Komunikaty
 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 43

Wątek: VAG - Info i Pomiar Ciśnienia Doładowania w Modelu- 1.8T AWT .

  1. VAG - Info i Pomiar Ciśnienia Doładowania w Modelu- 1.8T AWT .
    #1
    Czy jest możliwe sprawdzenie sprawności turbiny poprzez vag-a, np. ciśnienie doładowania? Jest taka opcja ;) . W poniższym temacie można uzyskać podpowiedzi, wskazówek jak to sprawdzić, oraz w których opcjach programu można to znaleść.
    1.8 T :D .
    Ostatnio edytowane przez pobs ; 17-02-2010 o 01:57
     
     

  2. #2
    Awatar Marek
    Imię
    Marek
    Dołączył
    Oct 2005
    Mieszka w
    [PL] Wawa
    Wiek
    46
    Samochód
    B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT), ---
    Czekaj... masz tu całą listę wszystkich bloków pomiarowych dla silników benzynowych Measuring Block Groups for Gasoline Engines:
    http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks

    na przykład:
    Groups 110 - 120: Load Registration & Boost Pressure Control
    115-118-120
    Boost pressure control

    http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/m-blocks.html
    This function is only available when using a HEX Interface.
     
     

  3. #3
    Widzę, że u Ciebie Marku nic się nie zmieniło i że można jak zawsze na Ciebie liczyć, a w temacie VAG-a czujesz się jak ryba w wodzie.

    A teraz kolejne pytanie: jeśli nie mam kabla hexa z ros-techa czy to pójdzie na innym?
    Z tego co kojażę mam Dual-K line, compatybilny z versją 311-2 lub 409.1 ?
     
     

  4. #4
    Awatar Marek
    Imię
    Marek
    Dołączył
    Oct 2005
    Mieszka w
    [PL] Wawa
    Wiek
    46
    Samochód
    B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT), ---
    Na 409 to nie licz bo będzie cię wywalać co jakiś czas - lepiej od razu przejdź na 311 jest prawie to samo tylko działa jak należy.

    311,2N jest do pobrania ze str Ross...
     
     

  5. #5
    Jeszcze raz dzięki
     
     

  6. #6
    No i powrót, powiedz mi jeszcze Marku jakie powinno wynosić pomiary ciśnienie na bloku 115, tam jest engine load 25,6%, spec.boost 1000.0, actual boost 1010,0 przy dodaniu iż są to wskazania na postoju przy zgaszonym silniku. powiedz mi czy to jesy oki
     
     

  7. #7
    Ciśnienie jakie panuje w kolektorze to wartość aktualnego ciśnienia atmosferycznego plus to co nadmucha Ci turbo...

    dlatego na "luzie" masz coś w okolicy 1000 mbar, a jak depniesz, to ciśnienie wzrasta, osiągając (lub przekraczając) wartość 1900-2000mbar (0,9 - 1,0 bara dołożone przez turbo).

    Jeśli chcesz widzieć jak zachowuje się turbina i jak reaguje zaworek DV, to proponuję włączyć logi i się kawałek przejechać... Przy sprawnym zaworku ciśnienie nie spada poniżej 0,8 bara aż do 5,5 tysiąca - innymi słowy - wartość rzeczywista będzie w miarę przypominać wartość zadaną.

    Jeżeli szukasz winnego szybko opadającego ciśnienia w kolektorze, to od razu wymieniaj DV-a
    STI || 2011 || było: GT28RS 300PS || Beżowy Świat ||

     
     

  8. #8
    Po krótkiej przejażdzce, spec.boost dochodził do 1530.0, natomiast actual boost do 2030.0. więc... jak myślisz?
     
     

  9. #9
    Marku jeszcze jedno pytanko co wskazuje "boost duty" i jaki epowinien wskazywać wartości? i jeszcze ci zawrócę głowę dwiema rzeczami.... pierwsze to jakie powinna wskazywać max. przy dobrze wskazującym turbo, drugie "na przykładnie ze strony którą mi podałeś - VAGa" engine load wskazuje 100%, tutaj pokazuje nam 15.8 do 16.5%
     
     

  10. #10
    mi to wygląda na jakoś inaczej napisany program...

    w moim autku i np. Marka samochodzie, aktualne doładowanie nie przekracza zadanego. A u Ciebie jest zrobione coś takiego, że Turbo wali oporem, mimo, że masz "seryjne" parametry sterowania Ciekawostka przyrodnicza... inna szkoła tuningu?
    STI || 2011 || było: GT28RS 300PS || Beżowy Świat ||

     
     

  11. #11
    ok. porządkując wiedzę: boost duty cycle to sygnał (prawdopodobnie jakiś PWM), który steruje pracą zaworu N75. Zawór N75 steruje tym, co dzieje się z powietrzem wydobywającym się z turbiny.

    Nie wiem dlaczego to wygląda tak jak wygląda u Ciebie, bo sygnał na poziomie 15% oznacza, że w cyklu sterowania, 15% czasu tylko ciśnienie jest uwalniane do kolektora, podczas gdy pozostałą część "wraca" przed turbinę powodując wzrost ciśnienia przed turbo (overboost eliminujący tzw. turbo lag, patent VW w silnikach 1.8T).

    Przy w pełni otwartej przepustnicy, jak wciśniesz gaz do dechy, wartość duty cycle powinna zbliżać się do 90%. Jeżeli jest więcej, a ciśnienie osiągane na wyjściu (actual boost) nie "dogania" wartości zadanej (spec boost), to może to oznaczać jakieś problemy z nieszczelnym DV albo dziurą w IC / dolocie (to ja miałem).

    Jak już pisałem - teoria teorią, ale być może Twój program jest właśnie w ten sposób napisany, że ECU wydaje się, że stosunek paliwa do mieszanki jest wystarczający, żeby wysterowywać zawór N75 na poziomie tych właśnie 15%. Nie znam programu, nie wiem jak pracuje... Zdejmij logi z kanału 115, wrzuć wykres z Excella. Zdejmij wykres ciśnienia w funkcji czasu oraz ciśnienia w funkcji obrotów. Od razu będzie coś można powiedzieć o stanie turbo...
    STI || 2011 || było: GT28RS 300PS || Beżowy Świat ||

     
     

  12. #12
    Awatar Marek
    Imię
    Marek
    Dołączył
    Oct 2005
    Mieszka w
    [PL] Wawa
    Wiek
    46
    Samochód
    B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT), ---
    Ja też zrobiłem sobie LOG Dynamiczny



    Jedną dziurę w dolocie już wyeliminowałem. Obecnie produkowane gumowe elementy po kilku latach w bardzo umiarkowanych temperaturach (silnik) są bardzo podatne na wszelkie odkształcenia i pęknięcia!!!


    Bardzo często powietrze ucieka na łaczeniach rur od IC beznadziejne uszczelki gumowe - zastosowałem oringi od pompy wodnej delikatnie zwilżając olejem przed włożeniem do IC - dużo lepsze niż te standardowe. Ale jest jeszcze małe niedomaganie? łączenie kolanko (rys1 -14) małego obiegu do DV tu zauważyłem trochę się poci - czyli również mała nieszczelność? - dostęp ciężki trzeba zwalić zdesio. Zobaczymy co będzie przy podmianie DV.

    Trochę rysunków jak to wygląda AWT/AWM


     
     

  13. #13
    Awatar Marek
    Imię
    Marek
    Dołączył
    Oct 2005
    Mieszka w
    [PL] Wawa
    Wiek
    46
    Samochód
    B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT), ---
    Dziś kości znów poszły na blat - szybka zmiana Moda na nowszego Moda (trochę bardziej żwawszego) - bo stara rura nie chciała się coś dmuchać ...
    Może jakiś wykres?... ja na rolkach już nie śmigam... to nie te lata...

     
     

  14. #14
    Awatar the.wolf
    Imię
    piotrunio
    Dołączył
    Aug 2006
    Mieszka w
    warszawa
    Wiek
    24
    Samochód
    B3 1.6 TD 80KM (RA), 1978
    wczoraj wreszcie zrobilem loga swojej furki. tmp otoczenia okolo 8 stopni, logowanie na 4-tym biegu. i co widze? smieszne doladowanie program robilem ponad 50 tys temu.
    Zastanawia mnie czy doladowanie mialem zmiejszone bo bylo chlodno? czy moze taki mam program? ktos sie orietnuje? wiele razy widzialem na zegarze doladowanie rzedu 1,1bara i 1,2 bara ale tylko jak było baaardzo ciepło. W trakcie loga doladowanie na zegarze poprawne z logiem.


    Sygnatura edytowana / regulamin

     
     

  15. #15
    marewel
    Gość
    Jest mozliwosc sprawdzenia cisnienia w silniku AEB?
     
     

  16. #16
    Awatar the.wolf
    Imię
    piotrunio
    Dołączył
    Aug 2006
    Mieszka w
    warszawa
    Wiek
    24
    Samochód
    B3 1.6 TD 80KM (RA), 1978
    tak, manometrem
    Sygnatura edytowana / regulamin

     
     

  17. #17
    Awatar dlugiiii
    Imię
    Darek
    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Katowice
    Wiek
    32
    Samochód
    B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB), 1998
    Ja sprawdziłem manometrem podłącząjąc się do jednego z wężyków po drugiej stronie przepustnicy niż IC(dokladnie do węzyka od regulatora ciśnienia paliwa ,z boku kolektora ssącego i przy pełnym otworzeniu przepustnicy dochodził do 0,5 bara a później spadał przy końcu obrotomierza (nie pamietam dokładnie o ile) a jak zwiększam Ciśnienie przez przeróbke to dochodzi do 0,7 bara ,ale pali jak smok .Wszędzie piszecie o ciśnieniu z rzędu 0,9-1,2 bar.Czy to chodzi o ciśnienie doładowania cylindrów(tak jak ja mierzyłem)czy ciśnienie na IC lub turbinie?:/

    U Was z tego co się oriętuje są czujniki ciśnienia doładowania w IC lub gdzieś przed przepustnicą ,prawda ,bo w moim modelu nie posiadam takiego czujniczka
    150KM ---> 167KM ---> ok 180-190KM
    210Nm ---> 245Nm ---> ok 280-290Nm
    Ciągle mało
     
     

  18. #18
    Awatar the.wolf
    Imię
    piotrunio
    Dołączył
    Aug 2006
    Mieszka w
    warszawa
    Wiek
    24
    Samochód
    B3 1.6 TD 80KM (RA), 1978
    cisnienie bierzesz z kolektora dolotowego. czyli podpinasz sie jak najblizej kolektora. Omijalbym wezyk od regulatora paliwa. lepiej wpiac sie w wezyk idacy do DV'a.

    w nowszych np AWT czyjnik jest podobno w IC. nikt tego nie potwierdzil jednak do tej pory. ja mam APU i tez nie wiem gdzie on siedzi

    a 0,9-1,2 bara to po programie Panie.

    seria laduje do 0,6 bara i opada do 0,4 wiec padaka
    Sygnatura edytowana / regulamin

     
     

  19. #19
    Awatar dlugiiii
    Imię
    Darek
    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Katowice
    Wiek
    32
    Samochód
    B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB), 1998
    no to teraz mi się wszystko zgadza . Wężyk DV'a mam rozumieć,że to jest ten do blowoff "spuszczania"ciśnienia wczasie chamowania silnikiem ?? .

    Zastanawia mnie jeden fakt: Przykładowo przed przepustnicą jest ciśnienie 1 Bara z turbiny i po otwarciu przepustnicy na full(wężyk wpięty np do regulatora paliwa) czy na manometrze nie będzie mniejszego ciśnienia niż przed przepustnicą ?? Ciśnienie z "jednej" rury rozchodzi się na 4 cylindry.Czy ta wartosć 0,5 bara moze zostać czy zwiększyć na 0,6 ???

    Po podkręceniu turbiny (mierząc 0,7 bara) samochod pali jak smok tzn np ze średniej 10 L przy tej samej jeździe spali 12 a podczas deptania to z 4-5 L więcej (oczywiście jest mocniejszy).W tej chwili on dawke paliwa odczytuje u mnie po przepływce ile przez nią przeleci powietrza ,a nie z mapy paliwa. Mając 1,2Bara nie myśle ile to by paliło Czyżby chip tuning mógłby zwiększyć o tyle moc z niewielkim zwiększeniem się zużycia paliwa czy coś u mnie moze być popsute
    150KM ---> 167KM ---> ok 180-190KM
    210Nm ---> 245Nm ---> ok 280-290Nm
    Ciągle mało
     
     

  20. #20
    Awatar the.wolf
    Imię
    piotrunio
    Dołączył
    Aug 2006
    Mieszka w
    warszawa
    Wiek
    24
    Samochód
    B3 1.6 TD 80KM (RA), 1978
    powiem Ci tak. DV to nie Blow Off bo nie blow offuje powietrza w kosmos tylko przed turbo i dv spuszcza cisnienie sprzed przepustnicy w momencie jak puscic minimalnie pedal gazu. nie musisz nawet hamowac silnikiem, bo jak przyspieszasz i zmieniasz biegi to DVB takze dziala.

    cisnienie jakie Cie interesuje to cisnienie w koletorze. jesli zamkniesz przepustnice to w koletorze nagle robi sie podcisnienie, ktore to otwiera DV ktory to wywala nadmiar powietrza przed turbo właśnie jesli wszystko działa to raczej nagle nie bedziesz mial wiekszego cisnienia przed przepustnica niz w kolektorze.
    na tej sprezarce raczej nie osiagniesz 1,2bara a jak tak to na malutki momencik

    chip tuning prawidlowo wykonany spowoduje ze przy takiej samej jezdzie czyli do 0,6 bara fura spali nawet mniej. jesli bedziesz cisnac spali wiecej, bo konie trzeba nakarmic.
    Sygnatura edytowana / regulamin

     
     

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •