Skocz do zawartości
Gość afal

Przednie wycieraczki

Rekomendowane odpowiedzi

Gość afal

Czy spotkał się może ktoś z takim problemem jak zatrzymywanie się przednich wycieraczek na środku szyby po użyciu spryskiwacza ? (Passat b3 1.8.CL 1990r)

U mnie właśnie taki występuje i nie wiem jak to można naprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najprościej chyba będzie podmienić przekaźnik wycieraczek o numerze 99 z pola nr 8.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GREGORYPL

lub możesz mieć zwykły przekażnik nr 19 w tym samym polu.też do wymiany :611:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GREGORYPL

u mnie podobne objawy były bo padł tzw. wielowłącznik przy kierownicy, ale to już inna historia, wycieraczki też zatrzymywały się w pół szyby :611: , ale sądzę że u ciebie jednak przekażnik.siemka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość afal

Wymieniłem przekaźnik 99 w polu 8, ale bez poprawy. Nadal występuje problem. Chyba będę musiał zająć się wielowyłącznikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim wypadku nie napisałeś, czy po normalnym użyciu wycieraczek -jeśli włączysz i zaraz wyłączysz -wycieraczki samoistnie idą do końca i wracaja do pozycji spoczynkowej.

Jeśli po wyłączeniu nie wracają oznaczać to tylko może konieczność naprawy silnika wycieraczek a właściwie jego mechanizmu samopowrotu.

Niestety musisz wykręcać silnik wycieraczek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Miałem to samo.Musiałem rozebrać mechanizm samopowrotu tak jak pisał kolega przede mną.Są tam chyba 3 ślizgacze i pamiętam że któryś mi się wytarł.Naprawiłem to dolutowując kawałek miedzianej kosteczki do ślizgacza.Śmiga już prawie rok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość afal

Tak JAFO tego nie napisałem, a tak właśnie jest. Czy przy rozbieraniu mechanizmu natrafię na jakieś trudności ? Od czego zacząć demontarz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wycieraczki nie wracają to już wiesz. Jednak może brakować jeszcze stałego plusa, który powinien cały czas być w kostce przy silniku, bo to on powoduje, że wycieraczki wracają. Odepnij kostkę, włącz zapłon i sprawdź, czy w kostce jest plus. Jeśli jest, to demontuj silnik, jeśli nie ma, to byk w instalacji.

Niestety w VW jeszcze nie rozbierałem go, więc pomóc Tobie nie mogę, ale pszemek to robił, więc da się to zrobić.

Demontowałem Punto oraz 125p.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość afal

Dzięki za rady. Poczekam jeszcze, może PSZEMEK coś wtrąci od siebie. O wynikach dam znać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Witam!Wiesz, nie pamiętam dokładnie jak to robiłem.Ale dzisiaj zerknę pod maskę i sobie przypomnę :) Pamietam że trzeba odlutować 2 przewody (zielony i czerwony chyba) i wiem że da sie to zrobić bez demontażu silniczka z samochodu.Dziś wieczorem opisze dokładnie jak to rozebrać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Dokładnie tak jak pisałem.Wyciągasz wtyczke, odlutowujesz dwa kabelki czerwony i zielony, a całość trzyma sie na 5 zatrzaskach które musisz odpiąć.Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość disher

witam! mam ten sam problem co Kolega z wycieraczkami w Pasku 1990 1,8 CL, tez sie tak jakby zacinały, i nie wracają na swoje miejsce tylko, ze tak sie zdarza nie tylko po uzyciu spryskiwacza ale równiez zwykłej pracy podczas deszczu. Zdarzyło mi sie, że sie zatrzymały po lewej stronie na górze i musiałem dźwignią wyłaczyć i załączyć ponownie żeby powróciły na dół... Czytałem te posty i jak ktoś moze to proszę o wyjasnienie : co to są te przekaźniki nr 99 czy 8?? gdzie to znaleźć i z czym sie to je?? Pozdrawiam "Passiaków "

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

99 jest to numer naniesiony na przekaźnik, natomiast 8 jest to numer kolejny gniazda, w którym siedzi ów przekaźnik.

Twoim problemem jest wszystko, co zostało napisane powyżej a więc przede wszystkim demontaż mechanizmu samopowrotu znajdujacego się na silniku wycieraczek.

Jeśli jednak nie wiesz, co to są przekaźniki, to lepiej jedź, do fachowca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wystarczylo przeczyszczenie przekaznika 99 i wszysto oki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności