unseen Zgłoś #1 Napisano 12 Września 2011 Witam , chcę założyć taki temat w związku z tym że istnieje już podobny o czyszczeniu i regeneracji filtra cząstek stałych ale dotyczy on raczej B6 z suchym filtrem. Wolałbym aby nie mieszać zagadnień z B6 bo jeden taki śmietnik już mamy, chciałbym prosić o zamieszczenie informacji odnośnie doświadczeń jakie posiadacie związanych z mokrym DPFem z silnika BGW lub innych np. z Golfa V lub Octavii . Wydaje mi się że w takim wątku przydało by się parę informacji podpartych np. ilustracjami ETKi czyli budowa i rozmieszczenie czujników , jakaś lektura książkowa i przede wszystkim problemy jakie mieliście i jak można się ich pozbyć usuwając lub czyszcząc filtr. Ja obecnie jestem na etapie szukania przyczyn częstego wypalania filtra bo od jakiegoś czasu ( mniej więcej 3 miesięcy ) widać że okresy pomiędzy regeneracjami się skracają . Przy czym nie pojawiają się żadne błędy lub kontrolki . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #2 Napisano 12 Września 2011 Najlepsza regeneracja to taka zeby wyciac chwasta a do komputera wgrac emulator. Co do czyszczenia, mozesz sprobowac go sam wyczyscic zwyklym ACE (acze ten wybielacz) i wtedy zobaczyc czy to cos da. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szubens Zgłoś #3 Napisano 13 Września 2011 Witaj, ja zalewam 1 literek SATACENA na 30 000km i gra muzyka. Więcej niż 30 000km na 1 litrze nie dałem rady przejechać. Jeżdżę pół na pół miasto i trasa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #4 Napisano 13 Września 2011 Witam, Powodów częstszego wypalania DPF może być bardzo dużo, ale biorąc pod uwagę że kolega od zawsze pokonuje podobne trasy i wcześniej było ok a teraz jest częściej to można przyjąć... - zły zastosowany olej w silniku lub trafił kolega na podróbkę - silnik pobiera więcej oleju lub ma złe spalanie np. problem przepływki, wtrysków - zastosowany płyn do DPF nie orginalny, lub podróba - oryginał kosztuje 225 zł litr - wina czujników DPF - DPF do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unseen Zgłoś #5 Napisano 13 Września 2011 Witam , olej od kolegi z forum Motul 504/507 , wymiana co 10-12 tyś km bez ubytków ani zwiększania stanu , autem zrobiłem około 30 tyś , ilości płynu(satacen) nie sprawdzałem bo nie świeci żadna kontrolka , pompki po czyszczeniu specyfikiem LM do diesli (znaczna poprawa jeżeli chodzi o dawki w bloku 13) ,auto nie jest zamulane o czym świadczy spalanie 7.2-7,8l średnie .Próbuję się dowiedzieć w którym kanale można sprawdzić dokładnie zapełnienie filtra ale wszystko co znalazłem dotyczy suchych filtrów . W kanale 75 widać jak wypala się i spadają wartości gdzieś do 8% , kończy się regeneracja pomimo tego nadal dopala się wszystko do zera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #6 Napisano 13 Września 2011 (edytowane) U mnie problemy sie zaczely gdzies pol roku po tym jak peknol mi waz od turbiny do intercolera, wiadomo jak wali sadza (zauwazylem to jak po czyszczeniu niedawno calego dolotu wyskoczyl mi waz przy chlodniczce powietrza),wtedy niepuscil nawet dymka i mysle ze to doprowadzilo DPFa do konca. Na Twoim miejscu sprawdzilbym tez EGR, bo zauwazylem, ze przed czyszczeniem auto bardziej kopcilo i spaliny byly gryzace, jaki byl zawalony mozesz zobaczyc tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=1437859&postcount=31 A jak DPF byl padniety to mialem takie objawy: - czeste wypalanie, miedzy 100-150 km, wczesniej nie czesciej niz po 500 km - podwyzszone spalanie - silnik nierozwijal tej mocy co wczesniej - i chyba najczestszy przypadek, (kolega mial to samo) przybylo oleju, po wymianie na nowy i napelnieniu miedzy MAX i MIN, i zrobieniu 8000 km pokazywalo na bagnecie jakies 5mm nad MAX. Z tego co widze w podpisie to masz wirusa, moze to tez mialo jakis wplyw? Ja rowniez mialem zero bledow, nawet kolega z forum usowajacy filtr byl troche zdziwiony ze przy tym zapelnieniu nie oswiecila sie kontrolka i ze niebylo zadnych bledow. Edytowane 13 Września 2011 przez Hudzior Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unseen Zgłoś #7 Napisano 14 Września 2011 Oleju nie przybywa , tylko jak sprawdzić to zapylenie i jakie koszta ewentualnego usunięcia?? wolałbym żeby jednak filterek został . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unseen Zgłoś #8 Napisano 15 Września 2011 (edytowane) Witam, a takie pytania bloki pomiarowe od 67 do 75 dotyczą DPFa ale co oznaczają poszczególne pozycję w nich??? i kolejne jak po wymianie filtra na nowy zaadoptować go w sterowniku ??? Edytowane 15 Września 2011 przez unseen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TuRbO4Fun Zgłoś #9 Napisano 15 Września 2011 Witam właśnie przeszukuje całe forum odnośnie filtra mokrego i dobrze że unseen założył ten temat ponieważ informacji do 2.0tdi BGW jest bardzo mało sam zamierzam usunąć DPF-a i waham sie bo nie wiem czy to słuszna decyzja większość twierdzi że tak ,to tylko jedna rzecz więcej w samochodzie która może sie zepsuć a w większość przypadków tylko uprzykrza życie niżeli je ułatwia ,ja też w swoim passiu zauważyłem wzrost oleju do tego potrzebuje poradnika jak zaślepić EGR w tym silniku ,ponoć to dużo daje ,ewentualnie jeśli ktoś zna dobrego fachowca który usuwa DPF-y to prosił bym o jakieś namiary ,nie interesuje mnie jego wycięcie i wgranie emulatora bo wcześniej czy później będą z tym problemy ponoć najlepszą opcja jest wywalenie go usunięcie czujników i przeprogramowanie kompa tak by twierdził że DPF-a nie ma i nigdy go nie było Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #10 Napisano 15 Września 2011 Zapytaj dobrego tunera czy w danym sterowniku można wyłączyć DPF. Większość modeli silników występuje z DPF jak i bez, trzeba tylko przeprogramować sterownik - tak jak napisałeś. Wszelkiego typu dołączane "emulatory", oszukiwanie czujników to raczej niedobry pomysł. Kiedyś pisali żeby nie tankować auta z mokrym DPF po trochu. Sterownik silnika nie wykrywa małych dolewek paliwa i może nie wyzwolić pompki dozującej płyn. Przez to stężenie płynu do DPF w paliwie może być za małe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #11 Napisano 16 Września 2011 Ogolnie kolejna idiotyczna rzecz dodana za namowami eko glabow lub po prostu po to zeby pokazac, ze VW takie cos juz ma... Wyciecie doda tez troche kunia do auta same plusy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unseen Zgłoś #12 Napisano 16 Września 2011 A np zdarzyło się komuś w takim silniku że zaświeciła się kontrolka od filtra i zaczyna się wypalanie czy zawsze bez żadnych ostrzeżeń ? Bo u mnie nigdy się nic nie zaświeca tylko wypala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #13 Napisano 16 Września 2011 A np zdarzyło się komuś w takim silniku że zaświeciła się kontrolka od filtra i zaczyna się wypalanie czy zawsze bez żadnych ostrzeżeń ? Bo u mnie nigdy się nic nie zaświeca tylko wypala Przed usunieciem filtra zostal najpierw zdjagnozowany, bodajze przy zapelnieniu, czy zapchaniu 150 mg filtr nadaje sie do wymiany lub regeneracji, a moj byl zapchany ponad 250 mg i kontrolka sie niezaswiecila, niebylo zadnych bledow i silnik niewpadal w tryb awaryjny, co bylo bardzo dziwne, mialem jedynie takie objawy jak opisalem wyzej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TuRbO4Fun Zgłoś #14 Napisano 16 Września 2011 u mnie już raz sie zaświecił ale na krótki czas auto mi troszke osłabło więc podejrzewam że jest zapchany i trzeba będzie sie go pozbyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unseen Zgłoś #15 Napisano 17 Września 2011 (edytowane) Hudzior a gdzie to sprawdzili że akurat jest te 250 mg bo o to mi chodzi żeby to zdiagnozować? a tu mam cytat z informacji matti_pl: Żeby rozwiać wszystkie wątpliwości dotyczące pytań o kanały i dane dotyczące o stan DPF-a, napewno co nie którym się przyda (dane pochodzą z vas-a): 067 Particulate filter exhaust gas values 1 Condition: v=const 50-60km/h,3rd gear, n<=3000 rpm A Values valid only during regeneration (no overrun) 1) Temperature upstream of turbocharger > 690°C (after 10 seconds) 2) Temperature in particulate filter (calculated temperature) > 400°C (approx. 30s after start of regeneration) 3) Exhaust gas pressure difference via particulate filter No data 4) Offset differential pressure in overrun No data 068 Particulate filter exhaust gas values 2 Condition: v=const 50-60km/h,3rd gear, n<=3000 rpm A Values valid only during regeneration 1) Charge coefficient < 40% (at 40% regeneration starts) 2) Ash mass max. 60 g *) 3) Ash learned value [%] 4) Vacant *) After replacing filter set axle mass with VAG tester to 0 069 Particulate filter regeneration status 1 Condition: v=const 50-60km/h,3rd gear, n<=3000 rpm A Values valid only during regeneration (no overrun) 1) Regeneration status 1 XXXX XXX1 Interruption of regeneration by overrun, high torque request or rapid road speed change 2) Vacant 3) Vacant 4) Regeneration status 4 XXXX XXX1 Regeneration stage 1 (normal thermal regeneration) XXXX XX1X Regeneration stage 2 (enhanced thermal regeneration) 070 Particulate filter regeneration status 2 Condition: v=const 50-60km/h,3rd gear, n<=3000 rpm A Values valid only during regeneration (no overrun) 1) Regeneration status 4 XXXX XXX1 Regeneration stage 1 (normal thermal regeneration) XXXX XX1X Regeneration stage 2 (enhanced thermal regeneration) 2) Total regeneration time 3) Regeneration counter A Number of failed regenerations (max.4) 4) Status successful regeneration 1 If regeneration successful 071 Particulate filter post-injection Condition: v=const 50-60km/h,3rd gear, n<=3000 rpm A Values valid only during regeneration (no overrun) 1) Engine speed In regeneration: <= 3000 rpm 2) Post-injection quantity < 10 mg/stroke 3) Commencement of delivery, post-injection [° bef./aft. TDC] 4) Duration of delivery, post-injection [°CA] 073 Particulate filter vehicle data Condition: v=const 50-60km/h,3rd gear, n<=3000 rpm {0>» A Werte nur wдhrend der Regeneration gьltig (kein Schubbetrieb)«<}100{>A Values valid only during regeneration (no overrun)<0} 1) Consumption since last regeneration [l] 2) Distance driven since last regeneration [km] 3) Time since last regeneration [h] 4) Vacant 074 Particulate filter exhaust gas values 3 Condition: v=const 50-60km/h,3rd gear, n<=3000 rpm A Values valid only during regeneration (no overrun) 1) Engine speed [rpm] 2) Temperature upstream of turbocharger > 690°C 3) Lambda actual 1,0-2,5 4) Injection offset lambda 075 Particulate filter emission values 4 Engine idling, 20 seconds after cold start at room temperature and not in regeneration mode 1) Temperature upstream of turbocharger > 100°C 2) Temperature before particulate filter 100°C > T > 40°C 3) Charge coefficient < 40% (as from 40% regeneration starts when driving) 4) Temperature after particulate filter Temperature before particulate filter > T > Ambient temperature Edytowane 17 Września 2011 przez unseen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamko251 Zgłoś #16 Napisano 20 Września 2011 Witaj,ja zalewam 1 literek SATACENA na 30 000km i gra muzyka. Więcej niż 30 000km na 1 litrze nie dałem rady przejechać. Jeżdżę pół na pół miasto i trasa. sam zalewasz czy do serwisu jeździsz? Ile cię to kosztuje? Ja jeszcze nie tankowałem setecana, ale kiedyś przyjdzie ten moment Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SWEDEN1981 Zgłoś #17 Napisano 28 Września 2011 ja ostatnio lałem satacen 25 tyś km tem,wlałem wtedy 1 litr i znowy sie zaczyna zaświecać kontrolka od świec,vag pokazuje że brak płynu,ostatnio w aso płaciłem 295 zł za litr,passat ma przejechane 195 tyś i narazie niema żadnych problemów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #18 Napisano 29 Września 2011 passat ma przejechane 195 tyś i narazie niema żadnych problemów to jeszcze kolega spokojnie pojeździ, problemy z mokrym to przeważnie 250-300 tyś... choć i przy 150 tyś się zdarzają. Obecnie płyn idzie kupić taniej, ja miesiąc temu płaciłem po 225 zł/litr z serwisu po zniżkach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TuRbO4Fun Zgłoś #19 Napisano 3 Października 2011 Dzięki pomocy Gekona i Bogumiła zdiagnozowaliśmy praktycznie śmierć mojego DPF-a mam na blaci 211 tys przejechane ,spalanie przekracza mi ponad 9 L/100km więc masakryczne ,będę usuwał dziada i tutaj pytanie znacie jakiegoś dobrego fachowca w obrębie krakowa który to robi ,interesuje mnie tylko jedyna i właściwa opcja czyli wybebeszenie dziada ocięcie czujników ,ciśnienia ,temp i tego ostatniego nie pamiętam ... a później korekta softu nie żadne emulatory itp prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz_e Zgłoś #20 Napisano 10 Grudnia 2018 Witam, Czy katalizator ma wpływ na pracę i wypalanie mokrego DPFa w BGW? Po usunięciu wkładu katalizatora (została sama puszka) zaczął mi się często wypalać DPF - podwyższone obroty i spalanie i biały dym z rury. Przegoniłem go przez 40 km na 4 biegu, a na drugi dzień znowu wypalanie. Żadnych błędów nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach