Skocz do zawartości
Gość a_r_t_i

Paski w Pasku 1.9. TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Gość a_r_t_i

Witam,

 

Dzisiaj zamawiam części witalne do swojego auta, które kilka dni temu sprowadziłem.

Silnik 1.9 TDI 130 KM AWX 160.000 km 2001 rok

Rozrząd był wymieniany przy 91.000km

 

Jak narazie mam na oku:

-komplet 4 filtrów Knechta

-pasek, 2 rolki, pompa wody, napinacz hydrauliczny (wszystkie firmy Ruville)

-olej Castrol TXT lub Edge lub LongLife

 

Nie jestem pewien co do napinacza hydraulicznego,ale czytałem że zaleca się jego wymianę przy co drugiej wymianie paska rozrządu. Kosztuje 190 zł ale cena spokoju na 4 lata jest chyba warta o wiele więcej.

 

Mam do Was pytanie czy przy okazji wymiany rozrządu wymienić coś jeszcze ?

Czytałem o wymianie paska klinowego, od klimatyzacji i od wspomagania a do tego jeszcze jakieś napinacze.

 

Dodam że w aucie nic nie piszczy i nie gwiżdże.

 

Wymieniać te paski i rolki, czy tylko paski a może poczekać aż zacznie coś gwizdać bo jak wiadomo kasa na drzewach nie rośnie i nie chcę wpadać w niepotrzebne koszta.

 

Pozdrawiam,

Artur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bylem nie dawno w twojej sytuacji i dla swietego spokoju wymienilem caly przód łacznie z klinowym. dziwi mnie tylko cena jaką podajesz za napinacz hydrauliczny z rolką bo ja placilem prawie 2x więcej za tą częsc.

Wiele sie pisze na temat przebiegu na liczniku w stosunku do rzeczywistego przebiegu wiec jak auto masz z drugiej reki to lepiej zaplacić tą cenę swietego spokoju jak sam rozsądnie to nazwales.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yaca

A co z pompą wody? Nie wymieniasz?? :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiście ze tez!! nestety troche to kosztowalo :przestraszony:

ale nie robi sie tego często

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i

Oczywiście, że wymieniam - jest napisane :cwaniak:

 

Ale nie wiem jak z tymi paskami - czy warto je wymieniać skoro nie piszczą jeszcze ?

Aha...szepnijcie słówko który olej TXT, Edge czy LongLife - tylko po cichu aby Modek się nie zdenerwował że znowu o olejach :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Olej to ani jeden ani drugi ani tymbardziej trzeci :)

Jak już musisz mieć Castrola to TXT lub Edge ale w 505.01

 

A ten napinacz hydrauliczny to chyba kupiłeś regenerowany bo za 190zł to ja nawet nie kupię w hurcie :)

No i lepiej zawsze wymianiaj całoś. Acha a gdzie masz nowe sruby do rolek i pompy?

 

Paski napędowe osprzętu tez wymieniaj a nie sęp !!!

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i

Kupuję stąd:

 

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=191125953

 

Tylko że oczywiście do swojego modelu silnika AWX - koleś ma go na sklepie ale nie wystawiony.

 

310 zł za rolki i pasek + 107 zł za pompe wody (wszystko Ruvilla)

 

Pytałem się kilkakrotnie czy to oryginalne Ruville i potwierdził. Napinacz kupuję też u niego za 190 zł też Ruvilla.

 

Co do ceny to dzwoniłem do VW w Łodzi i powiedzieli że u nich kosztuje niecałe 300 zł więc cena 190 zł wydała mi się w porządku i nie budzi moich podejrzeń

PS: Może zmień hurtownie :D Żarcik :P

 

Jeżeli się "przejadę" to uprzedzę forumowiczów ale liczę że koleś nie ściemnia (ma 2800 pozytywów i tylko 5 negatywów).

 

Za paski Contitech chce ode mnie 31 zł i 15 zł (do klimy i alternatora).

 

WARTO BRAĆ ???

 

A olej to Castrol na 100%.

 

Czemu nie polecasz LongLife'a ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Ja części na rozrzad biorę i brałbym tylko orginalne. Taką zasada sie mnie trzyma się cieszy mnie to :)

 

A olej to Castrol na 100%. Czemu nie polecasz LongLife'a ?

 

Dlaczego? Bo nie robisz 80% przebiegów na autostradzie z autostradowymi prędkosciami a takie są fabryczne założenia normy 506.01

 

Pisałem już kiedyś wywód o tym :)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i

OK....co do oleju w porządku - chociaż gadałem 2 dni temu z kolesiem z serwisu VW i powiedział że przeszli z normy 505.1 na 507 - ale mój silnik przecież o tym nie musi wiedzieć :D:D:D

 

A Castrola chcę ze względu na to że widziałem w warsztacie identycznego Paska jak mój który miał zaj**** nagar bo właściciel przeszedł na Mobila i silnik zaczął mu mulić po 5000 km od wymiany oleju.

 

Dlatego chcę Castrola.

 

Pytanie tylko czy TXT czy Edga idąc drogą eliminacji ?

 

A czy masz zastrzeżenia co do marki części które kupuję ? Mam Paska od tygodnia więc nie jestem oblatany w producentach.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Droge eliminacji i tylko z 2 uczestników to - EDGE.

 

Ewentualnie orginalny TXT jak znajdziesz po taniości !!!

 

Rozrząd tylko orginalny a jak już nie ma wyjścia to Conitech + SKF.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i

Mhm....zatem firmy Ruville lub też INA nie polecasz ?

 

Piszą że są to części wkładane fabrycznie przez VW/Audi.

 

Na forum też doczytałem że Ruville to dobry wybór.

 

Rozumiem Twoje przywiązanie do oryginałów, ale wolę wymienić rozrząd wart łącznie 700 zł Ruvilla częściej (70 tkm) aniżeli pojeździć dłużej na oryginałach.

 

Co do oleju to może być ten ?

http://moto.allegro.pl/item193335922_olej_castrol_txt_505_01_tdi_5w_40_fvt_rally.html

 

Oczywiście spytam o datę produkcji.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Weż poczytaj tematy o olejach z Allegro.

 

Dla mnie nie istnieją oleje z Allegro.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i

Dobra, nie spieram się w tym temacie bo nie wiem.

 

Mogę kupić Edga w Selgrosie w Łodzi - kosztuje 145 zł za 4 litry do TDI.

Czy Selgros to też lipa, jak myślisz ?

 

A co powiesz na temat firmy Ruville (INA) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

EDGE TD 505.01 za 4L to 143zł w hurcie w IC, więc cena dobra. Kup gdzie chcesz taki olej tylko nie na giełdzie i na allegro.

 

INA jest ok ale tylko jak obok sa numery częsci VAG, a przy rozrzadach to jest to tylko rolka odwracająca.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i

OK...olej wezmę z Selgrosu bo mam b.blisko.

 

Czy z chłodniczki oleju też musze spościć olej (bo wiem że z odstojnika tak) ? Czy 4 litry wystarczą ?

Wymianę robię w warsztacie ale i tak wspomnę im o odstojniku i chłodniczce.

 

Nie powiem że zmartwiłeś mnie co do rozrządu. Sprawa do przemyślenia. Jak wymienię to powiem co kupiłem i czy zrobiłem dobry interes czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITAM

 

 

Mama pytanko....kto wam naopowiadal bzdur ze w AWX jest hydrauliczny napinacz paska rozrzadu?? :zdziwko:

 

 

 

nooo chyba ze moj AWX jest chinska wersja niemieckiego orginalu !!

 

 

w AWX wymienia sie:

 

- pasek rozrzadu;

- napinacz mechaniczny ktory jest integralna czescia duzej rolki;

- rolke mala;

- po 180tys. km. pompa wody;

- komplet szpilek i srob.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Mama pytanko....kto wam naopowiadal bzdur ze w AWX jest hydrauliczny napinacz paska rozrzadu?? :zdziwko:

 

nooo chyba ze moj AWX jest chinska wersja niemieckiego orginalu !!

 

w AWX wymienia sie:

- po 190tys. km. pompa wody;

 

 

zuse, weź się człowieku nie wydruniaj !!!

 

Jeżeli nie masz pojęcia o czy mówisz to nie zabieraj głosu ani się nie wypowiadaj.

Ciesz się tym, że masz model po 06.2002 gdzie zmodernizowano napinanie paska rozrządu i zastosowano napinacz cierny - mechaniczny. Do w/w daty silniki AVF, AWX, AVG, ATD, AXR, ARL, ASZ miały zastosowany hydrauliczny mechanizm napinania paska rozrządu czyli poprostu napinacz hydrauliczny.

 

Ponadto z tą pompą wody wymianianą po 190 tys kilometrów to drugi raz w jednym poście się wygłupiłeś. Więcej lektury polecam !

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...tak pomylka nie po 190 tys tylko 180tys (literowka) czyli przy 2 wymianie paska. A co do CIERNEGO NAPINACZA to raczej tam jest ROLKA Z WBUDOWANYM MECHANIZMEM.... zerknij sobie do swojego katalogu !!

 

 

i nie wydurniam sie PANIE NIEOMYLNY !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Dalej widzę słabo u Ciebie z wiedzą. Pompa wody leci do kosza co każde 90 tys kilometrów. Napinacze są w 2 typach. Jeden starszy, to zwykła duża rolka z dodatkowym zewnętrznym napinaczem hydraulicznym. Drugie i zarazem nowsze rozwiązanie to scalenie obu tych elementów w jeden czyli mechaniczne napinanie. Nowsze rozwiązanie jest zarazem skuteczniejsze, tańsze, sprawniejsze, bezawaryjne, łatwiejsze w montażu i w ustawianiu punktu napinania i trwalsze. Same plusy :ok: Nie muszę zerkać do katalogu. W domu mam po 3 komplety kazdego z rozrządów a na warsztacie kilka kolejnych.

 

HHA

 

PS. szkoda słów, spadam stąd !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

..ja nie pracuje w servisie VW i nie mam 2 passatow rozebranych na czesci w domu, wiec wiem tyle ile przeczytam w ksiazkach ktore i tak zakwestionujesz. A swoja droga to wyjatkowo aroganco obnosisz sie ze swoja wiedza... masz ja ogromna ale troszke pokory by nie zaszkodzilo

POZDRO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności