Skocz do zawartości
kuduk3

problem z odpalaniem na ciepłym sillniku 1,9 tdi bkc

Rekomendowane odpowiedzi

passat b6 1.9 TDI 105 KM 2006 r

prosze o pomoc

 

zapala na ciepłym i przy 600 obr/min gaśnie czyli po 2 sekundach

  1. jak przytrzymam kluczyk wciśnięty na rozruszniku -obroty dochodzą do 800 i jakby załapał i chodzi
  2. nie pokazuje błędów (moduły wszystkie ok)

  3. nie zapala się nic na desce
  4. wymieniona pompa paliwa w zbiorniku
  5. wymieniony przekaźnik w bezpiecznikach
  6. kluczyki oba ok (te same objawy na obu) może wymienić baterie?????

  7. ciśnienie za filtrem paliwa ok
  8. ciśnienie na pompie tandemowej przy silniku ok
  9. blokada kierownicy (słynna usterka) naprawiona
  10. filtr paliwa nowy
  11. na zimnym problemu nie ma

  12. poprawiona mapa startowa ( nie pomogła-tuner mowi ze ustawil max jak sie da )

co to moze byc uszczelki na pompowtryskach???

jak juz mapa startowa nie pomogla to juz nie wiem

 

prosze o pomoc

 

---------- Post added at 13:03 ---------- Previous post was at 12:51 ----------

 

np jak nie odpala to odpinam czujnik temp silnika i odpala.

mysle ze mapa startowa powinna pomoc na rozrusznik i aku , ale niestety problem jest nic nie pomogło

 

nie wiem co robic czy brac sie za gumki na pompkach czy rozrusznik regenerowac czy sterownik sprawdzac czy nnie uszkodzony czy czujnik wymienic temp silnika (ale pokazjue temp ok )

 

prosze o porade

Edytowane przez kuduk3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź synchro rozrządu i stan pompek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok stan uszczelek pompek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia stanu uszczelek pompowtryskiwaczy wystarczy log statyczny grupy 013.

Coś wątpliwe jest to ustawienie dawki startowej przez tunera skoro pomaga odpięcie czujnika G62.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm u tego tunera robilem modyfikacje rok temu tuner znany z dobrej roboty widzialem jak prostowal zalamana siatke , potem jak odpalilismy to patrzylismy czy nie dymi , mowil ze max jest ustawiona dawka

 

problem z odpalaniem na cieplym wystepuje co ok 5 zapalanie na cieplym

odpialem czujnik temp i jezdzilem tylko dzien wiec chyba odepne na tydzien

a co to bedzie oznaczac jak odepne czujnik termp silnika na dluzej i problem powroci ?

 

---------- Post added at 08:48 ---------- Previous post was at 08:41 ----------

 

aha zauwazylem ze jak zatankuje do pelna to wsiadam i na bank nie zapali . czyli jest tak : zapala za 1 obrotem chodzi 2 sek. w tym czasie wskazowka obr podnosi sie do gory dochodzi do 600 obr i spada gasnie silnik , wtedy zapalam jeszcze raz ale mimo ze silnik chodzi trzymam na rozruszniku wskazowka zlapie 800 obr i juz chodzi - to jest ten objaw

 

prosze fachowcow o porade :)

 

---------- Post added at 09:36 ---------- Previous post was at 08:48 ----------

 

hmm. a jakie sa objawy puszczających gumek pompowtryskiwaczy?.... a moze jets tak ze jak sie nagrzeja to popuszcaja i sie zapowietrza badz paliwo cofa i jak mu pomoge rozrusznikiem to zalapuje . oleju nie przybywa ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak są padnięte oringi uszczelniające na którymś z pompowtryskiwaczy to na tym cylindrze jest bardzo wysoka korekcja dawki paliwa na "+" w grupie 013. Ostatnio był u mnie na diagnozie kolega z Sharanem z silnikiem AUY (115 KM) i korekcja na 4 cylindrze wynosiła + 4,0 mg/skok. Wymienił oringi i już była w normie czyli 0.13 mg/skok.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy jesli ktorys padl to moze miec to wplyw na zapalnie na cieplym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez jednego silnik i tak zapali ale będzie pracował nierówno a w vagu może pokazać wtedy błąd dot. np. N243 Misfire Detected czyli brak zapłonu na 4 cylindrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a miał ktoś z Was przytpadek ze pomogla wymiana czujnika temp. silnika ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

WoW chcialbym Ci pomoc,ale to troche skomplikowane.Bo mialem cos takiego w ubieglym roku.U mnie ,zaden czujnik temperatury,ale 900 paczek zaplacilem.Jak wsiadalem do samochodu, i wlozylem kluczyk ,slyszalem w kierownicy lekki bzdek,i kolo lekko zmienialo polozenie.W tedy na sto procen wiedzialem,ze nie odpale.Znaczy odpalal odrazu i gasl po kilku sekundach,I znowu odpalal i znowu gasl ,ale szybciej,no i czasem udawalo sie ,ze zaskoczyl trzeci raz,a puzniej hehlanie,jakby brak paliwa.Wystarczylo byc upartym i jakos zaskakiwal.Bylem w Polsce,i w Legnicy znalezli sie szpece.Troche cwaniakowaci,ale zrobili.Nie powiedzieli,ale znalazlem na dywaniku kawalek otuliny z kabelka,i jak sie nie dawno podlaczylem VASem 17 no to sie skapowalem co bylo grane.W kolumnie masz taki malutki ,oporniczek,moze rezystorek.I szlag go trafia.Nawet mi go nie wymienili tylko wlozyli kawalek drucika.Ja gdzies mialem schemat tego,ale nie jestem pewien czy to u Ciebie jest popsute Vas powinien pokazac Ci blad,tego czegos i ,blad magistrali can.Jak mi to strzelilo to tu i na innych forach znalazlem opisy,ze ludziom walnely kluczyki,ze cos z ukladem paliwowym.Moze u Ciebie naprawde cos jest innego.Bo szczeze mam w Wawie kolege ,robi dla mnie mapy i ostatnio w ramach kolezenskich robil mape dla mnie i tak przy okazji odrazu tez zmienil mapke,na problem z odpalaniem.Wiem,ze robi to dobrze,i jakby to byl problem u Ciebie to napewno jak ten koles z robil Tobie ,a zajmuje sie chipowaniem,juz jakis czas to by musialo zadzialac

Pozdrawiam

Edytowane przez cezarycezary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość azlikon

mam problem z odpaleniem auta nie kręci silnikiem zapala się kontrolka żebym wcisnął sprzęgło ,a czasem wsiądę i od razu pali com jest z nim nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem to samo jakiś czas temu ale problemem było paliwo a dokładnie jego jakość. Kupuje paliwo w UK ale od kierowców turasów. Pokapowałem sie ze jak jest duzo ciemniejsze to mam tak ze jak zimny to pali bez problemu a jak pojeżdżę i zostawię na 15-20 min to już trzeba kręcić i kręcić żeby odpalił. Jak zalałem czyściutkim paliwkiem z Asdy to problem znika. Teraz filtruje paliwo 3 razy zanim naleje do baku ale to od turków :-). Proponuje sprawdzić czy paliwo jest ok. Ale to też może być coś innego , sprawdź paliwo z innej stacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista
mam problem z odpaleniem auta nie kręci silnikiem zapala się kontrolka żebym wcisnął sprzęgło ,a czasem wsiądę i od razu pali com jest z nim nie tak

 

wciśnij pedał możliwie do końca. powinno zadzialac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może odświeżę temat, mam ten sam problem co autor tematu z przed paru lat...

passat B6 1.9 tdi 105 km 2006 rok

 

Na ciepłym silniku problem z odpaleniem, tzn pali normalnie ale po sekundzie gaśnie, i tak za każdym razem, jedynie udaje się go zapalić jak trzymam kluczyk w stacyjne przez pare sekund a ten go kręci i kręci to po chwili w końcu załapie i passat nie gaśnie. Na zimnym silniku problem nie występuje.

 

ma ktoś jakiś pomysł co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odepnij czujnik temperatury cieczy jak odpali na ciepłym to masz przyczyne. ten błąd zapsuje się w Instrument Cluster a nie w Engine

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja Wam opisze przypadek i banalne rozwiązanie u mojej znajomej.

Auto golf 5 1,9tdi 105KM

na zimnym palil normalnie a jak miał odpalić na ciepłym rzęził jak jakiś grat i odpalał w końcu. Mechanicy obstawiali jakieś czujniki itp.

Jak się okazało banalna rzecz akumulator był za słaby, po wymianie na mocniejszy auto pali idealnie na zimnym i ciepłym.

Powiem więcej, auto kupione w polskim salonie i od nowości używany przez ta samą dziewczyne i gadałem niedawno z mechaniorem jak swój aku wymieniałem i powiedział że to nagminna przypadłość że na ciepłym nie pali ludzie obstawiają jakieś czujniki a VW za słabe aku po prostu wstawiali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak się okazało banalna rzecz akumulator był za słaby, po wymianie na mocniejszy auto pali idealnie na zimnym i ciepłym.

 

Też potwierdzam takie przypadki z akumulatorem i raz przypadek winy po stronie rozrusznika. Tylko żeby nie rozpędzać się odrazu z wymianą aku. tylko podjechać do dobrego elektryka, niech sprawdzi sprawność lub VAGiem sprawdzić czy przy rozruchu na ciepłym silnik uzyskuje odpowiednie obroty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki panowie za pomoc,

aku i rozrusznik odpada bo to pierwsze co wymieniłem jak się okazało później na marne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, przez 3 lata jeździłem VW Touranem 1,9TDI BKC. Nakręciłem nim 130tys.km. szczęśliwie dojechałem do 280tys.km. i praktycznie od samego początku miałem ten problem, o którym wyżej piszecie, tzn. ciężko odpalał na ciepłym silniku. Na forum Tourana dowiedziałem się, że duża liczba właśnie silników BKC ma ten problem, żeby go rozwiązać trzeba było /za ok.400zł./ wgrać do kompa nową mapę startową. Koledzy na forum pisali, "Jeżeli tego nie zrobisz prędzej, czy później może paść rozrusznik lub akumulator". Ja z tym nic nie robiłem i do samego końca ani aku, ani rozrusznika nie wymieniałem.

Edytowane przez macvw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam odgrzeję troche no ale tylko tu znalazłem podobną przyczynę.

Mianowicie mam jak autor tematu wszystko posprawdzane itp.

Na ciepłym przy próbie odpalenia odpala i gaśnie , jak odpali to jakoś kuleje ale po odłączeniu czujnika temp odpala normalnie raz czy dwa było tak że i bez czujnika dziwnie zapalał ale tak poza tym odpięcie czujnika pomaga.

Więc tu pytanie do autora i do innych co to może być gdzie szukać przyczyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności