r1u0d2y Zgłoś #1 Napisano 31 Lipca 2011 (edytowane) Witam, kilka razy zdarzały się porównania na forum, benzyna vs diesel. Każdy miał jakieś opinie, jeździł tym lub tym w odstępie czasu Teraz bezpośrednie porównanie Właśnie wróciłem z wyjazdu, gdzie pokonaliśmy około 2k km w 2 auta: (1). B7 1.8 TSI, przebieg 2300km (na starcie) (2). mój B6 2.0 TDI 170ps. przebieg 49000 (na starcie) Jechaliśmy jeden za drugim cala trasę. Trasa Łódź Wrocław Regensburg Rosenheim Łódź. Jazda głownie autostradowa plus ok 400km trasy Łódź Wrocław Łódź. Na autostradzie tempomat zwykle na 160 - 170, przy wyprzedzaniu do 200. Trasa raczej dynamicznie. Oba auta zapakowane po 3 osoby + mały bagaż. Średnie spalania (2). 6.8l (1). 8.7l Średnia prędkość (1),(2). 109km/h Odczucia: Na paręset km zamieniliśmy się autami. (1). w 3 osoby + bagaż rozpędza się całkiem zgrabnie do okolic 190km/h. Przy 200 ma około 4,1k obrotów na 6. biegu, ale dalej rozpędzanie idzie mu bardzo opornie. Różnica ponad 100 Nm między silnikami widoczna jest przy szybkiej jeździe pod górkę. (2) odchodziło na 6. biegu pod górkę niemiłosiernie. Żeby (1). gonić (2) pod górkę, konieczna była redukcja na 5. bieg i mocne kręcenie. (1) wydaje się być cichsza przy podobnych prędkościach. Przy starcie od 0, (1) szybsza od (2) ale późniejsze przyspieszanie zdecydowanie już na korzyść (2). Ciekawostka: Oba auta na oryginalnych felgach i oponach. Zmierzona przejechana odległość różni się między oboma autami o prawie 9km To tyle. Jeśli macie jakies pytania co do porównania, to chętnie odpowiem Pozdrawiam! Edytowane 31 Lipca 2011 przez r1u0d2y Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danek Zgłoś #2 Napisano 31 Lipca 2011 Diesel wiecej spalił?... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #3 Napisano 31 Lipca 2011 ciekawe czy to nie błąd w pisowni... Mój CR pali max do 7l/100 a ostatnio dobrze mu cisne i zbiornik 70L starczyłmi na 1000km( cykl mieszany prędkość do 160km/h) może czas poszukać 1.8 TSI???? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1u0d2y Zgłoś #4 Napisano 31 Lipca 2011 Heheh, sorry pomylka przy przepisywaniu z kartki Oczywiscie ze TSI spalilo wiecej Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZawaR Zgłoś #5 Napisano 1 Sierpnia 2011 Mam VW passat 2.0 TDI 140 KM. Czesto smigam trasa Grudziadz - Gdansk. Jezdze w dwie osoby, jak autostrada A-1 to ustawiam tempomat na 150 km./h. i komputer pokazuje mi srednia 6,4 do 6,6 litra przy slonecznej i bezwietrznej pogodzie. Natomiast jadac bez tempomatu, normalna trasa (stara jedynka) przepisowo czyli max. do 90 km./h. miejscami do 70 km./h. komputer srednia pokazywal na poziomie 4,8 do 5,1 litra. Takze przy modelowej pogodzie. Moc mojego auta jest dla mnie wystarczajaca, z ilosci spalanej ropy jestem zadowolony. Po co wiec passat z silnikiem benzynowym ??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korexus Zgłoś #6 Napisano 1 Sierpnia 2011 Zacznij jeździć dieslem na krótkich dystansach, okazjonalnie trasa. Zobaczysz jak wzrośnie Ci spalanie, oraz koszty eksploatacji. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarkII Zgłoś #7 Napisano 1 Sierpnia 2011 (edytowane) Po to Passat z silnikiem benzynowym, żeby palił mało, nie wysiadały wtryski, dwumasa, turbina i zapychał się DPF. jeden lubi brunetki inny blondynki, ja nie lube diesli, inni je wola. Koniec kropka. Nawet jak by benzyna paliła 12 nie kupił bym diesla, bo mam serdecznie dośc jazdy klekotami w pracy. Edytowane 1 Sierpnia 2011 przez MarkII Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #8 Napisano 1 Sierpnia 2011 Twoje TSI też ma turbo;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vaber Zgłoś #9 Napisano 1 Sierpnia 2011 Twoje TSI też ma turbo;) ... i koło dwumasowe też :mlask Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1u0d2y Zgłoś #10 Napisano 1 Sierpnia 2011 Po co wiec passat z silnikiem benzynowym ??? Po to, żeby nim jeździć po mieście i w niedziele do kościoła Jak każdy niemiec robi z dieslem, który później jest sprzedawany u nas Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzelmo Zgłoś #11 Napisano 1 Sierpnia 2011 (edytowane) bardzo ciekawe porównanie, jestem właśnie na etapie wyboru auta i rozważam właśnie 2.0TDI 170KM lub 1.8TSI 160KM. Ciekawi mnie jak wygląda spalanie na odcinkach np. 10km rano + 10km wieczorem, co weekend trasa min. 300-400km. bo jeśli w przypadku TSI spalanie oscylowałoby wokół 9l to skusiłbym się, jeśli powyżej to mimo wszystko klekotek... i wiem, że można mówić - jak jeździsz tak pali, ale mi moja Altea (178KM po chipie) pali w tym trybie 7.3l i wzrost o 2l na poczet ew. usterek jestem w stanie zaakceptować, bo jeśli szłoby więcej to szukałbym 2.0TSI Edytowane 1 Sierpnia 2011 przez grzelmo Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korexus Zgłoś #12 Napisano 1 Sierpnia 2011 Cytat:Napisał Kamilek1307 Zobacz post Twoje TSI też ma turbo ... i koło dwumasowe też Tylko dużo mniej obciążone Ciekawi mnie jak wygląda spalanie na odcinkach np. 10km rano + 10km wieczorem, co weekend trasa min. 300-400km. Przy takiej jeździe jak mówisz to średnie spalanie z trasą od 7.4-8.5. Same takie odcinki 9l Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #13 Napisano 1 Sierpnia 2011 Po to Passat z silnikiem benzynowym, żeby palił mało, nie wysiadały wtryski, dwumasa, turbina i zapychał się DPF. jeden lubi brunetki inny blondynki, ja nie lube diesli, inni je wola. Koniec kropka. Nawet jak by benzyna paliła 12 nie kupił bym diesla, bo mam serdecznie dośc jazdy klekotami w pracy. nie wysiadały wtryskiW TDI common rail nie ma już słynnych pompowtryskiwaczy a kultura pracy jest bliższa benzyniakowi niż klekotowi.Sam się mocno zastanawiałem między TSI a TDI CR ponieważ Passatem jeżdzę narazie mało. Ostatecznie wybrałem diesla 170 i jestem z niego baaaaardzo zadowolony.Wcześniej miałem 1,9 TDI 131 km na pompowtryskiwaczach i to faktycznie jest traktor.W porównaniu z 1,9 TDI PD to raczej wybrał bym benzynkę.Natomiast biorąc pod uwagę spalanie (trzeba się narawdę natrudzić aby przekroczyć 7 l), osiągi, kultuę pracy zdecydowanie 2,0 TDI CR 170 jest moim zdaniem lepszym wyborem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZawaR Zgłoś #14 Napisano 1 Sierpnia 2011 Wszyscy od benzynowych silnikow dawno chyba nie jezdzili samochodami z nowoczesnymi TDI, nie ma zadnego klekotu, nie ma warkotu, jak auto nie ma oznaczen na tylnej klapie to wiekszosc nawet nie zorientuje sie ze siedza w TDI. KOREXUS na krotkie dystanse to mam wlasne nogi, zdrowiej i przyjemniej jest sie czasami przejsc. MARKII Ty chyba marzysz o B7 bo nie masz bladego pojecia o czym piszesz, chyba ze nadal siedzisz w 126p. Jezeli mialbys B7 1.8 TSI to wiedzialbys ze masz wtryski, dwumase, turbine i czasami to wszystko psuje sie tak w TDI jak i TSI. Jesli chodzi o filtr czastek stalych to porozmawiajmy po nowym roku jak w polsce bedzie podatek ekologiczny, placony od jakosci spalin. Wtedy wszyscy w PL pokochaja Filtr Czastek Stalych. Jezeli uzytkuje sie go wlasciwie i nie leje do auta ON niewiadomego pochodzenia to wszystko dziala. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korexus Zgłoś #15 Napisano 1 Sierpnia 2011 (edytowane) KOREXUS na krotkie dystanse to mam wlasne nogi, zdrowiej i przyjemniej jest sie czasami przejsc. Dla mnie krotki dystans to jest 10km. I przy takiej odległości żal diesla. Wiem co mowie bo jak widzisz sam jeżdże i TDI i TSI. Wiec mam jakieś tam porównanie. Passatem z CR też jeździlem i bede upierał się przy swoim. Przy zakupie trzeba wszystko przeliczyć. Nie licząć kosztów eksploatacji diesel wraca się po 100tys km. liczac roznice w cene 10k PLN. A między jednostkami o jakich mówimy różnica w cenie wynosi 15600. Edytowane 1 Sierpnia 2011 przez korexus Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #16 Napisano 1 Sierpnia 2011 Dla mnie krotki dystans to jest 10km. I przy takiej odległości żal diesla. Wiem co mowie bo jak widzisz sam jeżdże i TDI i TSI. Wiec mam jakieś tam porównanie. Passatem z CR też jeździlem i bede upierał się przy swoim. Przy zakupie trzeba wszystko przeliczyć. Nie licząć kosztów eksploatacji diesel wraca się po 100tys km. liczac roznice w cene 10k PLN. A między jednostkami o jakich mówimy różnica w cenie wynosi 15600. No to sobie dobrze policz różnicę w spalaniu, zwróć uwagę na większy moment obr. i moc diesla a co za tym idzie osiągi i bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu.A wartość rezydualna przy odsprzedaży?Napewno diesel lepiej trzyma wartość w takim aucie jak passat. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korexus Zgłoś #17 Napisano 1 Sierpnia 2011 Z opinii znajomego który jeździ 170PS, oraz test z pierwszego postu, różnica w spalaniu wynosi 2L. Różnica między diesel ultimate na BP a 95 jest ok 10gr. Co do wyprzedzania to 1.8 TSI zbiera się bardzo przyzwoicie i do 100 na pewno nie ustępuje 170PS( z doświadczenia). Zeby nie było, nie neguje diesla bo sam takim jeżdże, ale uważam że ważny jest rachunek ekonomiczny, a w tym wypadku TSI nie wypada źle. Utrzymanie benzyny jest tańsze niż diesla. Każdy wybierze to co będzie chciał.A temat jest po to żeby pomóc w wyborze. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #18 Napisano 1 Sierpnia 2011 (edytowane) Z opinii znajomego który jeździ 170PS, oraz test z pierwszego postu, różnica w spalaniu wynosi 2L. Różnica między diesel ultimate na BP a 95 jest ok 10gr. Co do wyprzedzania to 1.8 TSI zbiera się bardzo przyzwoicie i do 100 na pewno nie ustępuje 170PS( z doświadczenia). Zeby nie było, nie neguje diesla bo sam takim jeżdże, ale uważam że ważny jest rachunek ekonomiczny, a w tym wypadku TSI nie wypada źle. Utrzymanie benzyny jest tańsze niż diesla. Każdy wybierze to co będzie chciał.A temat jest po to żeby pomóc w wyborze. Kolego 10 gr na litrze to istotnie symboliczna różnica!Ale 2 litry różnicy na 100 km to już 10 zł!!!Ponadto co z tego, że na starcie do 100 km/h benzyna daje radę?Przecież to nie wyścigi na 1/4 mili...W warunkach drogowych np. wyprzedzanie od 120 w górę 350 nm diesla robi swoje i benzyna nie ma szans. Edytowane 1 Sierpnia 2011 przez hammer Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korexus Zgłoś #19 Napisano 1 Sierpnia 2011 Ale 2 litry różnicy na 100 km to już 10 zł różnicy!!! 100km_10PLN 1.000km_100pln 10.000_1000PLN 100.000_10000PLN Takie to różnice. Ja to tak liczę. A różnica w cenie 15000 PLN. Kolego 10 gr na litrze to istotnie symboliczna różnica! Napisałem to po to żeby pokazać że różnica symboliczna, sens taki że litr paliwa w tej samej cenie W warunkach drogowych np. wyprzedzanie od 120 w górę 350 nm diesla robi swoje i benzyna nie ma szans W takim razie gratuluje dróg, że w takich prędkościach możesz wyprzedzać. Tylko pozazdrościć Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #20 Napisano 1 Sierpnia 2011 100km_10PLN1.000km_100pln 10.000_1000PLN 100.000_10000PLN Takie to różnice. Ja to tak liczę. A różnica w cenie 15000 PLN. Napisałem to po to żeby pokazać że różnica symboliczna, sens taki że litr paliwa w tej samej cenie W takim razie gratuluje dróg, że w takich prędkościach możesz wyprzedzać. Tylko pozazdrościć No i dobrze liczysz.Po 200k km diesel już w kosztach znacznie taniej, a wartość rezydualną ma dużo wyższą.Przy zakupie auta już trzeba myśleć o jego sprzedaży.W kwestii kosztów ekploatacji sam sobie odpowiedziałeś, że to tylko kwestia czasu kiedy kasa się zwróci (zakładam, że jak ktoś kupuje nowe auto to na parę lat).Jeszcze kwestia kto co lubi, jeden woli wysokie obroty w benzynie (i chce za to płacić) a drugi potężny moment diesla.Ja zdecydowanie to drugie, tak jak chyba wspaniała większość właścicieli passatów.To chyba trochę wynika z charakteru i przeznaczenia tego samochodu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach