Skocz do zawartości
Gość mih_tbg

Niepokojący metaliczny dzwięk koło zaworów...

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mih_tbg

Witam wszystkich, proszę o wyrozumialosc poniewaz nie znam sie na rzeczy i na dodatek jestem nowy na forum. Dane samochodu opisałem pod kreska jak zauwazyłem na forum :)

Wczoraj zauwazyłem niepokojący dziwek wydobywający sie z okolic zaworów, slychac to caly czas od momentu odpalenia silnika az to wylaczenia, moze troszeczke ustaje przy wiekszej predkosci ok. 70 km/h (prosze sie nie smieac chodzi o miasto :hyhy: )

 

Dzis odpaliłem go na chwile i zaobserwowałem podczas jazdy brak mocy no i szarpanie silnika myslalem ze nie dojade, ale pozniej zaczal sie troszke lepiej zachowywac ale dzwiek slychac caly czas :mur:

 

Proszę o jakie kolwiek rady co z tym zrobic i jakie jest wasze zdanie? czy kiedys trafił sie komus taki przypadek? :padam::padam::padam:

 

______________________

 

VW PASSAT B5 1.9 TDI

1997' przebieg 200 000

Sedan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mih_tbg

Widze że jeszcze nikt nie odpowiedział ale mam dodatkowe wiesci, wlasnie wrocilem od mechanika i juz wiem co sie stało, ten dzwiek wydobywal sie z walka rozrzadu ktory uderzal o rozwalona szklanke :kwasny: no i jak wiadomo walek do wymiany i szklanka mam nadzieje ze tylko jedna, pasek rozrzadu mialem wymieniac za 3 miesiace ale z powodu tej usterki wymienie go juz teraz bo bedzie to bonus bo mechanik powiedzial ze nie robi mu to roznicy czy zalozy nowy czy stary.

 

POWIEDZCIE MI MOI DRODZY

- gdzie kupic w miare tanio walek rozrzadu (najlepiej nieuzywany zamiennik, nowy 1100zl )

- gdzie najlepiej kupic pasek rozrzadu

- ile taki mechanik ma prawo wziac za wymiane walka rozrzadu szklanki lub szklanek i paska rozrzadu

- co powinienem wymienic przy okazji wymiany wymienionych powyzej czesci

 

 

z gory dziekuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już pasek rozrządu wymieniasz, to od razu i rolki wszystkie trzeba. Dodatkowo sprawdź napinacz KLIMY (jeśli ją masz). A na ile może cie skasowac :?: To już zależy tylko od tego - jak z nim się ugadasz. Sama wymiana rozrzadu oscyluje w granicach 200-300 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mih_tbg

Dzieki... tylko gdzie tych czesci mam szukac???

 

Gdzie najlepiej i najtaniej kupic????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na tym nie ma co oszczędzać, lepiej dać parę groszy więcej a mieć pewność że dana część się zaraz nie rozsypie ciągnąc nas po kieszeni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mih_tbg

No tak ale walek rozrzadu orginalny kosztuje 1100 zlotych a ja zamowilem uzywany za 200 zl no i mam nadzieje ze pochodzi troche...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikeee

Jesli nie jest uszkodzony wizualnie taki walek bedzie chodzc w tych samochodach walki raczej nie siadaja . :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mih_tbg

No i juz jest wszystko załatwione. czesci które kupiłem do wymiany to:

-Wałek rozrzadu (orginał uzywany 200 PLN)

- uszczelka

- zawór ssący

- przy okazji pasek rozrzadu

- 8 szklanek

 

koszta jakie poniosłem za czesci to około 600 zl

 

no i do tego prawdopodobnie kupie jeszcze filtr powietrza i filtr oleju i kaze mechanikowi przy okazji wymienic, oraz wymienic olej w silniku, dzis jak zobaczylem moje cudenko porozbierane i brudne to az mi sie slabo zrobilo :|

 

 

jak myslicie ile koles za poskladanie i te wszystkie wymiany skasuje forsy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mechanik powiedzial ze nie robi mu to roznicy czy zalozy nowy czy stary.

 

Jeśli pasek ma 3/4 swojego przebiegu to nigdy nie zakłada się starego

Jeśli jedna lub dwie szkalnki są na skraju wyczerpania to wymienia się cały kpl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mih_tbg

No tak jest Marku bo jak u gory mozesz przeczytac wałek rozrzadu jest do wymiany szklanki takze, czyli cała głowice trzeba rozebrac no i pasek sciagnac i pozniej zalozyc wiec powiedzial ze jemu to obojetne czy zalozy stary czy nowy wiec o co Ci chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli miałeś wymienić rozrząd za jakiś niedługi czas to co za różnica jak zrobi się to teraz za jednym podejściem i tak wszystko jest rozebrane i ma na wierzchu, różnica jest taka że musi robić tą samą robotę 2 razy - i dwa razy cię skasuje po kieszeni...

 

Dla mnie jest to kowalstwo w pełnym wydaniu....

 

Jestem bardzo ciekaw czy wymienił od razu uszczelniacze zaworowe i zimeringi wałka czy zrobi to za jakiś czas??? - pewnie również mu to wisi kalafiorem...

 

Przy takim podejściu mechanika to zapewnia sobie gość robotę co tydzień zamiast zrobić wszystko porządnie tak jak to powinno się wykonać. Nie rozumiem takiego podejścia że może założyć stary, żeby paski kosztowały majątek ale 30zł za pasek...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mih_tbg

No i tu sie mylisz bo wlasnie on mi powiedzial ze nie bedzie darl kasy za to ze zalozy nowy pasek poprostu to jest w cenie... no i przy okazji tak jak pisalem. no i z tego co sie dowiedzialem to musze mu podrzucic jeszcze napinacz do paska rozrzadu i uszczelniacze do zaworow bo pracy jeszcze nie zaczal bo musze mu podrzucic jutro zawor ssacy ktory zamowilem w sklepie i bedzie na jutro wiec co teraz o tym myslisz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co o tym myślę :rotfl:

 

Parę złotych bedzie to kosztowało... Może nawet ponad tys. + częsci

 

Kup od razu:

- olej do silnika

- filtr olejowy

- płyn do chłodnicy G12

- pompę wodną

- pasek alternatora

- napinacz do paska alternatora

- klimy również jak masz

- kupuj tylko najlepsze części nie kupuj zamienników

Uszczelki, uszczelniacze, zimeringi - Elring

Paski klinowe - Gates lub Conti

pompę wody - SKF

 

img3864ox7.th.jpg img3844uz9.th.jpg img3855ya1.th.jpg

 

Niech zakłada tylko nowe części żadnych używek (wałek zanim założy niech go sprawdzi może mieć bicie lub wyrobione krzywki). Zanim zdejmie główkę niech zrobi kompresję.

 

Części dostaniesz w InterCarsie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności