Skocz do zawartości
valdeq

Problem z kopceniem Passat B6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie. Rozglądam się za zakupem Passat B6, ostatnio trafił mi się ciekawy model ale jest jeden problem - kopci przy gazowaniu i to na czarno. Po wyjściu z auta czuć ropę, a z rury wydechowej nie ma specyficznego zapachu dla tych modeli. Jest to model 2006 roku, 2.0 TDI manual 140 KM oznaczenie silnika to - BKP, obecnie ma przebieg 120 tyś, przy 119 tyś był zmieniany rozrząd i chyba nie był ustawiany kąt wtrysku. Wiem też że były wymieniana 2 z 4 pompo wtryskiwaczy było wymieniane. Olej zalany jest w Long Life III na 30 tyś i wymiana przewidziana na 130 tys. Czy możliwe żeby tak kopcił tak na czarno przy takim przebiegu? Czy możliwe że był chipowany? Co tu jest z nim nie tak? Proszę o poradę.

 

Mam kilka kila info z Vag:

 

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Part No SW: 03G 906 018 HW:

Component: R4 2.0l PPD1.1 G 9722

Revision: --H01--- Serial number: VWZCZ000000000

Coding: 0000072

Shop #: WSC 00160 259 83146

VCID: E2C028D60215270C

 

2 Faults Found

17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12): Electrical Fault

P0673 - 006 - Short to Plus - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 2

Reset counter: 5

Mileage: 119653 km

Time Indication: 0

Date: 2011.09.15

Time: 16:22:34

 

Freeze Frame:

RPM: 0 /min

Text: 0 Nm

Speed: 0.0 km/h

Text: 0.0 %

Voltage: 8.47 V

Bin. Bits: 00110000

Temperature: 13.0°C

 

18048 - Internal Control Module: EEPROM Error

P1640 - 006 - Short to Plus - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100001

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Reset counter: 0

Mileage: 0 km

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 0 /min

Text: 0 Nm

Speed: 0.0 km/h

Text: 0.0 %

Voltage: 12.20 V

Bin. Bits: 00000000

Time (Months): 0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18048 - Internal Control Module: EEPROM Error

P1640 - 006 - Short to Plus - Intermittent

Czy możliwe że był chipowany?

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18048/P1640/005696

Możliwe, że był dłubany.

17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12): Electrical Fault

P0673 - 006 - Short to Plus - Intermittent

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17057/P0673/001651

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli kopcenie i zapach ropy to przez zbyt dużą dawkę która jest podawana? A co z turbo lub pompo wtryskami - będą ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
valdeq
a za jaka cenę masz tego Passata ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cena tego Passata to 37 tyś, kupiony w Polsce, jest to 2005 rocznik, modelowo 2006, wersja Highline ze skrętnymi ksenonami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto serwisowane w ASO ? , jesteś pewny tego przebiegu na 100 % ?

kopci przy gazowaniu i to na czarno

a może ktoś pozbył się nieszczęsnego DPF :) , niemniej sprawdz na wlepce ( bagażnik wnęka koła zapasowego lub książka serwisowa ) chodzi o takie kody :

0GG = Emissions concept EU 4 - brak filtra

7GG = Emissions concept EU4 DPF - z filtrem Dieselpartikelfilter DPF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem i jest 0GG czyli bez filtra DPF (ostatnia pozycja na wlepce), serwisowany był do 2010 roku. Nie dodałem wcześniej też że były wymienione świece żarowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

strasznie tani ten passat. Swojego za tyle na pewno bym nie oddal. Pewne auto musi mieć zawsze swoja wartość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam pytanie. Rozglądam się za zakupem Passat B6, ostatnio trafił mi się ciekawy model ale jest jeden problem - kopci przy gazowaniu i to na czarno. Po wyjściu z auta czuć ropę, a z rury wydechowej nie ma specyficznego zapachu dla tych modeli. Jest to model 2006 roku, 2.0 TDI manual 140 KM oznaczenie silnika to - BKP, obecnie ma przebieg 120 tyś, przy 119 tyś był zmieniany rozrząd i chyba nie był ustawiany kąt wtrysku. Wiem też że były wymieniana 2 z 4 pompo wtryskiwaczy było wymieniane. Olej zalany jest w Long Life III na 30 tyś i wymiana przewidziana na 130 tys. Czy możliwe żeby tak kopcił tak na czarno przy takim przebiegu? Czy możliwe że był chipowany? Co tu jest z nim nie tak? Proszę o poradę.

 

To krótko:

Jedź z właścicielem do ASO -zrobią całkowity przegląd i wycenią ew. koszty naprawy usterek,negocjuj cene i wsio :D nooo chyba że chcesz kupić kota w worku i dołączyć później do grona ,,płaczków'' jak to się Passat psuje :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym odstepił od tematu, może i cena jest OKI, ale jeden znajomy kupił leona (delikatnie kopcącego) 170 KM, obecnie padła mu druga pompka a wcześniej turbinka, kolektor ssący (który był cały wypaliny i spękany w środku), pierwsza pompka, cały czas kopci jak kopcił, ma EGR, w autko władował już ponad 10 koła a do pracy jeżdzi niezawodnym PKP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, ale mam mętlik w głowie, nie wiem jaką decyzję podjąć. Nie chciałym wpakować się w nieprzewidziane "koszta".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za odpowiedzi, ale mam mętlik w głowie, nie wiem jaką decyzję podjąć. Nie chciałym wpakować się w nieprzewidziane "koszta".

 

Święte słowo aby miało być pewne musi kosztować a nie każdy polak teraz aby najtańsze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Valdeq - kupno dowolnego Passata z silknikiem 2.0 TDI to na pewno jest "ładowanie się w koszta". Na pewno czekają cię (szczególnie po takim przebiegu) pompki, dwumas, może turbo i (pękająca) głowica. Nie lepiej poszukać Passata z silnikiem benzynowym (1,8 lub 2.0)?

bonito

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

osobiście polecam 2.0 TDI CR tylko koszt troszke większy, śmgam takim od trzech lat i jest bajka o i awaryjności tych silników tez ucichło. 1.8 czy 2.0 w benzynie fajna idea ale to spalanie zawsze większe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki za zainteresowanie, ale wolałbym diesla. Może i sprawdzę go u mechanika, podepnie pod VAG`a ale czy wszystko wyjdzie na takiej ekspertyzie? Pytam tu o turbo, pompki czy koło dwu masowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mechanik jest dobry, to rozpozna czy turbo i koło dwumasowe są ok, czy nie.

Podepnie pod kompa i też sprawdzi pompki (z dużym prawdopodobieństwem).

Ja też mam BKP bez DPF'a i jak mu da się w palnik tez potrafi zakopcić.

Na początku podałeś info:

17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12): Electrical Fault

Czyli świeca żarowa padnięta.

Do kupienia NGK CZ304 za ok. 75zł. Czas wymiany: max. 30min.

 

Warto się zainteresować, czy soft był rasowany, czy nie. Ewentualnie można w servisie VW poprosić o aktualizację software'u silnika, koszt ok.200zł (nie jestem tego pewien na 100%).

Seria 140KM/320Nm jest wystarczająca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba jest normalne że dizel bez DPF przy ostrym daniu w dupę potrfi zakopcić. Nie musi, ale nie ma w tym nic złego że pości trochę czarnego....

W/g mnie lepsza opcja to trochę dymku za autem, niż brak dymku i DPF....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli mechanik jest dobry, to rozpozna czy turbo i koło dwumasowe są ok, czy nie.

Podepnie pod kompa i też sprawdzi pompki (z dużym prawdopodobieństwem).

Ja też mam BKP bez DPF'a i jak mu da się w palnik tez potrafi zakopcić.

Na początku podałeś info:

17057 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12): Electrical Fault

Czyli świeca żarowa padnięta.

Do kupienia NGK CZ304 za ok. 75zł. Czas wymiany: max. 30min.

 

Warto się zainteresować, czy soft był rasowany, czy nie. Ewentualnie można w servisie VW poprosić o aktualizację software'u silnika, koszt ok.200zł (nie jestem tego pewien na 100%).

Seria 140KM/320Nm jest wystarczająca.

 

No właśnie dziwne, bo sprzedający ma wpis (ale nie w ASO) i twierdzi że były wymiatanie świece, więc to trochę dziwne jest. To dymienie to nie jakoś mocno go dawałem, nie wiem czy przekroczyło 3000 tyś obrotów a jednak pokazało się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie dziwne, bo sprzedający ma wpis (ale nie w ASO) i twierdzi że były wymiatanie świece, więc to trochę dziwne jest. To dymienie to nie jakoś mocno go dawałem, nie wiem czy przekroczyło 3000 tyś obrotów a jednak pokazało się.

Z tego co czytałem na forum, zdarzały się pomyłki z doborem świec żarowych. Skutkowało to ich szybkim przepaleniem. Te podane przeze mnie są na 100% dobre, 2tyg temu wymieniałem u siebie, zresztą symbol podał mi Bimbasz (Marcin) bazując na info z Etki. Jak świeca walnięta a auto nierozgrzane i dasz mu w palnik (a to przy takich warunkach oznacza 3tyś.obr) to musi zakopcić.

Jak by turbo było padnięte, to by głośno świszczało, a dym był by niebieski od palonego oleju silnikowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najśmieszniejsze że te świece mają przejechane ok 10 tyś km. Rozumiem, dzięki że cenne informacje, no chyba nie pozostaje nić innego w takim razie jak sprawdzić go u mechanika z komputerem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności