Skocz do zawartości
Gość cichy.pl

pytanie o śruby trzymające felge

Rekomendowane odpowiedzi

Gość cichy.pl

witam czy moge przykręcić felge aluminiową śrubami od felgi stalowej czy to muszą być specjalne śruby do aluminiowych felg.

 

Bo po zmianie felg stalowych na aluminiowe przykręciłem tymi samymi śrubami co stalowe i coś mi strzela w kole przy ruszaniu i hamowaniu Czy to to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są dwa rodzaje śrub jak i fazki na części stykającej się z felgą - otworze/śrubie zaokrąglona i prosta sprawdź jak masz na felgach. Jeśli felgi są od VW (półokrągłe) to śruby będą pasować. są różne felgi więc warto sprawdzić śruby i ich długości.

 

Śruba od VW (zaokrąglona faza)

rubadok14x27mmfebiku2.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są identyczne M14x1,5x27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja uzywam tych samych srub. nic sie nie dzieje. moze miałes rdze na piascie i jak ruszyłes to sie ulozylo czy kloscki ci zacisnelo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

cichy.pl, mozliwe że masz za krótkie - ostatnio przymierzaliśmy u znajomego nowe AEZ-y i okazało się, że śruby z jego starych alufelg są za krótkie o jakieś 5mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość linkk123
Są dwa rodzaje fazki na otworze/śrubie zaokrąglona i prosta sprawdź jak masz na felgach. Jeśli felgi są od VW (półokrągłe) to śruby będą pasować.

Błąd!!!

Są trzy rodzaje: proste, stożkowe i okrągłe.

Wizyta w zakładzie oponiarskim i sprawę z długością rodzajem zostanie wyjaśniona :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu jadąc, moją uwagę przykuł śliczny mercedes, a właściwie jego nowe śliczne alufelgi. Właśnie hamował i na moich oczach wypadła mu śruba z tylnego koła. Co prawda nie byłem w stanie go o tym poinformować, ale zwróciło to moją uwagę na problem, którego nie rozumiałem. Potem wyczytałem w jakiejś gazecie motoryzacyjnej, że częstym, bardzo niebezpiecznym błędem jest montowanie do alufelg śrub od felg stalowych, które z reguły są krótsze. Nie mam alufelg i nie wiem, czy to się stosuje także do passata.

Na Twoim miejscu, jeżeli nie jesteś pewien ich długości, policzył bym o ile obrotów wkręca się śruba w feldze stalowej. O tą samą ilość obrotów powinna się także wkręcać gdy jest założona alufelga.

 

 

cichy.pl, mozliwe że masz za krótkie - ostatnio przymierzaliśmy u znajomego nowe AEZ-y i okazało się, że śruby z jego starych alufelg są za krótkie o jakieś 5mm.

 

Była tam też mowa, że są krótsze właśnie o te kilka milimetrów, ale jest to istotne, ponieważ sama śruba trzyma na dość krótkim odcinku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN

cichy.pl pomijając to co mówili koledzy polecam Ci zainteresować się śrubami typu "złodziejki" bo felgami długo się nie nacieszysz.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu interesowal mnie temat SROB...w servisie VW powiedzieli mi ze jesli chodzi o orginalne stalowki VW jak i orginalne ALUSY to orginalna SROBA fabryka przykreca i ALUSY i STALOWKI.... i sroby maja styk SROBA FELGA polokragly.

 

a odbiegajac od tematu. Mam teraz troszke "inne" hamulce z przodu, ktore sie "troszke" rozgrzewaja i jak nie posmaruje srob smarem miedzianym to mi sie zapieka i ich nie odkrece. SPRAWDZILEM TO i faktycznie po mimo katowania odkrecaja sie leciutko bez zadnych szarpniec ani charakterystycznych strzalow

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam i pytam;)zakupilem felgi ATS i mam dylemat bo w wulkanizacji powiedzieli mi zeby kupić nowe szpili do alumów bo te od stalówek (półokrągłe sie nie nadają), czytajac wasze posty juz sam nie weim czy mozna na te same przykrecać czy nie, czy poprostu chceli mnie naciagnac na koszt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz kupić śruby do alumów i kropka :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisalem...VW do alusow jak i stalowek daje te same sruby..polecam wycieczke do servisu lub salonu

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol
tak jak pisalem...VW do alusow jak i stalowek daje te same sruby..polecam wycieczke do servisu lub salonu

Ale do alusow, ktore VW ma w ofercie jako wyposazenie dodatkowe lub ktore sa oryginalnie VW...

Jesli masz OZ lub AEZ, czy jakakolwiek felge, ktora ma inne wyprofilowanie niz na polokragla srube, to musisz kupic osobny zestaw srub...

Ja w jednym Pasku mam oryginalne alu i mam jeden komplet srub, w drugim Pasku mam nieoryginalne felgi aluminiowe i mam juz dwa komplety srub (do alu mam dluzsze sruby).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli NIEORGINALNE alu VW TO SIE ZGADZA !! trzeba dokupic sruby..troszke niescisle sie wyrazilem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość degoll
Swego czasu jadąc, moją uwagę przykuł śliczny mercedes, a właściwie jego nowe śliczne alufelgi. Właśnie hamował i na moich oczach wypadła mu śruba z tylnego koła...

Na Twoim miejscu, jeżeli nie jesteś pewien ich długości, policzył bym o ile obrotów wkręca się śruba w feldze stalowej. O tą samą ilość obrotów powinna się także wkręcać gdy jest założona alufelga.

Była tam też mowa, że są krótsze właśnie o te kilka milimetrów, ale jest to istotne, ponieważ sama śruba trzyma na dość krótkim odcinku.

 

Właśnie dzisiaj sprawdzałem ilośc wykonanych obrotów śrubą od felgi stalowej mocując nią felgę aluminiową , zrobiłem 7 pełnych obrotów, później sprawdziłem ile pełnych obrotów zrobię dokręcając tą śrubą felgę stalową ( śruba oryginalna przystosowana do felgi stalowej ) zrobiłem 10 pełnych obrotów , wynika , że nie wiele więcej od ilosci przy alufeldze , ale może ma to znaczenia . kiedyś jeździłem polonezem i w nim miałem alufelgi 13 " przykręcone śrubami oryginalnymi do felg stalowych w sumie nie było problemu , bynajmniej tak mi się zdaje , ale po pewnym czasie dokupiłem dłuższe śruby stożkowe i wkręciłem na miejsce tych starych .

 

!!!!!!

A tak przy okazji zadam pytanie , w przypadku opisanej sytuacji powyżej w moim poście , czy mogę waszym zdaniem przykręcic alufelgi śrubami od stalówek , śruby są stożkowe , alus ma otwór również stożkowy , ET stalówki 38 , Et alusa 40 , jak juz pisałem przy alusie wykonuje 7 obrotów śruba , przy stalówce 10 obrotów , więc o tzry mnie na alusi , czy to wystarczająca ilośc by bezpiecznie i bez obaw zdecydowac się na mocowanie alusów śrubami oryginalnymi przystosowanymi do felgi stalowej --> Passat B4 , 94r. 1,8 ccm rozstaw 4 x 100

!!!!!!

 

Za wypowiedzi z góry dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zagajnik

Jak miałem B4 to założyłem w nim felgi aluminiowe. Śruby co do łba były akurat takie same jak i w stalowych, ale śruby do stalowych felg były o około 3,5 - 4,0 mm krótsze od tych do alusów. I zapewne tu tkwi podstawowa przyczyna....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość degoll

Jednak zdecydowałem się na zakup śrub zabezpieczających + 12 nowych śrub M12 1,5 28mm stożek, okazało się , że alusy mają stożkowe gniazda, a oryginalne śruby od stalówek są kuliste, więc nie pasujące do gniazda stożkowego, no w sumie dało się przykręcic alusa tą oryginalną śrubą, ale wolałem nie ryzykowac odkręceniem śrub podczas jazdy, więc zainwestowałem 36,00 pln w bezpieczeństwo, tak niewiele, a jak wiele :)

 

W innym wątku o tematyce opon, rozważałem zakup opon 15-tek 195/50 z tegoż powodu , że są w zakupie tańsze od rozmiarowo zalecanych, ale traf chciał, że znalazłem oponki Toyo 195/55 15 w cenie 200,00 pln za sztukę - nówki , choc bez gwarancji, ale produkcyjnie kilku m-czne. 40,00 pln za montaż kpl. opon z wyważeniem wklejanym i Passek stoi na alusach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O tyle minimum powinna być dłuższa śruba do alu, w przypadku różnicy 3 obrotów przy przykręcaniu stali i alu.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności