Gość saint99 Zgłoś #1 Napisano 16 Maja 2007 Zaczeło gotowac mi wode po kilku minutach działania silnika. Zmieniłem termostat, czujnik temperatury, włącznik wentylatora i odkamieniłem cały układ... Po tym wszystkim temperatura w czasie jazdy dochodzi do 100 stopni i tak sie trzyma czasem spadnie do 95.... Czy należy się tym martwić i co zrobić żeby temperatura była na te 90 stopni ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil Zgłoś #2 Napisano 16 Maja 2007 w passacie w układzie chłodzenia panuje ciśnienie a co zatym idzie płyn chłodniczy nie gotuje się w 100stopniach tylko przy większej temp. więc wydaje mi się że możesz tak jeździć nic się nie powinno złego dziać. jeżeli się myle to koledzy mnie poprawią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damianko Zgłoś #3 Napisano 16 Maja 2007 Ja powiem że mieliśmy ostatnio problemy z łapaniem temperatury przez sprintera, LT 46, marc 309 i pomogło przeczyszczenie chłodnicy myjką... Teraz już jest luksus i jakbym dzis sprintera nie pociskał wskazówka od temp nawet nie drgneła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 16 Maja 2007 Masz źle dobrany czujnik temperatury (nie do tego modelu silnika) lub trafił ci się wadliwy (bo i tak bywa). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mlody_86 Zgłoś #5 Napisano 16 Maja 2007 dokladnie jak powiedział kolega Danek75, jest źle dobrany czujnik do silnika( czytaj elektryki) każdy ma odpowiedni numer który podobno ma sie zgadzac z tym co jest na liczniku , lub jest uszkodzony tez tak mialem z nowym u mnie równiez jest przekłamanie na wskaźniku temp.( sa wahania) nie moge kupic właściwego, ale wentylator normalnie sam sie załącza, wiec jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet Zgłoś #6 Napisano 17 Maja 2007 dokladnie jak powiedział kolega Danek75, jest źle dobrany czujnik do silnika( czytaj elektryki) każdy ma odpowiedni numer który podobno ma sie zgadzac z tym co jest na liczniku , lub jest uszkodzony tez tak mialem z nowym u mnie równiez jest przekłamanie na wskaźniku temp.( sa wahania) nie moge kupic właściwego, ale wentylator normalnie sam sie załącza, wiec jest ok cholera, czy to przypadłość tego silnika ??? mam dokładnie to samo... temperatura na wskaźniku cały czas powyżej 90 (w okolicach 100) w serwisie mi powiedzieli, że przekłamuje o 7-8 stopni (mierzona temperatura włączenia się pierwszego biegu wentylatora) młody_86 dlaczego nie możesz kupić właściwego czujnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #7 Napisano 17 Maja 2007 zadna przypadlosc. kupcie sobie porzadne i drogie czujniki to bedzie ok. u mnie jest 110 na blacie i mam to w nosie zupelnie. tak to jest jak sie oszczedza na czujnikach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet Zgłoś #8 Napisano 17 Maja 2007 zadna przypadlosc. kupcie sobie porzadne i drogie czujniki to bedzie ok. u mnie jest 110 na blacie i mam to w nosie zupelnie. tak to jest jak sie oszczedza na czujnikach. dzięki souler, nie oszczędzam na czujnikach, ni na żadnej rzeczy związanej z moim paskiem, po prostu już taki kupiłem, a teraz chcę go "dopieścić" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość saint99 Zgłoś #9 Napisano 17 Maja 2007 w sumie czujnik stary mam chyba dobry i założe go spowrotem tylko zmieniłem bo już pomysłów nie miałem jak naprawić moją usterke wode wywalało cały czas po zmianie termostatu... okazało się że korek był już wyśmigany czujnik w sklepie dali mi niebieski bo niebieski miałem nawet nie pytali o parametry to pewnie bedzie przyczyna... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mlody_86 Zgłoś #10 Napisano 17 Maja 2007 dokładnie jak napisał souler oryginał kosztuje kolo 100zł, a zamiennik kolo 18zł. wiec wybrałem wariant tańszy , odp do zamiet : mieli 1 rodzaj zamiennika= brałem 3 kazdy to samo pokazywał, i 2 zwróciłem, momentami nawet 110 i wiecej ze lampka zaczela migac, w końcu wziałem sie na sposób i zagadałem z sasiadem co ma golfa 3 z takim samym silnikiem i poprostu zamieniliśmy sie( u niego dziala bez problemu, mój z poczatku pokazywał okolo 88-90, teraz ciut wiecej- podobno ze sie sam juz po pewnym czasie przesterował- rozmawiałem z mechanikiem) być moze w golfie jest wieksza tolerancja czujników ( pradowa) a u mnie nie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mefyoo Zgłoś #11 Napisano 17 Maja 2007 dokładnie jak napisał souler oryginał kosztuje kolo 100zł, a zamiennik kolo 18zł. Wiec kupiłem 2 zamienniki podobno ze sie sam juz po pewnym czasie przesterował ani czujnik ani komp niemógł się "przesterować" czujnik ma 2 obwody, lub są 2 czujniki z tego 1 idzie na komp-sterownik a 2 do wskazówki która jest prostym urządzeniem i pokazuje zawsze to co mowi jej czujnik być moze w golfie jest wieksza tolerancja czujników ( pradowa) a u mnie nie ?? jak może być większa tolerancja czujników ? czujnik to tylko opornik, raczej szukaj przyczyny w układzie chłodzenia skoro jest tak jak mówiesz to możliwe, że się odpowietrzył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mlody_86 Zgłoś #12 Napisano 17 Maja 2007 chodziło mi o to ze 2 razy wymieniałem ten czujnik i zawsze pokazywał te 110 i wiecej,jak kupilem 3 raz toposzedł na wymiane i w golfie było ok a u mnie nie?? natomiast co do przesterowaia to przekazuje słowa mechanika- a gośc jest naprawde dobry- tylko diesle robi i w szczególności twierdzi ze musi sie zgadzac symbol na czujniku z tym z licznika?? inaczej jest przekałamanie nawet do 10 stopni odpowietrzyc sie nie mógł( raczej zapowietrzyc??) poniewaz ma uklad automatycznie odp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość saint99 Zgłoś #13 Napisano 18 Maja 2007 z tym układem chłodzenia samoodpowietrzającym to nie jest tak dokładnie.... passaty ciężko się odpowietrza zalazłem wodą chodził chwile i niby odpowietrzony a jak popuściłem potem wąż przy nagrzewnicy to jeszcze powietrze syczało i założe się że za jakiś czas znowu bede jeszcze dolewał troszkę płynu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet Zgłoś #14 Napisano 18 Maja 2007 problem w tym, że jak Ci wskaźnik będzie przekłamywał, to w przypadku (nie daj Boże...) zagotowania wody dowiesz się o tym, dopiero jak Ci (w najlepszym wypadku) wydmucha uszczelkę pod głowicą... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #15 Napisano 18 Maja 2007 dlatego jak przeklamuje warto sprawdzic temp termometrem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mlody_86 Zgłoś #16 Napisano 18 Maja 2007 po 1 nie zagotuje nigdy bo wentylator sie włancza po 2 mam płyn a on sie gotuje dopiero przy 120 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mlody_86 Zgłoś #17 Napisano 18 Maja 2007 z tym odpowietrzaniem nigdy nie miałem problemu= sprawnie zawsze szło a w sumie sam musze z ciekawości zmierzyc temp u siebie jak pokazuje mi np okolo 100 czasami?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sly Zgłoś #18 Napisano 16 Maja 2008 witam mam paska b3 silnik 1.8 abs na starum czujniku temperatury włącza się przy 120 st. a na nowym przy 130 i miga kontrolka od temperatury jakie mogą być przyczyny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
demondi Zgłoś #19 Napisano 17 Maja 2008 Sly tez mam ten sam silniczek i ostatnio trzymał mi 110 a w korkach 120 ale kontrolka nie zapalała mi się. Zaczałem się martwić i wymienilem czujnik temp. ja mam jeden podwójny. Nic nie dało więc sprawdziłem czy otwiera mi się duzy obieg i zdziwienie że nie, a wcześniej działało. Wymieniłem termostat i byłem pewnien że obieg się otwiera i wentylator załącza (stary termostat sprawdziłem w wodzie i mi się otworzył czyli działał poprostu się zaciął), a temp nadal była 110. Wiec znow wymienilem czunjnik temp. i na razie jest dobrze. A powodów takiego stanu jaki masz moze byc wiele albo pompa wody nie działa prawidłowo, albo termostat albo czujnik temp. lub przepchana chłodnica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sly Zgłoś #20 Napisano 21 Maja 2008 demondi - dziękuje za odpowiedż ale wymieniłem już czujnik w chłodnicy i nic to nie dało nadal włącza sie między 110-120 i nic się nie dzieje złego dlatego nic już nie będe kombinował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach