Skocz do zawartości
Gość hveti

Metaliczny dźwięk z okolic pokrywy zaworów ???

Rekomendowane odpowiedzi

Gość hveti

Od jakiegoś czasu wydobywa się z okolic pokrywy zaworów, (tylna część pokrywy zaworów) metaliczny dźwięk. Szczególnie po uruchomieniu silnika i utrzymuje się przez jakiś czas, przede wszystkim na niskich obrotach.Pojawia się nie zawsze i znika w różnych momentach. Myślałem że to stukot z popychaczy hydraulicznych ale pewien znajomy mechanik zasugerował że może to być napinacz łańcucha wałków rozrządu. Może ktoś miał takie problemy i może mi poradzić co to może być, lub co trzeba wymienić. Może ktoś zna bardziej oryginalną nazwę tego napinacza lub jego nr.katalogowy. Wszystkie porady mile widziane.

 

VW-Passat (październik 1997) silnik 1,8 125KM typ silnika ADR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hveti, jeżeli zlokalizowałeś ten dźwięk właściwie, to tam faktycznie jest łańcuch.

 

Napinacz łańcucha (nazwa wg ETKI) ma nr 058 109 088 B lub D (zależy od nr-u auta).

 

W silniku wolnossącym pełni on nie tylko funkcję napinania łańcucha ale i przestawiacza faz rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to podjedź do kogoś na weryfikację czy aby to napewno abyś nie musiał robić 2 razy, ponieważ może to być zawór lub również szklanka. Miałem podobną przypadłość tylko powodem było słabe ciśnienie oleju - i waliło w pokrywę jak w TDI.

Pojawia się nie zawsze i znika w różnych momentach

Czyli znika pewnie po napełnieniu szklanek, jaśli się napełniają prawidłowo ??? kiepsko się napełnią przy słabym ciśnieniu oleju - sprzwdź najpierw ciśnienie > szkalnki > napinacz > zawory... (jak to się robi opisywałem już)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marec666

robie teraz usczelke pod głowicą w audi 90 5cylindrow metaliczny dzwiek dochodził z okolic 4 lub piatego cylindra po zawiezieniu głowicy do planowania okazało sie ze to nie szklanki (wymienione 3mce temu) tylko urwane mocowanie wałka rozżądu przy piatym cylindrze (nowa głowica nie ma co spawac)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potrzebuje pomocy,otoz z silnika dochodzi mi dziwne tykajacy metaliczny dzwiek.Tyka przy zimnym i nagrzanym silniku,czestotliwosc tego dzwieku zwieksza sie podczas zwiekszania obrotow ale podczas jazdy gdy puszcze pedal gazu ten dzwiek ustaje.Nie traci na mocy i nie bierze oleju.Po wymienie rozrzadu,wszystkich paskow i napinaczy.Zalaczam filmik z youtube

 

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=67PPHKT3dNU]http://www.youtube.com/watch?v=67PPHKT3dNU[/ame]

 

Prosze o rady co to moze byc bo na serwisie nie sa pewni

Edytowane przez stade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weź sobie kolego stetoskop warsztatowy do ręki i najnormalniej w świecie osłuchaj silnik (te okolice z których podejrzewasz wydobywanie się dźwięku).

 

U mnie podobnie stukał wtrysk (jeżeli dobrze rozpoznałem dźwięk)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie nim sprawdzali i uslyszalem tyle wersji co to moze byc ale zadnych konkretow i abym przyjechal jak zacznie bardziej dzwonic.

 

Dlatego pytam czy ktos mial podobny problem ???

 

wracam wlasnie od kolesia co zajmuje sie dieselami i mowi ze to dzwiek popychacza hydraulicznego,zamowilem 8 szt i na niedziele mi zrobi.

 

Dam znac w poniedzialek jaki rezultat i czy to napewno to.

Edytowane przez stade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dam znac w poniedzialek jaki rezultat i czy to napewno to.

 

Na 100% popychacze. Rezultat będzie pozytywny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i niestety :( ,popychacze wymienione a ten dzwiek pozostal :( .w poniedzialek jade na linie diagnostyczna z tym kolesiem i bedzie szukal az znajdzie.

 

Fakt faktem wziol odemnie po znajomosci za wymiane popychaczy,wszystkich wahaczy i stabilizatorow oraz oslon przegubow tylko 250zł wiec nienarzekam podtym wzgledem ale wierzylem ze po wymianie ten dzwiek zniknie i niestety sie rozczarowalem.

 

Jak to mowia "złosliwosc rzeczy martwych"

 

Ale jak ktos moze pomoc w poszukiwaniach to poprosze :)

Dam znac jak bede wiedzial cos wiecej .Pozdro ALL

Edytowane przez stade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do stade

Mialem takie same dolegliwosci w starym pasku z takim silnikiem,wymiana szklanek i popychaczy nie pomogla ,ale pomogla wymiana oleju z syfiastego magnateca na valvolaina 10w40 i nastapila cisza, przestalem dolewac olej,nowy wlasciciel tez nie ma problemow ze stukaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poniewaz jestem tutaj nowy i troche zielony chcialbym Waszej opinii a nawet pomocy.A wiec od czego tu zaczac,posiadam VW PASSATA rocznik 2002 1.9TDI 131KM, auto sprowadzone z niemiec, po pelnym wymianie rozrzadu i innych rzeczy typu olej filtry hamulce itp.Do tej pory nic nie stukalo nic nie piszczalo.Od paru dni zauwazylem dziwne pukanie raczej pod silnikiem(tylko dlatego ze auto jest garazowane) inaczej tego nie slychac.Co do mechaniki samochodowej a tym bardzie w dieselach jest zielony.Zeby sie duzo nie rozpisywac tutaj podaje link do swojego filmiku ktorego nagralem dzisiaj w garazu [ame=

]
[/ame] Sprawa jest taka ze komputer nic nie wykazuje, turbina jak i reszta rzeczy chodzi normalnie, auto sie nie grzeje.Czekam na jaka kolwiek odp i pomoc :( z gory dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

areczek,

 

ja jezdze na mobil 10w40 i przed kupnem tez natym jezdzil i niestukalo

 

rafael_gr,

ten dzwiek bardzo podobny do mojego,popychacze mozesz wyeliminowac bo ja wymienilem a dziek pozostal

Edytowane przez stade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak wiec odnosnie mojego auta,po podlaczeniu kompa i jezdzie wyszlo ze mam zle dawkowanie zamiast 4,2 mam 2,8 i to moze byc efektem stukow (spalanie stukowe),kat wtrysku jak to koles powiedzial mam idealny oraz zero bledow.

 

Teraz musze znalezc kolesia z kompem co mi ustawi bo ten niestety tylko diagnostyke robi.

Dam znac po zabiegu czy dzwiek zniknol i czy silnik sie wyciszyl.Trzymajcie kciuki :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

#jasiu - jak cos to daj znac czy nastapila jakas zmiana :-), ja mam troche gorsza sytuacje poniewaz jestem tym autem za granica i niestetu tutaj nie ma duzo szpecow dobrych ktorzy zajmuja sie dieselkami :( jeden mowi ze nic powaznego, pojechalem profilaktycznie do aso vw co maja service i jestem umowiony na piatek.Gosciu mnie przygotowal ze byc moze to szklanki i wszystko co sie z tym wiaze :( az strach jechac ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyszlo ze mam zle dawkowanie zamiast 4,2 mam 2,8 i to moze byc efektem stukow (spalanie stukowe)

 

To dziwne, że u mnie jak jeździłem przed zmianą kompa na 1.4mg to jakoś nie było tego spalania stukowego :P

 

I dawkę jak już to kup kluczyk do nastanika na allegro (bo z tego co pamietam to kompem można zmienić w granicach 0.3mg) i sam sobie dowolnie zmienisz jak tylko będziesz chciał. 5 minut roboty.

 

Acha i takie info jak chcesz ori dawke to powinieneś mieć 3.6mg ,a nie 4.2mg :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w jakich blokach można sprawdzić te dawkę mógłby ktoś dokładnie napisać ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak wiec po zabiegu,teraz mam ustawione na 4,0 ale czuc roznice w pracy silnika na lepsza i szybciej wchodzi na obroty,lecZ dzwiek pozostal.Wlalem SP do czyszczenia pompowtryskow i zobaczymy czy bedzie roznica pozostalo mi sprawdzic wtryski ale nie jestem pewien czy jak sie ma bdb parametry wtryskow np kąt to moze byc z nimi problem?Moze ktos wie?

 

Bo pozostalo mi juz tylko sprawdzic wtryski potem choc chcialbym tego uniknac trzeba zajrzec do srodka silnika.Ale co mam zrobic jak ten dzwiek doprowadza mnie do szału bo oprocz tego nie mam z nim zadnych problemow.

 

Dzwiek z mojego auta jest powyzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stade, mam ten sam silnik i ten sam problem od kilku tygodni. Narazie nie ruszałem tematu bo nie mam kompletnie czasu ale niedługo trzeba będzie się tym zająć.

Daj info na forum jak się uporasz z tematem.

Wg mnie to stukanie dochodzi z EGR-a bo w tych okolicach jest najwyraźniej słyszalne, ale nie jestem przekonany na 100%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR juz sprawdzane,dzwiek dobiega z pod pokrywy zaworow jakby przy sterujacym i ostatnim wtrysku.Dzis dowiem sie u siebie ile i gdzie za sprawdzenie wtryskow.

 

Oczywiscie ze dam znac,moze moje doswiadczenia pomoga innym w diagnozie co pozwoli uniknac zbednych kosztow i irytacji gdy po wymianie czegos na nowe problem pozostaje.

 

Co juz zrobilem:

-wymienione wszystkie filtry,olej

-nowa pompa wody

-wymieniony rozrzad,oraz wszystkie paski i napinacze

-wymienione popychacze hydrauliczne (szklanki) na nowe

-diagnostyka VAG (zero bledow,parametry bdb)

-zwiekszylem dawke paliwa z 2.8 na 4.0

-wlalem SP do czyszczenia pompowtryskow (na efekt trzeba poczekac)

 

Dodam ze auto odpala od kopa,silnik w miare cichy,nie szarpie nim,elegancko wchodzi na obroty,nie bierze oleju tylko ten irytujacy metaliczny stukot :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam ze auto odpala od kopa,silnik w miare cichy,nie szarpie nim,elegancko wchodzi na obroty,nie bierze oleju tylko ten irytujacy metaliczny stukot

 

Jakbym pisał o swoim....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności