kuduk3 Zgłoś #1 Napisano 4 Września 2011 (edytowane) passat b6 1.9 TDI 105 KM 2006 r prosze o pomoc zapala na ciepłym i przy 600 obr/min gaśnie czyli po 2 sekundach jak przytrzymam kluczyk wciśnięty na rozruszniku -obroty dochodzą do 800 i jakby załapał i chodzi nie pokazuje błędów (moduły wszystkie ok) nie zapala się nic na desce wymieniona pompa paliwa w zbiorniku wymieniony przekaźnik w bezpiecznikach kluczyki oba ok (te same objawy na obu) może wymienić baterie????? ciśnienie za filtrem paliwa ok ciśnienie na pompie tandemowej przy silniku ok blokada kierownicy (słynna usterka) naprawiona filtr paliwa nowy na zimnym problemu nie ma poprawiona mapa startowa ( nie pomogła-tuner mowi ze ustawil max jak sie da ) co to moze byc uszczelki na pompowtryskach??? jak juz mapa startowa nie pomogla to juz nie wiem prosze o pomoc ---------- Post added at 13:03 ---------- Previous post was at 12:51 ---------- np jak nie odpala to odpinam czujnik temp silnika i odpala. mysle ze mapa startowa powinna pomoc na rozrusznik i aku , ale niestety problem jest nic nie pomogło nie wiem co robic czy brac sie za gumki na pompkach czy rozrusznik regenerowac czy sterownik sprawdzac czy nnie uszkodzony czy czujnik wymienic temp silnika (ale pokazjue temp ok ) prosze o porade Edytowane 4 Września 2011 przez kuduk3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 4 Września 2011 sprawdź synchro rozrządu i stan pompek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuduk3 Zgłoś #3 Napisano 4 Września 2011 Ok stan uszczelek pompek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #4 Napisano 4 Września 2011 Do sprawdzenia stanu uszczelek pompowtryskiwaczy wystarczy log statyczny grupy 013. Coś wątpliwe jest to ustawienie dawki startowej przez tunera skoro pomaga odpięcie czujnika G62. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuduk3 Zgłoś #5 Napisano 5 Września 2011 hmmm u tego tunera robilem modyfikacje rok temu tuner znany z dobrej roboty widzialem jak prostowal zalamana siatke , potem jak odpalilismy to patrzylismy czy nie dymi , mowil ze max jest ustawiona dawka problem z odpalaniem na cieplym wystepuje co ok 5 zapalanie na cieplym odpialem czujnik temp i jezdzilem tylko dzien wiec chyba odepne na tydzien a co to bedzie oznaczac jak odepne czujnik termp silnika na dluzej i problem powroci ? ---------- Post added at 08:48 ---------- Previous post was at 08:41 ---------- aha zauwazylem ze jak zatankuje do pelna to wsiadam i na bank nie zapali . czyli jest tak : zapala za 1 obrotem chodzi 2 sek. w tym czasie wskazowka obr podnosi sie do gory dochodzi do 600 obr i spada gasnie silnik , wtedy zapalam jeszcze raz ale mimo ze silnik chodzi trzymam na rozruszniku wskazowka zlapie 800 obr i juz chodzi - to jest ten objaw prosze fachowcow o porade ---------- Post added at 09:36 ---------- Previous post was at 08:48 ---------- hmm. a jakie sa objawy puszczających gumek pompowtryskiwaczy?.... a moze jets tak ze jak sie nagrzeja to popuszcaja i sie zapowietrza badz paliwo cofa i jak mu pomoge rozrusznikiem to zalapuje . oleju nie przybywa ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #6 Napisano 6 Września 2011 (edytowane) Jak są padnięte oringi uszczelniające na którymś z pompowtryskiwaczy to na tym cylindrze jest bardzo wysoka korekcja dawki paliwa na "+" w grupie 013. Ostatnio był u mnie na diagnozie kolega z Sharanem z silnikiem AUY (115 KM) i korekcja na 4 cylindrze wynosiła + 4,0 mg/skok. Wymienił oringi i już była w normie czyli 0.13 mg/skok. Edytowane 6 Września 2011 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuduk3 Zgłoś #7 Napisano 6 Września 2011 a czy jesli ktorys padl to moze miec to wplyw na zapalnie na cieplym ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #8 Napisano 6 Września 2011 Bez jednego silnik i tak zapali ale będzie pracował nierówno a w vagu może pokazać wtedy błąd dot. np. N243 Misfire Detected czyli brak zapłonu na 4 cylindrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuduk3 Zgłoś #9 Napisano 7 Września 2011 a miał ktoś z Was przytpadek ze pomogla wymiana czujnika temp. silnika ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezarycezary Zgłoś #10 Napisano 8 Września 2011 (edytowane) Witam WoW chcialbym Ci pomoc,ale to troche skomplikowane.Bo mialem cos takiego w ubieglym roku.U mnie ,zaden czujnik temperatury,ale 900 paczek zaplacilem.Jak wsiadalem do samochodu, i wlozylem kluczyk ,slyszalem w kierownicy lekki bzdek,i kolo lekko zmienialo polozenie.W tedy na sto procen wiedzialem,ze nie odpale.Znaczy odpalal odrazu i gasl po kilku sekundach,I znowu odpalal i znowu gasl ,ale szybciej,no i czasem udawalo sie ,ze zaskoczyl trzeci raz,a puzniej hehlanie,jakby brak paliwa.Wystarczylo byc upartym i jakos zaskakiwal.Bylem w Polsce,i w Legnicy znalezli sie szpece.Troche cwaniakowaci,ale zrobili.Nie powiedzieli,ale znalazlem na dywaniku kawalek otuliny z kabelka,i jak sie nie dawno podlaczylem VASem 17 no to sie skapowalem co bylo grane.W kolumnie masz taki malutki ,oporniczek,moze rezystorek.I szlag go trafia.Nawet mi go nie wymienili tylko wlozyli kawalek drucika.Ja gdzies mialem schemat tego,ale nie jestem pewien czy to u Ciebie jest popsute Vas powinien pokazac Ci blad,tego czegos i ,blad magistrali can.Jak mi to strzelilo to tu i na innych forach znalazlem opisy,ze ludziom walnely kluczyki,ze cos z ukladem paliwowym.Moze u Ciebie naprawde cos jest innego.Bo szczeze mam w Wawie kolege ,robi dla mnie mapy i ostatnio w ramach kolezenskich robil mape dla mnie i tak przy okazji odrazu tez zmienil mapke,na problem z odpalaniem.Wiem,ze robi to dobrze,i jakby to byl problem u Ciebie to napewno jak ten koles z robil Tobie ,a zajmuje sie chipowaniem,juz jakis czas to by musialo zadzialac Pozdrawiam Edytowane 8 Września 2011 przez cezarycezary Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość azlikon Zgłoś #11 Napisano 12 Października 2011 mam problem z odpaleniem auta nie kręci silnikiem zapala się kontrolka żebym wcisnął sprzęgło ,a czasem wsiądę i od razu pali com jest z nim nie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jnidecki Zgłoś #12 Napisano 14 Października 2011 Ja miałem to samo jakiś czas temu ale problemem było paliwo a dokładnie jego jakość. Kupuje paliwo w UK ale od kierowców turasów. Pokapowałem sie ze jak jest duzo ciemniejsze to mam tak ze jak zimny to pali bez problemu a jak pojeżdżę i zostawię na 15-20 min to już trzeba kręcić i kręcić żeby odpalił. Jak zalałem czyściutkim paliwkiem z Asdy to problem znika. Teraz filtruje paliwo 3 razy zanim naleje do baku ale to od turków :-). Proponuje sprawdzić czy paliwo jest ok. Ale to też może być coś innego , sprawdź paliwo z innej stacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #13 Napisano 14 Października 2011 mam problem z odpaleniem auta nie kręci silnikiem zapala się kontrolka żebym wcisnął sprzęgło ,a czasem wsiądę i od razu pali com jest z nim nie tak wciśnij pedał możliwie do końca. powinno zadzialac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skyfall Zgłoś #14 Napisano 20 Sierpnia 2014 może odświeżę temat, mam ten sam problem co autor tematu z przed paru lat... passat B6 1.9 tdi 105 km 2006 rok Na ciepłym silniku problem z odpaleniem, tzn pali normalnie ale po sekundzie gaśnie, i tak za każdym razem, jedynie udaje się go zapalić jak trzymam kluczyk w stacyjne przez pare sekund a ten go kręci i kręci to po chwili w końcu załapie i passat nie gaśnie. Na zimnym silniku problem nie występuje. ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b_lic Zgłoś #15 Napisano 20 Sierpnia 2014 odepnij czujnik temperatury cieczy jak odpali na ciepłym to masz przyczyne. ten błąd zapsuje się w Instrument Cluster a nie w Engine Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
freeman67 Zgłoś #16 Napisano 22 Sierpnia 2014 a ja Wam opisze przypadek i banalne rozwiązanie u mojej znajomej. Auto golf 5 1,9tdi 105KM na zimnym palil normalnie a jak miał odpalić na ciepłym rzęził jak jakiś grat i odpalał w końcu. Mechanicy obstawiali jakieś czujniki itp. Jak się okazało banalna rzecz akumulator był za słaby, po wymianie na mocniejszy auto pali idealnie na zimnym i ciepłym. Powiem więcej, auto kupione w polskim salonie i od nowości używany przez ta samą dziewczyne i gadałem niedawno z mechaniorem jak swój aku wymieniałem i powiedział że to nagminna przypadłość że na ciepłym nie pali ludzie obstawiają jakieś czujniki a VW za słabe aku po prostu wstawiali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #17 Napisano 22 Sierpnia 2014 Jak się okazało banalna rzecz akumulator był za słaby, po wymianie na mocniejszy auto pali idealnie na zimnym i ciepłym. Też potwierdzam takie przypadki z akumulatorem i raz przypadek winy po stronie rozrusznika. Tylko żeby nie rozpędzać się odrazu z wymianą aku. tylko podjechać do dobrego elektryka, niech sprawdzi sprawność lub VAGiem sprawdzić czy przy rozruchu na ciepłym silnik uzyskuje odpowiednie obroty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skyfall Zgłoś #18 Napisano 22 Sierpnia 2014 ok dzięki panowie za pomoc, aku i rozrusznik odpada bo to pierwsze co wymieniłem jak się okazało później na marne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #19 Napisano 23 Sierpnia 2014 (edytowane) Koledzy, przez 3 lata jeździłem VW Touranem 1,9TDI BKC. Nakręciłem nim 130tys.km. szczęśliwie dojechałem do 280tys.km. i praktycznie od samego początku miałem ten problem, o którym wyżej piszecie, tzn. ciężko odpalał na ciepłym silniku. Na forum Tourana dowiedziałem się, że duża liczba właśnie silników BKC ma ten problem, żeby go rozwiązać trzeba było /za ok.400zł./ wgrać do kompa nową mapę startową. Koledzy na forum pisali, "Jeżeli tego nie zrobisz prędzej, czy później może paść rozrusznik lub akumulator". Ja z tym nic nie robiłem i do samego końca ani aku, ani rozrusznika nie wymieniałem. Edytowane 23 Sierpnia 2014 przez macvw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mojito Zgłoś #20 Napisano 8 Lipca 2015 Witam odgrzeję troche no ale tylko tu znalazłem podobną przyczynę. Mianowicie mam jak autor tematu wszystko posprawdzane itp. Na ciepłym przy próbie odpalenia odpala i gaśnie , jak odpali to jakoś kuleje ale po odłączeniu czujnika temp odpala normalnie raz czy dwa było tak że i bez czujnika dziwnie zapalał ale tak poza tym odpięcie czujnika pomaga. Więc tu pytanie do autora i do innych co to może być gdzie szukać przyczyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach