Skocz do zawartości
hubertc

Szarpanie przy ruszaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ok. rok temu wymieniłem sprzęgło+docisk+łożysko - zamiennik luka.

Przed wymianą sprzęgła objaw miałem taki, że jak np. n 5 biegu na trasie dodusiłem to obrotomierz leciał w górę a auto nie przyspieszało, dopiero po chwili lub po zmniejszeniu gazu. Również auto tak jakby szarpało przy końcu "dosprzęglania". Po wymianie przez prawie rok i 16 tys. km było wszystko ok.

 

Teraz zaczął mi znowu tak szarpać przy puszczaniu pedału sprzęgła, ale sprzęgło nadal bierze przy początku puszczana pedału, tak jak po wymianie na nowe. To szarpanie czasem występuje, czasem jest zupełnie ok. Sprawdzałem gaz w podłogę na 5 biegu i nic niepokojącego się nie działo.

 

Proszę o pomoc, co może być powodem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyglada na dwumas, lub "nowe" sprzegło sie rozleciało.

 

A jak przy 4 lub 5 biegu z obrotów ok 1500 (wiem ze go zdusi) ale czy auto normalnie zacznie przyspieszac czy wpadnie w drgania do miniecia ok 2000 oborotw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę dzisiaj i napisze. Zastanawia mnie tylko czy to od czegoś zależy, bo raz to jest raz mniej, raz wszystko normalnie. Jeszcze czasami - częściej niż to występuje taki dziwny dźwięk przy ruszaniu tzn. Jak np. ruszam żeby wjechać na krawężnik to słychać taki jakby metaliczne szuranie, popiskiwanie, ale dosyć ciche - nikt z pasażerów nie wie o co mi chodzi, ale kiedyś tego nie miałem, to się zaczęło jakiś czas przed tymi szarpaniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem tak ze przy rozgrzanym silniku jak ruszałem to samochodem rzucało tak jak by sprzęgło puszczało i załapywało takie skoki nie trzęsło silnikiem i nie było innych objawów oprócz tego szarpania w korkach samochód ruszał dosłownie jak żaba tylko na rozgrzanym silniku myślałem ze to po prostu tarcza się już skończył po rozebraniu okazało się ze dwu masa niema już tej amortyzacji znaczy nie odbijają sprężyny w środku dwu masy tarcza i docisk nie były najgorsze na pedale sprzęgła było czuć wibracje, ale nie wiem czy to od dwu masy, bo łożysko oporowe było tez w nienajlepszym stanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak przy 4 lub 5 biegu z obrotów ok 1500 (wiem ze go zdusi) ale czy auto normalnie zacznie przyspieszac czy wpadnie w drgania do miniecia ok 2000 oborotw

 

Sprawdzałem dzisiaj i żadnych niepokojących objawów nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napisz jeszcze czy szarpie Ci na zimnym czy rozgrzanym silniku, czy w sumie nie ma znaczenia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
napisz jeszcze czy szarpie Ci na zimnym czy rozgrzanym silniku, czy w sumie nie ma znaczenia...
a możesz kolego jaśniej ? jak zimny to ? jak ciepły to? oczywiście pytam z ciekawości :) Edytowane przez dred007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie nie ma różnicy, czy silnik zimny, ciepły czy pierwsze użycie sprzęgła na zimno, czy kolejne, czy wcześniej dawałem w gaz, czy jechałem spokojnie, czy z obciążeniem czy bez.. raz się pojawia raz mocnej raz słabiej raz w ogóle nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co opisujesz ja miałem tak na początku ze raz było ok. raz szarpało możesz jeszcze podsłuchać czy jak puszczasz sprzęgło to słychać bardzo ciche pukniecie ciężko to jest wyczuć raz jest raz niema u mnie pod koniec w czasie ruszania najczęściej pod górkę było słychać stuki i przy zmianie z 1 na 2 a biegi wchodziły bardzo dobrze płynnie, ale był problem z płynnym puszczeniem przy redukcji np. Z 3 na 2 i z 1 na 2 a przy zmianie na reszcie biegów nie było zadnich problemów przynajmniej ja tego nie odczuwałem jak już ruszyłem i w czasie jazdy tak od 10 km h w Górę było zero odgłosów a ten zgrzyt może być spowodowany łożyskiem oporowym jeździłem jeszcze 6 miesięcy, kiedy już nie dało się jeździć, pojechałem do warsztatów i w każdym powiedzieli mi ze ja niema 2 masy :) po rozebraniu koszty się podwoiły :(:dupablada

A nie napisałeś jak wymieniałeś sprzęgło czy 2 masa jeszcze dobrze trzymała i ile kilometrów masz, bo z tego, co ja wyczytałem masa wytrzymuje około 250~320k km zależności, jak kto jeździ pasat to nie Radówka jak nie, którzy myślą;) ja wymieniałem przy 150k mli to jest 100% przebieg mam dokumentacje z MOT a u wiesz mi ja przerabiałem ten temat bardzo dokładnie ostatnio mam nadzieje ze pomogłem

Edytowane przez hate

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A właśnie zapomniałem bo miałem to już od początku - czasami cięzko wrzucić 1 bieg jak się jedzie - nie da się zredukować na 1, trzeba wyhamować do zera, dopiero wtedy wejdzie i jeszcze czasami przy ruszeniu mam takie "chrabotnięcie" szurnięcie. Czasami też chyba z dwójki jak się przełącza na luz to szarpnie wajchą i też jak z jedynki przełączam na 2 to muszę zrobić to szybko bo jak zrobię wolniej to ciężko 2 wrzucić. Pasek ma 194 tys. a od ostatniej wymiany sprzęgła, łożyska i docisku minęło jakieś 15 tys km. wtedy 2 masa była jeszcze ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

redukowanie do jedynki ?? dobry sposób na dobicie skrzyni. Jedyneczkę na postoju !!!!

Nie ma sensu redukować do jedynki tym bardziej w naszych dieselkach gdzie ruszasz spokojnie z 2ki nawet bez gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalnie tak nie robię, tylko tak sprawdzałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podłączę się pod temat , mam takie objawy w pasku jak ruszam z 1 to często silnik zaczyna drgać ale nie zawsze , i jadąc na 4 5 biegu gdy dodam więcej gazy obrotomierz idzie w górę a auto nie przyśpiesza od razu a po kilku 2-4 sekundach , czy to kończy sie sprzęgło???

Jak by doszło do wymiany jakiej firmy zakupić .?:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i jadąc na 4 5 biegu gdy dodam więcej gazy obrotomierz idzie w górę a auto nie przyśpiesza od razu a po kilku 2-4 sekundach , czy to kończy sie sprzęgło???

 

tak po chłopsku to zwyczajnie się ślizga już, więc faktycznie końcówka raczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
redukowanie do jedynki ?? dobry sposób na dobicie skrzyni. Jedyneczkę na postoju !!!!

 

Koledze raczej nie chodzi o to żeby wbijać 1-ke przy bóg wie jakiej prędkości.To pewnie ta minimalna prędkość gdzie albo wbijamy 2-ke i podwyższamy troszkę obroty i ciągniemy auto na sprzęgle albo wbijamy 1-ke i wyciągamy troszkę wyżej i dopiero 2-gi bieg.

 

Nie ma sensu redukować do jedynki tym bardziej w naszych dieselkach gdzie ruszasz spokojnie z 2ki nawet bez gazu.

 

Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie takie coś zawsze kończy się zgaszeniem silnika.Jeżeli prędkość jest minimalna to bez gazu zgaśnie.Chyba że podciągnę na sprzęgle zwiększając obroty.

 

Ja wówczas wbijam 1-ke swobodnie, większość pewnie również.Dlaczego ty nie możesz nie wiem ale to normalne nie jest moim zdaniem.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja normalnie stojąc nawet na małym wzniesieniu odpuszczam spokojnie sprzęgło na 2-ce i auto rusza i jedzie, kwestia wyczucia.

Nie napisałem że się nie da ale szkoda synchronizatora bo on ogranicza wbicie jedynki na wyższej prędkości.

Trudności z redukowaniem do niskich biegów mogą być efektem kiepskiego lub braku smarowania.

 

samael

 

Zobacz czy na 4,5 biegu samochód nie przyspiesza mimo że obroty rosną czy po prostu wolno rosną obroty (wolno się rozpędza). W pierwszym wypadku sprzęgło w drugim potrzebna dokładniejsza diagnostyka. Może być po prostu turbo dziura, problemy ze sterowaniem turbiną, dostarczaniem paliwa/powietrza itp. (zrób logi i umieść w odpowiednim dziale)

Edytowane przez rogerm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

samael

 

Zobacz czy na 4,5 biegu samochód nie przyspiesza mimo że obroty rosną czy po prostu wolno rosną obroty (wolno się rozpędza). W pierwszym wypadku sprzęgło w drugim potrzebna dokładniejsza diagnostyka. Może być po prostu turbo dziura, problemy ze sterowaniem turbiną, dostarczaniem paliwa/powietrza itp. (zrób logi i umieść w odpowiednim dziale)

samael

 

 

 

T wygląda tak że obroty rosną podczas dodania gazu słychać wyraźnie silnik a auto nie przyśpiesz od razu uczucie takie jak byś stał na lodzie i puścił sprzęgło (zryw)dopiero po zdjęciu lekko nogi z gazu załapuje i przyspiesza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ewidentnie zużyte sprzęgło, ktoś miał takie objawy przy innej sytuacji ? ja nie :P komplet LUK'a zawędrował do środka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedź , jaka jest możliwość że w tej sytuacji i przy takich objawach padło koło masowe.???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem i to była oczywiście końcówka sprzęgła, LUK zawędrował do środka DMF nie wymieniałem. Jak rozbierzesz to zobaczysz w jakim stanie masz DMFa, u mnie był ok, teraz dopiero te jaja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności