Skocz do zawartości
Gość manks

Temperatura

Rekomendowane odpowiedzi

Gość manks

B4 Wymieniłem termostat, czujnik temperatury, czujnik na wentylatorze,pompę wodną i gdy jadę w trasie to temperatura wynosi 90 stopni przy 100 km/h przy 140 podnosi się i włącza sie termostat gdy jadę tak dalejk temeperatura się do około 100 stopni podosi dalej i włącza się wentylator. Jak jesetem w mieście to temperatura po jakiś kilku kilometrach podnosi się do 92 stopni załącza się termostat ale jadą dalej podnosi się do około 100 stopni i załącza się wentylator.

PYTANIE BRZMI:

CZY TO JEST NORMALNY OBJAW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Myśle że podczas jazdy na trasie nie powinien załączać się wentylator.W mieście to co innego....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość manks
Myśle że podczas jazdy na trasie nie powinien załączać się wentylator.W mieście to co innego....
tego nie wiem na pewno czy się włącza ale temperatura

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Mi w trasie nie przekraczał 90 st.Nie ważne czy jechałem 100 czy 140 na godzinę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość manks

to dlaczego tak jest w moim B4 chyba że tak ma być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

możliwe że o pare stopni przekłamuje ci wskaźnik temp. Ja w swoim pasku mam tak że według wskaźnikia na trasie trzyma mi temp. około 94stopni a w mieście podnosi się do 100stopni puźniej spada do 95 i znów się podnosi itd.... ale się tym nieprzejmuje passek niegotuje płynu chłodniczego nawet przy odkręconym korku od zbiorniczka wyrównawczego więc płyn napewno niema 100stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem jest uwalony termostat - niestety ten element jest wysoce awaryjny. Nawet kupiony nowy może być uszkodzony.

 

Z tego co wiem temperatura w trasie w praktyce nie powinna przekraczać 90 st. (około czasem czujniki przekłamują o kilka stopni) technicznie nie powinno to być możliwe (dodatkowe chłodzenie powietrzem) - reasumując powinien w trasie trzymać jedną temperature.

 

Są dwa biegi pracy wentylatora : pierwszy włącza się przy około 92 - 95 st a drugi bieg około 110 st (o ile dobrze pamiętam z książki)

 

PS: sprawdź oczywiście poziom płynu chłodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil
Są dwa biegi pracy wentylatora

niekoniecznie ja naprzykład mam jeden bieg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość manks

PS: sprawdź oczywiście poziom płynu chłodzenia

stan płynu w zborniku jest kai sam nie zmnienia się

a jeżeli chodzi o termostat to jest raczej sprawny bo po wskaźniuku temp. gdy osiągnie 94 to trzyma przez dłuższy czas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...przy 140 podnosi się i włącza sie termostat gdy jadę tak dalejk temeperatura się do około 100 stopni ...

 

Tak nie powinno być.

 

Przynajmniej nie jak jedziesz trasą (co innego jak stoisz w korku) :D

 

PS: Ile wydałeś na termostat i jakiej firmy kupiłeś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość manks

PS: Ile wydałeś na termostat i jakiej firmy kupiłeś ?

nie pamięta jakie to firmy kosztował około 30 zł ale sprawdzałem z 8 termostatów który z nich najpóżniej się zamyka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość manks

jutro jadę do Poznania i zobaczę jak się zachowuje w trasie. Dam zanć co się dzieje po przejechaniu takiego odcinka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mlody_86

po 1 sprawdź poziom płynu chłodniczego- u mnie gdy brakuje dosłownie 0,5 to od razu sie szybciej grzeje

po 2 pisałem juz o tym że istniej zawsze róznica w tym co przekazuje czujnik do kabiny i co jest później wyświetlane ( tzw stopa błędu nawet do kilku stopnii)

po 3 zobacz czy temp zawsze wzrasta po przekroczeniu 100 km/h i czy nie wyrzuca wówczas płynu jak sie zaraz zatrzymasz po takiej jeździe( jeśli tak to oznacza tylko 1= pęknieta głowica lub uszczelka poszła pod głowicą) a to sie wiąze z kosztami i to znacznymi , przypomniało mi sie jeszcze jak głowica jest walnieta ze trzeba sprawdzic wąz co leci od chłodnicy do silnika czy nie jest za mocno napręzony? jesli tak to na bank głowica :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mlody_86

równiez i termostat jest wadliwy ja tea jak kiedys wymieniałem na nowy to byl wadliwy - przykra sprawa :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek
zobacz czy temp zawsze wzrasta po przekroczeniu 100 km/h i czy nie wyrzuca wówczas płynu jak sie zaraz zatrzymasz po takiej jeździe( jeśli tak to oznacza tylko 1= pęknieta głowica lub uszczelka poszła pod głowicą) a to sie wiąze z kosztami i to znacznymi , przypomniało mi sie jeszcze jak głowica jest walnieta ze trzeba sprawdzic wąz co leci od chłodnicy do silnika czy nie jest za mocno napręzony? jesli tak to na bank głowica

 

Po pierwsze: po nagrzaniu silnika do temperatury pracy i odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego ZAWSZE wywali płyn - w układzie panuje wtedy ciśnienie ok 1,5 Atm, jest to absolutnie normalny objaw.

 

Po drugie: węże (wszystkie) mają być twarde - jak pisałem jest to układ ciśnieniowy.

 

Po trzecie: wymienił bym jeszcze korek od zbiorniczka wyrównawczego na nowy ale i tak widzi mi się że manks ma niedrożną chłodnicę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mlody_86

chodziło mi o to że gdy sie zatrzyma czy płynu nie wywala przez korek( ale nieodkręcany)

węże nie mają być twarde( gadałem z mechanikiem) i sprawdzałem u siebie( poddaje sie pod naciskiem ręki) chyba że sa twarde jak kamien to wtedy wiadomo ze kompresja idzie w ukl chłodniczy

wątpie zeby chłodnica byla niedrozna( chyba ze ktos jeździ jeszcze na wodzie) bo przy stosowaniu płynu kamien sie nie odklada(podobno)??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Nie no, wiadomo że nie mają być twarde jak skała.Ale mają być dużo twardsze niż wtedy gdy silnik nie pracuje.Napompuj sobie oponę w rowerze do 1,5 Atm to sam zobaczysz ;)

 

Co do chłodnicy - kolega w ciężarówce wymieniał bo była niedrożna a cały czas chodziła na płynie.Myślał że to visco nie wyrabia z chłodzeniem a winna była chłodnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość manks
po 1 sprawdź poziom płynu chłodniczego- u mnie gdy brakuje dosłownie 0,5 to od razu sie szybciej grzeje

po 2 pisałem juz o tym że istniej zawsze róznica w tym co przekazuje czujnik do kabiny i co jest później wyświetlane ( tzw stopa błędu nawet do kilku stopnii)

po 3 zobacz czy temp zawsze wzrasta po przekroczeniu 100 km/h i czy nie wyrzuca wówczas płynu jak sie zaraz zatrzymasz po takiej jeździe( jeśli tak to oznacza tylko 1= pęknieta głowica lub uszczelka poszła pod głowicą) a to sie wiąze z kosztami i to znacznymi , przypomniało mi sie jeszcze jak głowica jest walnieta ze trzeba sprawdzic wąz co leci od chłodnicy do silnika czy nie jest za mocno napręzony? jesli tak to na bank głowica :mur:[/quote]

stan płynu jest prawidłowy

prawdopodabie jest różnica w tym co przekazuje czujnik do kabiny i co jest później wyświetlane poniewą gdy jechałem i wracałem z Poznania (było bardzo ciepło) to przy jeździe 90-100 trzyma pemeraturę około 92 stopni przy jeździe 120 podniosła się temepratura o około 2 stopni (do 94 stopni) i przez cały czas tak się trzymała gdy zwolniłem pochwili opadła o te 2 stopnie. i płynu nie wyrzuca. A w mieście w korku wentylator załącza się gdy wskazanie było 100 stopni i po schłodzeniu sapdała temperatura do 94-96 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

ja ma podobnie jak ty w trasie pokazuje mi 94stopnie a w mieście dochodzi do 100 włącza się wentylator i spada o jakieś 5 stopni puźniej dochodzi do 100 i znów spada.... ja się tym nieprzejmuje płynu nie wyżuciło i nawet gdy rozgrzałem auto na postoju z odkręconym korkiem do 100 stopni wdług wskaźnika to płynu mi nie wyżuciło więc wszystko jest oki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy jeździe 90-100 trzyma pemeraturę około 92 stopni przy jeździe 120 podniosła się temepratura o około 2 stopni (do 94 stopni) i przez cały czas tak się trzymała gdy zwolniłem pochwili opadła o te 2 stopnie. i płynu nie wyrzuca. A w mieście w korku wentylator załącza się gdy wskazanie było 100 stopni i po schłodzeniu sapdała temperatura do 94-96 stopni

 

Hmmm, gdybyś miał B3 obstawiał bym hokejki, ale w twoim przypadku spróbowałbym przepłukać chłodnicę wodą (z zewnątrz) bo pewnie jest zalepiona jakimiś liściami i robactwem. Przecież im szybciej jedziesz, tym większy pęd powietrza, który studzi chłodnicę i termostat powinien sobie poradzić z utrzymaniem stałej temperatury (chyba, że coś z silnikiem nie teges i przy 120 grzeje się dużo bardziej niż powinien). W korku to zupełnie inna historia, bo tutaj silnik grzeje się bardziej, a pędu powietrza nie ma, więc wytwarza go sztucznie wentylator, który załączany jest czujnikiem z chłodnicy, a ty widzisz temperaturę z bloku silnika i dlatego niekoniecznie musi się to pokrywać. Do tego oczywiści mogą dojść przekłamania wskazań o te kilka stopni i taki z tego efekt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności