Skocz do zawartości
endriu27

Słabe hamulce,- mięki pedał hamulca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Ostatnio u siebie w aucie (VW Passat B6) zauważyłem, że moje hamulce robią się słabsze tz.

 

- jak gwałtownie, szybko, mocno, awaryjnie naduszę pedał hamulca to jest miękki i zaczyna hamować dopiero przy samym dole (ABS się włącza), gdy drugi raz naduszę pedał to zaczyna hamować w połowie,

- jak normalnie lekko powoli naduszam pedał hamulca to już w połowie czuć opór i zaczyna hamować.

 

 

Jak pamiętam to jakieś 10 tyś kilometrów wstecz hamulce były żyleta brały tak samo wysoko po 1/3 skoku pedału, a teraz to zamiast hamulców mam „kontrolowany spowalniacz”. Na stacji diagnostycznej jest ok. a jednak to nie te hamulce co kiedyś.

 

Płyn hamulcowy wymieniony ciśnieniowo, -dalej to samo.

Servo sprawne na zgaszonym pedał twardy wysoki, gdy odpalę to czuć wspomaganie oraz opadnie pedału.

Obroty sinika nie falują.

Klocki, tarcze maja jeszcze dużo zapasu.

 

Czy ktoś miał podobne objawy, jakieś sugestie.

 

Proszę o pomoc

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze raz płyn hamulcowy i przewody przy kole może układ się zapowietrza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj stawiam ponownie do mechanika niech sprawdza cały układ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Układ hamulcowy został ponownie odpowietrzony, hamulce się poprawiły można powiedzieć że pedał hamulca jak przy gwałtownym i spokojnym hamowaniu zachowuje się tak samo.

Płyn hamulcowy jakim cały układ został zalany to BOSCH DOT4 HP.

 

Nurtuje mnie jeszcze jedno pytanie odpowietrzenie układu powinno się robić przy włożonym kluczyku gdy kontrolki świecą, czy przy wyjętym kluczyku oraz przy takim zabiegu odpowietrzenie pompy ABS jest obowiązkowe czy nie?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i mnie dopadł miękki hamulec. Płyn ma niecały rok i około 8 tys przebiegu. Ostatnio co mi robił mechanik to wymiana osłony przegubu zewnętrznego no i mocowywał tą kompułkę z weżykami podciśnień nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego. Jakieś 300 km temu to było robione. Dziś przyjechałem 30 km i właśnie po tych 30 km to się stało że pedał dochodzi aż do podłogi lecz hamuje. Parę razy proponuje i robi się twardszy... Na zgaszonym silniku pedał twardszy lecz też idzie w podloge, jak od razu drugi raz nacisne pedał to jest twardszy i trzyma poziom, jak odczekam minutę po pierwszym wcisnięciu to pedał znów do podłogi dojdzie. Klocki tarcze ok, płyn z inter carsu nazwy nie pamiętam. No i tak zauwazylem że tak jakby ręczny po wciśnięciu guzika dłużej pracował (silniczki dłużej kręciły)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to wyglada to na zapowietrzony układ, trzeba odpowietrzyc po koleji uklad od tylnego prawego do predniego lewego. Ja mam u siebie ponad 260k i płyn od nowości i nic a nic sie nie dzieje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak dla mnie to wyglada to na zapowietrzony układ, trzeba odpowietrzyc po koleji uklad od tylnego prawego do predniego lewego. Ja mam u siebie ponad 260k i płyn od nowości i nic a nic sie nie dzieje ;)

 

No tak tylko wiadomo że musi być gdzieś usterka że się sam zapowietrzył. Płynu nie ubyło. Felgi suche od środka. Przejechalem wczoraj z pracy 40 km i całą drogę taki sam efekt miękkiego pedału. Wolałbym żeby było to coś namacalnego tzn np pękniety przewód a nie że odpowietrze będzie ok i teraz nie wiadomo kiedy znów się zapowietrzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak tylko wiadomo że musi być gdzieś usterka że się sam zapowietrzył. Płynu nie ubyło. Felgi suche od środka. Przejechalem wczoraj z pracy 40 km i całą drogę taki sam efekt miękkiego pedału. Wolałbym żeby było to coś namacalnego tzn np pękniety przewód a nie że odpowietrze będzie ok i teraz nie wiadomo kiedy znów się zapowietrzy

 

A nie masz przypadkiem problemów z mocą? Chodzi mi o podciśnienie.mialem w moim b6 podobny problem i okazało się za pompa Vacu nie dawała podciśnienia przez co auto było słabe( sterowanie zaworem turbo) no i cienkie hamulce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzone hamulce i znów brzytwy się zrobiły. Tak ostre to nie były nigdy wcześniej. Tylko czemu się zapowietrzyly? Czuje że podczas wymiany osłony przegubu może odpieli przewód i słabo odpowietrzyli i taki efekt. Cały układ odpowietrzylem oprócz pompy. Jak znów się zapowietrzą to przewody elastyczne zmienię

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności