Skocz do zawartości
maślak

pali się ABS i ASR po regulacji czujnika stop

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM

 

Dziwna sprawa.Od jakiegoś czasu zapalały mi się na postoju przy mocnych upałach samoistnie światła stop.Silnik zgaszony ja na zewnątrz ,dlatego zauważyłem.Kiedy ruszyłem delikatnie pedałem hamulca to zgasły.Wczoraj jednak i to nie pomogło.

Dziś podjechałem do elektryka na Rakową we Wrocławiu .Elektryk sprawdził jakiś czujnik w okolicach pedału stop i zdiagnozował że jest bardzo delikatnie czujnik ustawiony ,tylko na muśnięcie.Ustawił go tak że dopiero światła stop załączają się po nieco mocniejszym wciśnięciu.Wszystko ok.

Ale po kilku kilometrach załącza się natomiast kontrolka abs i asr.Jak zgaszę motor i włączę na nowo to jakiś czas przejadę i znowu się kontrolki zapalają.

Oczywiście do elektryka w poniedziałek podjadę znowu ,ale czy ktoś ma jakąś koncepcję ,co to może być?Passat 2002 131koni.

 

Dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że czujnik stopu nie ma regulacji. Reguluje się samoczynnie, po jego założeniu.

Jeżeli zapalają się kontrolki to sprawdź błędy w sterowniku, może coś pokaże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te kontrolki to praktycznie zaraz po wyjezdzie(ale to już było pod fajrant wiec nie wracałem) od elektryka się zapaliły.Nigdy tak nie miałem,auto sprawuje się super.Przy elektryku stałem cały czas w parę minut to zrobił.Podregulował tylko tak pedał stopu by swiata zapalały się przy nieco mocniejszym niż dotychczas nacisnięciu.

Więc uważam że tam gdzieś leży problem.Tylko dziwne że już po takiej delikatnej korekcie te kontrolki się zapalają w czasie jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz do wymiany czujnik stopu. Drgają mu styki, przez co sterownik głupieje i się wyłącza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za cenne uwagi.W takim razie ten czujnik wymienię.

 

POZDR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko pamiętaj, żeby nie bawić się nowym czujnikiem przed montażem. Po założeniu go na swoje miejsce, czujnik sam się wyreguluje, gdy wciśnie go pedał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz do wymiany czujnik stopu. Drgają mu styki, przez co sterownik głupieje i się wyłącza.

Na milion % wojtek ma racje też tak miałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukam przeglądam bo mam problem z ABS mrugającym (!) i nie raz mi sie zapalało też kontrolka od ASR ten system ABS to jest bardzo rozbudowany, raz zapali sie i słychać gong trzy razy a raz nie czarna magia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

P.S. A czy wymiana takiego czujnika stop jest prosta?

Spokojnie mogę to sam zrobić?

 

Dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość strazak73

Bułka z masłem.Odkręcasz osłonę pod dechą i masz go jak na widelcu.:mlask

 

---------- Post added at 17:48 ---------- Previous post was at 17:40 ----------

 

Zapomniałem dodać że miałem ten sam problem w moim azm 2002,wyciągnąłem czujnik,rozebrałem,przeczyściłem styki i hula już drugi rok a kasa została w kieszeni.Pozdrawiam>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik kupiony (w 2002 r była zmiana ,sa dwa rodzaje.ale zapłaciłem za 2 sztuki a jedna potem oddałem,po sprawdzeniu który pasuje)40 zł i teraz wszystko lata jak ta lala.

Dziekuję serdecznie za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem światła stop palą się non stop VAG nie pomógł więc wyjąłem czujnik stop i okazało że ułamał się taki mały bolec który z zależności czy hamujesz cz nie naciska i rozłącza styki ale jest tak delikatny że strach się bać próbowałem to skleić i żaden klej tego nie trzyma i jeszcze jedna uwaga :dobrze przy wkładaniu trzeba uważać i mieć wciśnięty bo jest tam taka blokada jak się go nie wciśnie a tylko obróci całym czujnikiem by się zatrzasnął to na pewno się ten bolec ułamie. To tyle na temat montażu jest tyle tego że nie wiem co kupić:dolamam z numerem VAG 3B0 945 511A czy 6Q0 945 511 czy się różnią bo na zewnątrz niczym szczególnym i mają oba po 4 piny a jest zdecydowanie różnica w cenie około 40pln:zeco

Edytowane przez Kosmy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności