Skocz do zawartości
Gość Piotras123

passat b4 problem z moca

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Piotras123

Witam mam problem z moim paskiem,jak go odpalam poraz pierwszy to bardzo kiepsko wchodzi na obroty.Gaz wciskam na maxa,a on dochodzi do 3 tys i stoi,dopiero po paru sekundach przekroczy 3tys i normalnie reaguje na gaz,jednak podczas jazdy nie czuc wogole mocy.Na maksa rozpedzilem go do 100km\h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a filtry paliwa, powietrza kiedy zminial?

podpiac pod vaga, bo tu chyba wrozek na etacie nie ma :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piotras123

filtry sa ok.nawet jak go przekazuje powyzej tych 3tys.i powiedzmy jest ok. to po zgaszeniu silnika mulenie zaczyna sie od nowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotras123 czy działa u Ciebie turbinka? Czy zanim dojdziesz do 3000 obr nie przyspiesza jak zwykły diesel a nie jak TDI? A potem działa już normalnie? Bo jeśli tak to problem leży gdzieś w turbinie. :dobani:

Sporadyczne mam takie dziwne objawy, że nie zaskakuje turbina i muszę pociągnąć powyżej 3000 obr żeby się załączyła (normalnie ok. 2000obr) i potem jest już O.K. aż do następnego razu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie problem jest prozaiczny i przewałkowany na forum sporo razy. Pierwsza sprawa odpiąć wtyczkę od przepływki i się przejechać już to powinno pomóc. Jeżeli pomaga wyjąć przepływomierz (oderwać z niego kratkę ochronną), umyć w nim czujniki pędzelkiem namoczonym w benzynie extrakcyjnej, wkleić kratkę ochronną. Dalej zerknąć na filtr powietrza i ewentualnie go wymienić. Jeżeli po tym wszystko wróci do normy i będzie miał kopa na niższych obrotach a przy prędkości 100 lub 120 lub 130km będzie go przydławiało wymienić zawór N75. Jeżeli po czyszczeniu przepływki nie ma poprawy to vag-com jazda na 3 biegu około 3000 obrotów robimy log i ciągniemy do 5000 obrotów. Następnie interpretacja logu. Jeżeli pomiar wykazuje zaniżanie dawki paliwa przepływomierz do wymiany, nie proponuję go rozwiercać ponieważ może zawyżać dawkę paliwa i wtedy wiadomo więcej pali.

Jeżeli test przepływki nie wykaże zbytniej odchyłki to sprawdż filtr paliwa bo też potrafi robić cuda. W sporadycznych przypadkach zdarza się zapieczenie kierownicy w turbo ale po logu z vaga można to zinterpretować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość polowiec

Witam

 

Sprawdzilem wczoraj swoj przeplywomierz i na kompie pokazuje o 30 jednostek wiecej od tej nominalnej jaka powinien wskazywac. Samochod ladnie ciagnie, nie mam problemu z moca.

 

Jakie powinny byc max odchylki oraz czy moja przeplywka juz sie konczy?

 

pozdrawiam

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie widać tu logów ale jak dobrze ciągnie to nie ma co się martwić, przepływka raczej się kończy jak nie ciągnie nawet po czyszczeniu lub wskazuje błąd ogólny, piszesz o zawyżonej dawce ale czy zawyżona jest w całym przedziale od 3000 do 5000 obrotów i czy wartość zawyżenia jest stała? Przy zbyt dużym zawyżeniu paliłby jak smok, dawka zawsze może być trochę zawyżona lub zaniżona bo pierwsza wartość wskazuje jaką komputer oczekuje a druga jaką otrzymuje. Pomiar masy zwrotnego powietrza nie będzie nigdy idealny bo jest to sprawą bardzo precyzyjną i nawet przybrudzony filtr powietrza już fałszuje pomiary. Fabryczne wykonanie przypływomierza też odbywa się z uwzględnieniem tolerancji odchyłek i nowe przeważnie zawyżają wartość po to by jak się przubrudzi samochód dał radę ciągnąć, a tanie zamienniki jak wiele osób doświadczyło ogólnie mają mocno zawyżoną tolerancję czyli tańszą część nadrabiamy zużyciem paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piotras123

hotair miales racje po odpieciu kostki od przeplywki auto smialo wchodzi na obroty,nawet po zgaszeniu i ponownym odpaleniu nie przymula juz sie do 3tys\obr.Jednak mocy nie ma nadal.Idzie jakos sprawdzic bez kompa przeplywke?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy sprawnym przepływomierzu odpięcie tej kostki powoduje spadek mocy ale przy brudnym lub uszkodzonym częściowy wzrost mocy lecz nie całkowity. Jeżeli to pierburg to wykręć przepływomierz, starannie wyrwij w nim kratkę ochronną tak na 2/3 jej wielkości (nie do końca) tyle byś dostał się do czujnika.i pędzelkiem namoczonym w benzynie extrakcyjnej, dobrze umyj czujnik w środku.Kratki tez oczyść a tą wyrwaną wkleić możesz np poxipolem, po tym zabiegu wszystkie moce wrócą na swoje miejsce.Jeżeli to bosch to wykręć 2 śrubki i wyjmij sam czujnik ale przepływomierz i tak wymontuj bo mogą być brudne kratki ochronne.Teraz dlaczego tak jest. Odpięta kostka przepływki powoduje stały przepływ masy powietrza w całym przedziale obrotów około 550mg pobierany już z komputera a nie z przepływomierza dlatego od 3 go biegu nadal czuć zamulenie.W twoim przypadku brudny lub uszkodzony przepływomierz zaniżał dawkę paliwa informując komputer że jedziesz o wiele wolniej niż w rzeczywistości i stąd taki wół z niego :], czas na zabieg czyszczenia jakieś 10 minut +drugie 10 na wyschniecie kleju no i miejsce bez deszczu nad głową. Po zabiegu jazdy z odpiętą kostką w pamięci sterownika zostanie zapisany błąd który informuje o tym że autko miało problem z przepływką. Przy okazji można zczytać blok pomiarowy silnika i usunąć kod błędu vagiem ale nie jest to konieczne i nie ma znaczenia do jazdy. No i sprawdż firmę swojej przepływki jeżeli to pierburg to jest długowieczny, jeżeli bosch to bardziej awaryjny i trzeba delikatniej go czyścić.

Polecam też przeczytać ten poniższy post , czujnik przepływomierza pierburg wygląda inaczej,w ale działa tak samo:

http://www.forum.vw-passat.pl/viewtopic.php?t=1517

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość polowiec

Witam

 

Zdawalo mi sie, ze moj passat przyspiesza bez problemu, nie mial problemu z moca wchodzil na max obroty. Zrobilem mu male czyszczenie przeplywomierza oraz zaworu N75. Po tych zabiegach bylem w szoku jak auto zaczelo chodzic. Duzo lepsze przyspieszenie po 2500 obr - przedtem tez ciagnal ale nie tak.

 

Warto jednak czyscic nie jak juz padnie tylko wczesniej.

 

 

PS. Jak podlaczylem do Vaga i sprawdzilem jak dziala przeplywka, to zawyza w calym zakresie obrotow o jakies 20-30 jednostek. Czy to duzo?

 

 

pozdr.

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piotras123

hotair mam przeplywke pierburga,podlozylem dzisiaj od kolesia taka sama i auto od razu dostalo kopa.Moja okazala sie skopana.Jest mozliwosc naprawy tego ukladu,bo drucik jest caly.? :zdegustowany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bez obaw solidna konstrukcja i to nie drucik a blaszka na jakieś 3 mm szerokości i druga ciut węższa , śmiało szoruj pędzelkiem z benzyną nie zważając na nic bo tu nic nie zepsujesz jak opisałem wyżej on się nie przepala tylko brudzi nalotem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość polowiec
bez obaw solidna konstrukcja i to nie drucik a blaszka na jakieś 3 mm szerokości i druga ciut węższa , śmiało szoruj pędzelkiem z benzyną nie zważając na nic bo tu nic nie zepsujesz jak opisałem wyżej on się nie przepala tylko brudzi nalotem

 

Rozbieralem i mialem tylko jedna blaszke. Powinny byc dwie? Mam pierburga.

 

pozdr.

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim były dwie jedna szersza a za nią węższa ale może to inny symbol przepływki, mój miał kostkę na 6 pinów czyli po trzy w rzędzie symbol 074 906 461, nie chce już mi sie tego wyciągać by robić zdjęcia, po umyciu kolor blaszek z czarnego zrobił się srebrny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość polowiec
w moim były dwie jedna szersza a za nią węższa ale może to inny symbol przepływki, mój miał kostkę na 6 pinów czyli po trzy w rzędzie symbol 074 906 461, nie chce już mi sie tego wyciągać by robić zdjęcia, po umyciu kolor blaszek z czarnego zrobił się srebrny

 

To dzisiaj jeszcze raz wyciagne. Czyscilem tylko taki srodkowy duzy plaski drucik. Przed nim i za nim byly takie plaskie czarne plastiki. Tam jest den drugi?

 

Przeplywke mam taka sama.

 

 

Rozebralem i faktycznie jest druga blaszka. Wyczyscialem, byla troche czarniejsza od tej srodkowej. Zauwazylem, (podpinajac do Vaga), ze szybciej reaguje na zmiane masy powietrza.

 

pozdr.

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Barcik
...Zrobilem mu male czyszczenie przeplywomierza oraz zaworu N75...

 

Jak czyści się zawór N75? - co prawda nie widziałem go na oczy, albo go widziałem ale nie wiedziałem że to jest to, ale mam zamiar dobrać się do przepływki i odrazu do N75 :)

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po czyszczeniu może zawyżać i 30 jednostek to nie jest nic strasznego bo doprowadzamy czujnik do stanu fabrycznego, na nowym zachowuje się tak samo (zawyżona dawka) trochę pojeździcie i wartość się obniży gdyż czujnik się przybrudzi dlatego fabryka tak zawyża (już pisałem o tym że te zawyżenie jest tylko do czasu) można sobie skontrolować np po 4 miesiącach, gdyby było po czyszczeniu idealnie to samochód w niedługim czasie znowu dostałby muła

Jeżeli chodzi o czyszczenie N75 to nie polecam tego zabiegu ponieważ jest on skuteczny na krótką metę(mówię o zaworze w metalowej obudowie) ten w kolorze czarno białym z plastiku jeżeli taki ktoś ma jak najbardziej można czyścić. Ponieważ ten metalowy jest nierozbieralny więc tylko w każdą dyszę wd40 i sprężarka ale może się okazać że przy wyprzedzaniu np tira nastąpi zonk i autko wam przydusi,więc radzę kupić nowy. No i przy odpalonym silniku ten zawór powinien słyszalnie tykać, chociaż zdania są podzielone. Jak sprawdzić ten zawór-dobra droga czwarty bieg i pedał w podłogę, jeżeli od 100 do 140-150 nie przydławia auta to jest oki, jeżeli masz tak ze musisz leciutko popuścić pedał gazu i znowu go docisnąć by autko szło dalej to sprawa jasna N75 bad. jak wygląda N75 nie chcę powielać postów poprostu użyj wyszukiwarki na forum było o tym sporo znajduje się za okrągłym zbiornikem płynu chłodniczego dochodzą do niego 3 wężyki czerwony czarny i niebieski i jedna kostka z kablami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adasiek

Witam!

Podłączę sie pod temat, bo również wydaje mi się że mam jakiś dziwny problem z przepływką w moim afn. Otóż auto jeździ dobrze, spalanie w normie, ale po podpięciu do vaga w bloku porównania masy powietrza wartości zadanej i rzeczywistej jest coś nie tak. Na wolnych obr wartości nie odbiegaja od siebie zbytnio, ale po około 3,5 tys obr wartość rzeczywista jest około 2 razy niższa! Przepływkę czyściłem, niestety nic to nie dało, dalej to samo. Blaszki wygladają na dobre, auto nie wykazuje błędów, jeździ tak samo ciągle. Tylko te wartości...Ma ktoś jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź układ dolotowy i filtr powietrza, jeżeli tu nie znajdziesz problemu to podstaw inną przepływkę bo wtedy albo wina tkwi w przepływomierzu albo w komputerze autka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adasiek

"Problem" odkryłem zaraz po kupieniu vaga, jak sam zacząłem się tym zajmować. Wymieniałem olej i filtry, w tym powietrza, przy okazji wyczyściłem przepływkę, była trochę brudna. Tak jak wspomniałem blaszki przepływki nie były jakieś wygięte czy coś w tym stylu. Wskazania jednak się nie zmieniły. A co sądzicie o tym żeby te blaszki przelecieć pastą polerską, oczywiście uwzględaniając wszelką ostrożność ze względu na delikatność urządzenia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności