzsze obroty po zggaszeniu i zapaleniu jest ok az znow turbina nie przeladuje turbawka do czyszczenia na chwilke mozesz sobie pomuc wez poruszaj na zgaszonym silniku ( pamietaj ze to turbo i jest gorace ) ta sztanga co steruje kierownicami w turbo ( bolec przy turbo z nakretka wychodzacy z gruszki ) > rusza sie gora dol jak dodajesz gazu on wlasnie steruje kierownicami w turbo ruszajac nim mozesz je rozruszac na chwile NIE KOZYSTAJ Z WD40 JAK INNI KOLEDZY BO WYMIENISZ SILNIK NA NOWY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam samochod tylko ze z 2004 roku. Zauwazylem ze uszczelki na wezach intercolera dosc szybko traca swoje wlasciwosci tz. nie uszczelniaja, na laczeniach wezy sa luzy. Uszczelki wymienialem 60.000 km wczesniej. Przy ostatniej wymianie oleju sprawdzilem stan wezy i znow uszczelki do wymiany. Po wymianie odrazu poprawa mocy i przyspieszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdz weze od i do intercolera jesli jest ok to masz problem z turbina przeladowuje czyli daje za duze cisnnienie co skutkuje trybem awaryjnym i wlasnie dlatego autko nie idzie na wyzsze obroty po zggaszeniu i zapaleniu jest ok az znow turbina nie przeladuje turbawka do czyszczenia na chwilke mozesz sobie pomuc wez poruszaj na zgaszonym silniku ( pamietaj ze to turbo i jest gorace ) ta sztanga co steruje kierownicami w turbo ( bolec przy turbo z nakretka wychodzacy z gruszki ) > rusza sie gora dol jak dodajesz gazu on wlasnie steruje kierownicami w turbo ruszajac nim mozesz je rozruszac na chwile NIE KOZYSTAJ Z WD40 JAK INNI KOLEDZY BO WYMIENISZ SILNIK NA NOWY

 

Kolego turbo było czyszczone i ustawiana geometria i było sprawdzanie na kompie i turbo dobrze działa

 

W sobotę zabieram się za czyszczenie egr i oględziny intecoolera więc w sobotę zdam relację . Na razie dziękuje wam koledzy za zainteresowanie moim problemem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
NIE KOZYSTAJ Z WD40 JAK INNI KOLEDZY BO WYMIENISZ SILNIK NA NOWY

 

ciekawa teoria, w takim razie powinienem wymienic silnik już ze 3 razy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zanim kogos zatakujesz poczytaj o kolegach co probowali rozruszac turbo wd40 i juz silnika nie zgasili a potem plakali na forum co sie moglo stac :bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po sprawdzaniu wszystkich rur , intercoolera i czyszczenia egr-a . A więc tak wszysktkie doloty całe , intercooler mokry już mówię mam dziada ale patrze dokładnie a mokry jest od oleju do wspomagania miałem mały wyciek . Przeczyściłem egr dałem nową uszczelkę i oring . Przeczyściłem wszystkie wtyczki od n75 itd ..... I jest moc leci jak przecinak , z góry dziękuje wszystkim za pomoc i zainteresowanie się moim problemem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeczyściłem egr dałem nową uszczelkę i oring . Przeczyściłem wszystkie wtyczki od n75 itd ..... I jest moc leci jak przecinak , z góry dziękuje wszystkim za pomoc i zainteresowanie się moim problemem .

 

szkoda , że nie zasięgnąłeś rady kolegów zanim wydałeś kasę .:dobrze

Ale mechanik tyż człowiek i zarobić musi....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szkoda , że nie zasięgnąłeś rady kolegów zanim wydałeś kasę .:dobrze

Ale mechanik tyż człowiek i zarobić musi....

 

No niestety człowiek cały czas uczy się na błędach .... Tylko szkoda że czasami trzeba się prosić o te porady :dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja równiez mam problem z moim passkiem b5 1.9tdi 90km otóż rano jak wsiadam odpala normalnie przejade jakies 2 km i gasnie autko miedzy czasie ostatnio od tygodnia tak sie dzieje raz czasem 2 razy dziennie i to na zimnym silniku jak nie byl wczesniej odpalany jak jest cieply to tak jeszcze nie mialem i w trakcie jazdy czuc jak autku brakuje mocy podczas dodawania gazu dziwnie szarpie .. pomyslalem ze moze aj auto tak gasnie to moze filtr paliwa wiec zakupilem zalałem swieza ropka po sam czubek wszystko tak samo jak pisali na forum .. ale jedna to nie to ... bo dalej tak sie dzieje pojechalem dzis rano tylko na stacje by na pompowac oponki i w drodze powrotnej dziwnie chodzil silnik szarpalo nim i leciał siwy dym ...wiec zatrzymalem sie zgasilem i probowalem znow odpalic ale udalo sie dopiero za 3 razem jak by niechcialo pobierac paliwa nie wiem o co biega jak ktos moze to niech powie co zrobic ?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ja równiez mam problem z moim passkiem b5 1.9tdi 90km otóż rano jak wsiadam odpala normalnie przejade jakies 2 km i gasnie autko miedzy czasie ostatnio od tygodnia tak sie dzieje raz czasem 2 razy dziennie i to na zimnym silniku jak nie byl wczesniej odpalany jak jest cieply to tak jeszcze nie mialem i w trakcie jazdy czuc jak autku brakuje mocy podczas dodawania gazu dziwnie szarpie .. pomyslalem ze moze aj auto tak gasnie to moze filtr paliwa wiec zakupilem zalałem swieza ropka po sam czubek wszystko tak samo jak pisali na forum .. ale jedna to nie to ... bo dalej tak sie dzieje pojechalem dzis rano tylko na stacje by na pompowac oponki i w drodze powrotnej dziwnie chodzil silnik szarpalo nim i leciał siwy dym ...wiec zatrzymalem sie zgasilem i probowalem znow odpalic ale udalo sie dopiero za 3 razem jak by niechcialo pobierac paliwa nie wiem o co biega jak ktos moze to niech powie co zrobic ?????

 

Kolego podpinałeś paszczaka pod kompa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No własnie jeszcze nie ale mam zamiar w tygodniu podjechac i sprawdzic czy sa jakies bledy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak ktos moze to niech powie co zrobic ?????

 

Podpiąć kompa i pojeżdzić obserwując odczyty. Skończy się przypuszczam u pompiarza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak byś mieszkał w moich okolicach to gura 2 dni i pasek chodzi jak złoto trochę bym się pobawił ale podejrzewam że poprostu mechanik cię wkręca bo turbine masz na zmiennej geometrii i w ich przypadku lubiały zacinać się łopatki od zmiany geometrii i bez wyciągania turba można to zrobić tylko tżeba dobrze pomyśleć pozdrawiam i życzę paskowi powrotu do zdrowia;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego jak byś mieszkał w moich okolicach to gura 2 dni i pasek chodzi jak złoto trochę bym się pobawił ale podejrzewam że poprostu mechanik cię wkręca bo turbine masz na zmiennej geometrii i w ich przypadku lubiały zacinać się łopatki od zmiany geometrii i bez wyciągania turba można to zrobić tylko tżeba dobrze pomyśleć pozdrawiam i życzę paskowi powrotu do zdrowia

 

 

:) Co Ty powiesz?? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nom;)

ma się to coś xD;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:) Co Ty powiesz?? :)

Stern,zostaw "doświadczonego" Kolegę,zapewne wie co pisze i jak pisze;-).....A objawy faktycznie wyglądają na wizytę u pompiarza,choć VAG naturlich przydałby się....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu sam jestem mechanikiem i wiem co niektórzy kombinują jak im się nie patrzy na ręce po prostu jest pewien procę ludzi co po prostu się nie starają i mówi że wyczyścił turbo a w rezultacie je wyciągnął i z wierzchu oczyścił dlatego podejrzewam zacinanie się łopatek

 

---------- Post added at 19:42 ---------- Previous post was at 19:39 ----------

 

Objawy zacinających łopatek właśnie są takie same jak kolega opisał góra 3 tys obrotów i koniec brak mocy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po prostu sam jestem mechanikiem i wiem co niektórzy kombinują jak im się nie patrzy na ręce po prostu jest pewien procę ludzi co po prostu się nie starają i mówi że wyczyścił turbo a w rezultacie je wyciągnął i z wierzchu oczyścił dlatego podejrzewam zacinanie się łopatek

 

Kolego, bez urazy, ale na teraz to możesz rower kumplowi naprawić, nic więcej. Za kilka lat, kilkanaście, może i turbo będziesz czyścił ze zmienną geometrią. Tyle, że nie w AHU :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności