Skocz do zawartości
pimpusm

Znika płyn z układu chłodzenia?????????

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem ubywa mi płyn w układzie chłodzenia średnio 50 ml na dobe nieważne czy auto stoi czy się porusza. Dwóch mechaników (niezależnych) i ja wykluczyliśmy uszczelkę pod głowicą bo z olejem jest wszystko ok, wycieków nie zaobserwowaliśmy a płyn znika.

Może ktoś z szanownych kolegów coś podpowie bo mimo że nie jest to bardzo złośliwe ale znikający płyn podpowiada mi że mój Pasek jest chory.

Jeden z tych mechaniorów rzucił hasło że to wina wentlatora co się załancza wraz z klimą i on źle chodzi (to fakt ale wd 40 na razie pomaga) i powoduje wzrost tem. i zarazem parowanie płynu przez korek.

Ale obserwowałem temeraturę na wskaźniku i ani razu nie wzrosła powyzej 90 stopni a wskaźnik jest ok. Nadmienię że jak silnik nagrzany lub chłodny to przy odkręcaniu korka nie słychać żadnego syczenia tzn że się nie zasysa.

Ludzie, towarzysze ze stajni VW może ktoś coś podpowie.

Pozdrawiam 1.9 TDI Varaiant 3BG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na miejsca w których parkujesz auto. Jak ubywa, to cieknie - skoro w oleju nic nie stwierdziłeś. Odjedź autem i popatrz - gdzie się robią plamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

patrzyłem przez ostani tydzień i nic nie zaobserwowałem wszedzie sucho.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

plamy moze nie byc na ziemi bo moze plyn zbiera sie gdzies na oslonie silnika tej dolnej i ulatuje z niej dopiero jak sie jedzie. trzebaby to sprawdzic bo nie wiem czy jest taka mozliwosc. ja tez mialem nieszczelny układ chłodzenia okazalo sie ze chlodnica puszcza. wymienilem i jest ok. przez korek raczej nie paruje bo przeciez korek jest szczelny - chyb aze jest inaczej. ja bym rozejrzal sie i poszukal wilgotnych miejsc. plyn gdzie po przewodach scieka - trzba isc w góre, do zrodla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No co do parowania przez korek - to się nie wypowiadam :rotfl: Zaje*****y mechanik :!:

Jak nie widać plam, to może jeszcze raz bagnet od oleju wyjmij i zobacz - czy szarawej mazi na końcu nie ma. Skoro ubywa - to musi gdzieś lecieć. Moze na zgaszonym nie cieknie. Włącz silnik na pstoju i wtedy poobserwuj. I radziłbym też chłodnicę obejrzeć. Bo jak z niej się sączy, to już "na ziemie" raczej nic nie kapnie - zależy od wycieku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też myśle że może się zbierać na dolnej osłonie lub powoli wyparowywać tam gdzie sie nazbiera. W sumie to niewielki wyciek wiec moze w atmosferę ulecieć. co do oleju to jest ok. tego płynu wessało mi już z 1,5 litra więc na bagnecie bym to zauważył. dzięki za podp. pozdrawiam Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ooooops :!: Zapomniałem,że możesz mieć osłonę :wstyd: U mnie już dawno jej NI MA. A skoro masz takową rzecz, to odkreć ją i pojeździj ze 2-3 dni i sprawdź. Wtedy mniej wiecej będziesz wiedział - z którego miejsca cieknie. No i nie bagatelizowałbym tego, bo jak wyjdzie, że to coś poważniejszego (choć na razie za dużo nie ubywa), to możesz w czasie jazdy - zobaczyc taki ładny czerwony znaczek od kontrolki płynu i 3 x BEEP. Przerabiałem już to - nieprzyjemne przeżycie (na trasie, w lesie, w nocy...) :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za podpowiedzi o pozdrowienia. :ok::vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze jedno pyatnko czy to mozliwe zeby cos uszkodzili w czasie wymiany sprzegła i dwómasówki bo trochę wcześniej miałem obie rzeczy wymieniane a wcześniej było git

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No mogli np: chlodnicę "puknąć" :dobani: Albo źle poskładać ci autko (o połączenia gumowe mi chodzi).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek75, tez tak mialem z tymnocnym przystanekiem. bylo ciemno i nie bylo sensu sie zatryzmywac w ciemnicy wiec z dusza na ramieniu jechalem do najblizszej stacji cpn :przestraszony: . tam zobaczylem ze malo plynu zaraz dokupilem. okazalo sie ze chlodnica na spawie puscila. ale teraz juz bez ubytkow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikeee

Ewentualnie jeszcze mozesz sprawdzic czy nagrzewnica nie zaczyna cieknąc i plyn nie idzie ci do srodka w tapicerke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja obstawiałbym chłodnice. Ostatnio byłem u mechanika - naprawa alternatora - i też trochę płynu mi ubywa niezależnie czy autko stoi czy jeździ. Jak rozbierał przód to pokazał że przecieka chłodnica - narazie niewielkie wycieki a pod autkiem śladów brak.

należałoby dobrze sie przyjżeć.

na szczęście chłodnice nie takie drogie - ok 300 pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności