Skocz do zawartości
dzidek1988xx

Zaciśnięte szczęki hamulcowe. Bremsen Fehler. Pedał w podłodze

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich kolegów,

trafił mnie dzisiaj pewien problem a właściwie mojego Passata. Oddałem paszczaka w dobre ręce (teściu i jego szwagier - właściciel warsztatu) - czynności następujące:

 

-oczyszczenie piast koł z rdzy

-sprawdzenie klocków hamulcówych

-oczyszczenie zacisków hamulcowych i ich malowanie

 

czynności wykonane standardowo jak przy wymianie hamulców, po owych zabiegach wszystko już ładnie złożone i niby git, teściu próbuje podpompować standardowo hamulec a tu lipa - on zostaje w podłodze i albo tam siedzi albo powoli odbija, po odpaleniu silnika i próbie wyjazdu automatyczne zakleszczenie się zacisków i auto ani drgnie - w dodatku błąd "Bremsen fehler" i ciąglę się palące tylne światło stopu. Próba odblokowania koł przez spuszczenie małej ilości płynu prze tłoczki (z tego co pamiętam) odblokowuje zaciski ale wystarczy ponownie przekręcić zapłon a szczęki automatycznie ponownie się zaciskują :/ i ciągle ten błąd - pod kompa nie podepnę, bo nie mam możliwości - autem się nie da jechać. Proszę was przyjaciele o jakies rady, co się mogło stać? O co w ogóle chodzi? Dziękuję za każdą wskazówkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mialem takiego przypadku ale pewnie za to wszystko odp jest servo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe a za co odpowiedzialna jest pompa vaacum czy vaccum? Ogółem to hamulce od zawsze nie były zbyt mocne - stwierdzam to jeżdżąc innymi autami w stosunku do mojego. Jak sprawdzić servo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy teściu przypadkiem nie wciskał tylnych tłoczków na chama?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy teściu przypadkiem nie wciskał tylnych tłoczków na chama?

ormowiec, wielce prawdopodobne.

Spotkałem się z podobnym przypadkiem.

Powodem były zniszczone tłoczki w wyniku ich zgniecenia zamiast wkręcenia!

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytam teścia, czyli jeśli tłoczki zostały zgniecione zamiast wkręcone to wystarczy je zregenerowac - wymienić i wszystko powinno wrócić do normy ? Hmmm, z tego co wiem to to dało się je odblokować właśnie przez tłoczki upuszczając nieco płynu, poza tym po włączeniu silnika następuje ponowna blokada więc tłoczki mogą za to brać odpowiedzialność? Bardziej mi się wydaje, że coś co steruje ich pracą itp. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli były wciskane na wyłączonym zapłonie, to mogło coś zostać uszkodzone w pompie abs. Podłączaliście pod komputer?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem problem z hamulcami, znajomy mechanik i aso stawiało na pompę vacum bo servo się niby nie psuje. W ASO zregenerowali pompe (wymiana uszczelek, uszczelnienie króćca), wzięli 400 zł a problem słabych hamulców pozostał. Po upływie 4 miesięcy od regeneracji pompy, podczas gwałtownego hamowania zablokowało mi hamulce. Przestały odbijać do końca co prowadziło do przegrzewania się tarcz. Kilka dni później kupiłem nowe serwo i je sam wymieniłem. Stare servo było całe skorodowane w środku oraz było nie szczelne.

 

Jak uporasz się z tłoczkami to sprawdź również servo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapytam teścia, czyli jeśli tłoczki zostały zgniecione zamiast wkręcone to wystarczy je zregenerowac - wymienić i wszystko powinno wrócić do normy ? Hmmm, z tego co wiem to to dało się je odblokować właśnie przez tłoczki upuszczając nieco płynu, poza tym po włączeniu silnika następuje ponowna blokada więc tłoczki mogą za to brać odpowiedzialność? Bardziej mi się wydaje, że coś co steruje ich pracą itp. ?
musisz sie upewnic z tymi tloczkami bo jesli zostaly wcisniete na sile moga byc powodem jak rozbierzesz bedziesz wiedzial gdy juz z nimi sie uporasz a problem zostanie bedziesz szukal dalej stawiam na servo i no i jak kolega pisze pompa abs . Mam jedno pytanie co moze sporo rozjasnic czy tylko tylne hamulce sie blokuja ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za brak dłuższej odpowiedzi w temacie - to nie był problem serva, błacha sprawa - jakiś plastik przyblokował pedał hamulca - dlatego też świeciła się tylna lampa stopu a błąd do od czujnika, coś z nim nie tak było. Dziękuję za sugestie i temat do zamknięcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności