Majcin Zgłoś #1 Napisano 20 Maja 2007 Tak jak w temacie .... musiałem odłączyć jeden cylinderek (prawy tylny) i płyn cały mi spi...... Po zamontowaniu, dolaniu płynu i tradycyjnym odpowietrzeniu nie ma rezultatów pedał wpada w podłogę Wcześniej było wszystko OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 20 Maja 2007 Odpowietrzanie układu z ABS i pompy ODPOWIETRZANIE POMPY SYSTEMU ABS Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami serwisowymi i chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były prawdziwe i aktualne - nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ewentualne straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek. Procedura ta wyjaśnia jak odpowietrzyć pompę systemu ABS. Korzystanie z omówionego tu sposobu odpowietrzania nie jest konieczne, o ile pompa ABS'u nie została kompletnie "osuszona" np. po zupełnym wycieku płynu. Procedura ta nie musi też być wykonywana po zwykłej wymianie klocków hamulcowych, przewodów hamulcowych czy też nawet po wymianie płynu hamulcowego. Procedura ta nie jest też w stanie zastąpić tradycyjnej i chyba najpewniejszej metody odpowietrzania układu hamulcowego, polegającej na zespołowej pracy dwóch osób, z których jedna naciska pedał hamulca zwiększając ciśnienie w układzie, a druga luzuje odpowietrzniki usuwając w ten sposób ewentualne powietrze. Do poprawnego przeprowadzenia czynności odpowietrzania pompy ABS'u przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki: ► Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża. ► Włączony zapłon ( w pozycji ON ) Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Golf, GTi, Jetta, Audi TT [Wybór] [03-ABS/hamulce] [Nastawy podst. - 04] Grupa "001" [idź!] W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne. [Gotowe, powrót] ...i gotowe. Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8. [Wybór] [03-ABS/hamulce] [Nastawy podst. - 04] Grupa "002" [idź!] W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne. [Gotowe, powrót] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #3 Napisano 20 Maja 2007 Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość raf4 Zgłoś #4 Napisano 3 Lutego 2008 witam! mam problem z odpowietrzeniem hamulców w sedanie b5.auto sprowadziłem z tym problemem,więc nie wiem kto tam co robił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość seba1987 Zgłoś #5 Napisano 4 Lutego 2008 ja odpowietrzałem u siebie hamulce. Za bardzo nie jest wskazane deptanie po pedale by odpowietrzyć hamulce, gdy nie ma za dużo płynu. Można w ten sposób uszkodzić pompe hamulcową. Najlepiej, jak popuścisz odpowietrzniki i zalejesz hamulce płynem. Poczekaj do momentu aż z odpowietrzników zacznie ciec płyn. Wtedy podokręcaj odpowiertrzniki. Na odpalonym aucie możesz podeptać po hamulcu by odpowietrzyć układ. zaczynasz od prawego tyłu, potem lewy. Jeśli pedał hamulca stwardnieje, przodu nie robisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość raf4 Zgłoś #6 Napisano 4 Lutego 2008 dzięki kolego spróbuje.dam znać co i jak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość przemek03ge Zgłoś #7 Napisano 4 Lutego 2008 Witam. Z odpowietrzaniem hamulcow jest tak, że podczas odpowietrzania układu musi byc płyn po to aby jak go zabraknie układ znowu sie nie zapowietrzył. Więc tak zalewasz zbiorniczek płynem, odkrecasz najpierw przy tylnim prawym kole odpowietrznik, druga osoba depta kilka razy hamulec. zakrecasz odpowietrznik, pomocnik w samochodzie depta kilka razy po czym wciska pedł do samego końca i trzyma go do momentu az znowu odkrecisz odpowietrznik( płyn z powietrzem wypływa, zakrecasz odpowietrznik) i powtarzasz ta czynnosc do uzyskania efektu twardego pedału. I tak przy każdym kole:) Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość raf4 Zgłoś #8 Napisano 27 Lutego 2008 problem byl w ułożeniu klocków hamulcowych,nie wiem o co dokładnie chodziło bo robił mi to mechanik,ale klocki nie mogły się przesówać i układać bo był zapieczony jakiś sworzeń i hamulce brały na dwa razy,więc wyglądało to na zapowietrzenie hamulców.pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #9 Napisano 1 Marca 2008 Wiem,że ten problem był opisywany ,ale nie ma odpowiedzi to co ja potrzebuje U mnie jest efekt,że po pierwszym przyciśnięciu opada do połowy a za drugim razem jest twardy(wiadomo,że zapowietrzony).Jechałem ostatnio takim samym paskiem jak ja mam i tam chciały mi pasy klatke zgnieść !!. Moje pytanie ,bo miałem kiedyś cały płyn wymieniany(powiedzmy wymieniłbym jeszcze raz,bo kupiłem DOT 5.1 (wyższa temperatura wrzenia). 1)Jak to porządnie zrobić ?? Co pierwsze odpowietrzyć biorąc pod uwage,że spuszcze cały płyn(pompe hamulcową,pompe ABS czy koła)??Z ABS i tak cały płyn nie spuszcze,bo nie ma możliwość ze środka Jak odpowietrzyłem pompe hamulcową już sie poprawił hamulec,ale to dalej nie to. 2)Pompe ABS podobno przez VAGa się odpowietrza(podłączałem swoim ,robiłem jak wszyscy piszą i nie uruchamia się).W Polo podłączyłem na test i pompa się uruchamiała. 3)Koła wiem,że zaczynać od prawego tylniego,lewego tylniego,przedni prawy,lewy przedni. Jeżeli ktoś wie,to prosiłbym o odpowiedź teraz,bo poszedłbym do garażu to zrobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Clash Zgłoś #10 Napisano 1 Marca 2008 :Elo!Z tego co pamiętam jeszcze ze szkoły to jeśli pompa hamulcowa jest po lewej stronie z przodu auta rozpocząć odpowietrzanie należy od koła najbardziej oddalonego od pompy(w tym przypadku-prawy tył),potem lewy tył,prawy przód i lewy przód.Pozdroowka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #11 Napisano 1 Marca 2008 Dzięki ,ale w 3 punkcie własnie sam tą kolejność napisałem Raczej chodzi mi o kolejność odpowietrzenia podzespołów..Nie mam pojęcia czy jest to obojętne i co z tą cholerną pompą ABS zrobić aby ją dobrze odpowietrzyć?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #12 Napisano 1 Marca 2008 :Elo!Z tego co pamiętam jeszcze ze szkoły to jeśli pompa hamulcowa jest po lewej stronie z przodu auta rozpocząć odpowietrzanie należy od koła najbardziej oddalonego od pompy(w tym przypadku-prawy tył),potem lewy tył,prawy przód i lewy przód.Pozdroowka dokładnie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #13 Napisano 1 Marca 2008 Czytałem przed chwilą jak według książki powinno odpowietrzać sie układ. Jest opisana normalna procedura taka jaką każdy zna, nic nie pisze o ABS, więc albo jej się nie odpowietrza, albo ksiązka jest ciulowa . Natomiast pisze że do ESP trzeba podłaczyć VAG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #14 Napisano 1 Marca 2008 No właśnie jest taka procedura co chodzi o ABS,że należy odpowietrzyć ABS przez VAGa.Dzisiaj podłączyłem Audi A3 i dajac test ABS pompa sie załancza i słychac jak chodzi ,a u mnie nie potrafie wymusić obrotu jej :669: Dwa dni temu w pasku hamulce jak cholera,a tutaj w A3 to strach naciskać mocniej bo odrazu staje w miejscu Jak płyn hamulcowy spuścisz to pompa hamulcowa napewno sie zapowietrzy,więc należy ją odpowietrzyć też...Czyżby nikt nie wiedział co należy zrobić np wymieniając wszystkie podzespoły hamowania na nowe ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #15 Napisano 1 Marca 2008 pompe abs odpowietrza sie przez vag lub cos innego w trybie serwisowym(pompa pracuje)i odpowietrza sie od przodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luke__t Zgłoś #16 Napisano 2 Marca 2008 Ja mialem nie tak dawno zmieniany plyn, najlepiej zrobic to urzywajac pompki specjalnej, bo bedzie problem jak jest ABS i jest trudno odpowietrzyc uklad. Sam osobiscie bym sie do tego nie zabieral. Najlepiej jak podjedziesz do mechanika i on ci to zrobi. Trwa to 10min. Oczywiscie jezeli ma sprzet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #17 Napisano 2 Marca 2008 no właśnie ja tym ludzią nie ufam wole namęczyć się i zrobić sam,bo to co się sam nauczysz masz na przyszłość ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #18 Napisano 2 Marca 2008 no właśnie ja tym ludzią nie ufam wole namęczyć się i zrobić sam,bo to co się sam nauczysz masz na przyszłość ;D ...można zmienic warsztat:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #19 Napisano 2 Marca 2008 może to tylko moje wrażenie,ale co warsztat to gorzej Temat wydawał mi sie prosty,ale widze,że to coś okropnego odpowietrzyć układ hamulcowy Tyle tutaj mądrych ludzi,a nikt nie potrafi pomóc :669: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Omni81 Zgłoś #20 Napisano 2 Marca 2008 może to tylko moje wrażenie,ale co warsztat to gorzej Temat wydawał mi sie prosty,ale widze,że to coś okropnego odpowietrzyć układ hamulcowy Tyle tutaj mądrych ludzi,a nikt nie potrafi pomóc :669: Tak tylko pisze dla twojej informacji ze jesli spuscisz caly plyn to stacisz rowniez sprzeglo,a z tym bedziesz mial jeszcze wiecej problemow z odpowietrzeniem,wiec jesli sie nie znasz naprawde poszukaj kogos kto to zrobi poprawnie.Co do kol to zaczynasz od tego co jest najdalej od pompy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach