Skocz do zawartości
asedas

Najbardziej miękki zestaw amorki+sprężyny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

tematów o obniżeniu i utwardzeniu zawieszenia jest masa. Jednak nie znalazłem nic o tym, jak poprawić komfort zawieszenia, czyli jak dobrać amorki i sprężyny, aby było maksymalnie miękko. Osobiście mam porównanie serii, 1BE i jakiegoś podwyższonego zawieszenia [nie wiem co to jest, jest wyżej niż seria] i baaardzo lubię komfort, więc sport odpada. Szykuje się wymiana amorów i sprężyn, więc szukam czegoś na miarę mercedesa czy bmw :D tak, aby było luksusowo i miękko, a nie żeby liczyć każdą dziurę kłapnięciem szczęki...

Żeby więc nie owijać w bawełnę - co polecacie [jaki zestaw amory+sprężyny] tak, aby było miękko i wygodnie? [wysokość minimum seria, bez obniżania]. Może ktoś zakładał jakieś konkretne modele, które nie utwardzają, a wręcz przeciwnie... podpowiedzcie koledzy ;)

 

Pozdr!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie podam Ci odpowiedzi na Twoje pytanie. Chciałbym jednak wtrącić swoje trzy gorsze na powyższy temat. Kiedyś czytałem o usterkach najczęściej występujących w passatach i w czołówce było często padające zawieszenie, że niby delikatne, mało wytrzymałe itd...

W komentarzu przeczytałem bardzo mądrą i jestem przekonany, że trafną uwagę a odnosi się ona w 100% do Twojego zdania:

"aby było luksusowo i miękko, a nie żeby liczyć każdą dziurę kłapnięciem szczęki..."

 

Otóż jak to ktoś mądrze napisał:

Zawieszenie niczym nie odbiega wytrzymałością od zawieszeń innych bardzo wytrzymałych, różnica jest w tym, że jadąc przez dziury innym samochodem z mniej komfortowym zawieszeniem jesteś zmuszony zwolnić przykładowo do prędkości 40km/h bo czujesz jak cierpi zawieszenie, zaś w Passacie jest na tyle komfortowe zawieszenie, że zwolnisz przy tych samych dziurach jedynie np do prędkości 70km/h bo nie czujesz jak zawieszenie cierpi a przy większej prędkości cierpi znacznie bardziej i dlatego zawieszenie w Passatach tak szybko pada bo przez nieświadomość kierowcy narażone na większe obciążenia.

 

Dlatego zastanowiłbym się poważnie nad "dodawaniem komfortu" bo pojedziesz przez dziury jakby ich nie było bo nie będziesz tego czuł a zawieszenie swoje w dupe dostanie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Acmeus, to przejedź się W124, a potem zapytaj mechaników ile wytrzymuje w tych autach zawieszenie :D

 

poza tym nie zgodzę się: wiele osób utwardzających zawiechę w paskach pisało potem na forum, że efektem ubocznym jest częstsze wybijanie się wahaczy, mimo bardzo ostrożnej jazdy, bo micha nisko itp.

więc zdaje mi się że to co napisałeś nie do końca ma przełożenie w rzeczywistości ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie podam Ci odpowiedzi na Twoje pytanie. Chciałbym jednak wtrącić swoje trzy gorsze na powyższy temat. Kiedyś czytałem o usterkach najczęściej występujących w passatach i w czołówce było często padające zawieszenie, że niby delikatne, mało wytrzymałe itd...

W komentarzu przeczytałem bardzo mądrą i jestem przekonany, że trafną uwagę a odnosi się ona w 100% do Twojego zdania:

"aby było luksusowo i miękko, a nie żeby liczyć każdą dziurę kłapnięciem szczęki..."

 

Otóż jak to ktoś mądrze napisał:

Zawieszenie niczym nie odbiega wytrzymałością od zawieszeń innych bardzo wytrzymałych, różnica jest w tym, że jadąc przez dziury innym samochodem z mniej komfortowym zawieszeniem jesteś zmuszony zwolnić przykładowo do prędkości 40km/h bo czujesz jak cierpi zawieszenie, zaś w Passacie jest na tyle komfortowe zawieszenie, że zwolnisz przy tych samych dziurach jedynie np do prędkości 70km/h bo nie czujesz jak zawieszenie cierpi a przy większej prędkości cierpi znacznie bardziej i dlatego zawieszenie w Passatach tak szybko pada bo przez nieświadomość kierowcy narażone na większe obciążenia.

 

Dlatego zastanowiłbym się poważnie nad "dodawaniem komfortu" bo pojedziesz przez dziury jakby ich nie było bo nie będziesz tego czuł a zawieszenie swoje w dupe dostanie.

 

Pozdrawiam

Zgadzam sie ze zdaniem kolegi.Kazde normalne NOWE zawieszenie jakie załozysz da Ci spory komfort i nie ma sensu go podwyzszac zakupujac jakies kosmicznie drogie amortyzatory i sprezyny choc watpie by i to cos dało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc gwoli ścisłości: mam obecnie zawieszenie sportowe. Komfort przyznam jest jedynie na autostradzie, poza nią - żaden. Chciałbym więc wymienić je na jakieś bardziej miękkie [czytaj bujające]. Jeśli ktoś jeździł np. wspomnianym W124 to wie, jak auto może jechać :) Na standardowym zawieszeniu jest imho ok, jednak może ktoś ma jakiś lepszy pomysł. Bo skoro mam wywalić przykłądowo 1k na zawiechę, to warto się zastanowić, czy w tej cenie standard jest najlepszym wyjściem, jeśli chodzi o komfort.

 

Zgadzam się, że jeśli się nie czuje dziur, to szybciej się zawiecha wybija, jednak jest to drugorzędna sprawa. Na pierwszym miejscu jest u mnie komfort, ponieważ i tak mocno zwalniam na dziurach - nawet jeśli autko dostaje "mało" po dupie... poprostu NIENAWIDZĘ dziur :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprezyny i amortyzatory monroe - i tyle w temacie, ja mam 4 sprezyny i przod monroe i jest za miekko. Tyl mam sachs i jest lepiej, nigdy wiecej takich miekkich nie kupie do zadnego auta, jest komfortowo, ale za to bardziej buja, mimo ze nowe... lepiej calosc sachs.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja mam inne pytanie, jak podwyższyć tył ewentualnie usztywnić na tym poziomie co seryjny po zainstalowaniu butli gazowej. Bo mi po 3 latach pasek siedzi chyba z 5 cm niżej z tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowe sprężyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o zawieszeniu Bilsteina?? Bo tez mam zamiar niedługo wymienić 4 amortyzatory i nie wiem na jakie. Może coś doradzicie?? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytałem na forum i trochę sam się obawiam - ponoć są dość głośne. ja celuję raczej w Sachs, ew. Monroe [ale ponoć dość buja].

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też tak słyszałem że buja na nich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o ile wyczytałem to BOGE robiło oryginały na linię. SACHS wchłonął BOGE, tak więc ja obstawiam SACHS przy zakupie...

Są jeszcze KYB, ponoć spoko (miałem zresztą takie wraz ze sprężynami w golfie 3 i złego słowa nie mogę powiedzieć).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czytałem na forum i trochę sam się obawiam - ponoć są dość głośne. ja celuję raczej w Sachs, ew. Monroe [ale ponoć dość buja].
sachs, kyba, monroe (kolejność nie przypadkowa)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli Bilsteina odpadaja tak??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla mnie tak, za dużo negatywnych opinii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie pytanko w tym temacie. Mam do wymiany amortyzatory + sprężyny i proszę o radę co wybrać, chciałbym żeby auto "stało" normalnie bez żadnych szaleństw z obniżaniem. Może ktoś by polecił jakiegoś producenta z rozsądną ceną i jakością.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z rocznym opoznieniem - wlasnie znalazem ten watek - ale moze komus sie przyda.

Wymienilem amory jakies piec lat temu z ori na przodzie i tyle na bilstainy (mialem dobra cene promocyjna na komplet) i po 2000 km popedzilem szybko po sachsy bo bilstainy byly tak twarde, ze kazda dziura to byl huk i lomot nadwozia tak, ze muslalem to zrobic z obawy ze sie rozleci - pomimo tego, ze zawsze zwalniam i to znacznie ok do 40km/ na nierownych nawierzchniach - oszczedzam zawieszenie maksymalnie .

Tylne bilstainy padly po 40ooo km, (samochod jezdzi w 2 osoby najczesciej) - stuki.

Mam jak najlepsze zdanie o Sachsach - tylne oryginalne wymienilem na wspomniane bilsatiny pomimo, ze mialy ze 30% zuzycia (to bylo przed kryzysem, he, he), lezaly w kącie i kiedy rozpoczely sie stuki wrocilem do nich, przeprosilem, zamontowalem i po odjeciu tych 40Kkm jezdze juz na Sachsach 190Kkm, 10 lat - ciagle maja tylko 40% zuzycia (przeglady okresowe na sprzecie ASO mercedesa).

 

W.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio wymieniłem amory przód i tył z poduchami Lemfordera, na tył poszły amory Sachs Super Turing i są za twarde jak dla mnie a na przód Super Turing nie mogłem wrzucić ponieważ były za krótkie i zostałyby wyrwane przy większej dziurze czy krawężniku, musiałem zamontowac Kayaba Exel G, mają odpowiednią długość, są miękkie, natomiast po zamontowaniu dowiedziałem się że można zainstalować Sachsa na trudne warunki drogowe, jest droższy dwa razy od Super Turing ale ma odpowiednią długość i komfort, na tył też jest wersja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, zamierzam zmiękczyć swojego paska (Kombi ATJ). W związku z tym za kilka dni wymieniam sprężyny przednie (0JH pasek żółty i pomaranczowy?) na sprężyny bardziej miękkie (0JF - jeden pasek biały i dwa brązowe) od passata z silnikiem 1.8T. 150KM Tylne sprężyny już wymieniłem i różnica w miękkości jest spora.

 

Razem ze sprężynami planuję wymienić stabilizator (średnica 27mm) na wersję sedan (średnica 25mm). Wydaje mi się, że jest on główną przyczyną twardości zawieszenia. Nie przewożę tym autem ciężarów. Zastanawiam się czy jest duża różnica w wadze pomiędzy kombi a sedanem.

 

 

Proszę mi napisać czy oprócz wymiany gum stabilizatora na takie o mniejszej średnicy trzeba coś jeszcze wymienić?

Czy będzie bardzo bujało na zakrętach? Jeśli macie jakieś doświadczenie z taką modyfikacją to proszę pisać.

 

Jak wymienię to opiszę dokładnie jakie zaszły zmiany. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że na tak miękkim będziesz się podpierał lusterkami na zakrętach;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności