Skocz do zawartości
Gość Yaca

Skrzynia biegów - ciężko wchodzą biegi; trudności z wrzuceniem biegu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Yaca

Witam!

 

Od jakiegoś czasumam problemy z wrzuceniem pierwszego biegu (jedynki) i wsztecznego. Objaw taki jakby coś blokowało. Puszczam nogę zpedału sprzęgła wrzucam raz jeszcze i wchodzi. Nie ma też problemu zwrzuceniem jedynki z jeżeli samochód się powoli tocz - ale czy to normalne?? Czy muszę wymienić coś w skrzyni biegów?? A może wymienić olej - tak miałem np. w Renault Scenic.

Chcę nadmienić, że Passata mam od półroku. Kupiłem go w Niemczech. Bezwypadkowy, z przebiegie 230.000 km.

Proszę o pomoc co robić????

 

Podrawiam - Yaca z Wrocka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc tak:

 

Wsteczny i jedynka są na jednej choince. Również kidyś miałem taki problem jednak nie obeszło się bez demontażu (i naprawy) skrzyni biegów.

 

Co może powodować problem:

Prawdopodobnie wyrobione są synchronizatory na choince i trzeba je wymienić, może również być uszkodzone łożysko na którymś wałku lub silnika (ale to wszystko wyjdzie jak skrzynia stanie na stole).

 

Najlepiej udaj się do kogoś kto się zajmuje skrzyniami biegów i ma w tym wprawę, bo nie za wiele osób zna się na tym dobrze. Również możesz kupić używaną skrzynię biegów (ale zanim zapłacisz to zamontuj ją i sprawdź wszystko dokładnie, bo róznie bywa ze skrzyniami z demontażu często coś jest nie tak - ale nie koniecznie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siloj

Yaca, ja np. miałem podobny problem tyle że po paru dnich od pojawienia się problemu cieżko wchodzily mi juz prawie wszystkie biegi. A zaczęło się to nagle jak jechałem z Krakowa do Rzeszowa w pewnym momencie chce zredukować z 4 na 3 ..... a tu zonk nie da sie .... chce na 2.... nie da sie. Najgorzej było właśnie jak się zatrzymałem wrzucić jedynkę bądź wsteczny. Pojechałem do mechanika wyciągnąłem skrzynie i zawiozłem do fachowca który specjalizuje się w skrzyniach a najwięcej robi Volkswagenowskich i Audi. rozebrał na strzępy wymienił elementy odpowiedzialne za zminę biegów ale nie dałby sobie ręki obciąć ze to przez nie nie wchodzą biegi (bo te elementy były całkiem spoko). jak wkładałem skrzynie to okazało się że łożysko igiełkowe przy silniku do którego wchodzi wałek od skrzyni jest rozsypane. Do tej pory nie wiem co było pryczyną ze biegi nie wchodziły ale stawiam na to właśnie łożysko bo w sumie mechanik od skrzyni nic w niej nie widział zużytego czy wyrobionego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yaca

No to nieźle!!!! Samochód sprowadzony z Niemiec, super wygląd etc. przejechałem nim 5 tyś. km w Polsce i już problemy :mur: A ile taka usługa kosztuje u mechanika i jak długo trwa??? Czy ktoś naprawiał już skrzynię biegów??

Może jest ktoś z Wrocławia - do jakiego zakładu się udać aby mnie nie zdoili z kasy a jednocześnie nie wymienili kilka dobrych innych części??

Proszę o radę.

 

Dzięki za już i proszę o informację.

 

Yaca - Wrocek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za zdjęcie skrzynki i sprawdzenie co jest grane możesz zapłacić (w zależności od warsztatu) 300-600zł

 

Co wyjdzie po sprawdzeniu niesprawności?? nie wiadomo (również częsci takie nie leżą w magazynach bo są to sporadyczne przypadki, prawdopodobnie trzeba będzie poczekać aż sprowadzą) Również polecam sprawdzić sprzęgło i tarczę jeśli już pada to również zrób to za jednym razem.

 

Ja wydałem na naprwę prawie 3 tys. co prawda było to to w golfie :zalamany:

 

Polecam więc zrób tak:

Najpierw wybierz się do warsztatu (dobrego warsztatu)

- niech przejadą się zanim zaczną rozbierać żeby być zorientowanym co jest??

- niech zdejmą skrzynię i sprwdzą sprzęgło tarczę i łożyska w silniku

- niech zdejmą dekiel od skrzyni i zobaczą jak wyglądają synchronizatory i choinka

- dalsze czynności będą wymagały dalszego rozbierania skrzyni.

 

Pamiętaj że przy naprawie będą musieli wymienić poza nawiasem zimeringi uszczelniające lub nawet łozyska, lub może i nawet wybieraki. Jeśli zaoszczędzisz to może się to zemścić. Lub problem pojawi się gdzie indziej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

heh.... kiedys tez o to tutaj pytalem.. (w sumie calkiem niedawno...ale nie moge tego odkopac) Mozgi mi powiedzialy ze to normalka...zreszta ja tez tak mam jezdze i nic sie nie dzieje. Nic bym nie wymienial. Ja 1 bieg moge bez problemu ogolnie wrzucic jak ruszam z miejsca a jak sie toczy z 10 km\h to juz trzeba 2 bo ciezko wchodzi i slychac synchronizatory z 1 biegu. 2 wchodzi z delikatnym oporem tylko w zimie. Reszta biegow lux. Kazaliscie nie tykac i nie tykam skrzyni. Jednak czemu teraz czytam ze to niby cos powaznego..?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawid Musiałem być na pewnie urlopie - chyba nie czytałem :niepewny:

 

Ale odpowiedziałeś sobie już na pytanie:

...ciezko wchodzi i slychac synchronizatory z 1 biegu. 2 wchodzi z delikatnym oporem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

no sadze ze to na bank synchronizator jednak Marek ja z tym moge jezdzic no nie?

nie musze na gwalt wymieniac i grzebac w skrzyni zeby to wybadac? Wiem ze dobrze by bylo.. ale z brakow wolnej luznej kasy nie da rady... Nie zrobie tym krzywdy paskowi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niby jeść nie woła ale jak będzie stwarzał większe kłopoty to trzeba będzie.

Ja już nie mogłem wstecznego włączyć więc musiałem. :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

acha rozumiem :) wsteczny wbija mi sie elegancko tylko 1 troszeczki szwankuje(pt 10km\h i trzeba wbijac 2). Popatrz marek jeszcze na temat w dziale ogólne :) Chlopak tez o takie cos pyta .Ma dokladnie to samo co ja . Jeden user twierdzi ze to zabezpieczenie przed przypadkowa zmiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja też miałem trudności czasami z wrzuceniem jedynki i wstecznego, objaw też był taki, że jak auto się toczyło to jedynka weszła zawsze.

Pojechałem do warsztatu zdjęli sprzęgło (300PLN) i musiałem wymienić na kompletne (1200PLN Sachs, da radę kupić za 900 też nowe wtedy nie wiedziałem) a do tego podobno jeszcze koło dwumasowe już w nienajlepszym stanie, ale już kasy nie miałem.

Oczywiście wymiana sprzęgła pomogła i teraz zauważyłem, że wszystkie biegi lekko wchodzą.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yaca
Co może powodować problem:

Prawdopodobnie wyrobione są synchronizatory na choince i trzeba je wymienić, może również być uszkodzone łożysko na którymś wałku lub silnika (ale to wszystko wyjdzie jak skrzynia stanie na stole).

 

Jeżdżę dalej i przymierzam się do diagnozy ale może problem tkwi też w niskim poziomie oleju przekładniowego w skrzynce? Miałem takie same objawy w Renault SCENIC i po wymianie oleju na firmowy (a okazało się, że był zły i na dodatek poniżej skali) biegi wchodziły jak ta lala!!!

Co do sprzęgła nie czuję aby się ślizgało. Auto jeździło bez haka. Przyspieszenia ma super, nie muli (niezaleznie od biegu) tylko jedynka wchodzi jak po grudach!!

 

Marek jak myślisz, czy to też ma związek z tym??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siloj

Ja z kolei miałem tak że w pewnym mmencie nie mogłem wrzucić żadnego biegu..... tak mieszałem mieszałem i w końcu wchodziły elegancko jakies 20km spokój i potem to samo.

wyjąłem skrzynie, rozebrałem i co sie okazuje że skrzynia ok i prawdopodobną przyczyną było łożysko igiełkowe przy silniku na tym wałku wychodzącym ze skrzyni, warte 15pln,

Pomyślcie przy sciągnięciu skrzyni i o tym, bo jak nie teraz to żeby później nie wydzierać skrzyni dla takiego gówienka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hm to teraz coś ode mnie

 

Mając jeszcze paska na stanie :) tez miałem podobny problem, i przyczyną był za niski poziom oleju w skrzyni. A dlaczego był za niski ? Ponieważ poszedł sie jeb** uszczelniacz między skrzynia, a silnikiem i coś tam jeszcze, ale żeby to naprawić trzeba zwalać całą skrzynię :/ . :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy bieg 1 i wsteczny też ci ciężko wchodzi na wyłączonym silniku jeżeli lekko wychodzą biegi na wyłączonym to wina sprzegła może się kończy pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yaca
Dlatego właśnie podejrzewam tu synchronizatory i wybieraki odpowiedzialne za zazębianie się choinek i przełączanie biegów.

 

W takim razie dzięki! :padam::padam::ok: Dodam że jeżeli np. jadę na jedynce i obroty sa już wysoko np. 2300 obr/min to jedynka potrafi prawie sama wyskoczyć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problemik, biegi, a dokładnie jedynka i wsteczny ciężko sie wlanczają.

Na zgaszonym silniku wszystkie biegi chodza idealnie. Jedynka raz wlancza sie dobrze a czasem trzeba ja na sile wdusic, gdy samochod jest w ruchu wlancza sie bez problemu.

Wsteczny wlasciwie caly czas ciezko wchodzi, nie pomaga mocne wgniatanie lewarka.

Probowalem regulowac na drazku wedlug instrukcji, jedynka troche sie poprawila ale wsteczny dalej bez zmian.

I tak sie martwie czy sprzeglo juz sie konczy, mam 183 tys przebiegu, wydaje mi sie ze raczej nie krecony :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej zastanawiał bym się nad skrzynią, a dokładniej wybieraki lub synchronizatory... Sprzęgło raczej w tym przypadku miało by inne dolegliwości natomiast włączanie biegów to sprawy skrzyni - jeśli już próbowałeś wszelkich regulacji które nie wiele pomogły to może to być niestety to...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mkadlubekk
Dlatego właśnie podejrzewam tu synchronizatory i wybieraki odpowiedzialne za zazębianie się choinek i przełączanie biegów.

 

 

Ja mam troszeczkę inaczej, a mianowicie jak postoję w korku i jest już konkretnie silnik rozgrzany to bardzo ciężko wskakuje 1 bieg. Natomiast jak samochodzik jest jeszcze zimny to wszystkie biegi pięknie wskakują. Dodam jeszcze ża podczas przełączania 1 na wsteczny i odwrotnie słychac charakterystyczne głuche stuknięcie które trudno zlokazizować (rozchodzi się na całą budę). O to jest ciekawostka. Czy ktoś może wie co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość inkwizytor

witam.

 

mój pierwszy post na forum.

 

nabyłem niedawno swojego pierwszego passata 1.9 tdi 130KM 2003 rok, przebieg 200 tyś, i u mnie też występuje takie stuknięcie jak zmieniam ze wsteka na jedynke i odwrotnie(z takim lekkim szarpnięciem i odgłosem głuchego puknięcia , coś jakby ktoś walnął pod silnikiem drewnianym młotkiem)(efekt troche podobny jak przy wrzucaniu z parking na drive w starych automatach) , szczególnie da sie to zauważyc przy manewrowaniu na parkingu.

w czasie jazdy biegi wchodzą w miare normalnie, im bardziej rozgrzany silnik tym bardziej elegancko. piszę że w miare normalnie bo jednak idealnie to to nie jest, wcześniej przez rok jeździłem Golfem SDI 2000r z przebiegiem 240 tys i tam biegi wchodziły bardziej gładko, a tu odnosze wrażonko jakby coś tam nie było nasmarowane tak jak należy

 

zastanawiam sie czy mam sie martwić tym stukaniem, czy ktoś miał już taki problem, i czy to może zwiastować jakieś jakieś poważniejsze problemy. często robie długie zagraniczne trasy i nie chciałbym żeby coś sie wysypało z 1500 km od granicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności