Skocz do zawartości
matriks87

dziwne świstanie pod maską

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! mam taki problem z moim paskiem, przy około 2k i w róre obrotach słychać głośny świst pod maską, świszczy też w okolicy nawiewu na szybe w kabinie i trochę powietrze z niego leci, samochód także puszcze jednorazową smugę czarnego dumy z rury wydechowej. wrzuciłem na kompa i pokazał się taki błąd:

19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground

P3105 - 35-10 - - - Intermittent

 

będe wdzięczny za każdą poradę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz problem z układem dolotowym, najprawdopodobniej to nieszczelność lub błąd jakiegoś zaworu. Lepiej to zrób szybko bo turbinka dostaje po "d...e".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź czy błąd daje się skasować a jeśli nie to sprawdź elektrozawór N239 omomierzem jaką ma rezystancję na jego dwóch pinach. Co do świszczenia to skoro masz Vaga wykonaj logi dynamiczne grup 003 z 011 i 008 z 010 i je tu wklej bo wydaje mi się, że będziesz miał nieszczelność w dolocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do 19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=26661&highlight=19561

 

może masz gdzieś nieszczelność w dolocie i takie są przyczyny ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepne się pod temat.Tyle że autko nie kopci ładnie przyspiesza na kompie żedego błędu niema,przy dodawaniu gazu słychać świst ale tylko wtedy jak uchyle okno.Wygląda nato jak by był gdzieś nie szczelny ukłat powietszny.Gdzie szukać przyczyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za zainteresowanie na razie dodam że błąd skasowałem i po jeździe próbnej nie powrócił jutro zrobie logi i wrzuce i przepatrzę też układ dolotowy. i jeszcze się zapytam czy to normalne zjawisko jak po odkręceniu korka wlewu oleju na odpalonym silniku wyrzuca olej takimi małymi kropelkami nie jest tego za dużo i trochę powietrze bucha ?

 

Sprawdziłem zawór 35 OM więc dobry napięcie na wtyczce takie jak na akumulatorze więc tu też jest dobrze jak mi się udo to zaraz zrobię lobi

Edytowane przez matriks87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem dwa tygodnie temu. Walnięta (nieszczelna) była rura od intercoller'a.

Świst występował od momenty jak się turbo załączało czyli od około 1800 obrotów ale najbardziej słyszalny był powyżej 2000 obrotów jak mocno przycisnąłem.

 

Koszt węża w serwisie 380zł - przynajmniej ja tyle zapłaciłem. Nie wnikam czy to drogo czy tanio, potrzebuje auto na co dzień i naprawili mi to w jeden dzień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie świst występuje w podobnych obrotach dzięki za radę jutro wejdę do kanału i obadam sprawę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, nie trzymał zatrzask przewodu zasilającego przy interkulerze. Typowa przypadłość dla TDI-PD, wycierają się ząbki zatrzasku, ja odbudowałem je klejem dwuskładnikowym do metalu dającym się po zaschnięciu obrabiać pilnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy to normalne zjawisko jak po odkręceniu korka wlewu oleju na odpalonym silniku wyrzuca olej takimi małymi kropelkami nie jest tego za dużo i trochę powietrze bucha ?

 

O ile mi wiadomo to w pokrywie zaworów silnika AVF nie ma łapacza oleju i normalnym zjawiskiem będzie wyrzucanie oleju przez wlew. Tak jest bynajmniej np. w silniku 2.0 TDI BPW. Jak odkręcisz korek wlewu oleju to zobacz czy widzisz w otworze wałek rozrządu - jeśli tak to musi chlapać olejem i dmuchać gazami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

usterka znaleziona poszła ta gumowa rura wychodząca z turbiny do tej metalowej rury od intercoolera nie wiem jak się to fachowo nazywa, jak ktoś może to niech poda nazwę i numer to sobie poszukam na allegro albo gdzieś i kupię. Na razie obkleiłem solidnie taśmą samo wulkanizującą i puki co trzyma zobaczymy jak długo:)

to ta rura:

p0109111952.jpg

p0109112015.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wie ktoś czy dostanie się jakieś zamienniki czy tylko ori na serwisie, szukałem na aledrogo ale nic nie ma w używanych:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

matriks87, szukaj w giełdzie na forum a jak nie to poszukaj numeru (np Etka) lub pisz do tych co mają nowe części na forum

Edytowane przez Adam204

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie rok temu był ten sam problem jak wracałem z wakacji. Dźwięk był taki, jakbym leciał samolotem odrzutowym :). Okazało się, że dziurawa była rura od chłodzenia turbo.

Tym razem od paru dni mam taki delikatny świst. Rzecz dzieje się, przy delikatnym gazowaniu od 1600 obr. Przy szybszym gazowaniu dźwięk pojawia się i potem znika. Co to może być?

Edytowane przez snajper_wroc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności