Skocz do zawartości
bolsfanwk

czujnik temeratury paliwa b5 1.9 tdi uszkodzony?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam takie pytanie

w passaciku b5 1988 rok, 1.9 tdi

średnie spalanie jakie pokazuje mi komputer w aucie to około 9-11 litrów,

zależy jak mu się ubzdura, oczywiście autko pali normalne ilości paliwa,

tylko komputer źle pokazuje,

rozmawiałem z jednym mądrym mechanikiem,

i powiedział że prawdopodobnie będzie to czujnik temperatury paliwa,

teraz takie pytanie odemnie,

czy tam w tych blokach z odczytami w vag com, FUEL TEMP to jest temperatura paliwa ?

wrzucam screena z tym odczytem temperatury,

i powiedzcie czy tak ma być ?

czy może to nie ten odczyt ?

jak sprawdzić czy ten czujnik jest sprawny,

podobno komputer błędu nie wywali jeśli czujnik jest uszkodzony,

jeśli chodzi o błędy które miałem dziś po podłączeniu vaga to takie coś...

ale wcześniej nigdy nie było błędów także myślę że poprostu coś mu siadło na sercu,

i od razu jakby ktoś mi mógł je odszyfrować :)

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Control Module Part Number: 038 906 018 AS

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 00SG 1635

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 05311

3 Faults Found:

01266 - Glow Plug Relay (J52)

31-00 - Open or Short to Ground

00626 - Glow Plug Indicator Light (K29)

31-00 - Open or Short to Ground

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-00 - -„”

bez tytu?u.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak sprawdzić czy ten czujnik jest sprawny,
Najlepiej po dłuższym postoju(noc).Temperatura cieczy chłodzącej,oleju,paliwa i zewnętrzna powinna być mniej-więcej ta sama.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W AHU jest takie coś w ogole? Wiem, ze w PDkach tak ale tutaj... Chyba nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najlepiej po dłuższym postoju(noc).Temperatura cieczy chłodzącej,oleju,paliwa i zewnętrzna powinna być mniej-więcej ta sama.

 

no dobrze, ale na które bloki patrzeć żeby to odczytać ?

i jaka powinna być ta temperatura ??

fuel temp to jest temperatura paliwa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no dobrze, ale na które bloki patrzeć żeby to odczytać ?

i jaka powinna być ta temperatura ??

fuel temp to jest temperatura paliwa ?

Blok,który podałeś na zrzucie wystarczy.

Tak,fuel-paliwo,temp-temperatura :) .

 

---------- Post added at 15:38 ---------- Previous post was at 15:32 ----------

 

W AHU jest takie coś w ogole? Wiem, ze w PDkach tak ale tutaj... Chyba nie?
No tak, sprawdziłem w Etce i ten czujnik w roczniku 98 wystepuje w silnikach ATJ, AJM i AVB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Blok,który podałeś na zrzucie wystarczy.

Tak,fuel-paliwo,temp-temperatura .

 

no więc ok, teraz jaka ma być ta odpowiednia temeratura ?

może jest za wysoka, lub za niska?

wie ktoś coś na ten temat ?

 

znalazłem na jakimś forum że wartość binarna temperatury paliwa czyli

 

Kraftstofftemperatur powinna wynosić 91..201

u mnie wynosi ok 57 stopni...

czyli przez to może komputer wariować i pokazywać że auto pali 10 litrów ?

ale co tam jest jakieś urządzenie co odpowiada za podgrzewanie paliwa ?

czy o co się tam rozchodzi ?

Edytowane przez bolsfanwk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury paliwa w twoim modelu znajduje się wewnątrz pompy wtryskowej. Zeby się do niego dostać musiałbyś zdjąć górny dekiel z pompy. Patrząc na twój zrzut to temp. jest raczej prawidłowo pokazywana - temp. silnika prawie 80, to temperatura paliwa jak najbardziej może być koło 60. Sprawdż jeszcze na zimnym silniku - czy będzie miał temp. otoczenia. Gdy ten czujnik jest uszkodzony najczęściej pokazuje temp. ujemną, a VAG wyrzuca błąd. W pompie nie ma podgrzewacza. Paliwo się samo nagrzewa do takiej temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury paliwa w twoim modelu znajduje się wewnątrz pompy wtryskowej. Zeby się do niego dostać musiałbyś zdjąć górny dekiel z pompy. Patrząc na twój zrzut to temp. jest raczej prawidłowo pokazywana - temp. silnika prawie 80, to temperatura paliwa jak najbardziej może być koło 60. Sprawdż jeszcze na zimnym silniku - czy będzie miał temp. otoczenia. Gdy ten czujnik jest uszkodzony najczęściej pokazuje temp. ujemną, a VAG wyrzuca błąd. W pompie nie ma podgrzewacza. Paliwo się samo nagrzewa do takiej temperatury.

 

no to git, w takim razie zobaczę jeszcze na zimnym silniku jakie będą wskazania w vag comie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik temperatury paliwa w twoim modelu znajduje się wewnątrz pompy wtryskowej.
Cenna informacja.Zastanawiałem się, skąd to wskazanie temp.paliwa w Golfie mojego ojca,przy braku "zewnętrznego" czujnika.

Punkt ode mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problemem nie będzie tutaj czujnik temperatury paliwa a raczej albo termostat albo czujnik G62/G2. Wartość podawana przez czujnik paliwa jest OK ale przy niej wartość z G62 jest zbyt niska - zaledwie 75*C. Poza tym przydałoby się widzieć inne wartości z logów np. kąt wtrysku dynamiczny skoro tak dużo pali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problemem nie będzie tutaj czujnik temperatury paliwa a raczej albo termostat albo czujnik G62/G2. Wartość podawana przez czujnik paliwa jest OK ale przy niej wartość z G62 jest zbyt niska - zaledwie 75*C. Poza tym przydałoby się widzieć inne wartości z logów np. kąt wtrysku dynamiczny skoro tak dużo pali.

 

wtedy jak robiłem tego loga to silnik miał tak prawie 80 stopni, skazówka na temperaturze nie doszła do 90, tylko była tak 2 mm przed 90... i może dlatego było zaledwie 75*C ...

jakby silnik miał równo 90 to wtedy ta wartość byłaby pewnie większa ?

 

Autko pali normalne ilości paliwa, natomiast komputer nalicza sobie za dużo....

temperatura paliwa po nocnym staniu w garażu wynosi 23 stopnie,

czyli wygląda na to że wszystko z tym czujnikiem jest git ?

to powiedz które logi zrobić, i wrzucę na forum :))

jeśli chodzi o termostat to temperatura auta jak sie nagrzeje to utrzymuje idealnie 90 stopni, i to jest tak jakby przyspawane :) nie podnosi się, nie spada...

a to że mi trzy wtryski że tak powiem leją, wszystkie oprócz tego sterującego z kabelkiem,

to nie powinno raczej wpływać na wyliczenia komputera odnośnie średniego spalania...

Edytowane przez bolsfanwk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że nie masz problemu z samym silnikiem, a jedynie z ilością spalanego paliwa pokazywanego przez komputer. Nie pisałeś czy masz tak od zawsze, czy też od jakiegoś czasu. Piszesz że leją wtryski, ale nie napisałeś skąd to wiesz. U znajomego w octavii komputer zaczął pokazywać coraz większe spalanie, a okazało się że ma totalnie zabity filtr paliwa. On nawet nie zauważył że auto było coraz bardziej mułowate, komputer zwiększał dawkę, ale pompa nie miała skąd jej wziąść, bo filtr miał tak małą przepustowość. Nie piszę że tak jest u Ciebie, być może poprzedni właściciel bawił się Vagiem i zwiększył wskazania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jakbyś wykonał sobie kompletne logi czyli na rozgrzanym silniku (temp. nie mniejsza niż 80*C) :

statyczne w trybie Meas. Blocks : 000, 003 (w trakcie logowania wdepnij na moment i odpuść pedał gazu by aktywować zawór EGR), 004, 007 (również na zimnym silniku), 010, 013;

statyczne w trybie Basic Settings : 000, 003, 004, 011;

dynamiczne : 000, 001, 004 oraz (po dwie grupy jednocześnie) : 003 z 011 i 008 z 010. Takie logi Ci się potem przydają na przyszłość do porównania.

Jeszcze jedna uwaga - na wskazania temperatury silnika na wskaźniku w zegarach ma wpływ czujnik G2 ale jest to czujnik niezależny więc na wskaźniku może wskazówka stać róniótko na 90*C ale w tym samym czasie czujnik G62 może zaniżać wskazania podawane do sterownika silnika. Jak wcześniej napisałem czujniki G62 i G2 są odrębnymi czujnikami ale obydwa są umieszczone w jednej obudowie a usterka jednego z nich nie ma wpływu na drugi. Chcąc podejrzeć wartość z czujnika G2 należy w vagu wejść w 17 Instruments, wybrać grupę 003 i podejrzeć wartość w pierwszym polu (to tylko w kwestii informacyjnej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem że nie masz problemu z samym silnikiem, a jedynie z ilością spalanego paliwa pokazywanego przez komputer. Nie pisałeś czy masz tak od zawsze, czy też od jakiegoś czasu. Piszesz że leją wtryski, ale nie napisałeś skąd to wiesz. U znajomego w octavii komputer zaczął pokazywać coraz większe spalanie, a okazało się że ma totalnie zabity filtr paliwa. On nawet nie zauważył że auto było coraz bardziej mułowate, komputer zwiększał dawkę, ale pompa nie miała skąd jej wziąść, bo filtr miał tak małą przepustowość. Nie piszę że tak jest u Ciebie, być może poprzedni właściciel bawił się Vagiem i zwiększył wskazania.

 

no więc sprawa wygląda tak

autem smigam już ponad rok, przed tym jak go kupiłem stało 3 miesiące, odpalane raz na tydzień, i wtedy doszło do owego popsucia... jak stało to się zepsuło i komputer zgłupiał,

i od tej pory pokazuje w mieście 10-12 litrów na 100 km, natomiast auto pali normalnie 6-7 litrów. Wcześniej komputer jak się jechało do 90km/h cały czas to spalanie potrafiło rekordowo zejść do 3.7 litra na 100km, a teraz jest to nie do osiągnięcia...

jeśli chodzi o lejące wtryski to byłem u pompiarza, bo mi ostatnio ostro przydymialo, i to takie potężne chmury po wciśnięciu do spodu się pojawiały że dramat, nic nie było w lusterku widać, i z ciekawości pojechałem sprawdzić wtryski to trzy leją... a jeden ten z kabelkiem sterujący jest sprawny. - dlatego to auto jeździ, jakby ten wtrysk padł to nie odpalałby podobno i obroty by falowały... tak pomiarz powiedział.

Pompiarz doradził mi żebym zaślepił EGR i od tego czasu dymienie spadło o 70%, już nie ma chmur... czasem jak mu się nazbiera po muleniu w mieście to puści chmurkę.. a tak to jest spokój.

Filtry wymieniam na bieżąco także taka opcja z zatkanym filtrem powietrza w gre nie wchodzi...

ja w tym passaciku mam 1.9 tdi 90 koni podkręcone na około 130,

ale i tak wcześniej przed tym jak go kupiłem śmigał nim mój szef, i spalanie jakie miał to w mieście na klimatyzacji w gorący upalny dzień 7.3 litra, i więcej za cholere nie chciało pokazać, a tak średnie na trasie 5.5 litra... lub przy 90km/h jak jechał nad morze to 3.7 litra, co raczej jest nie możliwe, ale lepiej dla człowieka psychicznie jak ten kochany komputer pokazuje mniej niż więcej...

 

---------- Post added at 23:33 ---------- Previous post was at 23:31 ----------

 

tylko w kwestii informacyjnej).

 

to w takim razie jutro wezmę się za logi, ale nie wiem czy uda mi się wykonać logi dynamiczne bo mam padniętą baterię w lapku...

 

 

BATERIA ZAKUPIONA TAKŻE WRZUCAM LOGI !!!!! :))) :D

 

 

są to moje pierwsze logi także proszę o wskazówki co ewentualnie zrobiłem źle....

http://vaglog.rtnet.pl/bolsfanwk_58551.html

http://vaglog.rtnet.pl/bolsfanwk_58552.html

http://vaglog.rtnet.pl/bolsfanwk_58553.html

http://vaglog.rtnet.pl/bolsfanwk_58554.html

http://vaglog.rtnet.pl/bolsfanwk_58555.html

http://vaglog.rtnet.pl/bolsfanwk_58556.html

http://vaglog.rtnet.pl/bolsfanwk_58557.html

http://vaglog.rtnet.pl/bolsfanwk_58558.html

http://vaglog.rtnet.pl/bolsfanwk_58559.html

http://vaglog.rtnet.pl/bolsfanwk_58560.html

 

Jeśli chodzi o silnik to trzy wtryski leją, oprócz tego z kabelkiem

byłem u pompiarza i sprawdzałem,

jeśli chodzi o zawór EGR to wstawiłem zaślepkę,

bo autko puszczało dziwne chmury, a po zaślepieniu egr

już nie widzę w lusterku ów chmur :))

 

Podczas robienia pierwszego loga zadziwiłem się bardzo bo turbina mi się wyłączyła jak nigdy...

zrobiłem nim z 30 tysięcy i nigdy mi się jeszcze nie wyłączyło turbo,

a akurat dziś jak robiłem loga wyłączyło się pierwszy raz...

ale tym się nie przejmuję bo zgaszeniu i odpaleniu wszystko jest wporządku,

przed robieniem logów nie było błędów na silniku, natomiast po tym jak turbo wyłączyło too wyskoczył taki błąd,

 

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Control Module Part Number: 038 906 018 AS

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 00SG 1635

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 05311

1 Fault Found:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-00 - Control Difference

 

 

którego skasowałem, zrobiłem resztę logów...

 

i błędu żadnego nie ma :))

 

dorzucam jeszcze dwa logi które mi się gdzieś zapodziały a ich brakowało

 

http://vaglog.rtnet.pl/bolsfanwk_58693.html

http://vaglog.rtnet.pl/bolsfanwk_58694.html

Edytowane przez bolsfanwk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do logów : dynamicznie należy logować w zakresie od 1500 do 4200 obrotów, najlepiej na 3 biegu bo nie trzeba długiego odcinka prostej. Loguje się zawsze na prostej, poziomej drodze (to taka ogólna informacja bo nie wszyscy o tym wiedzą). W statycznych nie wciska się pedału gazu.

Ogólnie co widać to to, że turbo u Ciebie ma tendencję do przeładowywania (potrzeba dynamicznej jazdy z częstym rozpędzaniem auta na 3 biegu do 3000 obrotów, odpuszczaniem gazu i znowu do tej prędkości obrotowej i tak cyklicznie by turbo dostało konkretnej temperatury i wypaliło sadzę a przy tym kierownice spalin się rozruszają). Kąt wtrysku ciut przyspieszony, temperatura silnika niezbyt trzyma wartość roboczą - najprawdopodobniej jednak termostat będzie już przepuszczał. Poza tym reszta jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do logów : dynamicznie należy logować w zakresie od 1500 do 4200 obrotów, najlepiej na 3 biegu bo nie trzeba długiego odcinka prostej. Loguje się zawsze na prostej, poziomej drodze (to taka ogólna informacja bo nie wszyscy o tym wiedzą). W statycznych nie wciska się pedału gazu.

Ogólnie co widać to to, że turbo u Ciebie ma tendencję do przeładowywania (potrzeba dynamicznej jazdy z częstym rozpędzaniem auta na 3 biegu do 3000 obrotów, odpuszczaniem gazu i znowu do tej prędkości obrotowej i tak cyklicznie by turbo dostało konkretnej temperatury i wypaliło sadzę a przy tym kierownice spalin się rozruszają). Kąt wtrysku ciut przyspieszony, temperatura silnika niezbyt trzyma wartość roboczą - najprawdopodobniej jednak termostat będzie już przepuszczał. Poza tym reszta jest OK.

 

to dzięki Ci za diagnozę, logi w takim razie powtórzę, bo te które robiłem to były raz z góry, a raz pod górę....

także troszkę bez sensu, kąt wtrysku ustawiłem, a jeśli chodzi o termostat to trzyma mi na wskźniku idealnie 90 więc nie wiem czy jest sens go wymieniać... ? chociaż w zimie może się okazać że temperatura będzie spadać, ale jak tak to go wymienię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wskazania temp. na blacie licznika nie pokrywają się z faktyczną temp. płynu chłodzącego. Sprawdź w VAG w ENGINE>MEASURING BLOCKS>grupa 001 lub 002>ostatnia wartość to temp. płynu - jeżeli przekracza 85*C to silnik nagrzany, jeżeli nie osiąga takiej wartości a mimo to wskazówka w liczniku stoi w pionie - termostat do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problemy z moim passatem 1.9TDI 131KM AVF ponieważ mam bardzo duże spalanie pół baku paliwa 200km i mi sie włącza rezerwa dojeżdżam do pracy 4km samochód mi sie nie zagrzewa do 90 stopni byłem u mechanika podłączyliśmy go pod komputer żadnego błędu wtryski ok przepływomierz też ale temperatura paliwa 130 stopni moge tak jeździć ? czujnik sie zepsuł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie chce nowego wątku zakładać, wiec dopiszę tutaj.

W którym miejscu w silniku AVB się znajduje czujnik temperatury paliwa g81? caly czas vag mi pokazuje błąd i po skasowaniu tego błędu od razu po sekundzie znowu go wykrywa, ale auto nie ma zadnych złych objawów (lub nie zauważyłem)

Wiec chce zajrzeć do tego czujnika tylko nie wiem gdzie szukać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Nie chce nowego wątku zakładać, wiec dopiszę tutaj.

W którym miejscu w silniku AVB się znajduje czujnik temperatury paliwa g81? caly czas vag mi pokazuje błąd i po skahsowaniu tego błędu od razu po sekundzie znowu go wykrywa, ale auto nie ma zadnych złych objawów (lub nie zauważyłem)

Wiec chce zajrzeć do tego czujnika tylko nie wiem gdzie szukać?

 

Czujnik znajduje się na przewodzie paliwowym który idzie do vacum pompy jak stoisz przed autem to po prawej stronie

a jaki błąd pokazuje vag?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności