Skocz do zawartości
Gość tam_ostrowy

elektryczne lusterka

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tam_ostrowy

Szanowni Bardziej Doświadczeni Użytkownicy Passata , proszę o drobną poradę . W moim kombiku B4 r. 96 , przestała jeszcze zimą działać elektryczna regulacja lusterek . Oczywiście sprawdziłem dostępne pod klapką bezpieczniki (wszystkie OK), rozebrałem i sprawdziłem jojstick (jak nowy, bez śladów uszkodzeń ), a lusterka dalej nie chcą się ruszać . Może ktoś już z tym walczył i coś mądrego podpowie . Pozdrawam . Tomasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najpierw próbnikiem, czy po włączeniu zapłonu pojawia się napięcie na jednym z gniazd bezpiecznika nr16 -10A. Jeśli tak, to upewnij się, że rzeczywiście jest on dobry a następnie wyjmij wtyczkę zasilającą joystick lusterek i na włączonym zapłonie sprawdź obecność napięcia na czarnym przewodzie wtyczki.

Jeśli nie będzie, to sprawdź stan styków złącza w lewym, przednim słupku. Może któryś przewód (czarny?) jest przełamany....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tam_ostrowy

dzięki bardzo za szybką reakcję , o ile pamiętam , sprawdzałem obecność napięcia na wtyku jojsticka, na jednym z przewodów było 12 v , ale już nie pamietam na którym , sprawdzę raz jeszcze . Naturalnie wskazywało by to na rzeczony jojstick , może kolega da mi rozmontować swojego Paska i podepnę jego regulator . A może ktoś ma fragment schematu elektrycznego podłączenia lusterek ( na tym który posiadam , książkowym, el. lusterek brak ). bardzo proszę na adres" [email protected]" . z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo.

Strona nr 29. ;)

Proste, jak ........

Jak będziesz juz miał, to daj znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tam_ostrowy

dzięki wielkie , ściągne jutro , bo teraz jestem w pracy niestety , właśnie produkuję szyby samochodowe ( do VW też , teraz do Polo) , pozdrowienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki wielkie , ściągne jutro , bo teraz jestem w pracy niestety , właśnie produkuję szyby samochodowe ( do VW też , teraz do Polo) , pozdrowienia

 

Ooo, a jak z jakością i ceną produktu? Bo mi właśnie na S1 jakaś francowata ciężarówka zrobiła niewielkiego pajączka na przedniej szybie, ale w takim miejscu, że idealnie rozprasza słońce w mój narząd wzroku, więc się teraz rozglądam po okolicy za jakąś szybą do B3 w rozsądnej cenie (może jakiś zaprzyjaźniony warsztat)

Sorki za OT, ale jak się już kolega pochwalił :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas

apropo szyb do naszych paskow ;-) czy do b4 sa szyby z przyciemniona gora ;-) hee ;p na zielono niebiesko czy jakos?? pozdrawiam ;-) i czy przednia szyba ma filtr uv??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marecki_b3

WItam wszystkich forumowiczów.

 

Mam podobny problem co kolega, kupiłem tydzień temu pasata b3 1993 rocznik.

 

Sprawdzałem na gniezdzie bezpiecznika nr 16 mam napięcie, Rozebrałem cały boczek zeby dostać sie do kabli w drzwiach. Starałem sie sprawdzić napięcie na czarnym przewodzie joystica tylko tutaj pojawiają sie schody ponieważ do gniazda przyjoysticu dochodzi 6 przewodów i niema tam przewodu czarnego tylko czarno- zółty i czarno-czerwony.

 

Moze w zlym miejscu sprawdzam, gdyby byl ktos tak mily i wytlumaczyl mi wszystko w sposob lopatologiczny co gdzie sie znajduje a moze dolaczyl jakies zdjecia :) (nie schematy elektryczne bo to mi nic nie daje :))

 

Pozdrawiam i z góry dziekuje za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy nie prościej najpierw zamiast rozbierać boczka itp. Najpierw wyjąć wkład lusterka i sprawdzić napięcie bezpośrednio na przewodach w lusterku? Ja tak zrobiłem jak mi przestało działać lusterko. Okazało się że spadł jeden przewód z konektorka ( ktoś musiał mocno na postoju wygiąć lusterko bo i jedna sprężyna trzymająca lusterko wyłamała zaczep ). Założyłem przewód, przy okazji przeczyściłem styki - bo dość zaśniedziałe były i lusterko śmiga ( śmigało bo już mam nowe po utracie go przez moją siostrę :zdegustowany: ) jak nowe. Oczywiście sprawdzając trzeba włączyć zapłon i trzymać regulację lusterka sprawdzając napięcie. Ale jeśli nie działa regulacja w pionie i w poziomie, a tym bardziej regulacja obu lusterek to raczej nie tu tkwi przyczyna. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marecki_b3

Wlasnie ze ja bym chciał sprawdzić na przewodach dochodzących do joystica bo na gniezdzie bezpiecznika tak jak mówiełem jest zasilanie i bezpiecznik tez jest dobry. Tylko ze ja niemam pojecia ktore mam sprawdzać przewody :/ i tutaj prosze bardziej doswiadczonych userow o pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sfaragdas

hee u mnie nie dziala lusterko pasazera ;-) jak klikam na jojstick to tak cos robi knoch knock ale sie nie rusza mam lewe stare przed wypadkiem i musze podpiac do prawej strony czy to wina silniczkow czy wina jojstica ;-) a tak przy okazji jak sie rozbiera lusterko?? pozdrawiam...

 

co z szyba do paska b4 z zielona gora albo przyciemniona gora?? i UV ?? pozdro...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a tak przy okazji jak sie rozbiera lusterko?? pozdrawiam...

 

co z szyba do paska b4 z zielona gora albo przyciemniona gora?? i UV ?? pozdro...

Dwa bardzo dobre pytania, jak się ściąga lusterko (właściwie sam wkład) bo mi zmatowiał od spodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hee u mnie nie dziala lusterko pasazera ;-) jak klikam na jojstick to tak cos robi knoch knock

 

Właśnei mi tak robiło knock, knock :D w sytuacji jaką opisałem w poprzednim swoim poście.

 

Dwa bardzo dobre pytania, jak się ściąga lusterko (właściwie sam wkład) bo mi zmatowiał od spodu.

________

 

Było już na forum parę razy :wpale:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie pytanie: joystick sterujący regulacją lusterek jest osadzony w nakładce rączki, wyjąłem go ostatnio (był zamocowany przy pomocy 2 wygiętych sprężynujących blaszek) ale teraz za chiny nie moge go z powrotem zablokować tymi blaszkami po włożeniu do otworu w rączce - POMOCY bo jeżdżę od tygodnia jak łajza z odkrytym uchwytem i dyndającym kabelkiem od elektrycznych szyb na wierzchu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(był zamocowany przy pomocy 2 wygiętych sprężynujących blaszek) ale teraz za chiny nie moge go z powrotem zablokować tymi blaszkami

 

Ja nad tym siedziałem kilka godzin i tez nie mogłem tego poskładać. Obecnie do tego się przyzwyczaiłem, nawet mocno nie odstaje :)

Jafo robił to na silikon z tego co pamiętam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale piękny kotlecik :D

 

1 pytanie

Czy w B3 można przełożyć same silniczki do obudowy po manualnej regulacji :?:

 

2 pytanie

Czy obudowy lusterek regulacja manulana-elektryczna różnią się od siebie:?: chodzi mi o środek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 pytanie

Czy w B3 można przełożyć same silniczki do obudowy po manualnej regulacji

 

2 pytanie

Czy obudowy lusterek regulacja manulana-elektryczna różnią się od siebie chodzi mi o środek.

 

sam tak miałem robić z przyczyn niezależnych ode mnie ale dorwałem całe lustra w dobrej cenie. Wiesz kolego że nie przyszło mi do głowy że mogą nie pasować... ;)

Wydaje mi się że te obudowy są takie same, ale niech jeszcze inni się wypowiedzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obudowy nie mogę znaleźć, ale ta wkładka z elektryki wygląda od tyłu tak: im000185.th.jpg

na 99,9% to będzie to samo co manual

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak mi się wydaje, że bez sensu było by robić obudowe pod manuala i elektrykę osobno - za duże koszta. Musi pasować :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Tak mi się wydaje, że bez sensu było by robić obudowe pod manuala i elektrykę osobno - za duże koszta. Musi pasować

 

Pasuje, przekładałem elektrykę do obudów z manuala.

Najgorzej to te cholerne sprężyny pozakładac :doh

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności