Skocz do zawartości
darekj61

Zawór N239 -problem

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnośnie tego zaworu.

Od razu zaznaczam mam sprawny zawór (sprawdzałem kilka nawet na nowym z ASO).

Problem jest tego typu, że podczas gaszenia silnika zawór nie zadziała i silnik zadrży. Podciśnienie dochodzące do tego zaworu jest ok, ponieważ gdy odłączę przewód od niego i podłącze bezpośrednio do gruszki przy EGR to silnik od razu zgaśnie.

Więc wydaje mi się że problem jest w elektryce.

Przy włączonym zapłonie jest + na wtyczce.

Czy są jakieś przekaźniki sterujące tym zaworem?

Zawór jest sterowany -, czy z chwilą wyłączenia zapłony + ginie i otwiera zawór?

Edytowane przez darekj61

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze mi ktos pomoze mam silnik ahf 110 koni i mam problem z klapa gaszaca szukam jest tego duzo na google ale u mnie to wyglada w ten sposob ze jak silnik jest zimny klapa gaszaca dziala jak juz sie nagrzeje gdy gasze juz wtedy zatrzesie silnikiem i widac ze silowink od klapy nie drgnie jak na zimnym silniku wszystkie przewody podcisnienia sa nowe gruszka napewno sprawna zawor egr czysty dodam jeszcze ze ostatnio gdy np na cpn zgasilem auto to nie moglem go odpalic krecil i wogole nie lapal czy mozeliwe ze klapa byla zamknieta i dlatego podlaczajac kabelek czesto mialem blad n239 klapy gaszacej jakos tak moze ktos wie co z tym nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość alfa&omega

 

Możliwe ze sam zaworek N239 się przycina, sprawdż polaczenie jakie dochodzi do niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem dawce, zmieniałem wszystko po kolei i problem rozwiązany. Wina leżała w czujniku ciśnienia doładowania(ten na plastikowej rurze obok filtra paliwa).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się , gdy temat jest opisany do końca , razem z rozwiązaniem przyczyny i opisem,a nie rozgrzebany i zostawiony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... problem rozwiązany. Wina leżała w czujniku ciśnienia doładowania ...

 

Jesteś w stanie logicznie wytłumaczyć co ma czujnik G71 do elektrozaworu N239 ?

Ja między nimi nie widzę żadnej zależności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja również mam problem z klapą gaszącą. Przy gaszeniu rusza się ta klapka przy gruszce ale zdecydowanie za mało. Odłączyłem wężyki od zaworka n239 i ten który dostarcza podciśnienie niby coś wciąga ale ta siła jest ledwo wyczuwalna. Może mi ktoś podpowiedzieć jak mocno powinno być ssane powietrze przez ten wężyk wchodzący do zaworka? Na palcu ledwo to czuje, dobrze wyczuwalne jest jak przyłożę do wargi.

Dodam że jak wciągam powietrze ustami z węzyka wchodzącego do klapy to ona dobrze działa czyli jest sprawna.

Aha, problemów z hamulcami nie mam więc pompa vacuum chyba działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie każdy wężyk w układzie podciśnienia na szczelność. Nawet drobniutka dziurka powoduje spadek podciśnienia i brak odpowiedniej reakcji klapy gaszącej, nie wspominając o wolniejszym "wstawaniu" turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo wydaje się że wstaje dobrze. Pompa niedawno została zmieniona a przy starej klapa reagowała dokładnie tak samo. No zobaczymy, w niedługim czasie podmienię zaworek od golfa brata i zobaczymy co powie. Dużo jest roboty żeby te przewody podciśnienia powymieniać? Jakie właściwie powinny być te przewody? I gdzie można takie kupić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy. Potrzebuje pomocy w kwestii gdzie się znajduje ten zaworek N 239. Mam schemat jak to ma byc podłączone, ale u mnie nie mogę znalezć wężyków i tego zaworka. Mam 110 konny silnik, który nie ma mocy od najniższych obrotów i szukam godzinami przyczyny. Nie wiem też gdzie szukać oznaczenia silnika. Dodam, że auto dobrze zapala, nie kopci, ale nie ma za grosz mocy. Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze u Ciebie nie stwierdzonp klapy gaszacej;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście,skąd ten pomysł:ocochodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...gdzie się znajduje ten zaworek N 239...u mnie nie mogę znalezć wężyków i tego zaworka. Mam 110 konny silnik...

W Twoim silniku nie ma tego elektrozaworu bo i też nie zastosowano w nim fabrycznie klapy gaszącej. Co do braku mocy od najniższych obrotów to polecam najpierw podpiąć auto pod Vag-Coma i odczytać błędy i je tutaj wkleić oraz, jeśli będzie to konieczne, wykonać logi dynamiczne i statyczne. Jeśli okaże się, że w sterowniku silnika masz błędy dot. przerwy w obwodzie zasilania N75 lub G71 to logów nawet nie ma sensu robić gdyż silnik przez cały czas już od momentu jego odpalenia pracuje w trybie awaryjnym. Jeśli takowych błędów nie będzie to wtedy należy wykonać logi bo albo będzie np. całkowity brak podciśnienia sterującego zmienną geometrią turbosprężarki albo będzie nieszczelność w dolocie powietrza doładownego albo jeszcze inne pierdoły. Zdaj nam relację z wyniku sprawdzenia i logów a dowiesz się co jest nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. dziękuje za jakiś odzew. Błędy w silniku są a mianowicie takie

17564 - P 1156 - Czujnik podcisnienia MAP. zwarcie do masy/otwarty obwód

17569 - Czujnik temperatury powietrza IAT- zwarcie do plusa, otwarty obwód

17946 - P 1538 - Elektrozawór paliwa zamkniety/otwarty obwód, zwarcie do masy

18008 - P 1600 - Sterownik ECM - niskie napięcie ze stacyjki - terminal 15

18058 - P 1650 - CAN data bus - oprzyrządowanie, przewocy, dopasowanie rezystora w ECM

takie pokazuje mi błędy i opisy według moich źrudeł.

Z elektrozaworem jest cos nie tak - teraz mam podpiete dodatkowe zasilanie i on wtedy pozwala zapalić i zgasić auto, jak odłącze to nie odpali.

przewody te w oplocie materiałowym w wiekszosci zmieniłem na nowe. kierownice w turbo tez czyściłem.

jeżeli chodzi o logi to nie wiem czy bedę umiał to zrobić a i czy mój Vag to zrobi bo jest to wersja 409.1 ale nie pełna - a miało być inaczej.

Gdyby ktos mniał chęć udzielenia mi podpowiedzi jak to ugryść bede wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że tych błędów nie daje się skasować - powracają zaraz po tym jak klikasz na ikonkę Clear Codes ?

A może nie próbowałeś ich kasować co ?

Już pierwszy błąd - czujnika G71 czyli MAP uniemożliwia Ci wykonanie logów dynamicznych bo silnik cały czas pracuje w trybie awaryjnym. Logów 011 BS też nie zrobisz bo przy tym błędzie N75 nie poda podciśnienia na gruchę turbo. Czujnik IAT czyli G72 w Twoim silniku jest w jednej obudowie wraz z czujnikiem G71 więc bardziej podejrzewam usterkę na wiązce niż obydwu czujników jednocześnie. Pozostałe trzy błędy również wskazują na problemy z wiązką elektryczną. Wcześniej pisałeś, że nie miałeś problemów z odpaleniem silnika czyli błąd zwarcia w obwodzie zasilania elektrozworu N109 w pompie wtryskowej pokazał się dopiero teraz ? Najpierw proponuję sprawdzić i przeszlifować końce wszystkich bezpieczników oraz nóżki przekaźników - zwłaszcza przekaźnika 219 znajdującego się w plastikowej skrzynce obok sterownika silnika i sprawdzić czy pojedynczy kabel od N109 nie jest gdzieś przetarty i nie styka do masy. Masz też błąd komunikacji ze sterownikiem zegarów więc spróbuj wejść w sterownik 17 Instruments (jeśli się da) i tam też odczytaj błędy.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Sztomel za poświęcenie mi czasu i odpowiedź na moje błędy. Błędy próbowałem kasować ale wracają co prawda 4 szt ale piąty po jeździe autem też jest. Z Twojego opisu wnioskuję, że mam dużego "klopsa". Kupiłem to auto nie dawno i był tam wymieniony silnik

też 110 KM ale i też była wymieniana wiązka elektryczna silnika bo tamta się spaliła ponoć od zwarcia na wentylatorze chłodnicy.Tak podejrzewam, że ta wiązka nie była przy tym silniku.Na rurze plastikowej co idzie chyba powietrze z interc. jest jakiś czujnik na dwie wsuwki co nie jest podłączony, ale w pobliżu jest kostka ale na cztery piny. Jeżeli chodzi o elektrozawór to tam jest cos nie tak on ma teraz podłączone dodatkowe zasilanie gdzieś od komputera do przewodu, który idzie do elektrozaworu i pasek zapala i gaśnie ze stacyjki.bez tego zasilania elektrozawór nie otwiera się. powiem szczerze, że elektryka sam. nie jest moją dobrą stroną. To co napisałeś z tymi zegarami to jedno co zauważyłem to to, że podświetlenie od licznika KM troszkę mryga w czasie jazdy nic więcej nie zaobserwowałem. Jeżeli będziesz tak uprzejmy i coś mi podpowiesz co można z tym zrobić będe bardzo wdzięczny. Powiedz mi jeszcze proszę czy jazda tym autem w trybie awaryjnym może coś spowodować, Zrobiłem nim z 4 tys, km w takim stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób i wklej tu foto tego czujnika na rurze idącej od intercoolera (dobrze gdyby był widoczny jego numer i gniazdo na wtyczkę) - sam jestem ciekaw tego czujnika na dwie wsuwki i tej wtyczki 4 pinowej. Jazda w trybie awaryjnym nie uszkodzi ani silnika ani turbo ale co to za jazda TDI skoro jedzie jeszcze gorzej niż SDI. Teraz przynajmniej mamy już pewność, że całą winę za Twoje problemy ponosi ta niefortunna wiązka.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Cię bardzo serdecznie Sztomel. Jutro na wieczór wstawie zdjecie. Kostka przy tym zaworze jest taka jak idzie mi do zaworu N18 i robiłem też taką próbę, że tę kostkę od N18 podłączyłem do tego zaworu na inter.. i sprawdzałem VAGiem czy może jakiś błąd zniknie, ale nic się nie zmieniło. Prąd do N18 i N75 dochodzi i nawet je zamieniałem miejscami ale bez zmian. Teraz jak mi rozjaśniłeś, że to wina po stronie instalacji raczej to powiem, że mina mi opadła bo nie cierpię tego. czy masz może jakiś pomysł jak się za to można zabierać.

To prawda, że jazda taki ślimakiem to aż "zniewaga" dla VW z mojej strony, ale nie mogę sobie z tym poradzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie0064.jpg

numer na tym zaworze to 028 906 081 12V

na zdjeciu silnika po lewej jest ten zawór a obok kostka, która długoscią sięga do zaworu, ale myslę czy to nie jest jakieś podłączenie do kompa.

Zdjęcie0069.jpg

Zdjęcie0066.jpg

Zdjęcie0065.jpg

Edytowane przez oksada88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności