Gość mareq Zgłoś #1 Napisano 6 Maja 2007 witam ostatnio miałem kłopot z pompowtryskiwaczami w moim 038 130 073 F. po rozpoznaniu sprawy doradzono mi /zgodnie z panującą opinią/, że powinny pasować pompowtryski o symbolu BA /ja mam w silniku AJM/ po wymianie okazało się że nie można przełożyć 1 szt. objawy. Czy być 4szt?? -głośniejsza praca; - dawkowanie paliwa ok. 3.0 przy pozostałych ok. 0.8-1.2 Tak więc ostrzegam przed wymianą z F na BA. proszę o poradę czy przy wymianie listwy wiązki elektrycznej do pompowtryskiwaczy trzeba wyjąć/przesunąć silnik czy można to zrobić w inny sposób. pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość KonRod77 Zgłoś #2 Napisano 7 Maja 2007 Witam,twoja wypowiedź jest trochę nie zrozumiała. W moim przypadku wiązkę sterującą pompowtryskiwaczami wymieniono bez przesuwania, wyciągania silnika. Zwróc uwagę na to że wiązka ta jest elementem, który się raczej nie psuje, chyba że mechanik w nieodpowiedni sposób zacznie wyciągać wtyki to wtedy pęka obudowa wtyku i konieczna jest wymiana. Miałem to w swoim pasku i musiałem zapłacić 350 zł. A winy nie udowodniłem, w ASO wiedzą lepiej. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coshi Zgłoś #3 Napisano 7 Maja 2007 Jakie są objawy padniętej pompki?????? Mi od czasu do czasu wyskakuje błąd na vagu 17669 - Pump -Jet Valve-Cylinder 1 (N240) Regulation Range Exceed Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #4 Napisano 9 Maja 2007 Jakie są objawy padniętej pompki?????? Mi od czasu do czasu wyskakuje błąd na vagu 17669 - Pump -Jet Valve-Cylinder 1 (N240) Regulation Range Exceed No nareszcie! ktoś ma taki sam błąd jak ja! Uff, hehe sorry za to ale na prawde te błędy są tak upierdliwe że nie ma sposobu aby je usunąć, ja mam te błędy na wszystkich pompowtryskach i pojawiają się bardzo często, objawy to niespokojna praca silnika, drgania, nierównomierne rozwijanie mocy itp. jak to u ciebie wygląda, próbowałeś coś z tym zrobić? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coshi Zgłoś #5 Napisano 9 Maja 2007 Na razie to nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi co może być przyczyną tego błędu. Generalnie co jakiś czas mi się on pojawia. Może wyszło to po umyciu silnika??? bo wcześniej go nie miałem, tak więc póki co stawiam na elektrykę ale sam naprawdę nie wiem. Mam problem z Vmax a mianowicie jest to jakieś 185 km/h co wkurza mnie niesamowicie a tak to raczej nic konkretnego. Jednak chyba trzeba wybrać się do jakiegoś normalnego ASO bo błąd jest, że tak powiem niespotykany za często....tylko kaski szkoda. Szukajmy dalej, może ktoś miał i odpowiednio go zdiagnozował za co byłbym wdzięczny niezmiernie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #6 Napisano 14 Maja 2007 Na razie to nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi co może być przyczyną tego błędu. Generalnie co jakiś czas mi się on pojawia. Może wyszło to po umyciu silnika??? bo wcześniej go nie miałem, tak więc póki co stawiam na elektrykę ale sam naprawdę nie wiem. Mam problem z Vmax a mianowicie jest to jakieś 185 km/h co wkurza mnie niesamowicie a tak to raczej nic konkretnego. Jednak chyba trzeba wybrać się do jakiegoś normalnego ASO bo błąd jest, że tak powiem niespotykany za często....tylko kaski szkoda. Szukajmy dalej, może ktoś miał i odpowiednio go zdiagnozował za co byłbym wdzięczny niezmiernie. Ja mam takie błędy na każdym pompowtrysku i już rok z tym jeżdżę. Zasadniczo auto moc ma, natomiast kultura pracy(drgania itp.) po wystąpieniu błędu się pogarszaja. Posprawdzałem trochę rzeczy które mogły być przyczyną pojawiania się tych błędów ale bez efektu a wszyscy mechanicy u których byłem nie wiedzą co może być przyczyną i wygadują różne głupoty. Nie wymieniałem natomiast pompowtryskiwaczy bo szkoda mi pieniędzy, a nie wiem czy efekt będzie pozytywny. Sprawdzałem tylko opór każdego i wszystkie mają 0,5 czyli jak należy. Wg mnie przyczyną błędu jest jakaś pierdoła, którą trudno zlokalizować Jeśli chodzi o samo znaczenie tego błędu 17669 - Elektrozawór pompowtryskiwacza-Cylinder 1 (N240) Przekroczona granica regulacji. Za pomocą elektrozaworów komputer silnika reguluje początek wtrysku i wielkość dawki wtrysku. Jest jakiśtam czas (milisekundy) regulacji, zawór może zostać otwarty wcześniej lub później. No i jeśli z jakiegoś powodu regulacja trwa dłużej niż jest to dopuszczalne to zostaje zarejestrowany błąd i tryb awaryjny pompowtryskiwacza no i objawy wiadomo jakie. Dobrze by było jakbyś zrobił logi na kanale 023 - korekta momentu czasowego wysterowania pompowtryskiwacza. Maksymalna wartość to +127 i jeżeli ta wartość utrzymuje się przez kilka czy kilkanaście sekund to wtedy wywala błąd i już nie da rady zrobić aby było mniej. Jedyny sposób to wyłączyć i włączyć silnik bo błędu inaczej nie da się skasować w czasie jazdy, przynajmniej u mnie tak jest-jak już się raz zarejestruje to pojawia się non stop dopóki nie wyłączę silnika. No i chyba tyle jak na razie, możesz podesłać te logi to porównam ze swoimi. I jak byś znalazł przyczynę to daj znać Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coshi Zgłoś #7 Napisano 16 Maja 2007 OKzrobię te logi i Ci je podeślę. Muszę tylko jutro wymienić czujnik temperatury cieczy chłodzącej bo mnie wkurza a i dla pomiarów też nie pozostaje bez znaczenia. U mnie póki co błąd się nie pojawia ale wiadomo, że może wyskoczyć w każdej chwili. Także mam nadzieję, że razem coś wykombinujemy, może dla innych też się przyda. Póki co pozdrawiam i życzę owocnej walki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coshi Zgłoś #8 Napisano 21 Czerwca 2007 Odgrzewam sucharka. Nic nie pisałem ponieważ (tak myslałem) problem sam mi się rozwiązał, ale cudów nie ma Wczoraj jak co parę dni podłączyłem kompa i znowu wyskoczył mi ten błąd. Dobrze by było jakbyś zrobił logi na kanale 023 - korekta momentu czasowego wysterowania pompowtryskiwacza. Maksymalna wartość to +127 i jeżeli ta wartość utrzymuje się przez kilka czy kilkanaście sekund to wtedy wywala błąd i już nie da rady zrobić aby było mniej Zrobiłem jak pisałeś i faktycznie na pierwszym cylindrze w zakresie obrotów 1200-3000 wartość wynosi +127. Na innych od kilkunastu do kilkudziesięciu. Co to cholera może być?? A miesiąc było tak fajnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #9 Napisano 21 Czerwca 2007 No właśnie to jest taki głupi błąd, że nikt nie wie co jest jego przyczyną, bo mało kto się z nim spotkał. Zastanawiające jest u Ciebie to, że przez jakiś czas było wszystko dobrze a potem błąd powrócił-błąd elektryczny? U mnie stale błędy się pojawiają, po kolei na każdym pompowtrysku, im większe obroty tym więcej pompowtrysków 'łapie'. Przy błędzie jednego pompowtrysku drgania są prawie niewyczuwalne. Skasuj błędy, podnieś obroty do np 1800 i trzymaj przez kilka sekund, złapie błąd i pojawią sie delikatne drgania-przynajmniej tak u mnie jest, a jak mam ze trzy błędy to już na prawdę czuję. Jeśli chodzi o moc to raczej jest OK, może minimalnie spadła, a z kulturą pracy jest gorzej. Nie mam pomysłu co może być przyczyną błędów. Nie wymieniałem jeszcze pompowtrysków-ale to sporo kasy a nie wiadomo czy pomoże. Wydaje mi się że przyczyna jest raczej błaha, tylko robi tyle zamieszania. Np. podczas jazdy na 4 biegu z prędkością 60km/h i raptownym przyspieszeniu słyszę syk w kabinie, nie wiem czy tak powinno być, może jakieś lewe powietrze to powoduje. Albo gdy próbuję przyspieszyć z niskich obrotów to jest to samo. Na wyższych obrotach pewnie też syczy tylko że już jest w kabinie głośniej i trudno to wychwycić. Nie wiem, szukam już w ten sposób. Chętnie bym się już tego błędu pozbył, może razem coś wskuramy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #10 Napisano 29 Kwietnia 2009 Dopuszczale granice bipów to +/-30, jeżeli jest powyżej 60 to jest źle. O ile wiem to jest opóźnienie w jakim elektrzawór dostaje sygnał o ECU. Jedzcie Panowie do dobrego elektronika i niech Wam zrobi synchro bipów bo to można podregulować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekp14_2005 Zgłoś #11 Napisano 25 Czerwca 2011 Jest w stanie ktoś określić czy jest coś takiego jak synchronizacja Bip-ów (czy można to ustawić kompem),czy to raczej wynika z uszkodzenia mechanicznego bądź elektrycznego pompowtryskiwacza.? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #12 Napisano 29 Czerwca 2011 Jest w stanie ktoś określić czy jest coś takiego jak synchronizacja Bip-ów (czy można to ustawić kompem),czy to raczej wynika z uszkodzenia mechanicznego bądź elektrycznego pompowtryskiwacza.? Ale kolega odgrzał kotlecika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #13 Napisano 29 Czerwca 2011 synchronizacja Bip-ów Hm.... i tak i nie. Teoretycznie niczego takiego się nie robi, ale... jak to u nas w kraju, praktyka pokazuje, że czasem można. Nie jest to regulacja "z kompa". Trzeba regulować pod pokrywą zaworów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #14 Napisano 29 Czerwca 2011 Nie jest to regulacja "z kompa". Trzeba regulować pod pokrywą zaworów.Można także oszukać te wskazania modyfikując program, oczywiście nie żadnym vcds-em itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broower Zgłoś #15 Napisano 25 Maja 2012 Odgrzewam kotlecika ;-p Mam koledzy ten sam problem. Błąd 17669. Nie mam pojęcia co z tym zrobić. Udało się któremuś z Was rozkminić tę sprawę? Pozdrawiam Krzysiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hansb5 Zgłoś #16 Napisano 15 Lipca 2012 koledzy i ja mam problem podobnej natury. mam błędy: 17678 4 cylinder stale i na 3 też już dwa razy mi taki wywaliło 17675 Problem pojawił się szybko, zmieniałem rozrząd i po wymianie było wszystko oki synchronizacja była -2,2 spalanie 0,8l/h, trochę za dużo ale za to auto naprawdę fajnie się zbierało (miałem po kilku dniach ustawić na zero ale zaczęły się problemy i się powstrzymałem). Po kilku dniach poczułem jak by trochę ciężej palił i był osłabiony. Podpoiłem komputer a tu w bloku 23 3 i 4 cylinder blisko +30 a czasami nawet za 30, kanał 13 3 cylinder 0,40 a 4 -0,50 więc raczej w normie, w 18 bloku było wszędzie 0. Objawy to standardowo drgania silnika i puszczenie chmurki przy odpalaniu i trochę zwiększone spalanie bo 7/100 przy 90 to dużo a w wcześniej było ok. 4,9-5,2 na tej trasie. Napiszę jeszcze że po zmianie paska podpinałem vaga i wszystko było oki kanał 23 miał po 2-5-15-18. Dodam że zalałem paliwa w cepenie czego nigdy nie robiłem bo zawsze leje paliwo u swego znajomego ze wschodu i nigdy nie było problemu a tu po dniu od zalania to wszystko zaczęło się dziać, spuściłem te paliwo i zalałem tego co zawsze i poczułem poprawę ale to już nie to, czy to paliwo im zaszkodziło?? Jeśli bipy są ok. 30 to czy można coś jeszcze ustawić lub wymiana uszczelnień na pompowtryskach?? Jestem otwarty na propozycje i wszelką pomoc!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #17 Napisano 16 Lipca 2012 (edytowane) Podłącz puszkę LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG do przewodów zasilającego i powrotnego, odpal silnik i niech wypali to co w puszce, jest to wina paliwa to powinno pomóc. Sam tego używałem co prawda wlałem do baku ale w twoim przypadku lepsze będzie to pierwsze rozwiązanie. Tu masz filmik http://www.tv.kredyt-kupiecki.info.pl/video/-3zpwPNijnI/2005-volkswagen-passat-tdi-injector-cleaning-with-lubro-moly-diesel-purge.html Edytowane 16 Lipca 2012 przez mebelman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hansb5 Zgłoś #18 Napisano 16 Lipca 2012 dzięki kolego za szybką odpowiedz, a środki typu ,,stp" to nie to samo czy ten ma lepszą skuteczność co podałeś?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #19 Napisano 16 Lipca 2012 STP wlewasz do baku a na tym możesz odpalić i zdecydowanie zwiększyć siłę czyszczącą. Używałem obu i Liqui Moly na pewno jest lepszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hansb5 Zgłoś #20 Napisano 16 Lipca 2012 jurto pojeżdżę po sklepach i poszukam tego u siebie, żeby nie zamawiać i nie czekać. Tak z innej beczki jak ostatnio zdjąłem u siebie pokrywę zaworów znalazłem na listwie zasilającej pompowtryski rok 02 a mam produkcje 99 czyli już ktoś coś tam robił. Dodam że wszystkie pompki mam takie same 03-02-12 BE 30429DE to na nich znalazłem po wyczyszczeniu. Z jakimi można je zamienić bez ingerencji w program jak bym musiał już te dwa jednak wymienić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach