shel82 Zgłoś #1 Napisano 27 Sierpnia 2011 Witam, może dziwne pytanie, ale jednak zapytam, ponieważ od prawie trzech lat jestem właścicielem Passata 1.9TDI-PD AVB, ale wychodzi na to, że posiadam składaka, bo gdy tylko zachodzi konieczność zakupu jakiejś części, to według katalogu prawie zawsze wychodzi modelowo AVF, a według papierów mam AVB. I tak dla przykładu, komputer mam od AVF przynajmniej tak wynika z odczytów w Vagu, układ dolotowy również, więc może ktoś ma jakieś zdjęcia dla porównania lub opisze, czym na pierwszy rzut oka różnią się silniki AVB od AVF? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #2 Napisano 27 Sierpnia 2011 (edytowane) inny kolektor ssący i egr. w avf gumowa rura przychodząca do egr jest na szybkozłączkę, a w avb na opaskę. pierwsze zdjęcie to avf. turbina też, w avb dolny wąż jest na opaskę, a w avf/awx na szybkozłączkę. Edytowane 27 Sierpnia 2011 przez golab21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #3 Napisano 27 Sierpnia 2011 inny kolektor ssący i egr. w avf gumowa rura przychodząca do egr jest na szybkozłączkę, a w avb na opaskę. pierwsze zdjęcie to avf. turbina też, w avb dolny wąż jest na opaskę, a w avf/awx na szybkozłączkę. Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć) Dzięki, no to wychodzi, że mam silnik AVF, przynajmniej wskazuje na to kolektor ssący i mocowania rur w dolocie (na szybkozłączki), ciekawi mnie jeszcze jak się ma sprawa z samym blokiem silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #4 Napisano 27 Sierpnia 2011 a co na to vin ? może wystarczy zapytac w ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trucio Zgłoś #5 Napisano 27 Sierpnia 2011 Na czarnej tabliczce pod maską powinieneś mieć kod silnika. Może też być tak, że masz motor AVB, ale osprzęt od AVF, bo silniki przeważnie kupuje się gołe. Ale to już sam musisz sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #6 Napisano 27 Sierpnia 2011 a co na to vin ? może wystarczy zapytac w ASO. Po VIN'ie w ASO nie potrafili mi jednoznacznie odpowiedzieć jaki silnik powinienem mieć, może potraficie mi podpowiedzieć która cyfra(y) wskazują na silnik? Na czarnej tabliczce pod maską powinieneś mieć kod silnika. Może też być tak, że masz motor AVB, ale osprzęt od AVF, bo silniki przeważnie kupuje się gołe. Ale to już sam musisz sprawdzić. Tak, mam czarną tabliczkę na której widnieje AVB, pytanie czy kolektor ssący to osprzęt czy całość jako silnik, bo mam od AVF? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KruK Zgłoś #7 Napisano 27 Sierpnia 2011 Po VIN'ie w ASO nie potrafili mi jednoznacznie odpowiedzieć jaki silnik powinienem mieć to chyba tylko hamownia Ci podpowie, skoro ASO nie potrafiło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #8 Napisano 27 Sierpnia 2011 może potraficie mi podpowiedzieć która cyfra(y) wskazują na silnik? Żaden znak z numeru VIN nie jest przypisany konkretnemu silnikowi, musisz podać pełny numer VIN. pytanie czy kolektor ssący to osprzęt czy całość jako silnik, bo mam od AVF? Chyba jest to osprzęt,ETKA pokazuje rysunek silnika bez kolektorów i opisuje "silnik bez osprzętu". ---------- Post added at 11:49 ---------- Previous post was at 11:47 ---------- BTW Przy łączeniu silnika ze skrzynią, za filtrem oleju jest wybity numer silnika, jest to jedyne miejsce gdzie można potwierdzić jaki numer ma silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #9 Napisano 27 Sierpnia 2011 daj tu nr vin, postaram sie cos dowiedziec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #10 Napisano 27 Sierpnia 2011 Wvwzzz3bz2e167559 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #11 Napisano 27 Sierpnia 2011 niestety dzisiaj sie juz nie dowiem, w pn bede cos wiedzial juz na 100%....chyba ze koledzy mnie uprzedza. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #12 Napisano 27 Sierpnia 2011 Wvwzzz3bz2e167559 Po numerze VIN wychodzi że powinien być silnik AVB. Skrzynię masz 5-cio czy 6-cio biegową? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #13 Napisano 27 Sierpnia 2011 Po numerze VIN wychodzi że powinien być silnik AVB.Skrzynię masz 5-cio czy 6-cio biegową? 6-cio biegową... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #14 Napisano 27 Sierpnia 2011 6-cio biegową... Czyli jest tak jak myślałem, ktoś coś namieszał w fabryce z silnikami albo źle wprowadzili dane do system, niestety nie jesteś pierwszy z takim cudem pod maską. Tutaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1308202#post1308202 kolega poruszył ten sam temat i kolesie w ASO powiedzieli że mogło się tak zdarzyć że co innego jest w papierach a co innego pod maską. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #15 Napisano 27 Sierpnia 2011 A jak wygląda sprawa bloku silnika, tzn. posiada ktoś zdjęcia bloku AVB i AVF, tak dla porównania? Skoro są to konstrukcyjnie dwa różne silniki, to muszą się różnić wizualnie? ---------- Post added at 16:10 ---------- Previous post was at 15:16 ---------- Drążac temat zastanawia mnie jeszcze spraw komputera, bo mam 038 906 019 GQ (tak pokazuje VAG) - to jest chyba od AVF, więc skoro komputer jest od AVF to najprawdopodobniej i silnik to AVF. Następne pytanie, czy modele wyposażone w silnik AVB występują w orginale z 6 biegową skrzynią biegów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trucio Zgłoś #16 Napisano 27 Sierpnia 2011 Raczej masz cały AVF. Zrób logi dynamiczne, zobaczymy jakie ciśnienie daje turbo i będzie wiadomo co i jak - 105 czy 130KM . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #17 Napisano 27 Sierpnia 2011 Raczej masz cały AVF. Zrób logi dynamiczne, zobaczymy jakie ciśnienie daje turbo i będzie wiadomo co i jak - 105 czy 130KM . http://vaglog.rtnet.pl/pszeluga_21004.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trucio Zgłoś #18 Napisano 27 Sierpnia 2011 (edytowane) http://vaglog.rtnet.pl/pszeluga_21004.html AVF 130km. Edytowane 27 Sierpnia 2011 przez Trucio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #19 Napisano 27 Sierpnia 2011 Następne pytanie, czy modele wyposażone w silnik AVB występują w orginale z 6 biegową skrzynią biegów? nie występują Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #20 Napisano 28 Sierpnia 2011 AVF 130km. Trucio po czym tak domniemasz patrząc na te logi? Może ktoś poprostu wgrał firmware do strerownika od AVF... Cytat:Napisał shel82 Następne pytanie, czy modele wyposażone w silnik AVB występują w orginale z 6 biegową skrzynią biegów? nie występują Dzięki za info... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach